 |
|
Дата и час: Пет Юли 11, 2025 9:43 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Към собствениците на дизели?
Автор |
Съобщение |
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
 Re: Към собствениците на дизели?
bbosta написа: Колеги, искам да ви попитам какъв е нормалният разход на Пунто 1.7 турбо дизел? Засичах градско....излиза около 10 - 11, извънградското е някъде към 6,5...Четох препоръките за каране на дизел...и ги спазвам...предавките ги сменям между 2500 - 3000 об. Така като го слушам, двигателчето си работи нормално...няма пушеци при форсиране...или при запалване...просто този разход ми се струва повечко...нали дизелите горят по-малко?!?
на 2500-3000 се карат бензиновите не си прочел внимателно явно :idea:
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Пет Апр 28, 2006 3:05 pm |
|
 |
TabE-Marea
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Окт 18, 2005 1:31 pm Мнения: 137 Местоположение: Варна
|
Е добре де да се намеся и аз "некомпетентния". Ами ако карам с под 2000 об/мин не използвам ресурса на турбината-сиреч - карам в не пълната мощ на двигателя. Не би ли трябвало да се качи разхода тогава. Незнам ама ми се струва по-нормално да си се сменя на по-високи обороти. Не съм голям практик по дизелите ама си мисля теоретически че така е правилно. Извинявайте поправете ме ако греша с теоретически доводи.
Благодаря.
П.С. Харча около 8/100 (зимата)предимно градско.
_________________
Marea Weekend ELX TD100 '98
|
Нед Апр 30, 2006 1:27 am |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ами и аз мсиля че на по-високи обороти ще харчи по-малко.Преди време карах дизелчета (Уно 1.3D и Алфа 155 2.5JTD).Уно-то беше 1300 сm3 и може би някой ще каже че съм луд ама на магистрала (София-Пловдив) при яко газ (160-170 на 5-та) даваше разход около 5.За сравнение на връщане (същият път,същите условия,багаж и шофъор) карах леко с около 100-тина и разходът беше абсолютно същият.Градско то пак гореше толкова някъде около 5-6.Съвсем с малко качваше а не го жалех.
Алфа-та беше малко по-друго.Оборотомера влиза в червеното след или беше 4500 или 5000 не помня.Градско гореше константно 10 с пуснат климатик.По принцип тя дърпаше страшно много (турбото я храни здраво) и извънградско вдигаше 150 за нула време но мисълта ми е че винаги съм я карал с превключване на скорост над 3500.Разходът и беше към 8.Един път след една дискусия тук си направих експериментът да карам по-леко без да я вкарвам в турбо-то (т.е. под 2500 да сменям скорост).Резултатът беше разход 8.6 а нафтата беше същата и маршрутът съшият (с една дума същите условия).Един познат ми го обесни теоретично - води се че турбодизелът е по-добрият дизел защото макар че се износва повече има по-добро изгаряне на горивото т.е. и по-добро кпд.Обаче това става ако влиза в турбото иначе си рабти като обикновен дизел (т.е. алфа-та става като уно-то без турбо) и тогава се очаква по-голяма икономия обаче оривото не се изгаря по същия начин и губим мощност следователно за да засилим колата отива повече гориво.Тогава се замислих дали не е по-икономично да я засилваме с турбо-то и после на 5-та с някакви ниски обороти и това е.Т.е. не да ги режем до дупка на 3-та и после 5-та ами примерно около 3000-3500 да сменяме скорост и като се засили примерно със 100 или колкото искаме да караме прас 5-та и спи.Защото иначе трябва да засилваме същото купе до същата скорост със същият двигател обаче без да използваме допълнителната мощност от турбо-то и все едно го няма защото на 2000 оборота със сигурност не нагнетява.
Нямах възможността да си довърша изследванията ама някой колега ако иска да опита да види какво ще се получи.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Нед Апр 30, 2006 5:21 pm |
|
 |
коцев
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 8:41 pm Мнения: 447 Местоположение: Ловеч
|
Колега и аз имах Фиат Уно 1.3 дизел и още ме е яд че го продадох преди година и половина.Действително разхода му не минаваше 5л в града .Сега по въпроса за оборотите.Аз не мога да се съглася с тази твоя теория.Имам Мерцедес 2.5 дизел с пет скорости.На трета скорост за да вдигна 60км оборотомера показва 2.500оборота. Като включа четвърта и пак съм с 60км оборотомера вече показва 1700оборота.Значи оборотите падат с 800 и би следвало и по малко нафта да изгори.Ако направим експеримент и минем примерно 100км със скорост 60км но на трета скорост с обороти 2500 и същите километри ги минем на четвърта скорост пак със 60км в час но вече оборотите да са 1700 как мислиш при кои обороти ще е по малкия разход на гориво ??? За мен две мнения няма че карайки с 1700оборота ще изгори много по малко отколко с 2500.След 38 години зад волана и сменени12 автомобила категорично мога да потвърдя че по големите обороти водят до по голям разход.Имал съм възможност десетки пъти да се убедя в това нещо. 
_________________ Пунто 1.2 пълен инжекцион --ГОЛЯМАТА РАБОТА !!!
|
Пон Май 01, 2006 10:38 pm |
|
 |
zfa159
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Яну 09, 2006 11:45 pm Мнения: 926 Местоположение: София 15 Младост
|
Ама колега аз нямах в предвид да караме с 60 на трета вместо на четвърта.Мисълта ми е докато достигнем тази скорост да се възползваме от ресурсът на турбо-то защото при ускорение мисля че ще спестим горивото използвайки допълнителната скорост от турбото.
Другата логика - защо ако не са по-икономични дизеловите двигатели с Турбо слагат масово на Икарус-ите Турбо и всичките камиони са с турбо.Отговорът е че се печели мощност и по-малкък разход на гориво.Така че ако не се използва реусрсът на турбото какъв е смисълът да го слагат?Пак искам да подчертая че не искам да кажа да караме с постоянна скорост при по-високи обороти ами точно обратното - за ускорението да използваме ресурсът на турбото а след това на по-ниски обороти да поддържаме постоянната скорост.Също и аз се съгласявам че по-високите обороти означават по-голям разход но иначе за дстигане на по-висока скорост (ускорение от спряло положение) ще е необходимо повече време движение с по-ниски обороти а в другят случай по-малко време с по-високи обороти за използване на турбо-то най-рационално (разбира се пак говоря за ниски обороти спрямо критичните но такива,че да работи турбото).
В единият случай за да достигнем 60км на 4-та например трябва да се ускоряваме да кажем условно 10-12 секунди и да сменяме всяка скорост на около 2200-2300 оборота.Да обаче ако сменяме на 3000-3200 оборота ще достигнем много по-бързо скоростта от 60км и спестяваме няколко секунди работа на двигателя при всяко ускорение.Това разбира се е за сметка на по-високите обороти но пък те са в по-икономичен режим защото турбо-то увеличава мощността -> двигателят не е толкова натоварен тогава.
Тук вече нещата стават малко субективни защото започва да има значение какъв е двигателя.Примерно гореспоменатият 2.5ТД на мерцедес за тези няколко секунди ралзика ще изгори прмерно 50 грама нафта които ще икономиса ако го засилим с турбо-то до по-високи обороти защото разходът няма да мръдне кой знае колко много между 2200 и 3000 оборота заради турбината,която олекотява работата на двигателя и така би следвало да намали разходът на гориво както се и получва практически -> голф 1.6Д гори с близо литър и малко повече от същия ама ТД.
Обаче едно Уно с 1.3 двигател или някакъв по-малък дизел ще е по-икономично да го засилваме по-бавно защото първо по-бавно ще развие по-високи обороти ->повече разход за достигане на 3000 оборота примерно -> ще се мъчи повече и ще губим от кпд-то на изгаряното гориво така че съм съгласен с колегата ако става дума за малък мотор иначе за по-голям не мисля че има толкова значение дали ше го силим до 2000 на предавка или на 3000 докато достигнем желаната скорот и би трябвало теоретично разходът при засилване до 3000 оборота да е по-малък.
Достатъчен факт мисля че е моментът с турбото,когато не давате газ а двигателят се ускорява (след като преминете оборотите за включване на турбото) - чрез педалът за газта регулирате количеството на горивото от горивната помпа.Т.е. в даден момент при по-високи обороти горивото става константно количество а двигателят се ускорява само заради турбо-то.Въпросът е да се уцели оптималният момент за преминаване на следваща скорост за да може с малко допълнително увеличаване на оборотите да влезем пак в турбо-то и то да свърши останалата част от засилването а не да натискаме газта още за да вдигаме оборотите защото тогава вече увеличаваме притокът на гориво.Така достигаме до някаква скорост,слагаме си на 1500 оборота на 5-та или колкото дойдат при тази скорост и си я поддържаме без да даваме газ.
_________________ Fiat Tipo DGT 1108cm3 Fire 41kW Autogas
|
Вто Май 02, 2006 12:04 am |
|
 |
BRAVO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 6:48 pm Мнения: 133 Местоположение: София 05 Сердика
|
А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ?
_________________ ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...
|
Вто Май 02, 2006 9:02 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
BRAVO написа: А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ?
защото си е така
по-ниски обороти = по-нисък разход
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Май 02, 2006 9:25 am |
|
 |
Vladim
|
Всъщност това е майсторлъка да караш колата си най-икномично-хем да не я вкарваш в големи обороти, хем да сменяш предавките на толкова оборота, че да не затормозяваш двигателя, защото тогава също разхода е голям! В града най-вече основният проблем с харченето според мен е ранната, или прекалено късна смяна на предавки, както и недостатъчното, или повеяе подаване на газ при трягване от първа. А извън града никой не може да ме убеди, че карайки с 90 ще изгоря повече гориво, от управлението на колата с 140 например!  Двигателите с турбо не се хранят само с въздух! 
|
Вто Май 02, 2006 9:51 am |
|
 |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
sev написа: BRAVO написа: А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ? защото си е така по-ниски обороти = по-нисък разход
Не е точно така!
При равни други условия а разликата е само в скоростта, тогава при 120км/ч ще даде по-малък разход.
Ама тука идва главния момент - въздушното съпротивление.
И чисти данни - при скорост от около 180км/ч над 80% от цялото КПД на двигателя отива за преодоляване на въздушното съпротивление.
За това най-икономичната скорост е 90км/ч защото след тази скорост въздушното съпротивление скача неимоверно за разлика от увеличаване на скоростта.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Вто Май 02, 2006 10:14 am |
|
 |
BRAVO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 6:48 pm Мнения: 133 Местоположение: София 05 Сердика
|
И при каква точно скорост се мери СХ ? Щото аз съм го виждал даден само като коефициент, без да се указва колко е при 90км/ч и при 120 км/ч ?
_________________ ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...
|
Вто Май 02, 2006 10:19 am |
|
 |
sev
Фиат идол
Регистриран на: Сря Авг 24, 2005 4:41 pm Мнения: 2041 Местоположение: София
|
BO написа: sev написа: BRAVO написа: А защо на заводските данни за разход на автомобилите разходът при 90км/ч е винаги по-малък отколкото при 120км/ч ? защото си е така по-ниски обороти = по-нисък разход Не е точно така! При равни други условия а разликата е само в скоростта, тогава при 120км/ч ще даде по-малък разход. Ама тука идва главния момент - въздушното съпротивление. И чисти данни - при скорост от около 180км/ч над 80% от цялото КПД на двигателя отива за преодоляване на въздушното съпротивление. За това най-икономичната скорост е 90км/ч защото след тази скорост въздушното съпротивление скача неимоверно за разлика от увеличаване на скоростта.
искаш да кажеш сигурно, че при 120 ще е по-висок разхода
все пак не може оборотите да са по-високи, а разхода по-малък
_________________
Brava 1.6 ELX
|
Вто Май 02, 2006 1:35 pm |
|
 |
ochinko
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Мар 28, 2006 4:01 pm Мнения: 64 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Vladim написа: В града най-вече основният проблем с харченето според мен е ранната, или прекалено късна смяна на предавки, както и недостатъчното, или повеяе подаване на газ при трягване от първа.
Според мен в града по-високият разход идва много повече от необходимостта за употреба на спирачки и загуба на горивото, изразходвано за ускоряване, отколкото от неефективната смяна на предавките.
В една друга тема тук един колега беше споделил, че потегля бързо на светофара, а после кара на инерция до следващия. Аз имам същия стил на каране, но някои шофьори се изнервят, понеже са свикнали бързо да пристигат на червеното и не знаят или не ги е еня за разхода.
По този повод често ме изпреварват отляво. Струва ми се, че така е по-малко вероятно аз да ударя някого, но пък е по-вероятно мен да ме ударят.
|
Вто Май 02, 2006 1:53 pm |
|
 |
bbosta
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Мар 19, 2006 7:04 pm Мнения: 63 Местоположение: София 06 Подуяне
|
колеги, а кой сервиз ще препоръчате за дизели??
искам да ми направят диагностика на двигателя, и има една жълта лампичка дето се намира в долния десен ъгъл на таблото (представлява една лейка наполовина пълна), и ми светва от време на време...немога да си обясня точно при какви обстоятелства....та да ме консултират..
Благодаря!
_________________ Punto ELX 1.7TD
|
Чет Май 04, 2006 2:56 pm |
|
 |
BRAVO
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 6:48 pm Мнения: 133 Местоположение: София 05 Сердика
|
0888-615-007 Свилен, сервизът му е в Хладилника
_________________ ОМВ Мусагеница. И аз бях там, и аз заредих... И после "замръзнах" ...
|
Чет Май 04, 2006 3:31 pm |
|
 |
bbosta
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Мар 19, 2006 7:04 pm Мнения: 63 Местоположение: София 06 Подуяне
|
BRAVO написа: 0888-615-007 Свилен, сервизът му е в Хладилника
чак другата седмица мога да се видя със Свилен...в провинцията е.
Утре къде да ида да погледнат двигателчето, че вечерта пътувам за варна?
_________________ Punto ELX 1.7TD
|
Чет Май 04, 2006 4:46 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |