Дата и час: Чет Мар 28, 2024 8:09 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
В началото бе Фиат... (История в картинки за Фиат, ВАЗ и...) 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST В началото бе Фиат...(История в картинки за Фиат, ВАЗ и...)
Откакто дядо ми ми завеща семейното Жигули започнах да се замисмям как аджеба да вземе да понавървява малко повече... започнах да се интересувам и чета книги , запознах се с много хора от Лада клуба и от дума на дума разбрах откъде идват Жигулите (Фиат 124) и сходността им с малко по-късните култови фиатови, ланчови и алфови резачки. Започнах още по-усърдно ровене и четене и намирането на 2.0 ТС мотор ми стана фикс идея... Това бе преди около 2 години - бях на 15 и като за начало започнах да я привеждам в малко по-добър вид.
Минаха се около две години в търсене на добър "донор" за умиращото вече 1300 кубиково сърчице на старата бабичка, през това време започнах работа и кътах финанси , продължавайки да търся.
Преди около месец (бе точно месец си беше - 1.06.2006 :) - сега съм на 17)приятел на мой колега спомена за подобен на неговата Арджента Фиат комби , който се продавал и бил 2000 кубика , намирал се някъде в Герман. Разпитах го горе-долу къде се намира , разбрах , че бил при някакъв тенекеджия на име Емил. Звъннах на приятели оттам и се качих в Герман да я видя. Еto какво открих там - Фиат 131 Панорама 2000 (Комби). Казах си , че ТОВА ще е донорът за баба Лада. Взех колата за 500 лв и я завлякох надолу към работата ми(Горубляне). Започнах работа. За около два дни купето изглеждаше така и така. Свалих скоростите и мотора. Оказа се , че е сглобка за Швеция със системи за рециркулация на изгорелите газоре и нагревател за охладителната течност за топъл старт, поради тази причина и климатика е пропуснат :) .
Когато отворих мотора се оказа истина това , което ми каза собственика - мотора е късал ремък и е на няколко часа работа от основен ремонт - нови бутала , сегменти , лагери , всмукателни клапани.
Щом видях главата и ми стана лошо - при трошенето на клапаните горивните камери са били начукани доста, затова започнах работа по главата - изравняване и полиране повърхностите на камерата , както и "освобождаване на клапаните". В днешни дни главата изглежда така , скоро ще карам главата и блока да ги челосат.
Същевременно купето вече е подредено и изправено до една ограда :mrgreen:
Започнах работа и по блока . Търках , търках и след малко боя изглежда вече подобаващо . Цилиндрите нямат ръб - `арно бре, `Танасе.

Ето цялото албумче със снимките.


Засега толкова...
Замисли вбъдеще - олекотяване на маховика и последващ баланс, портване на главата и изработка на колектор(тръби де) за двойни карбуратори , както и закупуването на такива. Бутала 84,20 мм от Ритмо 1.6 - с изпъкнало чело са, както и шлайфане на блока по тях (в момента е на 84.00), изравняване по тегло до около 1/2 грам на буталата и мотовилките по отделно. Изработка на custom изпускателна система 4-2-1 със среден резонатор и крайно резонаторно гърне. Инсталиране на задния мост и скоростите от фиата (имам и още едни скорости с remote shifter,впоследствие ще видя с кои е по-добре) на ладата - по-здрав заден мост , комби е => е по-къс.

Малко молби - на някой да му се намира електронна везна? :)
А някой да си търси нови бутала със сегменти с плоско чело на 84 мм(не са български)? :)

To be continued...

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Нед Юли 02, 2006 2:13 pm
Профил ICQ
Кара велосипед
Кара велосипед
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 26, 2004 1:33 am
Мнения: 26
Местоположение: София 06 Подуяне
UNREAD_POST 
Браво :!:
Шапка ти свалям за ентусиазма и ти пожелавам да стане невероятна колата :P

_________________
<<< Фен клуб на Фиат 126p >>>


Нед Юли 02, 2006 5:10 pm
Профил ICQ WWW
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am
Мнения: 25
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Евала!!!!! :D
Надявам се да покажеш накрая хибрида! Наистина ще е интересно! Продължавай само така и успех!


Пон Юли 03, 2006 9:17 am
Профил
UNREAD_POST 
Класически twin-cam мотор. Това нещо има много потенциал. За справки виж http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/ ... 20Fiat.pdf


Пон Юли 03, 2006 9:29 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Днес заработих по главата , но не направих и един порт докрай... засега ;)
Трябваше да затваряме вече , забързах се да стигна до Сточна Гара да си купя бутала ,ама нъцки - били хората до 18:00...
Гледкайте в албумчето снимките най-отдолу :)

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Вто Юли 04, 2006 7:35 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Споко - първия става най-бавно. После стават 3-4 пъти по-бързо :-)


Вто Юли 04, 2006 10:23 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Колеги , помагайте , че го закъсах... Дружба - Разград не са произвеждали отдавна бутала за Ритмо 1.6 , а последните 2 комплекта са купени от магазина на Сточна Гара преди около месец :cry: :(
Някой може ли да ми намери нови или втора употреба oversize бутала( да не са на 84.00) за Ритмо 1.6 2 вала, Регата 100S...?

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Вто Юли 11, 2006 8:51 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
Колеги , помагайте , че го закъсах... Дружба - Разград не са произвеждали отдавна бутала за Ритмо 1.6 , а последните 2 комплекта са купени от магазина на Сточна Гара преди около месец :cry: :(
Някой може ли да ми намери нови или втора употреба oversize бутала( да не са на 84.00) за Ритмо 1.6 2 вала, Регата 100S...?


Това нали е мотора 1585 кубика? Защо не искаш 84х71.5 каквито са на "швейцарката"?


Вто Юли 11, 2006 9:49 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Не зная на кое викате "швейцарка" честно казано...

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Сря Юли 12, 2006 5:59 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST 
Иска да каже че има и други еквиваленти на буталата които турсиш от всички 1600/ТС мотори буталата ще ти свършат работа, ако беше писал преди месец можеше да ти намеря втора употреба, ако излезе нещо до какви пари те интерисуват (втора употреба)

П.П. Смятал ли си колко ще ти е компресията с тия бутала, в момента трябва да е 8.9:1 - 9:1


Сря Юли 12, 2006 10:42 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Само Ритмо 1.6 и Регата 1.6 двувалки го уреждат (стандартна CR към 9.7).
На неговия мотор такива бутала трябва да поподминат 11.


Сря Юли 12, 2006 10:51 pm
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm
Мнения: 210
Местоположение: Варна 04 Варненчик
UNREAD_POST 
Lancia Prisma/Delta 1600 са абсолютно същите мотори нато на Regata100/Ritmo105, буталата от всяка двувалка 1600 84.00мм. х 71.50мм. с 8 клапана го урежда да постигне тия резултати, а за компресията ми е интересно защото и аз си мисля нещо подобно

П.П. Сетих се че можеш да сложиш 16 клапанова глава, и над това съм мислил :"))


Сря Юли 12, 2006 11:03 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
UNREAD_POST 
icecool, май не си виждал буталата на изброените от теб мотори 8)


Сря Юли 12, 2006 11:08 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Буталата на "швейцарката" са с подигнато чело, ако за това става дума. Сгъстяването обаче си е 9.5:1


Чет Юли 13, 2006 12:15 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 12:39 pm
Мнения: 79
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
За 650 сега се продаваше една дедра 2.0и. 116 коня. Блъсната. Нея да беше взел. Ама карай. Успех в бъдещите начинания. Има едно филмче на Топ Геар, как другарите от Лотус хвърлиха 2000 човекочаса да направят една лада 4-ка да върви. Първото което направиха беше да и сложат туинкам мотор. И другото беше по окачването.

Но първо прочети книгата на Гай Крофт. И представа си нямаш колко работа ще ти свърши.

Със здраве!

_________________
Tipo DGT, 1.6 DOHC


Чет Юли 13, 2006 10:30 am
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 31 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg