Ето и малко инфо, което е взето директно от ръководството (за Мареа 1.9 TD)
Системата за предварително подгряване изпълнява следните функции:
1. Доставя висок подгряващ ток от акумулатора към подгряващите свещи преди и след като двигателя бъде запален за променливо време в зависимост от температурата на охлаждащата течност.
2. Държи включени подгряващите свещи за променливо време в зависимост от температурата: 1.5 - 4.5 секунди при температура на охлаждащата течност между +40 и +80 градуса до максимум 30-35 секунди при -30 градуса. Двигателя може да бъде запален когато предупреждаващата лампа за подгряващите свещи изгасне.
3. Ако двигателя не е запален след като лампичката изгасне, електронния модул за управление на подгревните свещи захранва подгревните свещи за още 10 секунди.
4. След стартиране на двигателя, управляващия модул продължава да погрява цилиндрите за определено време в зависимост от температурата на охлаждащата течност (post-heating time). Това време може да варира между максимум 200 секунди за температури под 10 градуса до 0 секунди, ако температурата е над 80 градуса.
5. Ако една от подгревните свещи или захранването и предизвика късо съединение (консумация на ток над 240 А), управляващия модул прекъсва захранването незабавно.
Ако консумацията на ток е между 140 и 240 А управляващия модул прекъсва захранването към свещите след 5-6 секунди.
6. Ако температурния датчик на охладителната течност и/или неговата електрическа верига са дефектни, управляващия модул на подгревните свещи се адаптира по следния начин:
- фиксирано време за подгряване от 22-23 секунди;
- фиксирано време за подгряване след запалване на двигателя от 200 секунди;
- дефекта на датчика/веригата се показва чрез лампичката на подгревните свещи, която мига в продължение на 60 секунди.
Предполагам, че и за другите модели/модификации нещата са близки ;)