Дата и час: Вто Май 20, 2025 2:05 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
На колко оборота се вклюва турбото на JTD ? 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 9:56 pm
Мнения: 330
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Crusible написа:
Toshe написа:
По повода, на това, че не се включвало турбото така е на теория, ама на практика не е така. Някой да е карал новите дизелови Тойоти. Ами уж много модерен двигател уж японска кола, ама преди 2000 оборота са много зле, няма и плавно преминаване от режим без турбо примерно от 1800 до 2000 оборота. Реално там има два турбо компресора за ниските и високите обороти. Колата върви като умряла до 2000 оборота и на 2000 тръгва като луда. quote]

Начи е с тва ама изобщо не мога да се съглася. Нямам представа, за кой мотор говориш, обаче този, който карах Ярис '07 1.4 Д4Д (90 коня) беше супер. Това което забелязах е точно обратното на това, което ти си написал. На практика не успях ясно да разгранича работата на турбото. Абсолютно равномерна работа на турбото, много плавно разгръщане на мощността, силен демараж, рязък старт, не се плаши от високи обороти... и звук наподобяващ всичко друго, но не и дизел. Се едно правя реклама на тоьота, но наистина колата върви чудесно. Може би има други мотори от тази марка, които имат споменатите от теб слабости (макар, че дълбоко се съмнявам), но специално този... :shock:

ЗА новите Тойоти както си посичил 07 година може и да е така но аз карах една 2000 д4д авенсис 2000година турбото направо ме залепя на 2000 оборота ,много неравномерно още повече на тези обороти и дават 250Нм ,докато при JTD на 1500 трябва да са достигнат 200-210 и не се усеща това "отприщтване" както на Тойотата
П.С впечетлението ми е от точно определен автомобил ,може при другите да не е така .


Пон Окт 22, 2007 6:13 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm
Мнения: 16
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
D4D независимо дали са от 2000 или 2007-ма всички двигатели имат много рязко дърпане след 2000 оборота. Тук имам предвид двигателите 2.0 и 2.2 всички версии. Това някои хора може и да им харесва така, но мен не. На корола 116 коня на пета на 2000 оборота е на 105 километра. Ако е на 80 на 5-та направо не може да се ускори. Доколкото съм чел тези Тойоти имат две турбини. Една по-малка, която работи в ниските обороти до 2000 и една, която тръгва след 2000 и натам е страшилище, но пак тези двигатели са небалансирани дори и след тези обороти. Максималната и мощност се постига на 3600 оборота, максималния въртящ момент дори на най-яката версия 2.2 D4D 177 коня е от 2000 до 2600 оборота. Абе направили са ги с голям ряз ама само от 2000 до 3000 оборота и после поне увяхват някак си. Преди това също ги няма. Може да са японци , ама едно дърто JTD 99 с чип и се кара много по-приятно и равномерно само с една обикновена турбина и ако в средни обороти не върви по-същия начин, то в ниски и след 3000 върви и по-добре. Само дето моето е преебано и работи като тойота. Турбото ми тръгва от 2000, но ще се оправи и това.

D4D 1.4 явно е с една турбина и развърта от по-рано. По каталог има въртящ момент от 190 Nm 1800 до 3000 оборота и при достигане на максималната мощност въртящият е 165 Nm, което не e голям спад. Също предполагам турбината развърта и от преди 1800 оборота.

Иначе JTD на фиат в определени обороти и моменти и по графика има по-малко раз от Fiat Regata 1,9 TD(i) 82 к.с. Там имаме максимале въртящ момент от 185 срещу 200 на Бравата, но Регатата е 150 кг по-лека и скоростите и са по-къси и така се получава, че в определени обороти и предавки има не само равностойно, но дори и минимално по-добро ускорение от JTD-то. Невероятно но е факт.


Пон Окт 22, 2007 9:13 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 9:56 pm
Мнения: 330
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Toshe написа:
D4D независимо дали са от 2000 или 2007-ма

Има и по стари модели Д-4Д както казах 2000,тези от 2007 може да са ново поколение ,но има и по стари такива


Пон Окт 22, 2007 10:39 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Вто Юни 05, 2007 2:45 pm
Мнения: 344
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST 
ОК, съгласявам се, че този който съм карал е по-ново поколение. Давам друг пример с по-стар: Ленд Крузер '04 3.0 D4D 163. Не съм го карал, но пък съм се возил много и макар да се усеща силно ускорение след 1800, със сигурност няма типичната за по-старите дизели немощ при потегляне. Тъй като е по-голям дизел като кубатура е малко по-тромав откъм оборотен диапазон, но пък е много еластичен и от ниска скорост.


Вто Окт 23, 2007 11:20 am
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка
Аватар

Регистриран на: Нед Авг 12, 2007 4:43 pm
Мнения: 16
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
Koлега, ние не спорим. Аз само изказвам мнението си, че за много дизелови двигатели и стари и нови явлението рязко включване на турбото и зона на оборотите, в което турбото ми е все тая дали работи или не , то няма ефектвност съществува. Последния пример ми е 206 2.0 HDI 90 коня. Също както и бившият ми ситроен от 93 година, колата тръгва след 2000 оборота. Иначе HDI двигателя се изрязваше до около 5000 оборота, като не усетих някак си мощността рязко да се срива след 4000, но просто го карах само из града и не можах да си направя ясно впечатление, но на 1-ва и 2-ра до 5 хиляди се разгръщаше много доволно.
Примера който даваш с Land Rover e нормален. Графиката на въртящие момент за този двигател е максимален въртящ момент от 1600-2800 оборота. Тук тези 163 коня са извадени от доста голяма кубатура и е логично дори преди развъртането на турбината да имаме достатъчно въртящ момент, защото мощносттта на този двигател не е вадена предимно от яка турбина ами и от обема и нещата са по-балансирани. Освен това 1-ва и втора предавка на дизеловите коли са значително по-къси от бензиновите и дори за старите коли трябва да няма проблем с доброто тръгване на първа. Иначе чисто физически двигателя хич не му пречи обема, за да се развърта бързо, просто джипа тежи почти 2 тона празен и тези 163 коня не са кой знае колко, за да се дърпа като резачка. Също и този двигател постига максимална мощност при 3400 оборота, та явно едва ли може да се ускорява нормално до 4500 оброта както при други дизели.


Сря Окт 24, 2007 5:46 pm
Профил ICQ

Регистриран на: Съб Окт 20, 2007 10:50 am
Мнения: 3
Местоположение: Пловдив Област
UNREAD_POST 
Turboto na Fiat Bravo se vkliuchva na 1500 oborota ,max skorost pri 4950 oborota e 210km/ch


Сря Окт 24, 2007 6:36 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Май 31, 2007 12:35 pm
Мнения: 233
Местоположение: Пазарджик
UNREAD_POST 
Турбото на 2.3 JTD се включва и се осеща осезаемо на 4-та предавка, не съм сигурен колко оборота са тогава, трябва да засеча обаше като дадеш на 4-та и настъпиш вече се чувстваш друг човек! :)

_________________
FIAT DUCATO 2.3 JTD 2003

Продава се печеливш бизнес!


Съб Окт 27, 2007 6:21 am
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 22 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg