Дата и час: Сря Авг 21, 2019 6:06 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Съм в тотално умопомрачение!!! 
Автор Съобщение
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST Съм в тотално умопомрачение!!!
This is not just a car, this is FIAT!!!

Добре, че се задомих с такава играчка, за да разбера, че тая работа, не е "оная работа". Нема лошо де. Обичам предизвикателствата на псевдогениалните решения.

Консултирайте, ама само който знае.

Оказва се, че на фиатите има два типа регулатори на спирачното усилие на задния мост. Говоря за Брава, БравА или Брадва или там к'вото е. Едните са на класически принцип с пружина свързана някъде към купето и регулатор към участък, който съответства на положението на задните колела спрямо купето или обратно. Там всичко в принципа на работата е ясно.
Обаче! Това обаче ме мори втори ден. Има и тип който е само регулатор монтиран към купето без никаква лостова система. Проведох обстойно изследване на принципа му на работа (той е същия, като този с лостчето, ама лостче нанайси) и се наложи като факт следния алгоритъм:
1. Натискаме спирачките.
2. Подава се налягане в равномерен обем на всичките 4 колела.
3. Налягането се увеличава до определено положение, като за задните колела достига определена стойност и тя се запазва, независимо от увеличаването на усилието на натиск върху педала.
4. Продължаваме да натискаме и предните колела си спират, задните, колкото Господ дал.
5. Колко ще спират задните зависи от баланса на налягането преди и след регулатора.
6. Колко точно ще е този баланс (след ама много обстоен анализ) излезе, че ще зависи от жилото на ръчната. Това е единствената връзка между купето и положението на задните колела спрямо него.

Дано да греша, защото това може само долен жабар да го измисли. Така, ако ръчната ти е регулирана да хваща на шестия зъб, задни спирачки няма да имаш посмъртно. Ама като знам, как се оказа, че се сваля калник (преден), може и да не греша. Е може ли за да си свалиш калника да се налага да разпробиваш попнита на пантата на капака на двигателя, при това, на рядко неудобно място. Той и болта до него не е на най-удобното място, ама нейсе. Поне на дизайн ги докарват, ебаси.


Пет Сеп 12, 2008 8:57 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 6:26 pm
Мнения: 671
Местоположение: ВР
UNREAD_POST 
Купи си Фалве и пцувай жена си после.


Пет Сеп 12, 2008 9:18 pm
Профил
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
Имам бус Ситроен, пикап Опел и три леки автомобила. Фрод Пума, Сеат Ибиза (препоръчваното фау ве) и Фиятя. Във всичките съм намирал по някое нетрадиционно и естествено, неработещо, конструкторско решение, но само във Брадвата намирам такива които все пак са свързани с това колата да се движи и да не загинеш.

За да си спокоен, на фауветата им падат джамовете. Та и те не са стока, но поне не блъскаш на хората колите заради това.

Сега да се върнем на темата. Моля.


Пет Сеп 12, 2008 9:27 pm
Профил
UNREAD_POST 
Жабари са французите, научете се най-после! Италианците ядат паста (макарони), не жаби! А кой, колко е гениален, не се наемам да коментирам...все още нито един автомобил не съм конструирал. А ти?


Пет Сеп 12, 2008 10:04 pm
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
Извинявам се. Макаронаджии.
За конструирането. Ми правя си разни неща. Крада де. Запънал съм се на този регулатор на налягането, не защото ми трябва тази тор да става на кола, а защото искам да преработя малко идеята за една друга кола. При спиране да не се появява тенденция към "забиване" на предницата, а през целия цикъл колата да е хоризонтална. Ако гумите блокират, ABS'ът ще компенсира. По тази причина попитах. Ама, като гледам отговор май няма да дочакам. Се тая. Ще се оправям сам. Както обикновено...


Пет Сеп 12, 2008 10:22 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am
Мнения: 255
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Няма нищо лошо в нестандартните решения. И прословутия комън рейл беше нещо екзотично и оплювано в началото, ама вече цял свят го използва. Баланс системата "Ланчестър" с два вала на 4 цилиндров редови мотор (ФИАТ 1.8 и 2.0) и с един вал на 3 цилиндров (Алфа 33 1.8 ТД, двигател VM) освен италиянците се осмеляваха да я прилагат само японците от Митсубиши. И какво стана - '95 или '96, не съм сигурен точно, Мерцедес пусна мотори с баланс валове. Сооори, отвлякох се...
На моето типо (онова от подписа) спирачната система включва два регулатора на спирачното усилие на задния мост - по един на всяко колело. Няма никаква лостова система - регулаторът следи положението на съответния заден носач с помощта на пружина. И, да, и на мен ми ги разправяха едно време тези басни че ако не ти е регулирана ръчната спирачка нямаш спирачки на задния мост. Наскоро карах колата една седмица без двете жила за рънчата спирачка - за мой срам покрай чуждите автомобили с които се занимавам нямах време за моята кола. Тогава смених и накладки и си прекарах колата на спирачния стенд. Ами... имаше си ги спирачките. Проследи пак схемата и ще видиш че връзка между действието на регулатора и положението на жилото на ръчната спирачка няма.

_________________
Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS


Пет Сеп 12, 2008 10:26 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
Vaklin написа:
Извинявам се. Макаронаджии.
За конструирането. Ми правя си разни неща. Крада де. Запънал съм се на този регулатор на налягането, не защото ми трябва тази тор да става на кола, а защото искам да преработя малко идеята за една друга кола. При спиране да не се появява тенденция към "забиване" на предницата, а през целия цикъл колата да е хоризонтална. Ако гумите блокират, ABS'ът ще компенсира. По тази причина попитах. Ама, като гледам отговор май няма да дочакам. Се тая. Ще се оправям сам. Както обикновено...


Успех...


Пет Сеп 12, 2008 10:29 pm
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
joro_d написа:
На моето типо (онова от подписа) спирачната система включва два регулатора на спирачното усилие на задния мост - по един на всяко колело. Няма никаква лостова система - регулаторът следи положението на съответния заден носач с помощта на пружина. И, да, и на мен ми ги разправяха едно време тези басни че ако не ти е регулирана ръчната спирачка нямаш спирачки на задния мост. Наскоро карах колата една седмица без двете жила за рънчата спирачка - за мой срам покрай чуждите автомобили с които се занимавам нямах време за моята кола. Тогава смених и накладки и си прекарах колата на спирачния стенд. Ами... имаше си ги спирачките. Проследи пак схемата и ще видиш че връзка между действието на регулатора и положението на жилото на ръчната спирачка няма.


На типото е друго. Има пружина все пак. Тук няма нищо! Не се бъзикам. Качих друга Брава на канала. Там регулаторът е с лост и пружина. Купих си един регулатор. Какъвто падне. Същия като моя. Без пружини и т.н. Купих втори на риск като в оябвата бях писал, че ми трябват лостовете за да съм сигурен, че купувам от другия модел. Вече имах два и тогава възникна дилемата: "Това как е работило излизайки от завода?". Сега, че не работи ми е се тая. Ще го оправя. Обаче, не може да е излязло от завода неработещо. Отворих ePer'а за фиат. Има ги и двата типа. Прилагам картинка...

И попитах дали не ме лъжат очите, а не дали това е басня която съм чул.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Пет Сеп 12, 2008 11:16 pm
Профил
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
Чакай, че не бях дочел до края. Връзка (механична) между ръчната и регулатора естествено няма. Два дни чоплих интернета и стигнах до извода, че и на автомобили с ABS Фиат слагат регулатор на налягането. Дали е с обратно действие както на мен ми трябва или просто го слагат за да премахне в някои случи неприятно прещракване е друг въпрос. Като ми падне някой Улисе ще прегледам. В немското рководство за брадвите са дали вариант само с регулатор с лост. Там слагаш ебем ти колко кила на качката и регулираш мястото му. В Хайнеса явно са писали само за другия модел, защото там казват, че е рагулиран в завода и не може да се прави на друго място. В ладовите документи (фиат пак) си има разрез и ясно се виждат балансиращите пружини за налягането от двете страни. Предполага се, че са крали както трябва и няма да пишат глупости. Та те така...


Пет Сеп 12, 2008 11:25 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am
Мнения: 255
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
При по старите свтомобили с ABS може да се видят такива комбинации - спирачна система с ABS и регулатор на налягането за задния мост. Имало го е не само при фиатите като конструктивно решение. Моето Типо е с ABS Girling и, както споменах по-горе, с два регулатора на задните колела. Датчици за ъглова скорост на колелата има само на предните колела.

_________________
Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS


Съб Сеп 13, 2008 12:02 am
Профил ICQ
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am
Мнения: 300
Местоположение: Пловдив 06 Тракия
UNREAD_POST 
Сега малко наизуст ще го кажа, защото не се сещам къде в книгата го пишеше, а и книгата е за Мареа, но какво пишеше там:
"На моделите оборудвани с EBD система, няма такъв кантар с пружина, а усилието се регулира по електронен път по някакъв сигнал от датчиците за АБС-а".
Как да познаем, че имаме EBD?
Отговор: Даваме на контакт. Ако светнат ръчната и лампата за АБС-а и след мъничко двете лампи изгаснат едновременно, както са светнали, то значи имаме EBD, в противен случай светка само лампата за АБС-а.

_________________
http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
Изображение


Пон Сеп 15, 2008 3:47 pm
Профил ICQ WWW
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
Тази за която говоря няма даже ABS. Не е демонтиран. Просто никога не го е имало.


Пон Сеп 15, 2008 4:20 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 07, 2007 9:56 pm
Мнения: 330
Местоположение: София Област
UNREAD_POST 
Vaklin написа:
Извинявам се. Макаронаджии.
За конструирането. Ми правя си разни неща. Крада де. Запънал съм се на този регулатор на налягането, не защото ми трябва тази тор да става на кола, а защото искам да преработя малко идеята за една друга кола. При спиране да не се появява тенденция към "забиване" на предницата, а през целия цикъл колата да е хоризонтална. Ако гумите блокират, ABS'ът ще компенсира. По тази причина попитах. Ама, като гледам отговор май няма да дочакам. Се тая. Ще се оправям сам. Както обикновено...

Имам един познат ,ама ей такъв разбирач като теб ,какво ли не пипа по таратайката(Опел Вектра),какви ли не климатроници й вгражда ,модификации по спирачната система и какви ли не други простотии всичко завърши с фатален край за колата,той поне е добре


Пон Сеп 15, 2008 4:51 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am
Мнения: 255
Местоположение: София 01 Средец
UNREAD_POST 
Винаги съм твърдял че експериментите със спирачна система са, меко казано, нежелателни. Тъпото е обаче че ако направиш простотия по сп. система може да претрепеш не само себе си.

Друго обаче не зацепвам в разсъжденията на колегата...

цитат:
"При спиране да не се появява тенденция към "забиване" на предницата, а през целия цикъл колата да е хоризонтална. Ако гумите блокират, ABS'ът ще компенсира."

Извинете за корекцията, но това е невъзможно. "Забиването" на предницата при спиране зависи от: 1. характеристиките на окачването; 2. забавянето при спиране (т.е. отрицателното ускорение); 3. височината на центъра на тежестта на автомобила; 4. сцеплението на гумите с пътя. За да нямаш никакво забиване на предницата при спиране трябва центъра на тежестта да е на нивото на асфалта, което просто няма начин да стане. Окачването, колкото и да е твърдо, все си има някакъв коефициент на еластичност. А ABS-ът - действието му подобрява действието на спирачките, ерго - увеличава се обратното ускорение. Така че ако АБС-ът компенсира нещо, то това в никакъв случай няма да е забиването на предницата.

Сори за дългите разсъждения, но обичам когато се излага теза тя да е ясно формулирана и технически правилно аргументирано. По-горе не виждам подобно нещо.
Колега, ако аз не съм доразбрал нещо - обясни всъщност какво правиш по-подробно.

_________________
Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS


Пон Сеп 15, 2008 8:13 pm
Профил ICQ
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am
Мнения: 20
Местоположение: Козлодуй
UNREAD_POST 
Ми то няма никаква гаранция, че с кола нов внос в перфектно състояние няма да се удариш. При всички положения катастрофата не е заради климатроника който е вградил.

Нали и тази която взех, че ми беше писнал опеля, на човека който е броил парите за нея са му я продали в перфектно състояние без забележки със сериозна отстъпка в цената. 3600 броил и било на далвера за дизел?!

Накратко какво съм сменил за да я докарам до състояние. Не говоря за перфектно.
- Предни спирачни дискове. Бяха останали скромните 6мм при минимум 10.1.
- Предни накладки. Почти до желязо и всичките различни. От улицата ли ги бяха събирали?
- Предно вътрешно каре на късата полуоска. Като го тръснеш по силно и му се разсипваха иглите.
- Преден маншон на късата полуоска, вътрешен. Вързан от двете страни със свинска опашка. Лагерът протекъл.
- Носачи. Шарнирите бяха заминали. Тампоните на единия изметнали, от другия стърчаха парчета гума.
- Биелетки - 2 броя. Едната имаше един пръст фуга между метала и гумата от страната на стабилизиращата щанга.
- Масло на скоростната кутия. Това което беше останало (300 грама) беше някаква странна субстанция с качества на топла грес.
- Задно спирачно цилиндърче. Просто течеше. Челюстите и барабаните бяха ОК. Като не държат, не се и износват.
- Амортисьори - 4 броя. Единият беше сменен с някакъв странен маслен ама малко държеше. Другите три, като ги натискаш трябва да внивамаш да не паднеш на земята. Потъваха по-бързо от свободно падащ предмет. Като теглиш нагоре, го правиш с два пръста. Поставих естествено газови. Кайаба. Не съм богат за да купувам боклуци.

Останало е да оправя ръчната, че се вдига до вертикално положение и горе-долу може да се каже, че е станало на кола. Изглежда има за сменяване и лагерче на левия носач, но ще почака.

Мога да се хвана на бас, че 80% от колите на хората като теб в този форум са в състояние подобно или по-лошо на началното на тази.

Ама ти си се заяждай де. Разтоварващо било.


Пон Сеп 15, 2008 8:15 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg