 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 1:49 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Дозиране на горивото - как?
Автор |
Съобщение |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
 Дозиране на горивото - как?
Искам да ви попитам и да ми кажете, как точно се дозира горивото в дизеловия двигател?
Значи при бензина (инжекциона) си има дебитомер (на-често), който мери постъпващото количесто въздух.
При JTD-то също има дебитомер, който също мери колко въздух е постъпил в двигателя, ама няма крайния контрол на сместта (ламбда снондата). По този начин, как може двигателя (системата) да е сигурен, че колиеството на впръсканата нафта е точно колкото трябва (а може би при дизела е по-различно за това питам). При по-старите инжекционни системи и при бензиновите двигатели има модели без ламбда сонда, както е тази на Темата ми, като там главно се разчита на дебитомера. Явно и случая с JTD-то е същия, но си мисля, че разликата в системите като поколения е доста голяма и за това питам вас.
Да не говоря пък какво остава при "обикновенния" дизел. Там пък въобще си нямам идея за контрола по впръскването как се осъществява. Да не би да е както карбуратора (задава му се и както е настроено толкова си пуска).
Та някой запознат ще може ли да ми обясни, за да не стоя в тази дупка в която съм, а да подаде една ръчичка 
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Чет Дек 28, 2006 2:12 pm |
|
 |
HCO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 12:59 am Мнения: 154 Местоположение: София, кв.Горна Баня
|
Гориво нагнетателната помпа(ГНП)
Така тя е зацепена със ангренажния ремък и се върти , в самата помпа има помпени елементи които са свързани със шината (лоста за газта) като натиснеш педала на газта ти преместваш шината която от своя страна завърта помпените елементи в ГНП-то и така нагетява повече гориво. Това е за редова ГНП.Знам и принципа на другите помпи но няма смисъл да се обяснява горе долу принципа е същия.Общо взето това е кратко и просто обяснение за да не изпадам в подробности...
Весели празници(изпразници на джоба :twisted: )
_________________ Уно 1.3 Тurbo IE
Разход 8л/100 км Градско
Гориво: 100+ само от ОМV
Къв бензин кви 5 лева бе ?
Карам си на газ ,само я припалвам на бензин
|
Чет Дек 28, 2006 2:27 pm |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Не знам дали това ще помогне на BO, но при дизела смесообразуването е качествено, а не количествено!
В цилиндрите се всмуква само въздух (air intake), след което се компресира (compress) и едва след това се впръсква гориво, при което се възпламенява (fuel injection и combustion). При бензинките, там първо се смесва горивото и въздуха и едва след това се подава искра.
_________________ FIAT Marea
|
Чет Дек 28, 2006 7:36 pm |
|
 |
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
Гледам, че BO не пише вече... та да допълня нещо, тъй като попаднах случайно в ръководството на описанието на дебитомера (air flow meter или debitmeter). Там бяха обяснили, че процеса на образуване на сместта (включващ нагнетяването на въздуха, респективно компресирането му и последващото впръскване на горивото, което предизвиква възпламеняването на сместа) се получава, като се отчитат следните неща: информацията от дебитометъра, информация от датчика на охлаждащта течност и оборотите на двигателя.
Самия дебитомер грубо представлява филм (мембрана), която се нагорещява и поддържа до около 120 градуса, посредством нагряваща намотка. Постъпващия въздух (със своя обем) преминавайки през нагрятата мембрана отнема част от топлината и по този начин намалява температурата и. За да се поддържа константна температурата на мембраната (120 градуса) определено количество ток трябва да премине през нагряващата намотка. Тъй като този ток е пропорционален на обема въздух преминал през въздухопровода към двигателя то може електрически да се измери като резултатния сигнал се изпраща към управляващия модула на инжекциона.
За мен това беше любопитно да го науча, тъй като съм завършил Електротехника и е тъй да се каже в моята област (датчиците) :mrgreen:
И за нещо сравнително елементарно искат 200 лв 
_________________ FIAT Marea
|
Пет Дек 29, 2006 7:59 pm |
|
 |
trustworthy
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm Мнения: 150 Местоположение: Варна
|
perlsite написа: ...И за нещо сравнително елементарно искат 200 лв 
По-скоро за нашите двигатели искат около 2.5 пъти повече :?
_________________ _______
146 JTD
|
Пет Дек 29, 2006 8:05 pm |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
perlsite написа: Гледам, че BO не пише вече... та да допълня нещо, тъй като попаднах случайно в ръководството на описанието на дебитомера (air flow meter или debitmeter). Там бяха обяснили, че процеса на образуване на сместта (включващ нагнетяването на въздуха, респективно компресирането му и последващото впръскване на горивото, което предизвиква възпламеняването на сместа) се получава, като се отчитат следните неща: информацията от дебитометъра, информация от датчика на охлаждащта течност и оборотите на двигателя. Самия дебитомер грубо представлява филм (мембрана), която се нагорещява и поддържа до около 120 градуса, посредством нагряваща намотка. Постъпващия въздух (със своя обем) преминавайки през нагрятата мембрана отнема част от топлината и по този начин намалява температурата и. За да се поддържа константна температурата на мембраната (120 градуса) определено количество ток трябва да премине през нагряващата намотка. Тъй като този ток е пропорционален на обема въздух преминал през въздухопровода към двигателя то може електрически да се измери като резултатния сигнал се изпраща към управляващия модула на инжекциона. За мен това беше любопитно да го науча, тъй като съм завършил Електротехника и е тъй да се каже в моята област (датчиците) :mrgreen: И за нещо сравнително елементарно искат 200 лв 
Значи това е отговора - единственото променливо нещо (нали като изключим оборотите), по което се определя сместта е дебитомера.
Благодаря ти за отговора. Значи да очакваме скоро и ламбди сонди на дизелите ни! 
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Пет Дек 29, 2006 9:41 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |