Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:39 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Fiat CODE система – Marea/Marea Weekend 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Fiat CODE система – Marea/Marea Weekend
Fiat CODE системата е съставена от:

- едно контролно устройство Fiat CODE (FC ECU);
- специална антена в контактния модул;
- една линия между ECU на автомобила и FC ECU;
- три броя (2 сини и един кафяв/червен) контактни ключа;
- карта със секретен код за непредвидени ситуации.

Функциите на FC ECU са:

- да разпознае вкарания и завъртян контактен ключ;
- да излъчва магнитно поле чрез специалната антена в контактния модул за задействане на транспондера, намиращ се в контактния ключ;
- да приеме секретния код от транспондера в контактния ключ;
- да програмира не повече от 8 ключа със същия секретен код;
- да прави проверки/промени на секретния код;
- да контролира едножичната двупосочна линия до ECU;
- да управлява контролната (тестова) лампа на таблото.

Контактен ключ (КК).

В кухата ръкохватка на КК се намира Транспондера. Това е електронно устройство, което не се захранва с батерия и съдържа секретен кон, който се предава по радиовълни. Когато КК се вкара в контактния модул, Транспондера се захранва от облъчващото го магнитното поле, създадено от специалната антена в контактния модул. След като се захрани, Транспондера излъчва секретния код и чрез специалната антена се приема от FC ECU.
В комплекта на автомобила има 3 ключа:
- един MASTER (най-главен, еталонен) ключ в червенокафяв цвят ;
- два MAIN (основни, работни) ключа в син цвят.
Всеки от тях съдържа Транспондер със секретен код, като в червенокафявия ключ се съдържа главния секретен код. MASTER ключа трябва се използва само и единствено за програмиране на работни (сини) ключове.
Главния секретен код (MASTER code) е запаметен както в ECU на автомобила, така и във FC ECU.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Вто Яну 22, 2008 9:35 pm
UNREAD_POST 
Съвети към собствениците на автомобили:

1. MASTER ключа и картата със секретните кодове не трябва се съхранява в колата, а на друго скрито място.
2. MASTER ключа да се използва само и единствено за програмиране на нови работни ключове.
3. MASTER ключа е доказателство за собственост над един автомобил. Ако колата се продава, MASTER ключа трябва да се предаде на новия собственик.

Картата със секретните кодове съдържа:

- електронен код – 5-цифрен код за извънредно стартиране на двигателя чрез Фиат-Ланча тестер или чрез педала за ускоряване (или както му казваме – педала на газта);

От другата страна на код картата има места за записване на кодове за алармата на колата.

Контролна лампа Fiat CODE на таблото.

Тази лампа е разположена на таблото пред шофьора и се управлява от FC ECU. При включване на контакт на КК, лампата може да даде следната информация:
- светва за кратко (по книга за 0.7 сек, но понякога за 1-2 сек) и угасва – ключът е разпознат, системата работи коректно;
- мига – означава, че или в ECU или в FC ECU кодът липсва;
- свети постоянно – възможни причини: секретния код не е разпознат от FC ECU; връзката между ECU и FC ECU е разпадната; процедурата за програмиране не е изпълнена коректно.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Вто Яну 22, 2008 9:37 pm
UNREAD_POST 
Процедура за програмиране на „празен” ключ.

1. Вкарайте MASTER ключа в контактния модул. Завъртете в положение „контакт”. След като лампата Fiat CODE угасне, завъртете MASTER ключа в положение „изключено”.

2. В рамките на 10 секунди: извадете MASTER ключа от контактния модул и вкарайте работния (син) ключ за програмиране, завъртете на „контакт”, след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете на „изключено” и извадете ключа.

3. В рамките на 10 секунди извадете работния ключ и вкарайте втория работен (син) ключ, завъртете на „контакт”, след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете в положение „изключено” и извадете ключа.

4. Операция 3 се повтаря за всеки допълнителен работен (син) ключ, но не повече от общо 8 ключа.

5. В рамките на 10 секунди извадете работния ключ и вкарайте MASTER ключа, завъртете на „контакт”, веднага след като угасне лампата Fiat CODE, завъртете в положение „изключено” и извадете MASTER ключа.

ВНИМАНИЕ: СЕКРЕТНИТЕ КОДОВЕ ВСЕ ОЩЕ НЕ СА ЗАПАМЕТЕНИ ВЪВ FC ECU.

6. Вкарайте един от програмираните работни (син) ключа и завъртете на „контакт”. Лампата Fiat CODE трябва да угасне след 0,7 секунди. Изчакайте 2 секунди.
- ако лампата Fiat CODE не светва, процесът на програмиране е изпълнен коректно и MASTER code е запомнен в ECU на автомобила.
- ако лампата Fiat CODE започне на мига с честота 1,6 Hz, процедурата не е изпълнена коректно.

АКО ПРОЦЕДУРАТА Е НЕУСПЕШНО ИЗПЪЛНЕНА ПО НЯКАКВА ПРИЧИНА, ЗАВЪРТЕТЕ КЛЮЧА (БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ КОЙ) В ПОЛОЖЕНИЕ „КОНТАКТ” ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 2 СЕКУНДИ, СЛЕД ТОВА ЗАВЪРТЕТЕ КЛЮЧА НА ПОЛОЖЕНИЕ „ИЗКЛЮЧЕНО” ЗА ПОВЕЧЕ ОТ 10 СЕКУНДИ. ПОВТОРЕТЕ ПРОЦЕДУРАТА ОТ НАЧАЛО.

Ако искате да изтриете секретния код от транспондера на работен (син) ключ, се извършват операции от 1 до 5. Операция 6 НЕ се извършва.


Вто Яну 22, 2008 9:38 pm
UNREAD_POST 
Стартиране на двигателя чрез „заобикаляне” на секретния код.

В случай, когато спешно ви се наложи да стартирате двигателя, а Fiat CODE системата, по една или друга причина (повреда във FC ECU, повреда в контактния ключ и т.н.), не ви позволява да направите това, има начин това да се направи чрез „заобикаляне” на тази система. Спешното стартиране може да се осъществи чрез Фиат-Ланча тестер или с чрез педала за ускоряване (педала на газта), като и в двата случая ще ви трябва код картата, съдържаща 5-цифреия код. Този начин на стартиране не трябва да се превръща в практика, а само в спешни случай или зада се закара автомобила в сервиз за ремонт на Fiat CODE системата.
Тъй като Фиат-Ланча тестерът е специализиран уред и болшинството от потребителите не го притежават, ще представя начина за „заобикаляне” на Fiat CODE системата посредством педала за ускоряване Тази процедура е НЕ приложима за двигатели 1910 ТД.

Последователността за „заобикаляне” на Fiat CODE системата е следната:

1.Прочете 5-цифрения код от код картата (да предположим, че кодът е 4 2 1 7 3.
2. Вкарайте контактния ключ (КК) в контактния модул (КМ) и завъртете в положение „контакт”. Натиснете педала за ускоряване (ПУ) до долу и задръжте. Лампата , изобразяваща повреда в инжекционната система (пръскащ инжектор) ще светне и след 4 секунди ще угасне.
3. След като лампата (инжектор) угасне, отпуснете ПУ. Лампата (инжектор) ще започне да мига с честота 0,8 Hz.
4. След като лампата (инжектор) светне 4 пъти, колкото е и първата цифра от секретния код в код картата, натиснете ПУ отново и задръжте. Лампата (инжектор) ще светне отново за 4 секунди, след което ще угасне, показвайки, че първата цифра е запомнена.
5. След като лампата (инжектор) угасне, отпуснете ПУ. Лампата (инжектор) отново ще започне да мига с честота 0,8 Hz.
6. Действията, описана в т. 4 и 5 се повтарят за всички цифри от секретния код в код картата.
7. След като е въведена и последната цифра, в случая 3, т.е. след третото светване на лампата е натиснат ПУ и лампата (инжектор) е светнала за 4 секунди и е угаснала, отпускаме ПУ.
8. Ако след отпускането на ПУ лампата (инжектор) започне да премигва с честота 1,6 Hz, секретния код е въведен правилно и двигателят може да се стартира успешно. Ако лампата (инжектор) светне, секретния код е въведен некоректно и действията от т. 1 до т. 7 трябва да се повторят.
9. Ако след отпускането на ПУ лампата (инжектор) премигва с честота 1,6 Hz, стартирайте двигателя. В противен случай завъртете КК в положение „изключено” и повторете процедурата по въвеждане на секретния код.

ВАЖНО: ВЪВЕЖДАНЕТО НА СЕКРЕТНИЯ КОД ПОЗВОЛЯВА САМО ЕДНО СТАРТИРАНЕ. ПРИ СЛЕДВАЩОТО СТАРТИРАНЕ ТРЯБВА ОТНОВО ДА СЕ ИЗПЪЛНИ ПРОЦЕДУРАТА.

Дано никога да не ви се наложи да ползвате написаното в тази тема


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Вто Яну 22, 2008 9:41 pm
UNREAD_POST 
Моите уважения, Иво! Златна тема. :cool:

Освен чисто техническите си достойнства, темата е нагледен пример за "важна", много добре организирана и представена.


Сря Яну 23, 2008 12:05 am
Кара Симсонка
Кара Симсонка

Регистриран на: Вто Дек 25, 2007 4:40 pm
Мнения: 51
UNREAD_POST 
...


Последна промяна Atanas1 на Пет Фев 15, 2008 1:08 am, променена общо 1 път



Чет Яну 24, 2008 12:10 am
Профил
UNREAD_POST 
Atanas1 написа:
Аз имам само един син можели да се направи още един ключ син :( .Питах продавача когато я купувах защо само един ключ така и неполучих отговор но пьк му свалих 400лв. за това :)

Може.


Чет Яну 24, 2008 12:36 am
Кара Симсонка
Кара Симсонка

Регистриран на: Вто Дек 25, 2007 4:40 pm
Мнения: 51
UNREAD_POST 
...


Последна промяна Atanas1 на Пет Фев 15, 2008 1:06 am, променена общо 1 път



Чет Яну 24, 2008 12:40 am
Профил
UNREAD_POST 
Atanas1 написа:
Супер :cool: .Каде става това в София ли? Колко струва,става ли в рамките на един ден?


Тук имаме един колега, ключар му казват :D , не му правя реклама, но на много хора е помогнал. Потърси съвет от него.


Чет Яну 24, 2008 1:02 am
UNREAD_POST 
и аз като я взимах не ми дадоха червен ключ и карта,а само 2 сини ключа с едно дистанционно.ама и евтино ми я дадоха де,та мисля нещата са си наред.


Чет Яну 24, 2008 10:23 am
UNREAD_POST 
А искам аз да попитам къде и как може да ми разчетат кода, защото не са ми дали карта с кодовете?!


Чет Яну 24, 2008 12:59 pm
UNREAD_POST 
Браво колега sok1 много добра тема и от полза .


Пет Яну 25, 2008 7:21 pm
Кара велосипед
Кара велосипед

Регистриран на: Вто Мар 06, 2007 2:32 pm
Мнения: 23
Местоположение: Левски
UNREAD_POST Fiat CODE система – Marea/Marea Weekend
Колеги, нямам карта с кодовете. Според описанието на sok1 дали мога да видя по време на процедурата кода на колата ми? Аз го разбирам така- след като първата цифра е примерно 4 лампата на инжекциона ще мигне 4 пъти. Дали е така.

_________________
БРАВА 1.8 16V ELX
МАРЕА 1.8 16V HLX


Пон Яну 28, 2008 4:35 pm
Профил
UNREAD_POST Re: Fiat CODE система – Marea/Marea Weekend
Румен Георгиев написа:
Колеги, нямам карта с кодовете. Според описанието на sok1 дали мога да видя по време на процедурата кода на колата ми? Аз го разбирам така- след като първата цифра е примерно 4 лампата на инжекциона ще мигне 4 пъти. Дали е така.


То сега като се замисля си прав. В най-лошия случай ще имаш 45 възможни комбинации. Като нямаш картата пробваш за първа цифра 1, ако не стане с нея пробваш пак с 2,3 и т.н. докато налучкаш правилната, след което същата процедура но за втората, третата, четвъртата и петата.


Пон Яну 28, 2008 5:12 pm
UNREAD_POST Re: Fiat CODE система – Marea/Marea Weekend
Abadon написа:
...В най-лошия случай ще имаш 45 възможни комбинации.


Колега, бъркаш се. Резултатът дали си заобиколил кода се индикира едва след 5-тата цифра. Сметни до нея (5-тата цифра) колко грешки можеш да направиш. И комбинациите са доооста повече от 45. :cool:


Пон Яну 28, 2008 10:57 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 23 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg