Дата и час: Пет Май 02, 2025 8:57 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Въпрос за едно месингово винтче на изпарителя 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 4:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: София
Мнение Въпрос за едно месингово винтче на изпарителя
Въпрос за едно месингово винтче на изпарителя:
Изпарителят е Logaz електрически. Поставен е във вертикално положение и отгоре отпред (поне за мен е отпред) има едно малко месингово винтче. Намира се горе-долу над винта за реглаж на празния ход. Може да се върти само с отверка.
Въпросът ми е: за какво служи.
Когато го пипам се менят оборотите (говоря за празен ход) и е много чувствително.

_________________
Tipo 1.6 [149C2046]


Пон Авг 14, 2006 1:41 pm
Профил ICQ WWW
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
Мнение 
На БРЦ изпарителят има подобно само, че е за шестограм и с него се гласят грубо оборотите на празен ход.

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Пон Авг 14, 2006 7:16 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
Мнение 
Най-грубо казано винта регулира поток от газ , който не се влияе и не минава през газовата мембрана , ползва се , за да може да се захранват и по-слаби и по-мощни двигатели.

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Пон Авг 14, 2006 7:41 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Дек 14, 2004 4:59 pm
Мнения: 73
Местоположение: София
Мнение 
The_Machine написа:
Най-грубо казано винта регулира поток от газ , който не се влияе и не минава през газовата мембрана , ползва се , за да може да се захранват и по-слаби и по-мощни двигатели.

С две думи - да не се пипа.
Ама аз малко си поиграх за да видя за какво служи. И сега има ли универсално решение за него (от рода на завий го до края)?

_________________
Tipo 1.6 [149C2046]


Вто Авг 15, 2006 8:37 am
Профил ICQ WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Май 04, 2005 5:07 pm
Мнения: 135
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Мнение 
Ами това е един от вариантите - аз така направих и нямам проблеми. До скоро бях на 11/100 градско!

_________________
Fiat Tipo 1,6 SX; '93; engine 159А3048; clima.


Вто Авг 15, 2006 12:08 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
Мнение 
Forsaken написа:
Ами това е един от вариантите - аз така направих и нямам проблеми. До скоро бях на 11/100 градско!


И какво стана след като го зави до край??? Колко ти падна разхода на градско??? А вървежа как е??? После как регулира оборотите на празен ход? На БРЦ изпарителя има едно допълнитело винтче за фина настройка, но то регулира съвсем малко...

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Сря Авг 16, 2006 12:02 am
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Сря Май 04, 2005 5:07 pm
Мнения: 135
Местоположение: Пловдив 01 Централен
Мнение 
brat_John написа:
Forsaken написа:
Ами това е един от вариантите - аз така направих и нямам проблеми. До скоро бях на 11/100 градско!


И какво стана след като го зави до край??? Колко ти падна разхода на градско??? А вървежа как е??? После как регулира оборотите на празен ход? На БРЦ изпарителя има едно допълнитело винтче за фина настройка, но то регулира съвсем малко...


Ами как да ги регулирам - ония тиквеници от сервиза ми я регулираха и след това скочи на 14-15 градско! И това месингово болтче не го бяха развили! Ето колко разбират! Ама така и не разбрах за какво е това чудо! Хем бях днес на друг майстор - този път уцелих на човек, хем забравих да питам! Аи така е... отпуска!

_________________
Fiat Tipo 1,6 SX; '93; engine 159А3048; clima.


Сря Авг 16, 2006 3:10 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Фев 19, 2006 11:02 am
Мнения: 181
Местоположение: Кнежа
Мнение 
Според мен това винтче е за обогатяване на сместа при палене, и оказва влияние на разхода само ако палиш колата на газ.


Чет Авг 17, 2006 8:10 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
Мнение 
Оххх явно никой по наясно няма да се обади, а аз нещо почнах да се дразня като слушам всякакви предположения... та така... без да съм спупер спец, знам със сигурност че 99% от изпарителите имат две врътки (няма значение коя се върти на ръка коя с шестограм).
Едната е за оборотите на празен ход, която напрактика представлява регулируем байпас на мембраната, т.е. това е постоянен поток гас който не се регулира от мембраната.
Втората врътка натяга пружината която натиска мембраната т.е. регулира колко да е натегната мембраната - това пък напрактикарегулира за какъв вакуум от двигателя колко гас да пуска испарителя (т.е. ъгъла на правата която определя пускането на гас ако едното рамо на графиката е вакума а другото количеството гас). Тази втората врътка напрактика дублира функцията на кранчето на тройника!

Аз съм с БРЦ изпарител и празния ход ми се върти на ръка а пружината се натяга с шестограм 4мм.

Та значи аз сам си регулирам газовата ето така:
Завивам шестограма до край а тройника го оставям на средно положение и развивам врътката на празните обороти толкова че след като запаля колата да не гасне. На студено запален двигател почвам да я завивам докато получа леко нестабилни обороти, така след като загрее двигателя оборотите ще се стабилизират.

После започвам да завивам тройника докато усетя леко падане на мощноста при каране и го оставям така.

При тази настройка обаче колата ми на ниски обороти с малко газ се чудеше, това е защото мембраната не отваря веднага при съвсем леко повишаване на вакума (съвсем леко подаване на гас) затова развих шестограма на половин оборот и всичко се оправи. Т.е. ако при вас не се наблюдава този ефект няма нужда да го правите...

Ако при вас при натегната до край пружина и развит докрай тройник колата с много спъната можете да развиете пружината пак до момента в който колата се чувства да върви малко по малко от бензина.

Така настоена моята Брава ми дава 7.7/11.5 извънградско/градско като вървежа е почти колкото на бензин.

Имам "емулатор" само на дюзите, на ламбдата нямам, затова при мен инжекциона ми светва на моменти когато съм над 2500 оборота и подам рязко гас, т.е. сместа обеднява и ЕКУто вижда че не може да я обогати... иначе при нормално каране не ми свети...

Надявам се с това да съм помогнал на някои да му се изясни значението на врътките на изпарителя.

П.С. Мой приятел ми каза че някои Ловато изпарители няма регулиране на натегнатостта на мембраната а само на празния ход (байпаса). Така че ако имате само една врътка то задължително е на празните обороти.

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Чет Авг 17, 2006 9:38 am
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
Мнение 
t_i_t_o написа:
Оххх явно никой по наясно няма да се обади, а аз нещо почнах да се дразня като слушам всякакви предположения... та така... без да съм спупер спец, знам със сигурност че 99% от изпарителите имат две врътки (няма значение коя се върти на ръка коя с шестограм)


Не се впрягай, нали за това е форума да си помагаме, то ако знаехме щеше ли да го има??? Единствено колегата The Mashine поназнайва повечко тъй като работи(ше) в такъв сервиз, но може би не е чел темата.

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Чет Авг 17, 2006 7:31 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
Мнение 
t_i_t_o написа:
...


Само ми се струва си объркал двата винта - байпаса е този със шестограма , а натегнатостта на мембраната се регулира от винта , въртящ се на ръка, някои изпарители нямат байпас , но задължително имат натягане на мембраната с пружина ;)

П.С. още си работя в сервиза...

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Чет Авг 17, 2006 11:19 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
Мнение 
Със сигурност на моя са както съм писал, ако някои не вярва може да го види... още повече че този на ръка съм го развивал до край и се визда че не опира в пружина а завършва на конус - 100%-во кранче (байпас), иначе изпарителя ми е втора ръка със сменени мембрани... може да е някакав много стар модел... балиго... :)

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Пет Авг 18, 2006 9:01 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
Мнение 
а някой може ли да ми обясни ей това малкото шестограмче на моя за какво е? интересното е, че като го развия не натиска нищо, няма пружина нито нищо, все едно е пробка. до него е винта за празния ход. изпарителя е брц. благодаря предварително за отговорите

http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071450

тук съм го махнал и няма никой вътре http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071454

а тук е самия шестограмен винт http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071457


Съб Авг 19, 2006 9:31 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
Мнение 
pakumba написа:
а някой може ли да ми обясни ей това малкото шестограмче на моя за какво е? интересното е, че като го развия не натиска нищо, няма пружина нито нищо, все едно е пробка. до него е винта за празния ход. изпарителя е брц. благодаря предварително за отговорите

http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071450

тук съм го махнал и няма никой вътре http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071454

а тук е самия шестограмен винт http://snimka.bg/profile.php?edit_photo ... id=1071457


Така като гледам изпарителят ти е електровакуумен BRC т.е. като моя (или греша). Ще ти кажа какво ми обясниха в сервза, където ми я монтираха:
- големият винт, който се върти на ръка служел да се гласят фино оборотите на празех ход. Аз като Тома неверни веднага пробвах да го развъртя - съответно ефекта беше никакъв или поне аз не усетих да се променят оборотите на празен ход. Тогава пича, който ми я монтира ми обясни, че най-напред се гласят грубо от винтчето с шестограма и след това фино от другото. Тъй като при мен изпарителеят се намира зад акумулатора и доста терсене да се рови по него не съм правил проби с другото винтче, а пък и на принципа спи ли куче не го буди, че започва да лае и хапе за сега нещата са така, както са ги регулирали в сервиза. Може би колегата The Machine все пак трябва да си каже компетентното мнение....

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Нед Авг 20, 2006 9:36 am
Профил ICQ
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
Мнение 
и аз на него разчитам :D /дъ машин/


Сря Авг 23, 2006 9:29 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg