Автор |
Съобщение |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
ABS-a работи постоянно
Значи от около 1 седмица (от както сменихме акумулатора) на Темата ни, абс-а работи постоянно.
Като натиснеш спирачката педала започва постоянно да вибрира?
По какъв най-лесен начин мога да установя от къде е?
Според мен някой датчик се е пре...л ама как може това да се установи без да ходя по сервизите?
От какво може абс-а да работи постоянно?
Благодаря!
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Сря Апр 12, 2006 11:00 am |
|
|
Ferrari
|
Re: ABS-a работи постоянно
BO написа: Значи от около 1 седмица (от както сменихме акумулатора) на Темата ни, абс-а работи постоянно. Като натиснеш спирачката педала започва постоянно да вибрира? По какъв най-лесен начин мога да установя от къде е? Според мен някой датчик се е пре...л ама как може това да се установи без да ходя по сервизите? От какво може абс-а да работи постоянно? Благодаря!
Би трябвало да ти се оплаче със светване на индикатора. Някой датчик ти е постоянно затворен и се държи все едно колелото е блокирало.
|
Сря Апр 12, 2006 11:08 am |
|
|
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Да!
Като запалиш колата и спираш примерно 20 пъти и след това светва лампичката на АБС-а и става без АБС (изключва се).
Ама последните 3-4 дни постоянно си трака без да светва лампичката за АБС-а!
Много странно нали!
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Сря Апр 12, 2006 12:15 pm |
|
|
Vladim
|
Не знам при Типо, как е, но при моята Брава в първите няколко метра контролера на ABS-a прави проверка на всички колела. Когато има нормални данни от всяко колело тогава заработва системата за следене на блокирането на колелата! Ако някой датчик не е в изправност тогава контролера получава информация, че някое колело не се движи, а останалите се. Тогава АBS-а въобще не работи.
|
Сря Апр 12, 2006 12:29 pm |
|
|
Ferrari
|
Vladim написа: Не знам при Типо, как е, но при моята Брава в първите няколко метра контролера на ABS-a прави проверка на всички колела. Когато има нормални данни от всяко колело тогава заработва системата за следене на блокирането на колелата! Ако някой датчик не е в изправност тогава контролера получава информация, че някое колело не се движи, а останалите се. Тогава АBS-а въобще не работи.
Въпроса е за Lanciа Thema. BO не е упоменал.
|
Сря Апр 12, 2006 1:52 pm |
|
|
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Mitko написа: Vladim написа: Не знам при Типо, как е, но при моята Брава в първите няколко метра контролера на ABS-a прави проверка на всички колела. Когато има нормални данни от всяко колело тогава заработва системата за следене на блокирането на колелата! Ако някой датчик не е в изправност тогава контролера получава информация, че някое колело не се движи, а останалите се. Тогава АBS-а въобще не работи. Въпроса е за Lanciа Thema. BO не е упоменал.
Еми малко ако се зачете човек, ще види че съм споменал
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Сря Апр 12, 2006 3:48 pm |
|
|
Vladim
|
BO написа: Mitko написа: Vladim написа: Не знам при Типо, как е, но при моята Брава в първите няколко метра контролера на ABS-a прави проверка на всички колела. Когато има нормални данни от всяко колело тогава заработва системата за следене на блокирането на колелата! Ако някой датчик не е в изправност тогава контролера получава информация, че някое колело не се движи, а останалите се. Тогава АBS-а въобще не работи. Въпроса е за Lanciа Thema. BO не е упоменал. Еми малко ако се зачете човек, ще види че съм споменал
Усамотявам се в ъгъла и започвам да се самонаказвам чрез бой с пръчки! :mrgreen:
|
Сря Апр 12, 2006 11:21 pm |
|
|
Tornado
|
Преди 3 седмици отивам да сменям лагер на предно колело в сервиза ми казват че не могат да разкачат кабела на АБС страх ги било защото няма гаранция дали кабела е вътре с графит и ако се среже дали ще може да се съедини.Не искаха да свалят датчика от колелото защото бил ръждясал клеясал и ако го счупели увисвали със 150 200 лв.Както и да е ядосах се и запретнах ръкави и за час раздвижих всички и извадих всички датчици намазах ги със литол и си ги поставих обратно и следващия път като отида за смяна на лагер аз лично ще сваля датчика за да могат те да сменят лагера.Във връзка с темата за работата на абс кажете какво става ако по магнита има толкова много стружки натрупани с времето че чак опират в венеца не се ли нарушава работата тогава на датчиците.Изчистих ги всичките датчици от тия стружки дано да съм помогнал.
|
Вто Апр 25, 2006 7:11 pm |
|
|
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
Tornado написа: ...Във връзка с темата за работата на абс кажете какво става ако по магнита има толкова много стружки натрупани с времето че чак опират в венеца не се ли нарушава работата тогава на датчиците.Изчистих ги всичките датчици от тия стружки дано да съм помогнал.
С уговорката, че не съм експерт по ABS (ама нали и моя ми прави мизерии, та се поинтересувах) - метални стружки биха могли да влошат качеството на сигнала от датчика (който е индуктивен - всъщност си е една бобина със сърцевина). Не ми се вярва да се стигне чак до отказ, освен ако венецът със зъбите не е плътно задръстен с метални стружки (ама тогава лампата на таблото би трябвало да светва няколко секунди след тръгване - след като приключи тестът на сигнала от датчиците, който се извършва в движение).
Във всички случаи е добре, че си ги почистил.
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Сря Апр 26, 2006 12:30 am |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
АБС ме измъчи
Здравейте на всички и най-вече на TORNADO
"Още се мъча с АБС и четирите датчика ми дават отворено, а и като въртя колелата не ми дава никакав волтаж- трябва да има индуктирано напрежение ?! Досега съм решавал такъв проблем с едно АУДИ преди 2-3 години-но тук запецнах.Четох някъде ,че трябва да се запоят краищата на датчика и така да се мерят -или не ги меря както трябва или 4-тирите са изгоряли , а от тук и УУ на АВС, но бушона е здрав!?
Има една книга на HAYNES
http://www.haynes.co.uk/Press/HaynesJac ... r_3745.jpg
но засега се въздържам да я купя.
Още малко ще се побъзикам и после ще търся ПУНТО 1.2 16V - там да измеря нещо."
Искам да те питам -как измъкна датчиците на АВС - с какво го намаза?
При мен отвих винта на планката и с едно ножче бръкнах под нея-явно е от изолационен материал защото леко поддава и се извива, но датчика не може да излезе има опасност да счупа планката. Някъде четох, че има гумен пръстен и той се замена след изваждане на датчика. Ти как постъпи с какво го измъкна?
Поздрави
Чакам съвети
|
Пет Юни 02, 2006 10:38 am |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
ИЗМЪКНАХ ЕДИН ДАТЧИК
Здравейте
Успях да измъкна един от датчиците-пласмасово парче с размери 37/9/4 мм -фирма Бош с планка отгоре с метализиран отвор за закрепващия винт. Почистих го и го върнах на мястото.
Това е засега
|
Пет Юни 02, 2006 8:45 pm |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
Смених лявият преден датчик ABS
Здравейте
Както виждам сам си пиша и никой не ми отговаря!?
Днес смених дефектния датчик за АБС на Пунто 2
Купи ми го познат от Фиат ВИЕНА-60 ЕВРО и го получих за 1 седмица!
Тук ми го предлагаха от 125 лв-в БОШ-доставка -1 месец
през 159 лв.Ауто Италия -2 седмици
до 188 лв-Вантотрейд-3 седмици
Сега лампата не ми свети, вече имам АБС ,но педала стана много чувствителен и вибрира.
Продължавам с проблемите-почти същите са като горните колеги.
Между другото продавам две книги за ремонти на ПУНТО 2- от 99 год. едната на немски-другата на английски.
|
Пет Юни 23, 2006 10:45 am |
|
|