Дата и час: Пон Апр 29, 2024 5:37 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2
Как да си настроим газовата уредба за оптимален разход 
Автор Съобщение
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm
Мнения: 206
Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
UNREAD_POST 
А сега резултата от пътуването София - Пловдив.
В началото докато карах с около 100 км температурата ми взе да стои малко над нормалното. Нещо взе да ме човърка отвътре. Като увеличих на 120км/час - ужас ! Колата започна да прегрява. Досетих се че при каране с над 2000 оборота сместа идва прекалено обогатена и колата грее. Последва спиране и затягане на "двойника" с 1 оборот. Пак потеглих с 120км/час. Може би леко подобрение, но може би си внушавах. Отново спиране и затягане с още един оборот. Този път се усети разлика, но продължи да грее. Отножо спиране и отново затягане с 1 оборот на "двойника". Този път май уцелих. Стрелката за температурата остана малко над нормалното. Последва още половин оборот затягане. Температурата "заспа" на положението в което бях свикнал да я виждам нормално. Пробвах за кратко със 140км/час - това ми е почти максималната скорост на газ. Температурата не мръдна. УСПЕХ. Уцелих.

ДА, АМА НЕ. Така казваше един бивш политик. Получи се неприятен страничен ефект. Сега колата е някак спъната и се усеща че не набира както преди. Освен това, като натисна педала на газта повече от определено положение, колата силно забива нос в земята т.е. задавя се и буквално реагира все едно силно съм натиснал спирачката.

Изводи:
1. Колегите които казват че високите обороти се нагласят от "двойника"/"тройника" са 100% прави.
2. Трябва да си сваля смесителя/плочката и да го разгледам. Вероятно няма отвор за втората клапа на карбуратора ми или е неподходящ отвора или пък са ми обърнали смесителя обратно и затова като се отвори втората клапа на карбуратора сместа изведнаж става много бедна. Не ми засмуква въздух - сигурен съм, има гумени уплътнения над и под смесителя/плочката.

Дано съм бил полезен с експериментите си.

Между другото - даде ми разход малко над 8/100. Скоростта беше почти през цялото време 120 до 130. От време на време по големите надолнища след тунелите пусках по малко по инерция.

_________________
Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения.
(Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).


Чет Авг 24, 2006 5:33 pm
Профил ICQ WWW
Фиат идол
Фиат идол

Регистриран на: Пет Юни 03, 2005 3:33 pm
Мнения: 1330
Местоположение: София/Добрич
UNREAD_POST 
http://snimka.bg/photo.php?photo_id=1071450

http://snimka.bg/photo.php?photo_id=1071454

за това винтче ли говорим? в другата тема по този въпрос писах, че съм гледал вътре и това винтче не натиска пружина, не затваря нищо и ми стана много чудно какво прави. изглежда колега тхе машине е прав. и в крайна сметка какво прави този винт, при мен няма никаква разлика нито в оборотите на празен ход нито във вървеното като го отвивам развивам


Чет Авг 24, 2006 9:57 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm
Мнения: 206
Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
UNREAD_POST 
pakumba написа:
http://snimka.bg/photo.php?photo_id=1071450

http://snimka.bg/photo.php?photo_id=1071454

за това винтче ли говорим? в другата тема по този въпрос писах, че съм гледал вътре и това винтче не натиска пружина, не затваря нищо и ми стана много чудно какво прави. изглежда колега тхе машине е прав. и в крайна сметка какво прави този винт, при мен няма никаква разлика нито в оборотите на празен ход нито във вървеното като го отвивам развивам

При мен не изглежда по този начин, но също е с шестограм и също е така близко до винта за празния ход. Когато го въртя, при работещ двигател над 1000 оборота се усеща разлика в работата на двигателя. Разликата се забелязва добре при завиване или развиване над 1 или 2 оборота на винта. Все още не съм си разглобявал изпарителя и не зная какво точно притиска или затваря винта, но съм почти сигурен че колегата The Machine е прав за "байпас"-а.

_________________
Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения.
(Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).


Пет Авг 25, 2006 11:14 am
Профил ICQ WWW
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm
Мнения: 206
Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
UNREAD_POST 
Разгледах си смесителя/плочката. Не ми хареса.
Модела е добър - има си двата отвора за първа и втора клапа на карбуратора ми, освен това е с втулки/пръстени с отвори, които могат да се сменят или доразпробиват и един вид е удобен за експериментиране и по-фино нагласяне.
НО .....
Корпуса е отливка от много некачествен метал, от който се отчупи парче от преградата между двете клапи, докато изваждах пръстените за да ги разменя.
Газаджиите в официалния сервиз на BRC в София (http://brc.hit.bg/) ми бяха монтирали на първата клапа пръстена с повечето отвори, а на втората този с по-малко отвори. Това мисля е била причината за задавянето което се получава като натисна педала за газта до край и се отвори втората клапа. Сега размених местата на пръстените и колата върви малко по-добре. Все още се получава задавянето, но вече при по-силно натиснат педал на газта. Това което ме притеснява е, че пръстена с по-малкото отвори е с по-голям диаметър. В момента него съм поставил на първата клапа. Мисля че би трябвало този с по-големия отвор да е на втора клапа. Т.е. нещата нещо са кръстосани - пръстена с повече отвори е с по-малък диаметър, а този с по-малко отвори е с по-голям диаметър. Странна работа. Ще ходя при газаджия да видя какъв смесител/плочка може да ми предложи и какво ще ме посъветва.

Между другото, мисля за всички е полезно да прочетат размислите на колегата Johnfound тук:
viewtopic.php?t=6858
Намирам ги за изключително полезни.

_________________
Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения.
(Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).


Съб Сеп 02, 2006 2:40 pm
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg