В началото бе Фиат...(История в картинки за Фиат, ВАЗ и...)
Откакто дядо ми ми завеща семейното
Жигули започнах да се замисмям как аджеба да вземе да понавървява малко повече... започнах да се интересувам и чета книги , запознах се с много хора от Лада клуба и от дума на дума разбрах откъде идват Жигулите (Фиат 124) и сходността им с малко по-късните култови фиатови, ланчови и алфови резачки. Започнах още по-усърдно ровене и четене и намирането на 2.0 ТС мотор ми стана фикс идея... Това бе преди около 2 години - бях на 15 и като за начало започнах да я привеждам в малко по-добър
вид.
Минаха се около две години в търсене на добър "донор" за умиращото вече 1300 кубиково сърчице на старата бабичка, през това време започнах работа и кътах финанси , продължавайки да търся.
Преди около месец (бе точно месец си беше - 1.06.2006
- сега съм на 17)приятел на мой колега спомена за подобен на неговата Арджента Фиат комби , който се продавал и бил 2000 кубика , намирал се някъде в Герман. Разпитах го горе-долу къде се намира , разбрах , че бил при някакъв тенекеджия на име Емил. Звъннах на приятели оттам и се качих в Герман да я видя. Еto какво открих там -
Фиат 131 Панорама 2000 (Комби). Казах си , че ТОВА ще е донорът за баба Лада. Взех колата за 500 лв и я завлякох надолу към работата ми(Горубляне). Започнах работа. За около два дни купето изглеждаше
така и
така. Свалих
скоростите и
мотора. Оказа се , че е сглобка за Швеция със системи за рециркулация на изгорелите газоре и
нагревател за охладителната течност за топъл старт, поради тази причина и климатика е пропуснат
.
Когато отворих мотора се оказа истина това , което ми каза собственика - мотора е късал ремък и е на няколко часа работа от основен ремонт - нови бутала , сегменти , лагери , всмукателни клапани.
Щом видях
главата и ми стана лошо - при трошенето на клапаните горивните камери са били
начукани доста, затова започнах
работа по главата - изравняване и полиране повърхностите на камерата , както и "освобождаване на клапаните". В днешни дни главата изглежда
така , скоро ще карам главата и блока да ги челосат.
Същевременно купето вече е
подредено и
изправено до една ограда :mrgreen:
Започнах работа и по
блока .
Търках ,
търках и след малко боя изглежда вече
подобаващо .
Цилиндрите нямат ръб - `арно бре, `Танасе.
Ето цялото
албумче със снимките.
Засега толкова...
Замисли вбъдеще - олекотяване на маховика и последващ баланс, портване на главата и изработка на колектор(тръби де) за двойни карбуратори , както и закупуването на такива. Бутала 84,20 мм от Ритмо 1.6 - с изпъкнало чело са, както и шлайфане на блока по тях (в момента е на 84.00), изравняване по тегло до около 1/2 грам на буталата и мотовилките по отделно. Изработка на custom изпускателна система 4-2-1 със среден резонатор и крайно резонаторно гърне. Инсталиране на задния мост и скоростите от фиата (имам и още едни скорости с remote shifter,впоследствие ще видя с кои е по-добре) на ладата - по-здрав заден мост , комби е => е по-къс.
Малко молби - на някой да му се намира електронна везна?
А някой да си търси нови бутала със сегменти с плоско чело на 84 мм(не са български)?
To be continued...