 |
|
Дата и час: Пет Май 02, 2025 8:26 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Въпрос за едно месингово винтче на изпарителя
Автор |
Съобщение |
null
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 4:59 pm Мнения: 73 Местоположение: София
|
 Въпрос за едно месингово винтче на изпарителя
Въпрос за едно месингово винтче на изпарителя:
Изпарителят е Logaz електрически. Поставен е във вертикално положение и отгоре отпред (поне за мен е отпред) има едно малко месингово винтче. Намира се горе-долу над винта за реглаж на празния ход. Може да се върти само с отверка.
Въпросът ми е: за какво служи.
Когато го пипам се менят оборотите (говоря за празен ход) и е много чувствително.
_________________ Tipo 1.6 [149C2046]
|
Пон Авг 14, 2006 1:41 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
На БРЦ изпарителят има подобно само, че е за шестограм и с него се гласят грубо оборотите на празен ход.
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Пон Авг 14, 2006 7:16 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Най-грубо казано винта регулира поток от газ , който не се влияе и не минава през газовата мембрана , ползва се , за да може да се захранват и по-слаби и по-мощни двигатели.
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Пон Авг 14, 2006 7:41 pm |
|
 |
null
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 4:59 pm Мнения: 73 Местоположение: София
|
The_Machine написа: Най-грубо казано винта регулира поток от газ , който не се влияе и не минава през газовата мембрана , ползва се , за да може да се захранват и по-слаби и по-мощни двигатели.
С две думи - да не се пипа.
Ама аз малко си поиграх за да видя за какво служи. И сега има ли универсално решение за него (от рода на завий го до края)?
_________________ Tipo 1.6 [149C2046]
|
Вто Авг 15, 2006 8:37 am |
|
 |
Forsaken
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Май 04, 2005 5:07 pm Мнения: 135 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
Ами това е един от вариантите - аз така направих и нямам проблеми. До скоро бях на 11/100 градско!
_________________ Fiat Tipo 1,6 SX; '93; engine 159А3048; clima.
|
Вто Авг 15, 2006 12:08 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Forsaken написа: Ами това е един от вариантите - аз така направих и нямам проблеми. До скоро бях на 11/100 градско!
И какво стана след като го зави до край??? Колко ти падна разхода на градско??? А вървежа как е??? После как регулира оборотите на празен ход? На БРЦ изпарителя има едно допълнитело винтче за фина настройка, но то регулира съвсем малко...
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Сря Авг 16, 2006 12:02 am |
|
 |
Forsaken
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Май 04, 2005 5:07 pm Мнения: 135 Местоположение: Пловдив 01 Централен
|
brat_John написа: Forsaken написа: Ами това е един от вариантите - аз така направих и нямам проблеми. До скоро бях на 11/100 градско! И какво стана след като го зави до край??? Колко ти падна разхода на градско??? А вървежа как е??? После как регулира оборотите на празен ход? На БРЦ изпарителя има едно допълнитело винтче за фина настройка, но то регулира съвсем малко...
Ами как да ги регулирам - ония тиквеници от сервиза ми я регулираха и след това скочи на 14-15 градско! И това месингово болтче не го бяха развили! Ето колко разбират! Ама така и не разбрах за какво е това чудо! Хем бях днес на друг майстор - този път уцелих на човек, хем забравих да питам! Аи така е... отпуска!
_________________ Fiat Tipo 1,6 SX; '93; engine 159А3048; clima.
|
Сря Авг 16, 2006 3:10 pm |
|
 |
iko79
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Фев 19, 2006 11:02 am Мнения: 181 Местоположение: Кнежа
|
Според мен това винтче е за обогатяване на сместа при палене, и оказва влияние на разхода само ако палиш колата на газ.
|
Чет Авг 17, 2006 8:10 am |
|
 |
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
Оххх явно никой по наясно няма да се обади, а аз нещо почнах да се дразня като слушам всякакви предположения... та така... без да съм спупер спец, знам със сигурност че 99% от изпарителите имат две врътки (няма значение коя се върти на ръка коя с шестограм).
Едната е за оборотите на празен ход, която напрактика представлява регулируем байпас на мембраната, т.е. това е постоянен поток гас който не се регулира от мембраната.
Втората врътка натяга пружината която натиска мембраната т.е. регулира колко да е натегната мембраната - това пък напрактикарегулира за какъв вакуум от двигателя колко гас да пуска испарителя (т.е. ъгъла на правата която определя пускането на гас ако едното рамо на графиката е вакума а другото количеството гас). Тази втората врътка напрактика дублира функцията на кранчето на тройника!
Аз съм с БРЦ изпарител и празния ход ми се върти на ръка а пружината се натяга с шестограм 4мм.
Та значи аз сам си регулирам газовата ето така:
Завивам шестограма до край а тройника го оставям на средно положение и развивам врътката на празните обороти толкова че след като запаля колата да не гасне. На студено запален двигател почвам да я завивам докато получа леко нестабилни обороти, така след като загрее двигателя оборотите ще се стабилизират.
После започвам да завивам тройника докато усетя леко падане на мощноста при каране и го оставям така.
При тази настройка обаче колата ми на ниски обороти с малко газ се чудеше, това е защото мембраната не отваря веднага при съвсем леко повишаване на вакума (съвсем леко подаване на гас) затова развих шестограма на половин оборот и всичко се оправи. Т.е. ако при вас не се наблюдава този ефект няма нужда да го правите...
Ако при вас при натегната до край пружина и развит докрай тройник колата с много спъната можете да развиете пружината пак до момента в който колата се чувства да върви малко по малко от бензина.
Така настоена моята Брава ми дава 7.7/11.5 извънградско/градско като вървежа е почти колкото на бензин.
Имам "емулатор" само на дюзите, на ламбдата нямам, затова при мен инжекциона ми светва на моменти когато съм над 2500 оборота и подам рязко гас, т.е. сместа обеднява и ЕКУто вижда че не може да я обогати... иначе при нормално каране не ми свети...
Надявам се с това да съм помогнал на някои да му се изясни значението на врътките на изпарителя.
П.С. Мой приятел ми каза че някои Ловато изпарители няма регулиране на натегнатостта на мембраната а само на празния ход (байпаса). Така че ако имате само една врътка то задължително е на празните обороти.
_________________ Brava 1.6 16v
|
Чет Авг 17, 2006 9:38 am |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
t_i_t_o написа: Оххх явно никой по наясно няма да се обади, а аз нещо почнах да се дразня като слушам всякакви предположения... та така... без да съм спупер спец, знам със сигурност че 99% от изпарителите имат две врътки (няма значение коя се върти на ръка коя с шестограм)
Не се впрягай, нали за това е форума да си помагаме, то ако знаехме щеше ли да го има??? Единствено колегата The Mashine поназнайва повечко тъй като работи(ше) в такъв сервиз, но може би не е чел темата.
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Чет Авг 17, 2006 7:31 pm |
|
 |
The_Machine
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm Мнения: 197 Местоположение: София, кв. Слатина
|
Само ми се струва си объркал двата винта - байпаса е този със шестограма , а натегнатостта на мембраната се регулира от винта , въртящ се на ръка, някои изпарители нямат байпас , но задължително имат натягане на мембраната с пружина ;)
П.С. още си работя в сервиза...
_________________ http://facebook.com/DeaMotors
|
Чет Авг 17, 2006 11:19 pm |
|
 |
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
Със сигурност на моя са както съм писал, ако някои не вярва може да го види... още повече че този на ръка съм го развивал до край и се визда че не опира в пружина а завършва на конус - 100%-во кранче (байпас), иначе изпарителя ми е втора ръка със сменени мембрани... може да е някакав много стар модел... балиго... 
_________________ Brava 1.6 16v
|
Пет Авг 18, 2006 9:01 am |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
а някой може ли да ми обясни ей това малкото шестограмче на моя за какво е? интересното е, че като го развия не натиска нищо, няма пружина нито нищо, все едно е пробка. до него е винта за празния ход. изпарителя е брц. благодаря предварително за отговорите
http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071450
тук съм го махнал и няма никой вътре http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071454
а тук е самия шестограмен винт http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071457
|
Съб Авг 19, 2006 9:31 pm |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
Така като гледам изпарителят ти е електровакуумен BRC т.е. като моя (или греша). Ще ти кажа какво ми обясниха в сервза, където ми я монтираха:
- големият винт, който се върти на ръка служел да се гласят фино оборотите на празех ход. Аз като Тома неверни веднага пробвах да го развъртя - съответно ефекта беше никакъв или поне аз не усетих да се променят оборотите на празен ход. Тогава пича, който ми я монтира ми обясни, че най-напред се гласят грубо от винтчето с шестограма и след това фино от другото. Тъй като при мен изпарителеят се намира зад акумулатора и доста терсене да се рови по него не съм правил проби с другото винтче, а пък и на принципа спи ли куче не го буди, че започва да лае и хапе за сега нещата са така, както са ги регулирали в сервиза. Може би колегата The Machine все пак трябва да си каже компетентното мнение....
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Нед Авг 20, 2006 9:36 am |
|
 |
pakumba
Фиат идол
Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm Мнения: 1330 Местоположение: София/Добрич
|
и аз на него разчитам  /дъ машин/
|
Сря Авг 23, 2006 9:29 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |