|
|
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 5:11 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Съм в тотално умопомрачение!!!
Автор |
Съобщение |
Airfan
Кара кола
Регистриран на: Пон Сеп 03, 2007 11:09 am Мнения: 300 Местоположение: Пловдив 06 Тракия
|
Колегата имаше предвид, че това което се опитваш да постигнеш е целта на всеки един производител на автомобили. Ако това можеше така лесно да се постигне, без повишаване на риска, бъди сигурен, че щеше да е постигнато.
Един най-прост пример: зима, лед, спирачното усилие отзад е по-голямо от разчетеното - резултат - задницата почва да те гони в завоя.
И едно просто разсъждение - за да не ти забива предницата, трябва задницата да спира по-интензивно, но това ще доведе до провлачване на гумите, което от своя страна, се опитва да избегне АБС-а. И нещат се уравновесяват до изходното състояние. Има ли смисъл от упражнението, което правиш?
_________________ http://www.airforce-bg.com
---------------------------------
'99 Fiat Marea Weekend HLX 1.9 JTD105
---------------------------------
|
Пон Сеп 15, 2008 11:49 pm |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Ами такъв съм си аз - заядлив. Като видя слабо място в дадено твърдение го посочвам. Така се води инелигентен спор. А дали е заяждане - въпрос на семантика.
По въпроса за баса за 80-те процента от колите и прочее... Е това си е заяждане от класа. Аз все още не познавам никого от този форум лично. Не съм им виждал колите. Мога да добавя само едно - заповядай, огледай моето типо (което далеч не е в първа младост) и го опиши тук, на всеослушание. Ще загубиш баса обаче.
А що се отнася до това чудо невиждано което си описал - да не би да е експлоатирано като подводница? И в края на краищата - като толкова разбираш къде си гледал когато си я купувал?:)
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Вто Сеп 16, 2008 12:10 am |
|
|
Vaklin
Кара велосипед
Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am Мнения: 20 Местоположение: Козлодуй
|
joro_d написа: Ами такъв съм си аз - заядлив. Като видя слабо място в дадено твърдение го посочвам. Така се води инелигентен спор. А дали е заяждане - въпрос на семантика.
По въпроса за баса за 80-те процента от колите и прочее... Е това си е заяждане от класа. Аз все още не познавам никого от този форум лично. Не съм им виждал колите. Мога да добавя само едно - заповядай, огледай моето типо (което далеч не е в първа младост) и го опиши тук, на всеослушание. Ще загубиш баса обаче.
А що се отнася до това чудо невиждано което си описал - да не би да е експлоатирано като подводница? И в края на краищата - като толкова разбираш къде си гледал когато си я купувал?:)
Цената, батка, цената. Това беше приоритета при размяната. Не съм го купувал, а го трампих за една Астра Комби с доплащане от отсрещната страна.
Не ми се разкарва да гледам. Вярвам ти.
|
Вто Сеп 16, 2008 12:33 pm |
|
|
Vaklin
Кара велосипед
Регистриран на: Нед Авг 10, 2008 9:50 am Мнения: 20 Местоположение: Козлодуй
|
Airfan написа: Колегата имаше предвид, че това което се опитваш да постигнеш е целта на всеки един производител на автомобили. Ако това можеше така лесно да се постигне, без повишаване на риска, бъди сигурен, че щеше да е постигнато.
Един най-прост пример: зима, лед, спирачното усилие отзад е по-голямо от разчетеното - резултат - задницата почва да те гони в завоя.
И едно просто разсъждение - за да не ти забива предницата, трябва задницата да спира по-интензивно, но това ще доведе до провлачване на гумите, което от своя страна, се опитва да избегне АБС-а. И нещат се уравновесяват до изходното състояние. Има ли смисъл от упражнението, което правиш?
Така. В съвременните коли има автоматична програма за стабилизация което прави същото. За съжаление, това работи само при наличието на датчик за ъглово положение на кормилото, който нямам желание, време и нерви да слагам. Задницата тръгва пред теб само ако провлече. До момента на провличане (който при адекватно шофиране е рядко явление) е далеч по-оправдано спирачното усилие на двете оси да е еднакво, а при натоварена кола, дори по-голямо на задната. В случая няма начин да не се проиграе такава система и да се монтира, защото при смяна на задните спирачки от барабанни на дискови ABS'ът ще чука повече от често. EBD'то прави това когато няма "кантар", но в случая този подход не ме устройва. Трявба ми "аналогово" регулиране.
Между другото, аз по-горе писах, че има такава серийна система и е точно на фиатите. Имат си ABS имат си и "кантар". Крада, не измислям. Нещата не се уравниовесяват, защото колата има маса (голяма), а ABS'ът действа в рамките на милисекунди. Т.е., ако гумата повлече от увеличеното спирачно усилие, докато задницата се вдигне, абс'ът вече ще е свалил за момент налягането и отново напомпал. При качествени амортисьори би следвало да е незабележимо за возещите се. Ще докладвам резултатите като стигна до задния мост. В момента съм на вратите.
Между другото, някой да се е занимавал сериозно с ABS'ите на Teves?
|
Вто Сеп 16, 2008 12:48 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|