Автор |
Съобщение |
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Странно поведение на един JTD двигател
Колеги,
Тези дни пътувах до Бургас и обратно. Направи ми не особено добро впечатление поведението на двигателя. При изпреварване на 4-та, като подмина 2500-2600 оборота се усеща едно съвсем леко присецване и от този момент колата започва да набира по-бавно, все едно съм отнел рязко малко газта. Много е гадно, особено както не му бях свикнал в началото се стрясках, че ще ме остави на тези обороти е ще стане някое ПТП.
Колата е Мареа JTD105 е двигателя. Иначе бяхме 4 човека, едно бебе и багаж, ако това има значение.
Благодарско.
Едит: Всъщност това с оборотите се усеща на всички предавки - мине ли над 2500-2600 спира да дърпа толкова осезаемо с леко присецване.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Пет Дек 07, 2007 11:52 am |
|
|
Heruvim
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Съб Ное 24, 2007 9:54 am Мнения: 33 Местоположение: Пловдив Област
|
Стига бе. Да си купувам ли такава Мареа или да не си купувам? Това е въпроса.
Както и да е. От всичко прочетено във Форума досега, си спомням, че още някой се оплакваше от такова поведение. За целта почистване на дебитомера и на сондата в резервоара. Първото било по-важно за горипосоченият симптом.
|
Пет Дек 07, 2007 3:33 pm |
|
|
Paparac
|
Re: Странно поведение на един JTD двигател
Airfan написа: Благодарско.
Едит: Всъщност това с оборотите се усеща на всички предавки - мине ли над 2500-2600 спира да дърпа толкова осезаемо с леко присецване.
Ама спира за момент или така си е до 5000 оборота?
|
Вто Дек 11, 2007 2:30 pm |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Примерно, карам на 3-та с 30 км/ч, подавам газ до упор и държа така, оборотите и скороста се вдигат, в момента около 2500-2600 об/мин, все едно рязко и леко отпускам педала на газта и така е до край нагоре в оборотите и на всички предавки се държи по един и същи начин.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Вто Дек 11, 2007 3:26 pm |
|
|
2she
Кара балканче
Регистриран на: Вто Сеп 18, 2007 8:36 pm Мнения: 44 Местоположение: Карлово
|
да не е запушена сондата и от там недостик на гориво?как е турбината ?
_________________ BRAVA 1.9JTD
|
Вто Дек 11, 2007 9:43 pm |
|
|
dimo_sk
Регистриран на: Вто Дек 11, 2007 11:12 am Мнения: 2 Местоположение: Ямбол
|
Здравеи приятелю. И аз имам съштият проблем.Самоче моята го прави само на втора. И пуши страшно много между 2000 и3000 оборота,до четвърта предавка.След 3000 грам пушек няма.Смених дебитомера но без резолтат. Имам чувството че неи стига въздуха. Обаче мята марея е 1.9 jtd . 2001 г. 110 к.с.Въздушня филтар същто е нов.
|
Вто Дек 18, 2007 1:04 pm |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
dimo_sk написа: Здравеи приятелю. И аз имам съштият проблем.Самоче моята го прави само на втора. И пуши страшно много между 2000 и3000 оборота,до четвърта предавка.След 3000 грам пушек няма.Смених дебитомера но без резолтат. Имам чувството че неи стига въздуха. Обаче мята марея е 1.9 jtd . 2001 г. 110 к.с.Въздушня филтар същто е нов.
Пушек не съм забелязал да има изобщо. Дебитомера не съм го свалял, защото е много студено и е неприятно да се работи. Вероятно ще го чакам да се постопли и тогава ще разглабям да почистя. Между другото не съм пробвал да карам с изключен дебитомер, за да видя дали ще се държи по същия начин. Ако се оправи, значи проблемът е в дебитомера, а ако не се оправи - другаде. Въздушния филтър и на мен ми е чисто нов.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Вто Дек 18, 2007 6:06 pm |
|
|
ribar-imanqr
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Ное 02, 2007 8:03 am Мнения: 178 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
Имах същият проблем и го реших.
Принципно за това предишния собственик "г-н Жабар" ми я е продал мисля.Решението при мен бе изчистване на натрупаните грешки в компютъра,и смяна на едно спукано вакумно маркуче което се намира под пластмасовия капак на двигателя 4.3мм.ако не се лъжа му бе диаметъра. то тръгва от метална тръбичка посока купето и влиза в някакво черно цилиндърче изпълняващо регулиращо подаване на въздух към горивото или нещо си там подобно.Сега е ракета и ако купувам утре кола на жената 1.9JTDще е.Икономична и пъргава машина е! За любителите на пъргави мащини би било да е 2.4JTD по-добре ама не може всеки да си позволи поръчков автомобил ;ех мечти,мечти... И дядо коледа не донесе....
ВЕСЕЛО ИЗПРАШАНЕ НА 2007 И ПОСРЕШАНЕ НА 2008 ЛЕК ПЪТ НА ВСИЧКИ КОЛЕГИ!
|
Съб Дек 29, 2007 2:59 pm |
|
|
pacimirev
Кара детска количка
Регистриран на: Съб Яну 05, 2008 11:29 am Мнения: 10 Местоположение: Варна 02 Приморски
|
i az imah podoben problem no pri men kolata be tromava i ne uskoriava6e nad 3500 oborota hodih na diagnostika v dizel servis a ot tam mi kazaha 4e e debitomera smenih no zaradi snega ne moga da ia isprobvam moiata e marea kombi i neznam dali zaradi razmerite na kupeto e tromavi4ka kupih ia predi mesec i zasega sum dovolen kato isklu4im cenata na debitomera 520lv ebasi debitomera + :evil: no ina4e e 6iroka i komfortna kola ima si zabele6ki no za 7 godi6na e dobre a sled tia niski temperaturi mi svetna lampa airbeg i taia s injektora no kato se razmrazi 6te vidim kak e
|
Съб Яну 05, 2008 11:35 am |
|
|
vgz1
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:15 pm Мнения: 3 Местоположение: Варна 01 Одесос
|
Zdraveite kolegi i az si vzeh edna Marea kombi JTD 105 mnogo varvi gadinata no pushi do 2000 oborota ,kakvo e vasheto mnenie kakav e problema
|
Пон Мар 31, 2008 11:56 pm |
|
|
jany_82
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 7:00 pm Мнения: 30
|
Този мотор 1.9 JTD105 има фабрична грешка в софтуера и в интервала 2500-3000 оборота се получава този проблем,който е описан.След 3000 об. колата пак си набира нормално.Единствения начин да се оправи е remap на ECU-то, но от хора които наистина разбират какво правят.И при мен го има.Ама аз вече му свикнах, пък и сменям предавките на 2500, е не винаги де .
|
Сря Май 28, 2008 10:30 am |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Дам, наистина си остана характерната "дупка", но в момента се усеща в доста по-малка степен. Почти незабележимо е.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Сря Май 28, 2008 4:09 pm |
|
|
specialista
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Сеп 15, 2007 3:13 pm Мнения: 190 Местоположение: Ямбол
|
jany_82 написа: Този мотор 1.9 JTD105 има фабрична грешка в софтуера и в интервала 2500-3000 оборота се получава този проблем,който е описан.След 3000 об. колата пак си набира нормално.Единствения начин да се оправи е remap на ECU-то, но от хора които наистина разбират какво правят.И при мен го има.Ама аз вече му свикнах, пък и сменям предавките на 2500, е не винаги де .
А бе пичове що обвинявате колите или моторите за дефект.Това че вашите машини имат проблем е меко казано лоша реклама от ваша страна на собствените ви коли.Ще го кажа така че да ме разберат и тези които нямат мнение по въпроса.В диапазона между 2000 и 3000 оборота този мотор е изключително динамичен ,след което се усеща постепенно затишие след буря.Това което можеш да измъкнеш от този мотор в заводския му вариант е повече от очарователно в сравнение с конкурентите.
|
Сря Май 28, 2008 10:41 pm |
|
|
jany_82
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Нед Апр 20, 2008 7:00 pm Мнения: 30
|
specialista написа: jany_82 написа: Този мотор 1.9 JTD105 има фабрична грешка в софтуера и в интервала 2500-3000 оборота се получава този проблем,който е описан.След 3000 об. колата пак си набира нормално.Единствения начин да се оправи е remap на ECU-то, но от хора които наистина разбират какво правят.И при мен го има.Ама аз вече му свикнах, пък и сменям предавките на 2500, е не винаги де . А бе пичове що обвинявате колите или моторите за дефект.Това че вашите машини имат проблем е меко казано лоша реклама от ваша страна на собствените ви коли.Ще го кажа така че да ме разберат и тези които нямат мнение по въпроса.В диапазона между 2000 и 3000 оборота този мотор е изключително динамичен ,след което се усеща постепенно затишие след буря.Това което можеш да измъкнеш от този мотор в заводския му вариант е повече от очарователно в сравнение с конкурентите.
Това е факт и просто го оповестявам.Като искаш влезни в Аутодата и виж.Те хората не крият че има дефект.Посочили са го без никакви притеснения.И става дума за коли до 2000 с тоя мотор.JTD100 мисля че вече го няма този проблем.Ти не знам с какъв мотор си.Пък и може и да не го усещаш.Обвинявали сме били колите.Абе недей така.
|
Чет Май 29, 2008 8:19 am |
|
|
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
specialista написа: А бе пичове що обвинявате колите или моторите за дефект.Това че вашите машини имат проблем е меко казано лоша реклама от ваша страна на собствените ви коли.Ще го кажа така че да ме разберат и тези които нямат мнение по въпроса.В диапазона между 2000 и 3000 оборота този мотор е изключително динамичен ,след което се усеща постепенно затишие след буря.Това което можеш да измъкнеш от този мотор в заводския му вариант е повече от очарователно в сравнение с конкурентите.
По-скоро споделяме впечатления, а от какво е, аз не се наемам да твърдя 100%-ово. Интересното е, че след ремап се оправя и че се наблюдава само на по-ранните версии на JTD-тата.
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Чет Май 29, 2008 9:56 pm |
|
|