Дата и час: Вто Май 20, 2025 8:32 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Айде и аз в Фиатовския отбор.. 
Автор Съобщение
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 10:08 pm
Мнения: 34
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST Айде и аз в Фиатовския отбор..
И аз от миналата седмица съм горд собственик на Фиат Мареа Уикенд ЖТД 105 к.с :beer: .Досега съм имал 23 коли и никога италиянска,но тука разума надделя и я взех,защото тъкмо я сваляха от автовоза и собственика на автокъщата тъкмо инструктираше робите си как и на коя кола с колко да върнат километражите Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 .Мойта тъкмо онзи влизаше да го бърника,като му казах да даде у лево и да не го пипа.Зна4и колата е регистрирана на 27.10.1999 г и километража и показваше 297820км мисля напълно реални километри.Естествено като всяка кола на Розарио Италиано Yellow_Flash_Colorz_PDT_42 в двигателя живееше гълъб т.е всичко бе усрано макар и да му беше ударена една пароструйка.Имаше някои дребни кусури,като например централното заключваше и веднага отключваше,задната чистачка от ръжда беше блокирало моторчето,маслото едно дето на щеката изобщо не го хващаше като я взех,а и за мен никога не беше сменяно откак е станала кола.За маслото купих си два маслени фитъра и 5 литра хидравлично масло.Пуснах старото и налях хидравличното като оставих мотора да работи около 2 часа на място.После пуснах хидравличното масло,което излезе толкова черно,значи явно отлично е прочистило маслените магистрали и картера,което беше основна цел на занятието ми.Налях един Шел 20в50,който имах и смятам да го карам около 900км и той колко мое да изчисти.Махнах ЕГР клапана като към изпускателните колектори си направих направо една дебела ламарина,а към всукателния колектор си изрязах с ножица ламаринки от латун,щото е мек и позволява лесно да се реже.Махнах всички турбопътища и като си купих едно шише с коресилин ги изчистих основно.Някой който не се е занимавал с автомобили НИКОГА няма да ми повярва каква черна,мазна,гадна и още незнам как да я нарека смес от масло и сажди,които е набивал ЕГР-а с годините.Махнах и оригиналната кутия за въздушния филтър и като уплътних мястото под калника с каквото можах,но най-вече с болкид запълвах празнините,защото сложиш конусен въздушен филтър и трябва да смуче само чист въздух,а преди да почна да уплътнявам с болкита там имаше кал не много,но все пак я имаше и няма как да няма,защото предна лява гума я завихря и така.Изолирах вентилацията на картера,която влиза в една черна кутия която е предназн ачена да събира маслените пари и оттам отива пак в всмукателния колектор където прави едно мазало не ти е работа.Маркучите ги пуснах свободно да си излизат в атмосферата,като едно време на Жигулите Yellow_Flash_Colorz_PDT_19 .След някой друг ден отидох до един мой познат заварчик и му казах да разкара катализатора и предпоследното гърне като ги замени с прави тръби.За мой късмет мина един,който изкупувал катализаторите и моя го купи за 60лв и всъщност работата ми излезе без пари.)) Накарах го да цепнем и задното гърне и като си мислех,че има прегради да ги махнем,но се оказа само права надупчена тръба обвита във вата и за мен пак има съпротивление на газовете,но не ми се занимаваше и него да махаме и да го заменяме с права тръба и като махнах част от ватата му казах да го заваря с един шев и толкова.На другия или по-другия ден говорих с Христо от АХМ-АУТО където повечето от нас гледам си набавят консумативи.Напазарих си ангренажен ремък Гейтц,водна помпа,ролка СКФ неподвижна и СКФ с обтяжния механизъм.Също си купих ролката с обтяжния механизъм за климатика,защото мойта беше разбита и пистовия ремък от шест писти беше останал на две Yellow_Flash_Colorz_PDT_22 .Почнах да разглобявам капаците да сменям ангренажния ремък и опрях на камък,щото по принцип имам много инструмент работил съм в сервиз и преди,но точно камък 16 !!!!!!! и торкс Т55 нямах в компекта та се наложи да ходя по железариите да си ги купувам,защото щеше да ми спре работата.Намерих си торкс Т55 с камък за 10лв на Тона и камък 16 пак на същата фирма за 5лв.Тези инстументи ми трябваха за да разглобя щангата,която служи като тампон на мотора и е хваната в едната си част за ботуша на десния Мак-Ферсон.Като си осигурих нужния достъп до ремъка докарах на белези коляновия със разпределителния вал като преварително свалих демпферната шайба на коляновия вал.На шайбата на ГНП-то също имаше белязки с бяла боя.Почнах да сблогявам всичко по обратния ред докато не почнах да стягам болта на паразитната ролка на ангренажния ремък и ооооооооооо яд Yellow_Flash_Colorz_PDT_32 болта се скъса и никой не може да си представи какви мечки си бих колко голяма част от двигателя трябваше да разглобя за да достигна откъсната част от болта,която беше останала с цилиндровия блок!!! Както и да е с цената на много кръв по ръцете,някой и друг счупен нокът и помощ от жена ми да държи контра тук-таме с ключовете най накрая достигнах до откъсната част от болта,който ме върна в първи клас и ми отне около три дена ядове.Другия нахуй беше свързан с намирането на въпросния болт,защото е много специфичен т.е самия болт е с глава за камък 17,самия болт е 10мм в гладката си част на която ляга лагерчето на паразитната ролка,а самата резба завършва на 8мм----е НЯМА ТАКАВА ЖАБАРСКА НЕДОМИСЛИЦА ПРОСТО!! Убих се да го търся този болт в Бургас,минах през деветте кръга на ада и няма и няма такъв странен болт.Ходих в морга Франц,където ми казаха,че имало един мотор на 1.9 ЖТД-отивам пича ми вика направо да отида до двигателя да си го сваля.Отивам и пак греда---болта скъсан на същото място на което и моя.Вече като огледах добре мястото защото все пак мотора беше свален и си викам с една дрелка ще разпробия моя блок и с един метчик 10мм,ще си нарежа нова резба,но си е голяма игра и сега някой отново сигурно ще си помисли,защо е необходимо Планината да ходи при Мохамед,като може Мохамед да отиде при планината т.е да дам на стругар един болт 10мм със същата твърдост 8.8,който между другото намерих с магазин и си купих три за всеки случай всеки един за по 34стотинки!!!!! Та за около 34 стотинки,аз лично никога няма да простя на инженера жабар измислил и сложил този тъй смотан недомислен болт на един толкова отговорен детайл като паразитна ролка на ангренажа.Ми ако този тъй слаб болт се скъса по време на работа и направя мотора на салата за 34стотинки жабаря дали,шЪ мЪ вземе под внимание.Както и да е но ме разберете,че много се бях ядосал.Естествено одисеята с намирането на този болт продължи и като обърнах в моргата около три големи съндъка в всякакви болтове и толкова се оцапотих,че даже аз не можах да се позная,а бленувания болт така и не ме поглежда от някъде реших повече да не се занимавам и понеже съм работил и известно време във една фирма за авточасти,на която мисля не е уместно да споменавам името се сетих,че като съм продавал КТБ-та комплекти за ангражен ремък в някои от тях и особенно на Дайко ролките вървяха с болтовете.Значи имало и умни глави на които им е дошло на ъкъла,че както болтовете на цилидровата глава се сменят,защото се разтягат и посукват,така и тук този слаб елемент може да сдаде багажа.Всичко добре дотук,но във всички магазини ролките независимо на коя фирма СКФ,РОВИЛ,БРЕДА,РВР и други знайни и незнайни метални или пластмасови ролки бяха без болт.Накрая вече напълно се бях отчаял,защото и десния носач под ръка,който свалих с триста зора и с още толкова и помоща на флекс и много нерви бях разрязал старите тампони и купих пак от магазина на Христо само,че в Бургас два тампона.Единия макар и трудно го набих,но той беше 20,5мм,а диаметъра на носача беше 21мм,но предния малък тампон беше на 20мм и чудо да станеше не можеше да се набие.След поредното ми ходене до магазина и добре,че имам служебна кола,щото иначе бях загубен се установи,че в магазина всичките тампони на Биртх са на 20мм и не стават.Както и да е върнах на момичето тампона и тя ми върна 7-те лева--то с тях и без тях,ама все пак и вече заедно с ролката,която трябваше да търся с болт се оказа,че трябва да търся и един тампон на 21мм,щот без него не мога да си сглобя и носача. И Тука не знам дали,ще направя реклама или не и изобщо не ме интересува,но като тръгнах под ред да ги обикалям магазините едно момче в магазина на АУТО ПЛюС взима нещата много присърце и след много и изчерпателни разговори със София и незнам си още къде обеща,че до към половин час,ще има ролката пак на СКФ и ТО СЪС БОЛТ ЗА 38ЛВ!! Естествено отидох до на Христо магазина и върнах абсолютно същата СКФ-ска ролка,която не можеше да закрепя без прословутия болт и закупена за 48,50лв и си я купих същата с БОЛТА за 38лв от АУТО ПЛюС.Че колеги това е общо взето.))) Днес почнах да я събирам малко по малко и утре ако нещо не се закучи трябва да съм я запалил.))защото имам куп още малки дребни детайлчета да оправям дето много ме дразнят,като централното заключване,където разглобих задната кора и цената на много контактен спрей,висококачествена грес,много псуване на Италианеца майка му дето никога с една масльонка не е минал поне един път бравичките,пантите и прочие детайли.То има и нещо друго,че в таз смотана Италия много напича слънчето и всичко наистина беше много спек по таз кола,но след мойта намеса сега затварянето на вратите на Мерцедеса ряпа да ядат пред моите.)))Сега много са разписах тука и мое по невнимание сме отегчили някои особи,но имам няколко въпроса към разбирачите и много моля за отговор,защото без компетентно мнение не мога да продължа работа!!! Първото ми много важно питане е:като свалих и затапих ЕЖР-а с ламарина,а самия клапан с металната тръба отвеждаща изгорелите газове до всмукателния колектор и обвита в азбест изхвърлих на боклука,маркучето което даваше вакум към тоз клапан запуших с едно болтче 6мм.Електрическия клапан който взима вакум от сервото и се намира до горивния филтър и цената му нов гледах някъде е около 230лв ТА МИСЪЛТА МИ МОГА ЛИ ДА ГО ИЗКЛюЧА ОТ КАБЕЛА И ДА ГО МАХНА ОТ ТАМ ДА НЕ МИ ПРЕЧИ КАТО СИ СМЕНЯМ ГОРИВНИЯ ФИЛТЪР ИЛИ щЕ НАБИЕ ГРЕШКА В КОМПА????? Другия ми не по-малко маловажен въпрос е след заменянето на оригиналния въздушен филтър с кутията и поставянето на конусен такъв с една тръба бяла на цвят ЗА АСПИРАТОРИ непосредствено хваната за дебитомера----МОГА ЛИ ДА СИ ПРЕЦАКАМ ДЕБИТОМЕРА?????Третия ми въпрос е като си слагах ангренажния ремък поставям всичко на белези-слагам ремъка и почвам да въртя шайбата на коляновия вал с звезда 19 и белезите на ГНП-то винаги се разминават.Питах един мой приятел,който има сервиз и той ми каза,че при КомънРейлите зацепването на помпата не се гледа като при роторните помпи и белезите винаги ще бягат,защото шайбата на ГНП-то има по-малък брой зъби.Действително при свален ангренаж като въртях шайбата на ГНП-то се въртеше с изключително малко усилие на ръката,а не като при роторните помпи на по старите дизели,как по-точно да го обясня незнам ее горе-долу както се върти с усилие шайбата на разпределителния вал! Тогава в мен изниква въпроса,ако помпата не са и нужни белези и е необходимо тя само да се върти и да тъпче налягане в РейЛА,защо Розарио Италиано и беше сложил белези с бяла боя?????? Еми това е за сега,ако се сетя нещо друго,ще се посъветвам с вас и чакам вашето компетентно мнение!!!

_________________
Fiat Marea Wikend JTD 105-99г.


Съб Апр 05, 2008 8:56 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Чет Апр 19, 2007 8:10 am
Мнения: 46
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Ей човече, кво си преживял ... :) Евала за нервната система ти давам!

_________________
Fiat Bravo, 1.9 JTD Abarth, chip tuning.
10.99


Пон Апр 07, 2008 8:42 am
Профил
UNREAD_POST 
Направих си труда да прочета всичко, което си написал. Моя съвет е да си извадиш въпросите в отделна тема, така вероятноста за бързи отговори се увеличава многократно.


Вто Апр 08, 2008 7:18 am
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 10:08 pm
Мнения: 34
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
Направих си труда да прочета всичко, което си написал. Моя съвет е да си извадиш въпросите в отделна тема, така вероятноста за бързи отговори се увеличава многократно.
ОК но първо,ще ги задам в моята тема и ако пак няма резултат,ще пусна нова тема. 1.Може ли Фиат Мареа Уикенд 1.9ЖТД 105к.с,27.10.1999година да се експлоатира с откачена букса на управляващия клапан на ЕГР-а,тъй като самия ЕГР съм го махнал изцяло,а да кажем,че имам възможност да продам електровакумния управляващ клапан или компютъра,ще си го търси и ще трупа постоянно грешки? 2.Поставил съм си на мястото на кутията на оригиналния въздушен филтър конусен уж спортен филтър.)) за 20лв,който съм свързал с бяла гофрирана тръба за аспиратори непосредствено хваната за дебитомера.Та въпроса ми е по този начин мога ли да си прецакам дебитомера? 3.Откъде мога да си купя само антенката на тавана,защото моята е счупена-така я купих? 4.Спирачни дискове предни трябва да сменям с накладките-какви препоръчвате и ако може дайте цени и на коя фирма са? И има едни спортни нарязани те много красиво изглеждат откъде могат да се закупят такива? Последния въпрос,ще го побликувам като тема в раздел "Спирачна система".Благодаря предварително на отговорилите.

_________________
Fiat Marea Wikend JTD 105-99г.


Вто Апр 08, 2008 8:27 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
Мнения: 300
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
UNREAD_POST 
1. При откачена букса на ЕГР-а при мен трупа грешка.
2. Ако не влизат боклуци не вярвам да се прецака, но лично аз не се съмнявам да има някакъв ефект този твой филтър, освен чисто визуален.
3. В някоя морга.
4. Феродо. Ти вероятно за Брембо говориш.

поздрави

_________________
http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
Изображение


Вто Апр 08, 2008 9:23 pm
Профил ICQ WWW
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 17, 2007 10:08 pm
Мнения: 34
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Airfan написа:
1. При откачена букса на ЕГР-а при мен трупа грешка.
2. Ако не влизат боклуци не вярвам да се прецака, но лично аз не се съмнявам да има някакъв ефект този твой филтър, освен чисто визуален.
3. В някоя морга.
4. Феродо. Ти вероятно за Брембо говориш.

поздрави
Благодаря за отговорите.

_________________
Fiat Marea Wikend JTD 105-99г.


Сря Апр 09, 2008 8:12 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg