 |
|
Дата и час: Чет Юни 19, 2025 5:00 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Задни спирачки на Типо на половина на предните???
Автор |
Съобщение |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
 Задни спирачки на Типо на половина на предните???
В събота бях на преглед и се оказа, че ако на предните спирачки спирачното усилие е да речем грубо 2000N, то на задните е едва на половина :cry: Човека, който правеше измерванията каза, че не е нормално това нещо, но пък ръчната ми държи добре. От тук следва, че накладките ми не са изтрити. Може да се породи съмнение за "кантарчето" но това няма как да го установя. Въпроса ми е колко е нормалното усилие на задните колелета? Става въпрос за колата от подписа. По принцип знам, че задните държат по-слабо, но това на половина .... :cry: Предполагам, че е писано в книгата колко трябва да е, но мен ме интересува какво се получава на практика!!! И ако това е проблем какво може да се направи. Държа да кажа, че съм чел темата за "кантарчето" и не ми допада идеята с елеминирането му ако там е проблема.
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Вто Юни 20, 2006 7:09 pm |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Познай какво ще каже всеки майстор като отидеш при него.
Ако не ти харесва елиминацията, вземи си ново.
|
Вто Юни 20, 2006 7:19 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
geshabeli написа: Познай какво ще каже всеки майстор като отидеш при него. Ако не ти харесва елиминацията, вземи си ново.
Ти май беше махнал твоето ако не се лъжа? Как е сега?
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Вто Юни 20, 2006 7:24 pm |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Преди спираше бавно, по-дълъг спирачен път. Предните спирачки загряваха и тасовете ми бяха черни отвътре. Сега спирачката кове на място като я пипнеш както трябва. Пробвах на полигон. Засилвам до около 60-80 и рязка спирачка. Добре че бях с колан.
Не се носи нито наляво, нито надясно. Сега като сложих и нови гуми отпред, спира и на мокро супер. Не е нестабилна, даже по-рано беше доста по-зле. Абе доволен съм.
|
Вто Юни 20, 2006 8:20 pm |
|
 |
charlie
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Мар 08, 2005 1:25 pm Мнения: 679 Местоположение: Кюстендил
|
не забравяйте, че отношението на спирачното усилие преден/заден мост е ~ 70/30, ако не и повече, така че не е толкова фатално ако отношението ти е 2/1 както са ти казали, дори напротив - предните би трябвало да държат още повече...
_________________ Безизходица е ситуацията, очевидният и логичен изход от която просто не ти харесва.
(Bravo 1.6 16V, 76 kW)
|
Вто Юни 20, 2006 9:47 pm |
|
 |
GTipo
Фиат идол
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm Мнения: 1060 Местоположение: София Бели Брези
|
Моите въобще не спираха, тоест около 300НМ на гума. Това не е 2/1, натоварването е само на предните. При колегата е по-добре.
|
Сря Юни 21, 2006 8:29 am |
|
 |
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
според мен спирачките са идеални нали все пак това е ролята на кантарчето когато е празна колата да хващат по малко когато се натовари да хващат повече сложи 50-60 кг в багажника и виж дали има промяна ако хващат по добре мисля че нямаш проблем, но не казвай на майстора че е натоварена
ПС това че ръчната ти държи не значи че задните накладки са наред и аз така си мислех докато не реших да видя как е феродото и  беше останало 1 мм а ръчната перфектна така че провери го за твое успокоение
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Сря Юни 21, 2006 9:58 am |
|
 |
vesko
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 12:36 pm Мнения: 626
|
Наред са си спирачките :idea:
|
Сря Юни 21, 2006 10:26 am |
|
 |
Vladim
|
И според мен са ОК, но за да си сигурен просто иди и на друго място, където имат стенд.
|
Сря Юни 21, 2006 12:02 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Vladim написа: И според мен са ОК, но за да си сигурен просто иди и на друго място, където имат стенд.
Там където ходих на преглед (Мотоексперт - представителят на Фулда) имаха добър стенд. Най-напред колата стъпва с двете гуми на кантар, теглят я и след това стъпва на валяците. Самата процедура на мерене не е както обикновено - "ай ся настъпи здраво" ами най-напред има загряване на спирачките и след това настъпване. Процедурата се води от компютър и в колата влиза човека, който прави прегледа, а аз гледах от страни. По същият начин се прави прегледа на задните колела и ръчната. Тъй като това е вече трети преглед, който минавам с Типото, горе-долу знам как се държи, но преглеждащия каза, че и други Фиати (включително и Типо) минават, но резултатите са по-различни.
Та затова ми беше и питането - някой знае ли колко трябва да бъде, "по книга" както се казва, спирачното усилие на задните колелета? Има ли някъде посочено и какво трябва да бъде съотношението на спирачното усилие между предни и задни колела?
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Сря Юни 21, 2006 6:06 pm |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 10 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |