 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 7:10 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
 Ново 20 - парно
Нали обичам да се образовам много
Чета си мирно сервизното ръководство на Бравата и виждам - има свещи за подгряване на парното.
Обяснено, е че дизела тъй като загрява по-бавно проблема зимно време е решен, чрез поставяне на допълнителни свещи на единия маркуч, който влиза в радиатора за отопление. Те са 3 броя и се командват от едни 3 релета и едно блокче, и според тепературата на водата се изключват последователно 3,2,1 и като температурата стигне около 65-70 градуса им се спира напрежението.
Да знаете за такавата екстра  - поне за JTD двигателя го дават.
:arrow: vol.3 стр. 598
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Вто Ное 28, 2006 5:14 pm |
|
 |
Esper
|
 Re: Ново 20 - парно
BO написа: Нали обичам да се образовам много Чета си мирно сервизното ръководство на Бравата и виждам - има свещи за подгряване на парното. Обяснено, е че дизела тъй като загрява по-бавно проблема зимно време е решен, чрез поставяне на допълнителни свещи на единия маркуч, който влиза в радиатора за отопление. Те са 3 броя и се командват от едни 3 релета и едно блокче, и според тепературата на водата се изключват последователно 3,2,1 и като температурата стигне около 65-70 градуса им се спира напрежението. Да знаете за такавата екстра  - поне за JTD двигателя го дават. :arrow: vol.3 стр. 598
Аз лично за първи път чувам за фабрична такава система... Ама щом пише... :mrgreen:
И така става. Въпреки че от решението с отделна печка по-добро няма. Само да не струваха колкото една кола на старо...
Иначе има Webasto, Eberspacer и да не забравяме легендарното решение на Запорожките Автомобилни Заводи :mrgreen:
|
Вто Ное 28, 2006 5:35 pm |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Намерих го отоплителя. Позиция 1 като общ комплект (след маркуча от термостата към парното)
http://91.92.0.122:7080/navi?COUNTRY=01 ... INDOW_ID=1
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Вто Ное 28, 2006 6:13 pm |
|
 |
Ferrari
|
Хехехе. Спомних си за ЗАЗ-а.
|
Вто Ное 28, 2006 6:16 pm |
|
 |
Esper
|
fiat_love написа: Хехехе. Спомних си за ЗАЗ-а.
Ще си спомниш ти корените...
С печката на Запоршето всяко събитие се запомня ярко - и когато работи, и когато не успее да запали! :mrgreen:
А тая работа с електрическия нагревател ми се вижда малко неефективна - при -10 гр. например не мисля че поне 5 литра вода ще се подгрее по-бързо с тези бързовари отколкото мотора. А акумулатора...
И все пак умни глави са го проектирали, ние си чешем езиците 
|
Вто Ное 28, 2006 6:26 pm |
|
 |
ilkor
|
Явно не се монтира серийно това защото при мен започва да духа топло след като стрелката за температурата на таблото се отдели от най долната позиция.
Цитат: А тая работа с електрическия нагревател ми се вижда малко неефективна - при -10 гр. например не мисля че поне 5 литра вода ще се подгрее по-бързо с тези бързовари отколкото мотора. А акумулатора...
А те нашите дизели са икономични и търкалят колелетата вместо да подгряват вода
Според текста има няколко защити които гарантират че тази система няма да работи при изключен двигател...
|
Вто Ное 28, 2006 9:54 pm |
|
 |
Tornado
|
За това ограденото ли става въпрос.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Вто Ное 28, 2006 10:16 pm |
|
 |
Vladim
|
Tornado написа: За това ограденото ли става въпрос.
За него баш!
|
Сря Ное 29, 2006 1:01 am |
|
 |
Esper
|
ilkor написа: Явно не се монтира серийно това защото при мен започва да духа топло след като стрелката за температурата на таблото се отдели от най долната позиция. Цитат: А тая работа с електрическия нагревател ми се вижда малко неефективна - при -10 гр. например не мисля че поне 5 литра вода ще се подгрее по-бързо с тези бързовари отколкото мотора. А акумулатора... А те нашите дизели са икономични и търкалят колелетата вместо да подгряват вода  Според текста има няколко защити които гарантират че тази система няма да работи при изключен двигател...
Ами тея бързовари :mrgreen: подгряват водата в целия малкък кръг, тя се върти през мотора и е нормално на термометъра да видиш резултата от принудителното подгряване.
Просто с тази система би трябвало да отлепиш по-бързо стрелката, отколкото без нея 
|
Сря Ное 29, 2006 9:57 am |
|
 |
Yavor
|
Според мен тука не става въпрос само на вас да ви стане по-бързо топличко, но и маторя по-бързо да достигне работна температура - че на печките доста им се отразява като е студено.
|
Сря Ное 29, 2006 10:36 am |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Ами според ръководството единствената причина да се слага това е само за парното, през по-студените дни на годината.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Сря Ное 29, 2006 10:47 am |
|
 |
Esper
|
BO написа: Ами според ръководството единствената причина да се слага това е само за парното, през по-студените дни на годината.
Дори и да приемем че подгряването на мАторЯ е страничен ефект - то е факт.
Няма как да се върти вода само през радиаторчето на парното, трябва да премине и през маторя :mrgreen:
|
Сря Ное 29, 2006 10:50 am |
|
 |
ilkor
|
Цитат: Дори и да приемем че подгряването на мАторЯ е страничен ефект - то е факт. Няма как да се върти вода само през радиаторчето на парното, трябва да премине и през маторя
Това е така но все пак между тези бързовари и двигателя водата преминава през радиатора на парното. Ако си включил вентилатора в купето при двигателя ще се връща доста по хладка вода ...
|
Сря Ное 29, 2006 11:09 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 13 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |