Дата и час: Нед Апр 28, 2024 5:27 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 
Бравата не пали от време на време 
Автор Съобщение
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 10:22 pm
Мнения: 8
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST Бравата не пали от време на време
Здравейте,

от известно време ме тормози един проблем - колата не пали когато си реши, т.е. държи се все едно че няма ток в акумулатора, а такъв има та трепа. Опитва се да превърти, но сякаш няма ток. Бутнеш я - запали. След това може 100 пъти да запали последователно без проблем. Сменях шалтер, смених четки на стартер - уж се оправя и после в най-неочаквания момент пак прави същия проблем. Започвам да си мисля че проблема е в контактния ключ и никога не е бил в стартера. Ако някой е имал подобен проблем и знае как да се реши моля да сподели, че ми омръзна от калпави майстори, неспособни да направят правилна диагностика.


Вто Авг 19, 2008 10:29 pm
Профил
UNREAD_POST 
Мога да споделя някакъв опит - за да си сигурен, че ключа е в ред, ще се наложи да подадеш допълнително захранване на включвателя. Начини има много. Ако не знаеш как, ще ти драсна една схема. Целта е когато палиш да си сигурен, че управляващ ток до шалтера отива. Също така става и да вържеш паралелно на плюса на шалтера(този след контакт) и някаква маса, един волтметър. Така ще виждаш винаги дали напрежение има и каква е стойността му.
Има вариант и за друга причина за това поведение, но засега ще ти я спестя.


Вто Авг 19, 2008 11:33 pm
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 10:22 pm
Мнения: 8
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
Мога да споделя някакъв опит - за да си сигурен, че ключа е в ред, ще се наложи да подадеш допълнително захранване на включвателя. Начини има много. Ако не знаеш как, ще ти драсна една схема. Целта е когато палиш да си сигурен, че управляващ ток до шалтера отива. Също така става и да вържеш паралелно на плюса на шалтера(този след контакт) и някаква маса, един волтметър. Така ще виждаш винаги дали напрежение има и каква е стойността му.
Има вариант и за друга причина за това поведение, но засега ще ти я спестя.


Шалтера е чисто нов - ако той беше развален щеше всеки път да прави така. Въпросът е че прави така да кажем на 50 паления веднъж и не се знае кога ще го направи. Понякога като го направи и я остава така за половин час и след това пали без проблем. Няколко пъти като направи този номер докато въртях ключа за запалване разклатих и както се мъчеше да превърти изведнъж се оправи и завъртя бързо и запали, но не и днес. Днес запали след като я оставих половин час да постои... Така че ако не е контактния ключ, каква друга причина може да има - просто поради някаква причина не отива достатъчно ток до стартера в такъв момент, но незнам защо - стартера съм го носил на 2 майстора и е ОК - проблема е някъде другаде... Сигурен съм че ако подам паралелно захранване на стартера ще завърти и че проблема е в това че в такъв момент или не прави добър контакт или някъде дърпа здраво ток и до стартера не отива достатъчно...


Сря Авг 20, 2008 12:40 am
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 10:22 pm
Мнения: 8
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Забравих да добавя, че за да се възползвам от съвета ти трябва да ми направи този номер когато съм си в нас, а не например някъде на път където нямам условия да вадя волтметър да меря или да опъвам кабели, за да подам ток, най- малкото защото или няма да ги нося или ще се изцапам, а когато вече съм в нас тая пущина ще пали без проблем. Това е и един от основните проблеми с майсторите - казват докарай я когато го направи, е да ама тя като го направи някъде и аз я запаля по един или друг начин, като отида при майстора тя вече си пали без проблем и пак неможе да се диагностицира - освен да си водя един майстор 2-3 дена постоянно с мен и като го направи той да я гледа, но това за съжаление е невъзможно... така че казвай смело другата ти идея...


Сря Авг 20, 2008 12:56 am
Профил
UNREAD_POST 
Донякъде си прав, но и за това има решение - прекарваш два добре изолирани кабела вътре в купето, на които закачаш волтметър. Кабелите да си стоят свързани към кабелчето на шалтера и "минус", и изолирани един спрямо друг вътре, докато проблема не се появи - тогава мериш. Малко идиотско е, но повярвай ми доста проблеми със захранването на датчици, релета и пр. съм хванал така.


Сря Авг 20, 2008 2:10 am
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 06, 2005 3:12 pm
Мнения: 2046
Местоположение: Ямбол
UNREAD_POST 
За да се убедиш напълно, че не е стартера, когато не върти, чукни стартера със щанга няколко пъти и пак се опитай да завъртиш, ако завърти.....значи е стартер или ниско напрежение!
Мисля си, че ти идва ниско напрежение до шалтера!

_________________
FIAT-SPORT


Сря Авг 20, 2008 7:44 am
Профил WWW
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 10:22 pm
Мнения: 8
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
hit-ko написа:
За да се убедиш напълно, че не е стартера, когато не върти, чукни стартера със щанга няколко пъти и пак се опитай да завъртиш, ако завърти.....значи е стартер или ниско напрежение!
Мисля си, че ти идва ниско напрежение до шалтера!


Значи днес пак ми направи мизерия (между дургото това го прави само на загрял двигател, на студено или загрял по-малко то 90 градуса не го прави). Та имам едно чукче в багажника и с него ударих 2-3 пъти стартера и веднага след това завъртя. Загасих и пак неискаше да завърти, пак ударих 2-3 пъти пак завъртя след това. Какво точно означава това, какво в стартера запича и като го удариш се развърта, втулка или нещо друго?


Сря Авг 20, 2008 4:33 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am
Мнения: 2021
Местоположение: София 10
UNREAD_POST кола
освен да свалиш стартера и да се прегледа и от ремонтира като начало

_________________
За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/
и FIAT http://fiat.comnet.bg/
Купе http://www.polak.ch/coupemanual/
http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/
http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat


Сря Авг 20, 2008 6:43 pm
Профил WWW
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 10:22 pm
Мнения: 8
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Два пъти го нося на ремонт - единия път му смениха шалтера с чисто нов, другия път при друг майстор, той пък му смени четките... файда никаква...


Сря Авг 20, 2008 6:50 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Вто Авг 19, 2008 10:22 pm
Мнения: 8
Местоположение: София 13 Надежда
UNREAD_POST 
Проблема е решен! Да споделя опит ако ви се случи същото! Оказа се че през цялото време е бил акумулатора, напразно съм ремонтирал стартера. При проверка на акумулатора с мултицет показва 12,6 - 12,8 волта. Зелената лампичка на акумулатора свети че е зареден... Накрая един свестен майстор на стартери ми каза че проблема ми е в акумулатора, а не предложи като другите да смени нещо. Отидох на акумулаторджия да го премери и се оказа, че една клетка е заминала. Има ток като волтове, но под консумация няма... и така като посъбере ток пали и сед това се мъчи и неще...
След смяната на акумулатора с нов проблема изчезна!


Чет Сеп 11, 2008 3:20 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Сря Авг 31, 2005 12:48 am
Мнения: 2021
Местоположение: София 10
UNREAD_POST кола
наскоро имаше колега от форума с ново Пунто не пали и като врътнеш светне час от таблото и като размърдаш ключа пак светне малко
а стартера само цък и нишо всичко гасне
от голямсервиз са му казали стартер
после ключ -клеймореда
и аз мислех за клеиморед като пробвахме с моя нищо
пробвахме всичко
викам я дате закача с кабели от моята кола и Пунтото веднага запали
веднага си взе нов акумолатор и веченяма проблем
носи стария да го проверат някакъв мос между клетките не бил наред а свети инаезелено ама то е за електролита
кото го меришс мултицет уж има 12 волта а като го натовариш с товарна вилка 2 волта

_________________
За PUNTO http://ftp.fiat-club.org.ua/
и FIAT http://fiat.comnet.bg/
Купе http://www.polak.ch/coupemanual/
http://ftp.fiat-club.org.ua/Manuals/
http://instrukcje.fiat.pl/index.php/listing/fiat


Чет Сеп 11, 2008 11:02 pm
Профил WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 11 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg