|
|
Дата и час: Съб Апр 20, 2024 6:04 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
колев
Кара детска количка
Регистриран на: Пет Ное 04, 2005 9:57 pm Мнения: 11 Местоположение: Бургас
|
свети лампа на ABS
без забелязани промени в поведението на колата последният път, след като не съм я карал два дни ,тази вечер видях че свети контролната лампа на ABS Какво да правя
|
Вто Апр 04, 2006 6:11 pm |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
abs проблеми
Същото е и при мен-Пунто 1.2 16v - 2000 год. Така го купих със светеща лампа.
Проверих бушона, после релето и накрая измерих двата предни датчика - не показва нищо омметъра- отворена верига. Обикновено показва около 1 Ком. При други коли е така - индукционен датчик с около 5000 намотки -0.06, но тук не показва нищо-!?
И двата да са гръмнали?Ще търся задните да измеря.
Някой да има схема на АБС на Пунто с двигател 188А5000 или нещо подобно!?
Помогнете:roll:
|
Съб Май 27, 2006 12:13 pm |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
Датчик за АБС
Днес извадих един датчик.Няма нищо общо с тези които съм виждал досега- метални цилиндри. Представлява пласмасова пластина с размери -37/9/4 мм -произведена от БОШ, отгоре с планка с метализирана шайба за закрепващия винт. Нищо чудно , че нищо не съм измерил с омметъра- явно няма бобина вътре и сигурно е на друг принцип. Почистих го и го върнах обратно. И другите ще ги проверя и почистя поне външно.
това е засега. Явно никой друг няма сходни проблеми.
:(
|
Пет Юни 02, 2006 8:41 pm |
|
|
tomazo
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 1:51 pm Мнения: 838 Местоположение: София,Люлин
|
някой има ли представа как става смяната на датчика на фиат браво ?дали ще падне здраво потене ? левият датчик ми дава грешка и май е за смяна и не знам какво да правя !
_________________ фиатче Браво 2.0
|
Съб Юни 03, 2006 12:23 am |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
ДАТЧИК СЕ СМЕНЯ ЛЕСНО след няколко опита!
Здравейте на всички и най-вече на ТОМАZO!
Днес почистих и другите 3 датчици!
Единият беше много мръсен и заяде-напръсках го с шпрей за ръждиви болтове и изчаках 5 минути.После беше лесно.
Не съм запознат с датчиците на БРАВОТО, но принципа е един и същ
При свалено колело проследяваш проводника-той воде до планка обикновено с един стягащ винт, който го развиваш. Ако не се извади не го насилвай-пръсни със спрей, може и нафта. Леко завърти или с тънко ножче отдолу под планката му помогни. Предните два датчика имат щекери в моторния кош, а задните са под задната седалка. Разкачаш ги и на други места- отдолу са със щипки . По-добре е да издърпаш куплунга надолу към датчика -него го пазиш от удари и ухлузвания. На моите пишеше БОШ, произведено в Германия -беха с номер 10 цифри, а по кабелите пишеше ляво или дясно. Задните и предните са различни по конструкция и вътре и от вън.
Моят въпрос е как установи , че е този датчик - на тестер ли беше. При мен не можах да ги меря с уред-при други модели дават 1-2 килоома- ако е отворена веригата - значи е прекъсната бобинката. Някои ги правят.
После го почисти-моите бяха мръсни-също и леглото -отвора надолу . След слагане -трябва да изчистиш грешката АВС на таблото- при мен е минимум 24 часа с вдигната клема минус на акумулатора.
На другия ден лампата изгасва няколко секунди след слагане на ключа. Значи грешката е изчистена. Тогава тръгваш и ако пак светне АВС -нищо не сме направили!? Или проблема е другаде.
Сега чакам 24 часа за до пробвам какво съм направил. Пробвал съм с 1 час, с 12 часа-чакане, с давани на късо плюс и минус на акумулатора във въздуха- само след 24 часа ми нулира АВС -то. При теб не знам как е.
Имам още един въпрос към теб- от къде и за колко си купил датчика, на старо или е нов.
Успех
|
Съб Юни 03, 2006 11:11 am |
|
|
tomazo
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Сеп 26, 2005 1:51 pm Мнения: 838 Местоположение: София,Люлин
|
Благодаря за изчерпателния отговор.Датчика рабрах че дава грешка във веригата след диагностика .Рядко светва ABC-a и то предимно когато карам градско и перката на охлаждането се включи на 2-ра степен .Не съм купувал още датчик ,защото нов е към 120 лева ,а и го няма ,а втора употреба не съм намерил .
Ще пробвам както ми каза ,да сваля датчика и да го напръскам с 10W40 дано проработи .
_________________ фиатче Браво 2.0
|
Съб Юни 03, 2006 12:52 pm |
|
|
Vladim
|
Има два вида датчици! При едната система взимат импулси от външното каре, а при другата от лагера в главината! Разбира се датчиците са доста различни на външен вид, но мисля, че вътрешноста им е еднаква!
|
Съб Юни 03, 2006 5:43 pm |
|
|
Pecho
Фиат маниак
Регистриран на: Съб Окт 15, 2005 4:11 pm Мнения: 674 Местоположение: София, Илинден
|
Доколкото ми е известно, грешките от ABS не могат да се изчистят по този начин (чрез прекъсване на захранването), а софтуерно (т.е. чрез достъп до паметта през диагностичния куплунг).
Не мисля, че записаните грешки пречат на една нормално работеща ABS. Всеки път при стартиране, системата си прави тест и ако всички параметри са в нормата, гаси лампата на таблото - знак, че работи. Ако лампата светне, причината не е в това, че има записани грешки отпреди, а защото някой от параметрите при теста е бил с отклонение (неработещ датчик, разлика в сигнала на някой датчик от записаните в паметта стойнсти, грешка в соленодите, ниско напрежение, прекъсваща стоп-машинка и др.).
_________________ FIAT Brava 1.8 16V ELX
|
Съб Юни 03, 2006 7:08 pm |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
АБС ми изгасна
При мен АБС грешката ми изгасна след 24 часово откачане кабелите от минуса на акумулатора. Преди съм пробвал с 1 час, 12 часа и даване на късо във въздуха на кабелите от акумулатора- не гаснеше. Разбира се и след проба -реално гумите се хлъзгаха и педала не риташе-нямах АБС.
При 24 часа стана- изгасна , но след тръгване пак светна АБС -има проблем. После извадих всички датчици и ги почистих.Сега чакам да минат 24 часа.
Тъй като съм се оправял с АБС досега при други автомобили, пробвам и при Пунтото. Тук датчичите са съвсем други-пласмасови паралепипети -не са кръгли и метални- и четирите ми дават отворена верига.Ако ли не стане - следва стенд и сервиз разбира се.
Вие къде си правихте диагностични тест?
:roll:
|
Съб Юни 03, 2006 8:29 pm |
|
|
kuzigeorg
Кара Симсонка
Регистриран на: Сря Май 24, 2006 5:36 pm Мнения: 57 Местоположение: София 10 Триадица
|
ДАНЪК за ПУНТО 2
Смених датчика с нов!
Вече не ми свети лампата
Сега АБС ми работи ,но педала вибрира и при най малко натискане на спирачката.
При по-силно натискане се чува даже и бучене?! Когато след по рязко натискане на спирачката , пак ми светне лампата-нямам АБС. След загасване на двигателя и отново всичко се нулира, лампата не свети и имам АБС!?
Изчистих датчиците, релетата, но явно трябва да ходя на тестер!?
Някой да знае специалист по АБС, не ми си влиза в сервиз на Фиат!
|
Пет Юни 30, 2006 2:36 pm |
|
|
KaiHansen
Кара детска количка
Регистриран на: Вто Дек 28, 2004 11:57 pm Мнения: 18 Местоположение: Пловдив
|
Майна като не ти се влиза в сервиз,пускаш и четеш AutoData .Подробно е описано как се мери,къде и грешките които дава компа.Най-честа повреда за датчиците.Аз си купих датчик от морга за 15 лева.Разликите (ако ги има) са само в ухото за закрепване.Завъртян е на 90 градуса.Вземи си почисти всички клеми към датчиците и компа - намира се под задната седалка(за типо).Успех.
|
Съб Юли 22, 2006 4:57 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 11 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|