Дата и час: Чет Май 01, 2025 1:49 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Дозиране на горивото - как? 
Автор Съобщение
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST Дозиране на горивото - как?
Искам да ви попитам и да ми кажете, как точно се дозира горивото в дизеловия двигател?
Значи при бензина (инжекциона) си има дебитомер (на-често), който мери постъпващото количесто въздух.
При JTD-то също има дебитомер, който също мери колко въздух е постъпил в двигателя, ама няма крайния контрол на сместта (ламбда снондата). По този начин, как може двигателя (системата) да е сигурен, че колиеството на впръсканата нафта е точно колкото трябва (а може би при дизела е по-различно за това питам). При по-старите инжекционни системи и при бензиновите двигатели има модели без ламбда сонда, както е тази на Темата ми, като там главно се разчита на дебитомера. Явно и случая с JTD-то е същия, но си мисля, че разликата в системите като поколения е доста голяма и за това питам вас.
Да не говоря пък какво остава при "обикновенния" дизел. Там пък въобще си нямам идея за контрола по впръскването как се осъществява. Да не би да е както карбуратора (задава му се и както е настроено толкова си пуска).
Та някой запознат ще може ли да ми обясни, за да не стоя в тази дупка в която съм, а да подаде една ръчичка :wink:

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Чет Дек 28, 2006 2:12 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Май 17, 2006 12:59 am
Мнения: 154
Местоположение: София, кв.Горна Баня
UNREAD_POST 
Гориво нагнетателната помпа(ГНП) :)
Така тя е зацепена със ангренажния ремък и се върти , в самата помпа има помпени елементи които са свързани със шината (лоста за газта) като натиснеш педала на газта ти преместваш шината която от своя страна завърта помпените елементи в ГНП-то и така нагетява повече гориво. Това е за редова ГНП.Знам и принципа на другите помпи но няма смисъл да се обяснява горе долу принципа е същия.Общо взето това е кратко и просто обяснение за да не изпадам в подробности... :wink:

Весели празници(изпразници на джоба :twisted: )

_________________
Уно 1.3 Тurbo IE
Изображение Изображение
Разход 8л/100 км Градско
Гориво: 100+ само от ОМV
Къв бензин кви 5 лева бе ?
Карам си на газ ,само я припалвам на бензин :)


Чет Дек 28, 2006 2:27 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Не знам дали това ще помогне на BO, но при дизела смесообразуването е качествено, а не количествено! :wink:

В цилиндрите се всмуква само въздух (air intake), след което се компресира (compress) и едва след това се впръсква гориво, при което се възпламенява (fuel injection и combustion). При бензинките, там първо се смесва горивото и въздуха и едва след това се подава искра.

_________________
FIAT Marea


Чет Дек 28, 2006 7:36 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Гледам, че BO не пише вече... та да допълня нещо, тъй като попаднах случайно в ръководството на описанието на дебитомера (air flow meter или debitmeter). Там бяха обяснили, че процеса на образуване на сместта (включващ нагнетяването на въздуха, респективно компресирането му и последващото впръскване на горивото, което предизвиква възпламеняването на сместа) се получава, като се отчитат следните неща: информацията от дебитометъра, информация от датчика на охлаждащта течност и оборотите на двигателя.

Самия дебитомер грубо представлява филм (мембрана), която се нагорещява и поддържа до около 120 градуса, посредством нагряваща намотка. Постъпващия въздух (със своя обем) преминавайки през нагрятата мембрана отнема част от топлината и по този начин намалява температурата и. За да се поддържа константна температурата на мембраната (120 градуса) определено количество ток трябва да премине през нагряващата намотка. Тъй като този ток е пропорционален на обема въздух преминал през въздухопровода към двигателя то може електрически да се измери като резултатния сигнал се изпраща към управляващия модула на инжекциона.

За мен това беше любопитно да го науча, тъй като съм завършил Електротехника и е тъй да се каже в моята област (датчиците) :mrgreen:
И за нещо сравнително елементарно искат 200 лв :shock:

_________________
FIAT Marea


Пет Дек 29, 2006 7:59 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
perlsite написа:
...И за нещо сравнително елементарно искат 200 лв :shock:


По-скоро за нашите двигатели искат около 2.5 пъти повече :?

_________________
_______
146 JTD


Пет Дек 29, 2006 8:05 pm
Профил
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
perlsite написа:
Гледам, че BO не пише вече... та да допълня нещо, тъй като попаднах случайно в ръководството на описанието на дебитомера (air flow meter или debitmeter). Там бяха обяснили, че процеса на образуване на сместта (включващ нагнетяването на въздуха, респективно компресирането му и последващото впръскване на горивото, което предизвиква възпламеняването на сместа) се получава, като се отчитат следните неща: информацията от дебитометъра, информация от датчика на охлаждащта течност и оборотите на двигателя.

Самия дебитомер грубо представлява филм (мембрана), която се нагорещява и поддържа до около 120 градуса, посредством нагряваща намотка. Постъпващия въздух (със своя обем) преминавайки през нагрятата мембрана отнема част от топлината и по този начин намалява температурата и. За да се поддържа константна температурата на мембраната (120 градуса) определено количество ток трябва да премине през нагряващата намотка. Тъй като този ток е пропорционален на обема въздух преминал през въздухопровода към двигателя то може електрически да се измери като резултатния сигнал се изпраща към управляващия модула на инжекциона.

За мен това беше любопитно да го науча, тъй като съм завършил Електротехника и е тъй да се каже в моята област (датчиците) :mrgreen:
И за нещо сравнително елементарно искат 200 лв :shock:


Значи това е отговора - единственото променливо нещо (нали като изключим оборотите), по което се определя сместта е дебитомера.
Благодаря ти за отговора. Значи да очакваме скоро и ламбди сонди на дизелите ни! :P

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Пет Дек 29, 2006 9:41 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg