|
|
Дата и час: Пет Ное 01, 2024 4:04 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Ремонтира ли се заден дисков спирачен апарат
Автор |
Съобщение |
bereta
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 1:40 pm Мнения: 198 Местоположение: Благоевград
|
Ремонтира ли се заден дисков спирачен апарат
Разглобява ли се изобщо този спирачен апарат и има ли нещо като ремонтен комплект за него. конкретно при мен дрънчи доста при преминаване през дупки и не ми лови добре ръчната. при прегледа също показа, че няма достатъчно добри задни спирачки. и докато преди беше само дясното колело, вече имам същия проблем и на лявото.
_________________ TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046
|
Сря Май 07, 2008 12:26 pm |
|
|
joro_d
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 27, 2008 1:41 am Мнения: 255 Местоположение: София 01 Средец
|
Тези спирачни апарати са доста капризни и трудоемки, поради което повечето баш-майстори обикновено ги отсвирват. Проблемите по тях могат да се групират по следния начин:
- блокиране или разбиване на водачите,
- блокиране или протичане на буталото,
- блокиране или протичане на лостчето на паркинг спирачката.
Към тези проблеми трябва да се добави и още нещо, свързано с една особеност на конструкцията на двулитровите Типо/Темпра от '90/'91 със стария GIRLING ABS - датчици за ABS-а има само на предните колела, а за всяко задно колело има предвиден отделен регулатор на налягането. Когато тези регулатори дефектират спирачки отзад няма. Наскоро ми казаха от T&N Auto че могат да ми ги доставят за около стотина лева парчето, което не е зле като предложение, но трябваше да чакам два месеца, което вече си е несериозно. (В Ауто Италия цената им е около 560 кинта бройката - радуйте ся братя:).
Това че тракат спирачните апарати през дупки - водачите са разбити. Моите предни апарати тракаха така и ми късаха нервите. Свалих ги. Отворите за водачите са фи 8. Разпробих ги на 8.5 и след това ги райберовах на фи 9, след което си направих нови водачи на 9 мм и оттогава нямам тракане по дупките.
Нека вметна още нещо за нормалното действие на спирачките. Нека не забравяме че все пак си говорим за стари автомобили и че спирачните им тръбопроводи са в една или друга степен корозирали. Поне при моята кола беше така. Аз изхвърлих всичко от АБС-а назад, което включва 8 тръбопровода и 4 маркуча. Маркучите се купуват, а тръбопроводите се изработват по размери.
Ръчна спирачка неработеща. Нека се разберем за нещо - ако проблемът е блокирало жило, моля ви изхвълете го. Забравете за това понятие раздвижване на жило. Освен това лявата част на задното жило при Типо/Темпра минава много близо до средното гърне и се нагрява яко, макар и да има допълнителна термозащитна броня... Та да предположим че с жилото проблеми няма. Значи е блокирало лостчето на самият спирачен апарат. А това е кофти. Може да се пробва да се раздвижи на място с помощта на силиконов спрей, но това рядко дава надежден резултат. По принцип решението е пълно разглобяване на спирачния апарат, почистване на механизъма, подмяна на улътнителните елементи, смазване с медна паста и сглобяване. Много капризен момент е раглобяването на централната винтова ос на буталото. Тя се фиксира в дъното на цилиндъра на спирачния апарат с един пружинен пръстен, който се достига изключително трудно след изваждане на буталото и само с помощта на специализиран инструмент. След дълго обикаляне по магазините за инструменти в мосю Бриколаж намерих едни разкошни дългоусти тънки клещи, от които си направих преди време нужния инструмент за тази цел.
Да не забравя - ремонтните комплекти с уплътнители за спирачните апарати са два или три вида колкото видове са и спирачните апарати - Lukas/Girling, Bendix и не знам си още кви бяха. Така че като ще ги купувате свалете си спирачния апарат за да знаете какво търсите.
_________________ Tipo Gran Turismo 2.0 i.e. 159A6046
Alfa Romeo 156 1.8 TS
|
Пет Юни 27, 2008 6:21 am |
|
|
grigor_j
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Сря Окт 17, 2007 12:42 pm Мнения: 482 Местоположение: Бургас Медения Рудник
|
приятелю къде си се губил досега? с първия си пост ми реши проблем, влачен 1 година и изял над 1000 лева!!! продължавай все така изчерпателно
Благодаря
_________________ Bravo 1.4 12V Abarth - демек аБРАТ-чо
недвижими имоти - продва, купува, наема, отдава.......
КИРИЛИЦА ИЗ НОТ ДЕД!!!!
www.bgestates.com www.bgimoti.com
|
Пет Юни 27, 2008 12:27 pm |
|
|
bereta
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Дек 17, 2004 1:40 pm Мнения: 198 Местоположение: Благоевград
|
благодаря на колегата joro_d за изчерпателния отговор, но е ясно, че сам не бих се справил. нямам АБС, а колата е 93г. ако можеш ти да ги ремонтираш ще ти пиша лично. а и друго интересно има - губи ми помалко спирачна течност. огледал съм и никъде няма течове. на 2-3 месеца доливам по 50-100 мл.
_________________ TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046
|
Чет Авг 07, 2008 11:20 am |
|
|
pi4_s_bravo
|
Поглеждал ли ли колелата отвътре за течове? Другия вариант е да е пробива при сервото и то да се пълни с течност.
|
Чет Авг 07, 2008 7:36 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 5 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|