Дата и час: Пет Ное 24, 2017 8:52 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 
БАБАТА НА СЪВРЕМЕННИЯ ФИАТ 
Автор Съобщение
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am
Мнения: 25
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST БАБАТА НА СЪВРЕМЕННИЯ ФИАТ
Разглеждайки един руски сайт ми попадна статия за първообраза на Фиат - Итала. Интересно, че още тогава, в самото начало преди 100 години,това са били най новаторските и хубави коли.

Инженер Биаджо основава през 1904 година в Торино фирма, която в продължение на четвърт век е пионер в конструирането на автомобили, а със своите успехи прославя зараждащата се автомобилна промиш6леност в целия свят.
Създател на първия автомобил на фирмата е известния конструктор Маттео Черано. Неговият автомобил е имал четирицилиндров редови двигател с работен обем 4502см3.
Маттео Черано от самото начало се е стараел да придаде на своите автомобили спортен характер. Един от първите в света въвежда за привод вместо верига, раменен карданен вал.
Най големия успех на фирма "Итала", благодарение на който нейното име е вписано в историята на автомобилизма, е рейда Париж – Пекин. Княз Сципио Боргезе, със своят механик Еттом Гвиццарди и журналиста Луиджи Бардзини, победил за "Итала", в този труден и изпълнен с премеждия поход, продължил от 10 юни до 10 август, по трасе с дължина 16000 км., изпреварвайки следващия автомобил с цели 12 дена.
Победоносната "Итала", модел 35/45, била чисто сериен автомобил с четирицилиндров двигател с обем 7433 см3 /диаметър на цилиндъра 130мм и ход на буталото 140мм/. Предаване на задвижването към задния мост ставало с помощта на конусна муфа, четиристепенна скоростна кутия и карданен вал. Предната и задната ос били окачени на полуелептични листови ресори. Разходът на гориво е 1 литър на 3 км. Дървените колела били с гуми марка „Пирели”. В купето имало допълнителни резервоари. 300 литра бензин и 100 литра масло, стигали едва за 950 километра.
Единствения възстановен екземпляр на такъв автомобил се намира в „Музей на автомобила Карло Бискаретти де Руффия” в Торино.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Сря Юни 28, 2006 9:59 am
Профил
UNREAD_POST 
Наскоро Topolino празнува рожден ден


Сря Юни 28, 2006 10:24 am
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am
Мнения: 25
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Ако знаеш някой сайт в който мога да прочета за историята на италианските автомобили и модели моля те напиши го - само по възможност да е на български или руски, че другите езици нещо не ги хващам !

А и нищо не каза за Италата. :wink:
Не е ли красавица, особенно в сравнение с форд Т?


Сря Юни 28, 2006 1:09 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 27, 2005 3:41 am
Мнения: 324
Местоположение: ПЛОВДИВ
UNREAD_POST 
Историята на ФИАТ можеш да я намериш на български на нашето сайтче, а моделите още са в проект :wink:


А ето тука за Тополино по повод 70 гдини ЧРД 8) http://forum.126p.info/viewtopic.php?t=66

_________________
Бай Фичо - ега ти пауъра!!!
Изображение Изображение


Сря Юли 05, 2006 9:32 am
Профил ICQ
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Пон Юни 12, 2006 10:38 am
Мнения: 25
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Спор няма, че тополиното е един голям чаровник! :D


Чет Юли 06, 2006 7:15 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 5 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg