 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 7:03 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Лампа за максимално налятане на Турбото ТД100
Автор |
Съобщение |
BEX---GT---TDi
|
 Лампа за максимално налятане на Турбото ТД100
здравейте, колеги, да ви попитам имате ли такава лампа на таблото, аз днес си го свалих и нямах фасунка отзад, също така нямах и за отворена врата и за стоп светлини, купихи си и си сложих, пък утре ще разбера дали има ефект - на някои колеги съм виждал на таблото светеща такава за отворена врата - но по-ме притеснява тази за турбото, дали вие имате такава, благодаря предвярително. :idea: :roll:
пп има и неква червена точка, баш по средата на този ред ама за пръв път виждам такава и си нямам и идея за какво служи :roll:
|
Съб Дек 02, 2006 7:14 pm |
|
 |
Gugev
|
Да и на мен ми направи впечатление, че нямам лампичка на свръх налягане, както писа някаква червена точка, светлини за ремарке и имаше и още нещо?!
На Мареата индикацията за отворени врати е светодиодна.
|
Съб Дек 02, 2006 7:31 pm |
|
 |
Vladim
|
Мисля, че само ELX модефикациите имат работеща екстра-индикация за отворена врата. Дори да сложите крушка едва ли ще светне! Същото се отнася и за другата индикация за, която идеше реч. Преди време свалех таблото и го огледах доста обстойно, свалих пластмасата отпред стигайки до светодиодите. Стигнах до извода, че нищо повече от фабрично направено не мога да направя да свети. Трябва да се пускат отделни жици за всичко допълнително!
|
Съб Дек 02, 2006 8:06 pm |
|
 |
Esper
|
 Re: Лампа за максимално налятане на Турбото ТД100
BEX---GT---TDi написа: здравейте, колеги, да ви попитам имате ли такава лампа на таблото
На темпра си има лампа за макс. налягане на турбината.
Пали се от датчик намиращ се след интеркулера.
Монтиран е на всмукателния колектор, на снимката - непосредствено под оградения в червено куплунг.
Нямам идея на какво налягане сработва но като го надуя с помпата - лампата святка. Над 1 бар е, предполагам.
И като стана въпрос за този индикатор, някой може ли да каже каква авария може да предизвика такова свръх-налягане?
Казвам авария защото имам спомен че обяснението за него е: "Повреда в турбокомпресора"
Принципно ми е ясно кога се получава повишено налягане на турбината, но това са все пак работни режими.
При това нашите мотори май нямат клапан който има грижа за изпускане на такова налягане?
|
Съб Дек 02, 2006 8:40 pm |
|
 |
BEX---GT---TDi
|
нямам представа каква може да е аварията :? от такова свръх налягане, ще сложа крушки пък дано нещо светне 
|
Съб Дек 02, 2006 8:43 pm |
|
 |
Esper
|
BEX---GT---TDi написа: нямам представа каква може да е аварията :? от такова свръх налягане, ще сложа крушки пък дано нещо светне 
Според мен е добре да провериш първо дали имаш монтиран датчик изобщо...
Тази лампа не съм я виждал да свети по време на работа, само като съм надувал датчика с помпата за проба :mrgreen:
|
Съб Дек 02, 2006 9:03 pm |
|
 |
do4ko
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Сеп 17, 2006 6:17 pm Мнения: 81 Местоположение: Стара Загора
|
това не е лампата за това че турбото не работи демек че не се върти
_________________ Fiat Croma 2.5TD 86
Alfa Romeo 2.5TD 94
|
Съб Дек 02, 2006 9:04 pm |
|
 |
BEX---GT---TDi
|
аз си мисля, може и да съм много в грешка, че при високи обороти - по-виссоки от нормалните светва примерно, :roll: ама пък от къде да знам
наслагах крушки - да има :mrgreen:
|
Нед Дек 03, 2006 12:07 am |
|
 |
Vladim
|
do4ko написа: това не е лампата за това че турбото не работи демек че не се върти
Е тази работа няма, как да стане! Дори да се счупи пак се върти. Не се върти само при загасен двигател!  При мен се строши чак остта от зор-въртеше се, но потропваше и стана дим машина на магистралата! :mrgreen:
|
Нед Дек 03, 2006 12:20 am |
|
 |
Esper
|
BEX---GT---TDi написа: аз си мисля, може и да съм много в грешка, че при високи обороти - по-виссоки от нормалните светва примерно, :roll: ама пък от къде да знам наслагах крушки - да има :mrgreen:
Мдаа, сетих се за един виц, малко импровизирам, но:
Французина има съпруга и любовница но обича повече любовницата.
Англичанина има съпруга и любовница но обича повече съпругата.
Българина също има съпруга и любовница. Той обича да има.
:mrgreen:
|
Нед Дек 03, 2006 12:24 am |
|
 |
BEX---GT---TDi
|
така - резултата - нищо от допълнително сложените не светна - ама поне си оправих осветлението но таблото - а крушките си ги оставих вътре - да си седят за резерва :mrgreen:
поздрави, колеги 
|
Нед Дек 03, 2006 6:24 pm |
|
 |
Gugev
|
Преди време бях пуснал тема - мерене на налягане във въздушния колектор. Поводът беше изказаното отстрани мнение на виден майстор от гр. Айтос. Без да погледне и какво да е, стремейки се да ме изгони, ми заяви че тубината ми не работи. Аз го гледах, гледах, че си тръгнах. После мислих, мислих и измислих една простотия. И понеже стана дума за свръхналягане, датчици, blow valve - реших да споделя моя експеримент. След като почистих въздушния колектор на мотора, измерих неговия диаметър и направих следното "измервателно средство" - по долу. Поставих щуцера на края на гумения тръбопровод, заскобих го и запалих мотора. При постепенно вдигане на оборотите при около 0.9 -1 bar (манометърът трепти - няма демпфер) от към турбината се чу специфичен шум, според мен сработване на blow valve-ва. После махнах скобата и отново вдигнах оборотите, при което "измервателното средство" изхвърча и се натресе до пистовия ремък, как не го повлече.
Доколкото съм чел, слушал при свръх налягане, ако не сработи blow valve-ва турбината влиза в критични обороти при което може да дефектира.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Пон Дек 04, 2006 12:17 am |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Това, което се чува от турбината в този момент около 1бар трябва да бъде Уест гейта. Той служи за отклоняване на изгорелите газове, да не минават през топлата страна на охльова и съответно да не ти качва по-високо налягане.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Пон Дек 04, 2006 1:13 am |
|
 |
Gugev
|
Да, този клапан е същия с другото си наименование - blow valve.
|
Пон Дек 04, 2006 1:24 am |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Gugev написа: Да, този клапан е същия с другото си наименование - blow valve.
Ами по принцип има два клапана. Единия е Уест гейт а другия е Блоу оф.
За различна работа се използват.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Вто Дек 05, 2006 11:08 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |