 |
|
Дата и час: Съб Май 24, 2025 7:22 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
pepsi
Кара балканче
Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 2:18 am Мнения: 42 Местоположение: София 08 Изгрев
|
 Реле подгревателни свещи
...такааа, карал съм няколко дизел коли, обаче само на моята чувам /осезаемо/ как релето изключва след като е достигната температурата.
ОБАЧЕ !!! :
когато не го чуя да изключи и изчакам около 20-30 секунди не иска да запали. пробвам втори път - същото и накрая запалва с претрисване, неравномерна работа за около 5 секунди и след това всичко е ОК.
Това явление се случва рядко през всички сезони.
ОБАЧЕ 2 !!!
...се случва винаги от -9 градуса надолу...
свещите смених преди 2 месеца с БОШ за 18 лв.
след смяната симптомите си останаха същите.
ако ми направи същия номер скоро пак ще ги водя на проверка
ПС. Ако опитам да запаля преди релето да е изключило, задължително неуспеха ми е гарантиран...и си питам другите коли като не им се чува релето какво правят в подобни ситуации
_________________ Арх. Стаменов &
Пунто ELX, 1.7 ТД 70
Последна промяна pepsi на Чет Дек 07, 2006 3:00 pm, променена общо 1 път
|
Пон Дек 04, 2006 6:53 pm |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
 Re: Реле подгреватерни свещи
pepsi написа: ...такааа, карал съм няколко дизел коли, обаче само на моята чувам /осезаемо/ как релето изключва след като е достигната температурата. ОБАЧЕ !!! : когато не го чуя да изключи и изчакам около 20-30 секунди не иска да запали. пробвам втори път - същото и накрая запалва с претрисване, неравномерна работа за около 5 секунди и след това всичко е ОК. Това явление се случва рядко през всички сезони. ОБАЧЕ 2 !!! ...се случва винаги от -9 градуса надолу...
свещите смених преди 2 месеца с БОШ за 18 лв. след смяната симптомите си останаха същите. ако ми направи същия номер скоро пак ще ги водя на проверка
ПС. Ако опитам да запаля преди релето да е изключило, задължително неуспеха ми е гарантиран...и си питам другите коли като не им се чува релето какво правят в подобни ситуации
Ами при мен не се чува релето. Гледам като изкасне лампата и тогава въртя  Тя гасне за около 4-5 сек.
независимо от температурата.
Смених свещи, но взех на ИСКРА
Благодарности на НИНО за съвета 
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Вто Дек 05, 2006 12:01 am |
|
 |
Esper
|
 Re: Реле подгреватерни свещи
pepsi написа: . ОБАЧЕ !!! : когато не го чуя да изключи и изчакам около 20-30 секунди не иска да запали. пробвам втори път - същото и накрая запалва с претрисване, неравномерна работа за около 5 секунди и след това всичко е ОК. Това явление се случва рядко през всички сезони.
Това са типични синдроми за липса на една или две свещи, или проблем с релето - нагорeли контакти и от там недостатъчен ток. А може би релето пуска ток за много кратък период от време...
Не разбрах лампата на таблото как реагира в проблемните ситуации?
Трябва да имаш предвид обаче, че тя не е много обективен начин за диагностика.
Принципно има 2 функции:
- Показва със загасване кога би трябвало да стартираш мотора. След като угасне обаче, свещите продължават да работят за около 10-15 сек. Дори и да заработи двигателя през това време.
- Показва наличие на изгорели свещи. Обаче - на 2 откачени (проба) поне моята не казва нищо. Реагира едва когато откача всички.
Така че трябва да се премери какво се случва след релето.
По-малка е вероятноста проблема да е в самите свещи защото казваш че си ги сменил скоро.
Но и не изключвай хипотезате да си попаднал на ментеливи - Бош са любим обект за ментосване.
Аз също смених моите с чешка Искра, за 6,35лв бройката и до тук 4 месеца са също като истински :mrgreen:
Пак благодарение на Nino
П.С: Релето при мен (темпра) също не се чува. Единствен ориентир какво става - лампата на таблото.
|
Вто Дек 05, 2006 1:00 am |
|
 |
pepsi
Кара балканче
Регистриран на: Съб Ное 05, 2005 2:18 am Мнения: 42 Местоположение: София 08 Изгрев
|
лампичката свети около 7-8 секунди и изгасва...
_________________ Арх. Стаменов &
Пунто ELX, 1.7 ТД 70
|
Вто Дек 05, 2006 5:28 pm |
|
 |
Esper
|
pepsi написа: лампичката свети около 7-8 секунди и изгасва...
Това имах предвид - когато има проблем обикновено не става за диагностика.
Премери с уред (ако можеш) напрежението върху свещите.
Ако не, търси човек с уред да го свърши.
Предполагам са на една обща шина, така че на която и да мериш, все тая.
И ако имаш лесен достъп до всички свещи, провери дали гайките им са здраво завити.
Трябва да се появи нещо като 12В и то за не по-малко време от това за което свети лампата.
Ако това е така, тогава търси дефектна свещ.
|
Вто Дек 05, 2006 5:50 pm |
|
 |
Gugev
|
Месец след купуването на колата, след като я запаля индикацията за подгряване на свещите правеше няколко примигвания и огасваше. Питах един колега с Темпра дали е възможно да е изгоряла свещ, а той ми отговори "Не възможно, а e 100% сигурно". Наистина, имах една изгоряла свещ. По отношение на релето - и при мен то се чува трудно. Първоначално палих като след огасване на индикацията за подгряване, гледах осветлението на таблото - отпадне ли релето за подгряванe, осветлението светва по-ярко и въртях. В последствие обаче ми писна да се вслушвам, да се взирам и огасне ли - броя до 10 и въртя.
|
Вто Дек 05, 2006 11:44 pm |
|
 |
Esper
|
Gugev написа: Месец след купуването на колата, след като я запаля индикацията за подгряване на свещите правеше няколко примигвания и огасваше. Питах един колега с Темпра дали е възможно да е изгоряла свещ, а той ми отговори "Не възможно, а e 100% сигурно". Наистина, имах една изгоряла свещ. По отношение на релето - и при мен то се чува трудно. Първоначално палих като след огасване на индикацията за подгряване, гледах осветлението на таблото - отпадне ли релето за подгряванe, осветлението светва по-ярко и въртях. В последствие обаче ми писна да се вслушвам, да се взирам и огасне ли - броя до 10 и въртя.
Възможно е релето на Мареа да по-интелигентно и да прави анализ на всяка свещ по отделно.
При мен, на темпрата на 2 свалени не реагира както вече споменах.
Това което правиш с изчакването не бива да бъде задължително условие за успешен старт.
Не е грешка, обаче ако всички свещи са наред, изгасването на индиатора е достатъчно условие да въртиш стартера.
Миналата година съм правил тази процедура, дори подгряване 2 пъти само в най-голямите студове.
Попадах на мнения тук във форума, че можело свеща да грее но не достатъчно, и/или нагряването да не става в края, така като е нормално. Това също е вариант, въпреки че аз съм леко скептичен. Мисля си че или грее или не - прекъсва.
Но нека да изчакаме и Nino да даде акъл по темата.
|
Сря Дек 06, 2006 12:13 am |
|
 |
Gugev
|
Съгласен съм. Не споря . И аз чакам отговор на Nino!
|
Сря Дек 06, 2006 1:30 am |
|
 |
Dodo 155
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Ное 01, 2005 1:25 pm Мнения: 495 Местоположение: София
|
Има един такъв момент, когато свеща не награвя както трябва или иначе казано равномерно.
Тя не е прекъсната и си награвя на теста с акумулатора, но в цилиндъра не качва достатъчно температура.
Моите свещи бяха така. От време на време при запалване на студен мотор прикихваше. Смених ги и се оправи.
Измерих свещите и се оказа, че всичките са здрави и греят, ама явно някоя от тях е почнала да предава фронта :mrgreen:
Направи ми впечатление, че бяха от старите модели БЕРУ, което ме навежда на мисълта, че са оригиналните.
_________________ FIAT Punto 99' 1.7 TD
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
|
Сря Дек 06, 2006 9:12 am |
|
 |
simps
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Юни 22, 2006 2:23 pm Мнения: 145 Местоположение: София 07 Слатина
|
в момента имам достъп до и карам 3 дизеларки, от които на две- моя фиат браво и стар форд ескорт, релето се чува как цъка при изключване и това е най-подходящия момент за безпроблемно палене. на третата- фолксваген джета не се чува релето, но като ходих на майстор също установих, че то изключва доста след лампата за подгряване и ако не знаеш приблизително времето и опиташ да запалиш по-рано колата "киха". така че колеги, радвайте се ако имате шумни релета, защото така можете да уцелите най-удобния момент за палене :-)
относно диагностичната функция на лампичката за подгряване- както коментирахме в друг топик, при бравото лампата мига дори при една изгоряла свещ, но е напълно възможно при по-старите модели дази екстра да я няма. според колеги от форума, тя се оправлява от компютъра на колата.
като цяло, ако двигателят е в изправно състояние, колата би трябвало да пали доли и с изгоряли свещи, освен в случаите, когато температурата е отрицателна. това съм го пробвал, защото форда, който е с много лоша компресия, преди да се ремонтира, палеше само с две свещи през топлите сезони, макар и с неравномерна работа в началото.
_________________ Bravo SX TD100, 1997
|
Сря Дек 06, 2006 12:24 pm |
|
 |
Gugev
|
Снощи, когато правих опити по закритата вече тема, бях отворил вратата и чух , че подгряването на свещите протича при неравномерен шум. Шумът, за който споменах най-вероятно е функция на релето за подгряване на свщите, а това не беше така. По-преди, подгяването до угасване на индикатора, протичаше при строга периодичност на този звук. Лошото е, че от извесно време паленето се държи, както че ли има изгоряла свещ, но нямам индикация за това. Днес при палене, отворих капака на мотора и констатирах същото. Може би реле, нагорели контакти на релето, недобре затегнати кабели към свещ или пък нещо друго?
Как ще се произнесе Форума по този въпрос?
|
Вто Дек 12, 2006 10:46 pm |
|
 |
puntotras
|
При мене лампата за подгряването гасне след като се чуе едно изчаткване-а това са 14сек по часовник  ,но това е при моята на другите може би по малко се чака!Ако имаш възможност провери си свещите,аз мойте ги проверявам с бабешки трик :mrgreen: поради липса на уред и да ти кажа досега на 100% е познавал!Махам пластината която държи всички свещи,и с един кабел вземам +от акумулатора като го допирам отгоре на свеща за сек-ако лъсне хубава искра-значи е ок,ако няма никои-умрела е,но това е при положение,че нямаш уред!Моята притрисаше(продължава да притриса)дори следях една тема на doofiat,че той къде ли не я кара и накрая пак май нищо,та моето притрисане се оказа от 1 елемент на ГНПето,но това е само сутрин при 1 палене иначе после си е ок!
|
Вто Дек 12, 2006 11:43 pm |
|
 |
Esper
|
Gugev написа: Може би реле, нагорели контакти на релето, недобре затегнати кабели към свещ или пък нещо друго? Как ще се произнесе Форума по този въпрос?
Аз изказах подобни предположения още в първия пост по темата, ако си ги пропуснал :roll:
Само мога да добавя че аз съм имал проблем именно с контактите на релето, обаче при мен залепваха на 2 пъти.
Тоест непрекъснат подгрев а лампата на таблото си е изгаснала. От тогава и нямам доверие много. Даже я моднах, така че да показва и реално подаваното напрежение на свещите, писал съм го някъде.
Акумулатора естествено източен до край, и след втория път останах с една свещ по-малко.
След второто щателно подчистване и пилене на контактите не съм имал грижи с него почти година.
|
Сря Дек 13, 2006 8:46 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |