|
|
Дата и час: Пон Май 13, 2024 9:37 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
БАБАТА НА СЪВРЕМЕННИЯ ФИАТ
Автор |
Съобщение |
BAMZI
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am Мнения: 25 Местоположение: Бургас
|
БАБАТА НА СЪВРЕМЕННИЯ ФИАТ
Разглеждайки един руски сайт ми попадна статия за първообраза на Фиат - Итала. Интересно, че още тогава, в самото начало преди 100 години,това са били най новаторските и хубави коли.
Инженер Биаджо основава през 1904 година в Торино фирма, която в продължение на четвърт век е пионер в конструирането на автомобили, а със своите успехи прославя зараждащата се автомобилна промиш6леност в целия свят.
Създател на първия автомобил на фирмата е известния конструктор Маттео Черано. Неговият автомобил е имал четирицилиндров редови двигател с работен обем 4502см3.
Маттео Черано от самото начало се е стараел да придаде на своите автомобили спортен характер. Един от първите в света въвежда за привод вместо верига, раменен карданен вал.
Най големия успех на фирма "Итала", благодарение на който нейното име е вписано в историята на автомобилизма, е рейда Париж – Пекин. Княз Сципио Боргезе, със своят механик Еттом Гвиццарди и журналиста Луиджи Бардзини, победил за "Итала", в този труден и изпълнен с премеждия поход, продължил от 10 юни до 10 август, по трасе с дължина 16000 км., изпреварвайки следващия автомобил с цели 12 дена.
Победоносната "Итала", модел 35/45, била чисто сериен автомобил с четирицилиндров двигател с обем 7433 см3 /диаметър на цилиндъра 130мм и ход на буталото 140мм/. Предаване на задвижването към задния мост ставало с помощта на конусна муфа, четиристепенна скоростна кутия и карданен вал. Предната и задната ос били окачени на полуелептични листови ресори. Разходът на гориво е 1 литър на 3 км. Дървените колела били с гуми марка „Пирели”. В купето имало допълнителни резервоари. 300 литра бензин и 100 литра масло, стигали едва за 950 километра.
Единствения възстановен екземпляр на такъв автомобил се намира в „Музей на автомобила Карло Бискаретти де Руффия” в Торино.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
|
Сря Юни 28, 2006 9:59 am |
|
|
Ferrari
|
Наскоро Topolino празнува рожден ден
|
Сря Юни 28, 2006 10:24 am |
|
|
BAMZI
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am Мнения: 25 Местоположение: Бургас
|
Ако знаеш някой сайт в който мога да прочета за историята на италианските автомобили и модели моля те напиши го - само по възможност да е на български или руски, че другите езици нещо не ги хващам !
А и нищо не каза за Италата.
Не е ли красавица, особенно в сравнение с форд Т?
|
Сря Юни 28, 2006 1:09 pm |
|
|
DEYAN IYI
Кара кола
Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 3:41 am Мнения: 324 Местоположение: ПЛОВДИВ
|
Историята на ФИАТ можеш да я намериш на български на нашето сайтче, а моделите още са в проект
А ето тука за Тополино по повод 70 гдини ЧРД http://forum.126p.info/viewtopic.php?t=66
_________________ Бай Фичо - ега ти пауъра!!!
|
Сря Юли 05, 2006 9:32 am |
|
|
BAMZI
Кара велосипед
Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am Мнения: 25 Местоположение: Бургас
|
Спор няма, че тополиното е един голям чаровник!
|
Чет Юли 06, 2006 7:15 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|