Дата и час: Чет Май 01, 2025 7:10 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Ново 20 - парно 
Автор Съобщение
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST Ново 20 - парно
Нали обичам да се образовам много :wink:
Чета си мирно сервизното ръководство на Бравата и виждам - има свещи за подгряване на парното.
Обяснено, е че дизела тъй като загрява по-бавно проблема зимно време е решен, чрез поставяне на допълнителни свещи на единия маркуч, който влиза в радиатора за отопление. Те са 3 броя и се командват от едни 3 релета и едно блокче, и според тепературата на водата се изключват последователно 3,2,1 и като температурата стигне около 65-70 градуса им се спира напрежението.
Да знаете за такавата екстра :) - поне за JTD двигателя го дават.
:arrow: vol.3 стр. 598

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Вто Ное 28, 2006 5:14 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST Re: Ново 20 - парно
BO написа:
Нали обичам да се образовам много :wink:
Чета си мирно сервизното ръководство на Бравата и виждам - има свещи за подгряване на парното.
Обяснено, е че дизела тъй като загрява по-бавно проблема зимно време е решен, чрез поставяне на допълнителни свещи на единия маркуч, който влиза в радиатора за отопление. Те са 3 броя и се командват от едни 3 релета и едно блокче, и според тепературата на водата се изключват последователно 3,2,1 и като температурата стигне около 65-70 градуса им се спира напрежението.
Да знаете за такавата екстра :) - поне за JTD двигателя го дават.
:arrow: vol.3 стр. 598

:shock:
Аз лично за първи път чувам за фабрична такава система... Ама щом пише... :mrgreen:
И така става. Въпреки че от решението с отделна печка по-добро няма. Само да не струваха колкото една кола на старо...
Иначе има Webasto, Eberspacer и да не забравяме легендарното решение на Запорожките Автомобилни Заводи :mrgreen:


Вто Ное 28, 2006 5:35 pm
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
Намерих го отоплителя. Позиция 1 като общ комплект (след маркуча от термостата към парното)
http://91.92.0.122:7080/navi?COUNTRY=01 ... INDOW_ID=1

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Вто Ное 28, 2006 6:13 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Хехехе. Спомних си за ЗАЗ-а.


Вто Ное 28, 2006 6:16 pm
UNREAD_POST 
fiat_love написа:
Хехехе. Спомних си за ЗАЗ-а.

Ще си спомниш ти корените...
С печката на Запоршето всяко събитие се запомня ярко - и когато работи, и когато не успее да запали! :mrgreen:
А тая работа с електрическия нагревател ми се вижда малко неефективна - при -10 гр. например не мисля че поне 5 литра вода ще се подгрее по-бързо с тези бързовари отколкото мотора. А акумулатора...
И все пак умни глави са го проектирали, ние си чешем езиците :wink:


Вто Ное 28, 2006 6:26 pm
UNREAD_POST 
Явно не се монтира серийно това защото при мен започва да духа топло след като стрелката за температурата на таблото се отдели от най долната позиция.

Цитат:
А тая работа с електрическия нагревател ми се вижда малко неефективна - при -10 гр. например не мисля че поне 5 литра вода ще се подгрее по-бързо с тези бързовари отколкото мотора. А акумулатора...


А те нашите дизели са икономични и търкалят колелетата вместо да подгряват вода :)

Според текста има няколко защити които гарантират че тази система няма да работи при изключен двигател...


Вто Ное 28, 2006 9:54 pm
UNREAD_POST 
За това ограденото ли става въпрос.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Вто Ное 28, 2006 10:16 pm
UNREAD_POST 
Tornado написа:
За това ограденото ли става въпрос.


За него баш!


Сря Ное 29, 2006 1:01 am
UNREAD_POST 
ilkor написа:
Явно не се монтира серийно това защото при мен започва да духа топло след като стрелката за температурата на таблото се отдели от най долната позиция.

Цитат:
А тая работа с електрическия нагревател ми се вижда малко неефективна - при -10 гр. например не мисля че поне 5 литра вода ще се подгрее по-бързо с тези бързовари отколкото мотора. А акумулатора...


А те нашите дизели са икономични и търкалят колелетата вместо да подгряват вода :)

Според текста има няколко защити които гарантират че тази система няма да работи при изключен двигател...


Ами тея бързовари :mrgreen: подгряват водата в целия малкък кръг, тя се върти през мотора и е нормално на термометъра да видиш резултата от принудителното подгряване.
Просто с тази система би трябвало да отлепиш по-бързо стрелката, отколкото без нея :wink:


Сря Ное 29, 2006 9:57 am
UNREAD_POST 
Според мен тука не става въпрос само на вас да ви стане по-бързо топличко, но и маторя по-бързо да достигне работна температура - че на печките доста им се отразява като е студено.


Сря Ное 29, 2006 10:36 am
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST 
Ами според ръководството единствената причина да се слага това е само за парното, през по-студените дни на годината.

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Сря Ное 29, 2006 10:47 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
BO написа:
Ами според ръководството единствената причина да се слага това е само за парното, през по-студените дни на годината.

Дори и да приемем че подгряването на мАторЯ е страничен ефект - то е факт.
Няма как да се върти вода само през радиаторчето на парното, трябва да премине и през маторя :mrgreen:


Сря Ное 29, 2006 10:50 am
UNREAD_POST 
Цитат:
Дори и да приемем че подгряването на мАторЯ е страничен ефект - то е факт.
Няма как да се върти вода само през радиаторчето на парното, трябва да премине и през маторя


Това е така но все пак между тези бързовари и двигателя водата преминава през радиатора на парното. Ако си включил вентилатора в купето при двигателя ще се връща доста по хладка вода ...


Сря Ное 29, 2006 11:09 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg