|
|
Дата и час: Пет Мар 29, 2024 1:03 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Задържане на предно колело
Автор |
Съобщение |
spark
|
Задържане на предно колело
Значи проблема е, че предното ляво колело след натискане и отпускане на спирачките едвам успявам да го завъртя на ръка. Разглобихме челюстите, смазахме цилиндърчето, обезвъздушаване на ново, смяна на спирачна течност. Леко се пооправи, но след 2-3 седмици пак проблем, педала взе да се втвърдява след натискане и отпускане. При наклон около 15 градуса колата стои неподвижно при пусната ръчна.. Следващия майстор каза запушен спирачен маркуч, получавали се бабуни вътре в маркуча... Както и да е взех един маркуч за 9лв. и я закарах на майстор днес. Човека нещо взе да ми обяснява за сервото, натиска педала, отнякъде трябвало да е вакуум, нещо изфъска като натискаше.. абе в крайна сметка сервото било за смяна, сигурен бил че и при смяна на маркуча нищо няма да се подобри. Обаче се чудел защо само на едното колело го прави.. Та въпроса ми е при направените процедури и ако се смени маркуча и нищо не се промени, някакви други идеи има ли или направо да троша пари за серво?
|
Пет Дек 16, 2005 12:36 pm |
|
|
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Точно през една тема от твойта съм писал и коментирал с колегите подобен проблем. Прочети го.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Пет Дек 16, 2005 1:33 pm |
|
|
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
блокирането на спирачките може да е причинено, и от блокирало буталце на спирачния апарат!!
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Пет Дек 16, 2005 2:44 pm |
|
|
spark
|
При теб проблема е друг, при мен проблема е че педала остава твърд след натискане и това с блокирането става само на предното ляво колело. Като я закарах при майстора той веднага пита какво е това почукване което се чува от двигателя. И май точно от сервото се получава, то е нещо като кратко фъщене. Отви някаква капачка и след няколко минути диагностика беше 100% сигурен, че е от сервото. Каза че нямало смисъл да сменям маркучето, щото нищо няма да се промени. Питах в Александър Кар.. серво само втора ръка можело да се намери или с поръчка от Италия. Цената била 200-300-400лв.. Също така гумички и мембрани НЕ можели да се намерят, трябвало да се купи цяло серво. Чудно как по сервизите ги сменят... Утре ще я карам в сервиза на Фиат в Бургас. Дано не трябва да купувам ново щото се чака и 2-3 седмици а и цената която ми казаха беше в доста големи граници. Нямам идея колко точно би трябвало да струва едно ново серво.
|
Пет Дек 16, 2005 2:45 pm |
|
|
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
spark написа: При теб проблема е друг, при мен проблема е че педала остава твърд след натискане и това с блокирането става само на предното ляво колело. Като я закарах при майстора той веднага пита какво е това почукване което се чува от двигателя. И май точно от сервото се получава, то е нещо като кратко фъщене. Отви някаква капачка и след няколко минути диагностика беше 100% сигурен, че е от сервото. Каза че нямало смисъл да сменям маркучето, щото нищо няма да се промени. Питах в Александър Кар.. серво само втора ръка можело да се намери или с поръчка от Италия. Цената била 200-300-400лв.. Също така гумички и мембрани НЕ можели да се намерят, трябвало да се купи цяло серво. Чудно как по сервизите ги сменят... Утре ще я карам в сервиза на Фиат в Бургас. Дано не трябва да купувам ново щото се чака и 2-3 седмици а и цената която ми казаха беше в доста големи граници. Нямам идея колко точно би трябвало да струва едно ново серво.
по добре първо си смени мъркучето така и така си го купил за 20 мин работа е /ако не се закучи нещо/ 99% проблема е в него , ако се е скапало сервото /случва се на 10 000 коли един път/ според мен няма да работи колата равномерно /за тва не съм сигурен де/ но започни от по лекия ремонт и ако не се оправи тогава търси серво втора употреба
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Пет Дек 16, 2005 4:31 pm |
|
|
spark
|
@charlie: Това буталце или цилиндърче (не съм разбирач) доколкото си спомням го извадихме, маха се един маншон.. изчистихме го с бензин и го смазахме. После го раздвижихме и беше добре. Но това беше преди месец. Ще видим де и аз мисля маркуча да го сменя така и така съм го купил, но просто човека беше сигурен, че е сервото. Не правело вакуум доколкото ми обясни и затова колелото задържало. От това падала и мощността на двигателя, тъй като част от налягането на сервото отивало и в двигателя.. Обаче не можа да обясни защо задържа само едното колело. Ако се е скапало сервото би трябвало и двете предни да блокират. И странно как във всички магазини казаха, че изобщо не се намират гумички и мембрани (освен втора ръка). В София знаете ли дали има?
|
Пет Дек 16, 2005 6:08 pm |
|
|
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
spark написа: @charlie: Това буталце или цилиндърче (не съм разбирач) доколкото си спомням го извадихме, маха се един маншон.. изчистихме го с бензин и го смазахме. После го раздвижихме и беше добре. Но това беше преди месец. Ще видим де и аз мисля маркуча да го сменя така и така съм го купил, но просто човека беше сигурен, че е сервото. Не правело вакуум доколкото ми обясни и затова колелото задържало. От това падала и мощността на двигателя, тъй като част от налягането на сервото отивало и в двигателя.. Обаче не можа да обясни защо задържа само едното колело. Ако се е скапало сервото би трябвало и двете предни да блокират. И странно как във всички магазини казаха, че изобщо не се намират гумички и мембрани (освен втора ръка). В София знаете ли дали има?
Според мен, самия факт че ти блокира само едното колело ме кара да се съмнявам че е сервото, още повече, че след като сте раздвижили буталцето, проблема се е пооправил временно... при всички положения блокирането на буталцето и/или запушване на маркучите ми се струва по-вероятна, а и за твой късмет по-евтина за отстраняване повреда.
П. С. аз лично съм има 2 случая на различни коли, на които им бяха блокирали буталцата.
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Пет Дек 16, 2005 6:40 pm |
|
|
Vladim
|
Сервото пичове няма нищо общо с блокирането на отелно колело! Сервото избутва вътрешният лост на спирачната помпа. Т.е. или ще работи и ще спомага за спирането, или се прецаква мемраната му и спира да работи, като при повечето мотори двигателя губи обороти, като натиснеш спирачката. Искам да обобщя - проблемът е в спирачният апарат (наи-често запекло буталце, водещи механизми), в самата спирачна помпа, или водещите магистрали (маркучите най-често).
|
Нед Дек 18, 2005 3:41 pm |
|
|
icecool
Кара кола
Регистриран на: Пет Сеп 30, 2005 11:06 pm Мнения: 210 Местоположение: Варна 04 Варненчик
|
Чи то като ще е 200-400 лв. това серово по добре сложи от лада с малко напасване би трябвало да стане на лада сме слагали фиатска спирачна помпа... но и аз мисля че проблема не е в серовото и според мен е в апаратчето или по магистралата
|
Нед Дек 18, 2005 9:56 pm |
|
|
spark
|
Значи както и вие и аз си мислех проблема се оказа запушен спирачен маркуч. Странно защо в няколко сервиза твърдяха, че е от сервото. Както и да е... смених само единия маркуч, защото майстора каза по-добре да си карам с оригиналния десен маркуч отколкото да му слагам макар и нов турски. По-бързо се разяждали отвътре. Стана въпрос за спирачната течност. Точно преди два месеца я смених и сложих някаква българска на Приста Ойл. Не мислех, че е от чак толкова голямо значение. В Ауто Дата пише, че течността трябва да е от тип DOT 4. Има ли голямо значение това и каква западна марка ще препоръчате.
|
Сря Дек 21, 2005 12:42 pm |
|
|
BlueStorm
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Пет Апр 01, 2005 11:54 am Мнения: 390 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Спирачната течност е от голямо значение, особено за държава като нашата - със променлив и често влажен климат.
Много съм доволен от BENDIX Dот 4. Слагах по едно време DOT 5, но беше по-скъпа, а разлика не се усещаше затова вече си взимам 4.
_________________ <<149C2.046>><<MOMO Pack>>
|
Сря Дек 21, 2005 2:38 pm |
|
|
spark
|
Тъй като предната спирачна течност от която доливах днес видях, че е била DOT3, реших направо да я сменя всичката и купих един флакон BOSCH DOT 4 (4.50 лв) - 250ml. Та въпроса ми е, за да сменя изцяло спирачната течност тоя флакон 250мл ще стигне ли и изобщо колко милилитра е горе-долу цялата хамалогия със смяната
|
Чет Дек 29, 2005 8:23 pm |
|
|
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
spark написа: Тъй като предната спирачна течност от която доливах днес видях, че е била DOT3, реших направо да я сменя всичката и купих един флакон BOSCH DOT 4 (4.50 лв) - 250ml. Та въпроса ми е, за да сменя изцяло спирачната течност тоя флакон 250мл ще стигне ли и изобщо колко милилитра е горе-долу цялата хамалогия със смяната
за пълна смяна няма да ти стигне, системата на фиатката не знам колко е точно но поне 700-800мл
ПС на бмв е 1литър
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Чет Дек 29, 2005 10:09 pm |
|
|
perlsite
Фиат маниак
Регистриран на: Пет Авг 19, 2005 5:19 am Мнения: 712 Местоположение: София
|
На Мареата (всички модели) пише:
Circuit front and posterior hydraulic brakes: 0.40 l - Tutela TOP 4
Circuit hydraulic brakes with dispositive antiblocking ABS: 0.45 l - Tutela TOP 4
С други думи би трябвало да ти стигне 2 х 250мл?!
_________________ FIAT Marea
|
Чет Дек 29, 2005 11:49 pm |
|
|
spark
|
Благодаря! Как не се сетих да видя в AUTODATA :idea: :mrgreen:
|
Пет Дек 30, 2005 12:57 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 15 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|