|
|
Дата и час: Сря Апр 24, 2024 1:46 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Автор |
Съобщение |
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Неприятна случка.
Колеги, току що се прибирам с такси, защото се случи малко неприятна случка с Бравата.
Тъкмо се прибирах и се спускам от телевизионната кула в посока Румънското Посолство и от Цариградско слиза едно Ламборгини. Толкова се израдвах, че тръгнах надилу да го настигна за да стане радостта цяла. Да ама както знаете точно под моста доста често висят полицаи с радарче. Е, итози път бяха там. Ламборгинито наби спирачки да намали, съответно и аз след него и бам изненада... педала на спирачката слезна до ламарината - спирачката изчезна. Напомпах 2-3 пъти ама резултат никакъв. Добре, че онези бяха спряли точно некав и аз минах покрай тях без да ме спрат...
Резултат - спукан спирачен маркуч на предно дясно колело - много страшно. Ами ако ми се беше случило тогава, когато трябваше да спирам, за да не ударя някой? Много лошо... :|
п.п.
1. Спирачните маркучи "бяха" в идеално състочние - по външни белези - нямаше и дори грам пукнатина или нещо от рода.
2. Ако бях ударил Ламборгинито челно от зад това щеше да бъде хитово :mrgreen: - "е не очаквах фятката да тръгне толкова" - щяха да са ми култовите думи :mrgreen:
Иначе Бравата ми е с такива спирачки, като всеки който я подкара първите спирания са му с тракане на АБС-а.
Дори пробвах веднъж с ръка да натисна спирачката да видя дали верно толкова леко се натиска педала, че резултат..: Натиснах педала на спирачката с 2 пръста (показалец и среден - защото едвам достигнах педала с ръка и като го натиснах си разбих устната във волана - тъпо ама факт!)
Да ама накрая от някаква тъпотия вижте какво става.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Съб Фев 17, 2007 11:49 pm |
|
|
kiro_of_the_day
|
Добре, че е било малкото дяволче колега!
А ако беше изшибал Ламбото отзад - представям си заглавията по вестниците! :mrgreen:
|
Нед Фев 18, 2007 2:42 pm |
|
|
vesko
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 12:36 pm Мнения: 626
|
Като цяло - късмет си извадил. При мен обаче беше още по-късметлийско положението - случи ми се на валците :-) С тази разлика, че при мен спирачките задържаха и в последния момент, когато натисках най-силно, изведнъж педалът потъна...
|
Нед Фев 18, 2007 4:20 pm |
|
|
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
а на мен ми се случи точно преди пазарджик, като идвах от пловдив, гледам каруца и завой, викам я да дам газ да я изпреваря преди завоя и като я мина ще намаля за завоя :mrgreen: минах я лесно, ама после беше зора да го вземем тоя завой със 100 и с фиат уно - скъсана тръбичка на задно колело :?
_________________ Fiat Temprs'91 1,6 mono
|
Пон Фев 19, 2007 8:13 am |
|
|
masterkar
|
Re: Неприятна случка.
BO написа: Ами ако ми се беше случило тогава, когато трябваше да спирам, за да не ударя някой? Много лошо... :|
Една идея за такива ситуации - РЪЧНА СПИРАЧКА!
|
Пон Фев 19, 2007 10:15 am |
|
|
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
Re: Неприятна случка.
masterkar написа: BO написа: Ами ако ми се беше случило тогава, когато трябваше да спирам, за да не ударя някой? Много лошо... :|
Една идея за такива ситуации - РЪЧНА СПИРАЧКА! забрави тази идея, може да стане ако караш с 5 км., ама при 50-60 по-добре да изкараш ръка през прозореца по-бързо ще спреш. СКОРОСТИ е решението
_________________ Fiat Temprs'91 1,6 mono
|
Пон Фев 19, 2007 11:06 am |
|
|
peho
Напреднал шофьор на Фиатка
Регистриран на: Вто Яну 03, 2006 8:26 pm Мнения: 384 Местоположение: Габрово
|
Добре де нали на Брава и Браво спирачната система била двойно кръстосана(или нещо такова),така че ако се получи такъв пробив на маркуч,както в случая,да си останат да работят предно ляво и задно дясно колело.Защо в случая спирачките са изчезнали изцяло?
_________________ Brava ELX 1.6 16v
|
Пон Фев 19, 2007 11:27 pm |
|
|
vesko
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 12:36 pm Мнения: 626
|
peho написа: Добре де нали на Брава и Браво спирачната система била двойно кръстосана(или нещо такова),така че ако се получи такъв пробив на маркуч,както в случая,да си останат да работят предно ляво и задно дясно колело.Защо в случая спирачките са изчезнали изцяло?
Отличен въпрос. Бих искал тук да видя както отговор от колегата ВО за това как се е държала колата в неговия случай, така и от клуба на знаещите...
|
Вто Фев 20, 2007 1:09 am |
|
|
BO
Фиат фанатик
Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am Мнения: 757 Местоположение: София, кв. Овча Купел
|
Ами отговора.
Ако карате колата със 100км ще ви трябва поне 500 метра спирачен път.
Като натиснеш педала за момент колата тръгва да спира (ама само за момент), като като педала пропада веднага до ламарината и колата продължава да се движи, без видимо спиране - а ако задържиш педала на спирачката над 2 секунди все едно въобще не си го натиснал.
С помпане на педала в първия момент спирачното усилие е все едно почти толкова, колкото с ръчната спирачка.
А относно съвета за ръчната спирачка - колега, пробвай да засилиш колата със 80км/ч и виж колко ще ти бъде спирачния път. :| Тя е направена като видиш, че нямаш спирачки да спреш възможно най-бързо, без колата да си продължава по инерция. Виж от 20-30км става ама пробвайте със 100км да видите, че няма спиране а едно намаляване само
п.п. спирачен маркуч - 10лв бройката, спирачна течност Тутела ДОТ4 0.5л 8лв.
_________________ 839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85
|
Вто Фев 20, 2007 1:44 pm |
|
|
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
peho написа: Добре де нали на Брава и Браво спирачната система била двойно кръстосана(или нещо такова),така че ако се получи такъв пробив на маркуч,както в случая,да си останат да работят предно ляво и задно дясно колело.Защо в случая спирачките са изчезнали изцяло? и аз няма обяснение защо не действа тази система, но на собствен гръб съм изпитал, че не действа.
_________________ Fiat Temprs'91 1,6 mono
|
Вто Фев 20, 2007 4:07 pm |
|
|
Emillio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Окт 25, 2006 7:56 pm Мнения: 132 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Ами така е
pakumba написа: peho написа: Добре де нали на Брава и Браво спирачната система била двойно кръстосана(или нещо такова),така че ако се получи такъв пробив на маркуч,както в случая,да си останат да работят предно ляво и задно дясно колело.Защо в случая спирачките са изчезнали изцяло? и аз няма обяснение защо не действа тази система, но на собствен гръб съм изпитал, че не действа.
Ами не зная такова нещо но Всички тъй наречени "Двукръгови спирачни системи" не спират ако имаш един маркуч скъсан ... дори ладата като съм я гледал уж трябва да спира поне със предни ако се скъса заден маркуч ама не както и другите по-модерни същото. Подкрепям горното Не Действа :roll:
_________________ Fiat Tipo 1.6 DOHC
|
Чет Сеп 06, 2007 12:35 am |
|
|
Rokambol
|
Би трябвало скъсването на един маркуч да не попречи на останалата част от спирачната система да действа. На старата ми кола (Типо) се спука заден маркуч без да го усетя (това го установих чак след спиране). Вярно, спирачното усилие е 70/30 в полза на предните, но интересното е, че изтеклата спирачна течност беше доста малко, което ме навежда на мисълта, че може би има централен двукръгов разпределител, който просто изключва проблемния участък. Това е само хипотеза (така и не си правих труда да се задълбая в схемата). Мисълта ми беше, че почти нямаше пропадане на педала.
|
Съб Сеп 08, 2007 4:31 pm |
|
|
Emillio
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Окт 25, 2006 7:56 pm Мнения: 132 Местоположение: София 02 Красно Село
|
Rokambol написа: Би трябвало скъсването на един маркуч да не попречи на останалата част от спирачната система да действа. На старата ми кола (Типо) се спука заден маркуч без да го усетя (това го установих чак след спиране). Вярно, спирачното усилие е 70/30 в полза на предните, но интересното е, че изтеклата спирачна течност беше доста малко, което ме навежда на мисълта, че може би има централен двукръгов разпределител, който просто изключва проблемния участък. Това е само хипотеза (така и не си правих труда да се задълбая в схемата). Мисълта ми беше, че почти нямаше пропадане на педала.
Колега, по-скоро някой боклук е позапушил маркуча Или така нареченото"Кантарче" нещо не работи правилно и е затворило пътя на маслото
_________________ Fiat Tipo 1.6 DOHC
|
Пон Сеп 24, 2007 8:31 am |
|
|
SCRAPHEAP
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Май 17, 2007 2:40 pm Мнения: 121 Местоположение: София 19 Люлин
|
Издърпана ръчна спирчка при такава скорост прави колата неуправляема. Завъртането е много ефектно, но какво точно ще пометеш по пътя е непредвидимо. Върши работа само в краен случай, за да се удариш в 2-3 неща по-леко, вместо в едно с всичка сила.
_________________ Чук, тел, клещи и маматааа!
________________
Tipo S 1.4 i.e. '94
|
Вто Ное 27, 2007 4:32 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 14 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|