 |
|
Дата и час: Сря Юни 18, 2025 11:54 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
javor
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 27, 2004 6:41 pm Мнения: 102 Местоположение: Костинброд
|
 Счупена подг.свещ-вадене
Онзи ден си смених подгряващите свещи,обаче едната се счупи много тъпо!Не на резбата,ами самия нагревател остана в леглото-явно има мн.нагар.Пробвах да го "издухам",както е свалена свеща запалих и дадох малко гас-ама не,бетонирал се е.Най-простия мачин е да сваля главата(,но не най-евтин),та събирам мнения за друг изход.Ако стане-стане,ако не-ГЛАВИ ДОЛУ  .Сега е момента за авангардни идеи-помагайте :idea:
PS:Пуснал съм темата тук,а не в раздел "ДИЗЕЛИ",защото смятам проблена по-скоро за технически.Ако админите решат да я преместят
Да, ще я преместят, щото е специфична и касае дизели все-пак!Проблемът е специфичен и сериозен, но според мен без сваляне на глава, няма да го решиш!Това не е толкова страшно.Другото си е загубено време и пари! УСПЕХ!
Nino
_________________ Brava JTD ELX
105 к.с.99"
|
Пет Яну 05, 2007 9:51 pm |
|
 |
Esper
|
Цъкни наколко снимки на това което е останало ако е възможно...
То вече скъсана в главата не съм много оптимистично настроен за ваденето, но все пак поне да видим как изглежда и може да излезе някаква идея.
Ето ти и малко HOW-TO от Мерцедес форума точно за същото, въпреки че за теб е късно вече.
|
Пет Яну 05, 2007 11:12 pm |
|
 |
phoenix
|
имам идея....
Сега понеже не съм свалял точно такива дюзи не съм уверен но все пак идеята ми е следната:
ако отвора в който влиза свеща е достатъцно голям за да изкараш свеща по-точно парченцето свещ (то ясно, че е но все пак имам пред вид дали е достъпно, дали отвора е супер точен.....и т.н.) . можеш да го натикаш навътре и да изчистиш отвора след което да го изкараш с магнит и някаква пинсета примерно....... друг вариант ако можеш да направиш един отвор в парчето което е останало в главата и да навиеш резба можеш да навиеш един самонарезен винт като да сложиш шайба за да не падне вътре след което чука и мамата ама много внимателно......и като потръгне даже и да влезе вътре реотанчето нали е навито на винт, а шайбата ще го опази да не падне вътре, ще можеш лесно да го изкараш като изчистиш отвора.
само за пример вадили сме конусче от клапани паднало във цилиндъра без да сваляме главата, понеже докато сменяхме гумичките на клапаните(без да сваляме главата) едното конусче отскочи и мамка му се завря точно в отвора на извадената свещ та от там с един магнит и с пинсети го изкарахме за 15 - 20 мин. Беше доста мудно и досадно но не отваряхме мотора. Така че успех и търпение. :!:
|
Пет Яну 05, 2007 11:14 pm |
|
 |
javor
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 27, 2004 6:41 pm Мнения: 102 Местоположение: Костинброд
|
phoenix написа: ....... друг вариант ако можеш да направиш един отвор в парчето което е останало в главата и да навиеш резба можеш да навиеш един самонарезен винт като да сложиш шайба за да не падне вътре след което чука и мамата ама много внимателно......и като потръгне даже и да влезе вътре реотанчето нали е навито на винт, а шайбата ще го опази да не падне вътре, ще можеш лесно да го изкараш като изчистиш отвора. Така че успех и търпение. :!:
 за това и аз мислех проблема е,че нагревателя мн.тънка жичка около нея има нещо като "пясък  " и малко метал и незнам дали ще хване винта
_________________ Brava JTD ELX
105 к.с.99"
|
Съб Яну 06, 2007 12:21 am |
|
 |
phoenix
|
Ами да по принцип трябва да е пълно с кварцов или някакъв там пясък но ако се пробие с тънко свредло можеш да пробиеш корпуса и да навиеш винта докато излезе в цилиндъра. Според мен това е начина, освен това ако се пробие цял отвор ще се охлаби по принцип цялия остатък от дюзата. Механика !!!!, а и самонарезните винтове може би ще се навият докрай, но тогава няма да е такъв ефекта с отслабването на счупеното парче, все пак е идея.
|
Съб Яну 06, 2007 12:31 am |
|
 |
Gugev
|
В такива случаи се ползват и леви свредла(ако местото дава възможност), но ако е "бетониран" остатъка , както споменаваш ?!
|
Съб Яну 06, 2007 1:10 am |
|
 |
Vladim
|
A накрая боклуците в цилиндъра може да изсмучеш с прахослукачка!  Само трябва да и измислиш по-тънак накрайник, или един тънак маркуч да закачиш. Може да свалиш дюзата за да има откъде да взима въздух.
|
Съб Яну 06, 2007 11:10 am |
|
 |
javor
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 27, 2004 6:41 pm Мнения: 102 Местоположение: Костинброд
|
Добре момчета,а ако си карам така този нагревател принципно е трудно да падне при буталото-нали?Доколкото знам има нещо като тапа под нагревателя(виждал съм го на главата на някакъв мерцедес :roll: )И карам с 3 свещи как мислите?
_________________ Brava JTD ELX
105 к.с.99"
|
Съб Яну 06, 2007 9:35 pm |
|
 |
Esper
|
javor написа: Добре момчета,а ако си карам така този нагревател принципно е трудно да падне при буталото-нали?Доколкото знам има нещо като тапа под нагревателя(виждал съм го на главата на някакъв мерцедес :roll: )И карам с 3 свещи как мислите?
Само като временен вариант колега.
Не знам дали физически е възможно да падне в цилиндъра - било то поради това което ти казваш, било то защото е "запекла" здраво на резбата. Аз лично не бих карал спокойно. Да не говорим че липсата на една свещ се усеща, особено зимата.
Излизането от ситуацията според мен не е възможно да стане без демонтаж на главата.
Дори и да имаш място позволяващо ти да разпробиваш, да навиваш резби и други простотии.
Много лекомислено колеги подминават факта че при тези манипулации, парчето от свеща може да бъде пробито и в цилиндъра да попаднат парчета от него. А, да, прахосмукачката...
Аз пък ти предлагам ако това се случи да бръкнеш през ауспуха и с един парцал да забършеш цилиндъра отвътре от стружките или пясъка!
"А може би са в пустинята?" - както се беше обадил Гарабет от кладенеца...
Много неприятна ситуация. Моя съвет е да свалиш главата за да не стане по-голям сакатлък.
|
Съб Яну 06, 2007 10:28 pm |
|
 |
Vladim
|
Esper написа: .... А, да, прахосмукачката... Аз пък ти предлагам ако това се случи да бръкнеш през ауспуха и с един парцал да забършеш цилиндъра отвътре от стружките или пясъка! "А може би са в пустинята?" - както се беше обадил Гарабет от кладенеца... 
Хайде сега подигравки! :cry: Колега просто иска да избегне варианта с разглабянето на главата!
|
Нед Яну 07, 2007 12:29 am |
|
 |
Nino
|
Vladim написа: Хайде сега подигравки! :cry: Колега просто иска да избегне варианта с разглабянето на главата!
Не виждам какво му е сложното и страшното да свалят главата?! Купува НОВИ болтове, читава гарнитура, шлайф за 30 лв, преглед на клапаните /което ще му е от огромна полза/ и кара нова кола.Тъкмо ще огледат гумички на клапаните и изобщо износването на мотора... ще го бъде или да го маха!!! Лично аз бих избрал този вариант, пред хипотетични и евентуални други!
|
Нед Яну 07, 2007 12:43 am |
|
 |
phoenix
|
Еми питаше се за авангардни решения --- дадени са......, сигурнотo решение е демонтаж на главата със всичките шукарийки...(гарнитури, клапани, болтове, шлайф, гумички и каквото ти душа сака, може и сегменти да смениш..)
|
Пон Яну 08, 2007 5:38 pm |
|
 |
javor
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пон Дек 27, 2004 6:41 pm Мнения: 102 Местоположение: Костинброд
|
 Благодаря на всички!Първо ще пробвам с авангардните решеня(по-скоро от любопитство),а иначе съм се приготвил за глава.Лошото е че заминавам за месец и я оставям така,защото изкам аз да си я ебавам :twisted: -обикновенно така правя.Ще пиша.
_________________ Brava JTD ELX
105 к.с.99"
|
Пон Яну 08, 2007 7:32 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |