Дата и час: Пон Апр 29, 2024 4:28 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Изграждането на тунела Троян – Карлово отново е на дневен ре 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Изграждането на тунела Троян – Карлово отново е на дневен ре
Държавата може да подкрепи частен инвеститор, който да вложи собствени средства в изграждането на тунела Троян – Карлово. Това се казва в писмо на транспортния министър Петър Мутафчиев до кметовете на Карлово и на Троян Емил Кабаиванов и Бончо Петров и до председателя на Сдружението за прокопаване на тунела под балкана Нанчо Чакъров.

Проектът бе включен в националната стратегия за развитие на страната през 2001 г., но не е залегнал в приетата преди няколко месеца стратегия за развитие на пътната инфраструктура на България. Причината е липсата на свободни средства за финансиране на строежа, който се оценява на около 200 - 300 милиона евро.

Преди няколко месеца мощна италианска банка, чието име не бе оповестено, заяви желание да инвестира в изграждането на тунела. След това и австрийски концерн се поинтересува от проекта. До момента обаче няма реални действия.

През последните месеци кметовете и представители на сдружението непрекъснато търсят среща с транспортния министър Мутафчиев и с министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов по тази тема, но досега такава среща не се е състояла заради служебна ангажираност на държавниците. Очаква се до края на ноември тя да стане факт, съобщиха от сдружението. Ще присъстват и експерти от италианската банка, заявила интерес да инвестира в тунела, и представители на парламентарните комисии по бюджет и финанси, икономическо развитие и транспорт и съобщения.

Идеята за прокопаване на тунела под Стара планина е на 100 години, но досега са правени само предпроектни проучвания. Специалисти смятат, че най-удобното място за строеж на съоръжението е между Троян и карловските села Кърнаре и Христо Даново, като дължината на бъдещото трасе е малко над 21 км. Тунелът ще включва жп-линия и шосе, които ще работят целогодишно, за разлика от пътя през прохода, който се затваря през зимния период. След изграждането на тунела той ще стане най-пряката и удобна връзка между централна Северна и Южна България с перспектива да се включи и в европейските коридори.


Пет Ное 10, 2006 11:02 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg