Дата и час: Сря Юни 18, 2025 5:19 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Какво да гледам на 1.9 ТД 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm
Мнения: 241
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST Какво да гледам на 1.9 ТД
Колеги за бензините съм спец, ама дизел сефте ми се случва да правя оглед, та да ви питам;-какво да гледам на един мотор за да добия няква представа в ред ли е.Това което на мен ми е известно е че не трябва да пуши сиво-синкаво, трябва да запали бързо и лесно, не трябва да духа от щеката, ама бях чувал нещо за някъв маркуч дето като го измъкнеш и не трябвало да е омаслено или ставаше дума за филтъра????? Как да разбера до колко е читаво турбото??? все е такива тънки въпросчета:) Благодаря за всяка насока!

Мисля, че темата ще е по-удачно да бъде в раздел "Дизели".
Поздрави Nino. :mrgreen:

_________________
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г


Пон Дек 11, 2006 9:59 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Въпросният маркуч може да се свали, когато се свали капака на мотора. Дебел е и идва откъм турбото. Откачи го и бръкни вътре. Малко странно ще е, ако някой то позволи толкова да пипаш по колата, ама знам ли... :roll: Хубаво е да се провери и компресията, но и това е малко сложно.


Пон Дек 11, 2006 10:33 am
UNREAD_POST 
Сиво-синкавото може да идва и от запушения катализатор. Според мен това не е голям признак.
По-добре виж щеката - как е маслото, виж казанчето на антифриза.
Турбото ще го пробваш в движение - газ, газ и ако дърпа няма проблеми. Трябва да се усеща видимо ускорение между 2200 и 3000 оборота - тогава се включва по-активно турбото. Иначе трябва да се чува още от 1500 оборота за си жужи.

Аз като взимах Бравата си не знаех нищо за дизела, нищо.
Ако сега тръгна да си купувам дизел, продавача ще се види в приключение.


Пон Дек 11, 2006 10:57 am
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm
Мнения: 241
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Е тоя линк маи трябва да го лепнем наи-отгоре в темата за дизилите! Благодаря Нино :wink:

_________________
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г


Пон Дек 11, 2006 12:11 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
Дори и да надува и да се чува турбината, пак има вероятност лагерите да са тръгнали и съответно да има омасляване по турбо-пътищата. То си се вижда по маркучите на нагнетателната част. Маслото си личи, че е прясно изтелко и тръгва от снадките. По традиция автокъщите мият двигателите до блясък, но след един тест-драйв, обикновено лъсва масълцето. Особено ако се покара в по-високи обороти.
Възможно е и без да има омасляване, пак да не бачка като хората турбината, но това се разбира при тестване на колата. Трябва да се чува типичното свистене. Виене и всякакви други звукови и зрителни ефекти са недопустими. Ако те залепя за седалката над 2000 оборота и държи ускорението, значи си работи
Иначе е добре въобще на не пуши колата - нито сиви, нито синьо, нито розово :)
Успех!

_________________
_______
146 JTD


Пон Дек 11, 2006 12:13 pm
Профил
UNREAD_POST 
И един съвет от мен за турбото.Истинското турбо като му подадеш газ до 1600 оборота/на празен ход/ и задържиш газта там,започва само да вдига оборотите.Трябва да ги дигне минимум до 2500, някой казват че до 2300 е добре също.Мойта ги дигаще до 3500 :mrgreen: ,а сега е до 3000 :cry: което е супер ама нали :wink:


Пон Дек 11, 2006 12:36 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm
Мнения: 241
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Лелеее ставам спец , тоя продавач пишман ша стане от мене като ида :mrgreen: ша се хване за главата катопочна тестовете. Ще ви кажа резултатите по довечера. Благодаря на всички.

_________________
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г


Пон Дек 11, 2006 1:00 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Slavi_Lancia написа:
Лелеее ставам спец , тоя продавач пишман ша стане от мене като ида :mrgreen: ша се хване за главата катопочна тестовете. Ще ви кажа резултатите по довечера. Благодаря на всички.


Гледай така подкован с цялата тази теория, да не се окаже че критериите се покриват само от автомобил в шоурум-а :mrgreen:


Пон Дек 11, 2006 4:13 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Яну 04, 2006 10:27 am
Мнения: 193
Местоположение: Пловдив 01 Централен
UNREAD_POST 
Esper написа:
Гледай така подкован с цялата тази теория, да не се окаже че критериите се покриват само от автомобил в шоурум-а :mrgreen:


Много вярно нещо. Но човек трябва да гледа какво купува. Наистина си е до късмет и бройка.

_________________
Fiat Punto 1.7TD
www.esquisse-bg.com


Пон Дек 11, 2006 4:28 pm
Профил WWW
UNREAD_POST 
Пичове, като купувах Бравата бях направил едно движения с нея - една осморка на 1-ва и след това включих на 2-ра и я паркирах.
Любов от пръв поглед без вманиячване :D


Пон Дек 11, 2006 5:00 pm
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Авг 07, 2006 10:27 pm
Мнения: 241
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Ето и резултатите от огледа. 1во мотора като мотор е пушка пали на четвърт, обаче пуши много черно. Гарнитурата на смукателие е омаслена което ша рече че турбото мята масло, другото е че турбото не се усеща толкова осезаемо. С две думи вероятноста турбото да е пътник е около 95% пробвах и по горе посочения номер, дадох газ до 1600 оборота и от там мотора вдигна самичак само до 2000 , което също е в минус на турбото. Това обяснява до някъде и що от зад излизат кълбета черен дим с дължина не по малка от 15 метра когатао караш по не голям наклон или ускоряваш по равното. От маслото на турбота са запушени интерколерите , от друга страна и то самото не се върти нормално и от там липса на въздух за горенето а от там и черните пушилки. Малиии ама го обясних чак аз няма да си го разбера.Турбото може да го преглътнем макар че ремонта му е не по малък от 300 лева та до 1000 !!! Другото е че цялата е пребоядисана мотора е ваден от коша , скоростите като чи ли са други, абе с две думи не си струва риска въпреки хубавата цена. Научих обаче едно добро правило за ТД , когато спрете да карате не гасете веднага мотора а изчакаите 20-30 сек за да се "укроти "турбината и тогава загасете, в противен случаи когато угасите тя ще се върти още извесно време но до лагера и няма да има налягане на масло и тва водело до по бързато му износване. Незнам до колко това е вярно но така ме посъветва маистора в сервиза с които правихме диагностика на колата!

_________________
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
Правило № 3- Винаги спазваи правило № 1
DEDRA 1.6ie 835A1000 90hp.Webber 1990г
BRAVO 1.6 16V 103hp 09.1999г


Пон Дек 11, 2006 5:35 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Авг 11, 2005 4:18 pm
Мнения: 150
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
Черен пушек=богата смес, недостатъчно въздух, т.е. наистина турбото не работи с необходиния капацитет и лъже горивната помпа. По принцип при добър мотор, респективно турбина, не би трябвало да се вижда почти никакъв пушек по време на движение, освен в случаите на превключване на по-висока предавка при ускоряване и то на високи обороти.

Изчакването преди гасене на двигателя се препоръчва най-вече, когато колата е била карана дълго време на високи обороти и турбината е загряла доста. Ако се изгаси веднага при спиране се рискува да се изпече масления филм по лагерите на оста на турбото и така лагерите си заминават по-бързо. При работа на празен ход, турбинката се поохлажда и така се удължава живота и. Аз практикувам това изчакване винаги.

_________________
_______
146 JTD


Пон Дек 11, 2006 5:47 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 10:32 am
Мнения: 320
UNREAD_POST 
Е черен пушек може да дойде и от запушвания дори и от стар въздушен филтър. Ама това, че колата е пребоядисвана и кормена е наистина кофти - може да е била такси или да е удряна. Видя ли някъде основния цвят - казаха ми да се паля от бели коли внос от италия защото там такситата им били точно бели и вероятността да е издухана е голяма.


Пон Дек 11, 2006 7:59 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 42 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg