Дата и час: Чет Май 01, 2025 11:21 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
За дизелът и настоящия студ!? 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 

Модериран пост
Zaphod


Съб Яну 28, 2006 5:23 pm
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am
Мнения: 712
Местоположение: София
UNREAD_POST 
коцев написа:
Но пък практиката показва друго .Щом толкова години го карам ако не се е зареждал добре щял съм да имам проблеми а до сега не съм имал :D

Това е така, вероятно защото караш автомобила често и на дълги разстояния. Ако си като мен в последните седмици само да припалваш автомобила ще го закъсваш често :twisted: Проблемът е в това, че ако караш малко, систематично акумулатора ще е полу разреден, а това се отразява зле на неговият живот. Хубаво е да се прави от време на време и разреждащ цикъл (до около 10.5V) за да можеш да използваш по-пълноценно целия капацитет на акумулатора, но принципно трябва да го държши зареден. Относно алтернатора - не е проблема в това, че ще го зареждаш с по-малък ток.. напротив, даже е по-добре, защото химичните реакции ще протичат по-меко. Разбира се в теорията на зарядни устройства присъстват и бързите зарядни устроийства (с големи токове, на импулсен принцип, и следене нарастване на напрежението и температурата), но е спорно дали не повреждат много по-бързо акумулаторните клетки. Ако си като таксиметровите шофьори и въртиш нон-стоп за теб ще е по-добре да имаш голям акумулатор, който ще го държиш практически винаги добре зареден, а когато имаш нужда от повече запас от енергия (да речем зимата или когато просто палиш често колата на кратки разстояния) ще ти е наличен.
Къде е обаче проблемът? Ако караш сравнително малко, на кратки растояния, като ти се налага често да гасиш и палиш двигателя, то с малък ток на зареждане ще изразходваш по-бързо енергията от акумулатора отколкото ще зареждаш и в един хубав момент няма да можеш да запалиш въобще. В този случай и 1000 Аh да сложиш полза няма да имаш, само дето ще държиш акумулатора системно разреден.

Моя акумулатор вчера го заредих на "макс"... за около 12 часа. След като изчаках няколко часа замерих напрежението на клемите: 12.72V. Очевидно акумулатора е горе-долу зареден, но повече няма и да може (на самия акумулатор е посочено 12.80V при пълно зареждане). Електролита обаче е под минимума и ще следва смяна в най-скоро време с друг акумулатор.
След като го върнах отново в автомобила запалих от раз... работи двигателя не особено добре, лампичката на инжекционна свети непрекъснато :arrow: ще се ходи в сревиз.

_________________
FIAT Marea


Съб Яну 28, 2006 6:57 pm
Профил
UNREAD_POST 
perlsite Значи до някаде си прав разбирал си ги и ти работите като мене, значи това за мин 1.7 волта нна клетка е вярно,прав си, от там започва да се скъсява живота на акумолатора също така зависи и колко време стои под тва ниво,но и аз съм прав на 6 волта вече процеса става необратим демек акумолатора умира тотално.
Извиняваи че те наредих малко брутално ама и ти се опита да ме изкараш некомпетентен мисля че беше нормално да реагирам така защото съм на 22 и половината ми живот е минал в изочаване на техники както бях писал.


Съб Яну 28, 2006 9:43 pm
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 11:45 am
Мнения: 32
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Vladim написа:
Дет се вика... в спора се ражда истината! :)

Цитираното от мен напрежение спред, което в проценти се определя здравето на акумулатора (12.66в. - 100%, 12.3в. - 50%) съм го видял в сервизно ръковдство на Фиат Брава. И, както казах и преди е някакъв ориентир, а не точен показател, защото в крайна сметка е по-важен токът, а не напрежението при палене. Но тъй, като напрежението се мери по-лесно, ето един начин да сме наясно, къде сме според въпросното ръководство, а не учебници по електротехника (не че ги подценявам).

Колега коцев, писах че при монтаж на по-голям акумулатор алтернатора няма да смогва да го зарежда добре, а не, че има опасност за него!

EXECUTE... без коментар.


и най-точно е след като попрегледах туй-онуй стигнах до извода, че по-големия акумулатор ще има нужда от по-голям ток при зареждането, а ако случайно релето или там плочката на генератора не може да го осигури ще се тормози малко. ясно е, че за всичко си има граници, но като цяло нищо му няма на фията ;)

Колега, добрият тон във форума е право и задължение на всички потребители. Ако имаш желание да обясниш нещо на някого, има и други възможности - ЛС, електронна поща и др.
Редактирам поста ти, като го лишавам от излишното съдържание.
Zaphod


Нед Яну 29, 2006 12:28 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 79 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg