Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:42 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Газта през дюзите или поне да се управлява от тях? 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 04, 2005 12:27 pm
Мнения: 163
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST 
t_i_t_o написа:
Мисля си че при 2-3атм ще е течна и при 20 градуса...

А при 40 градуса ?Около двигателя е бая топличко.

"1. Газта след като и се намали налягането от 10-12 атмосфери в бутилката до 2-3 когато се подава на дюзите ще се охлади, т.е. температурата на самата газ няма да зависи прекалено много от околната температура. "--това е така ама охлаждането става близо до редукцията на налягането което пък трябва да е на еднакво разтояние до всяка дюза и да е добре изолирано за да не се стопля от мотора,но пък има възможност да замръзне . И според мен става много тънка границата да се запази газта в течно с-е и да не замръзват магистралите след редуциране на налягането.Струва ми се бая сложно и много изчисления и проби.
П.С. Ще поръсъждавам още малко,и ще се опитам да изнамеря на каква темп. и какво налягане газта остава в течно с-е. Дано да се получи! :D

_________________
125s/1600ccm/100ps


Вто Апр 25, 2006 11:46 pm
Профил WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Това за турбо ефекта тук http://www.autogas.dir.bg/ още повече ме амбицира, като цяло съм решил да пробвам ето така:
Намирам си от някаде една бутилка за преносим газов котлон - тя има кранче, след бутилката свързвам манометар а след него с маркуч се свързвам към дюзите, като предварително съм спрял бензиновата помпа и обратния маркуч от дюзите съм го запушил.
Така с кранчето ръчно ще поддържам 2-3атм и ще се види дали ще стане работата... после може и полево да се използва но ще трябват двама човека - единия да кара, а другия да следи манометъра и да върти кранчето :) естествено това е само за пробата, ако нещата станат, трябва да се измизли някаква електронна следяща система за стабилизиране на налягането...

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Сря Апр 26, 2006 7:53 am
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 10:57 pm
Мнения: 1060
Местоположение: София Бели Брези
UNREAD_POST 
t_i_t_o написа:
Това за турбо ефекта тук http://www.autogas.dir.bg/ още повече ме амбицира, като цяло съм решил да пробвам ето така:
Намирам си от някаде една бутилка за преносим газов котлон - тя има кранче, след бутилката свързвам манометар а след него с маркуч се свързвам към дюзите, като предварително съм спрял бензиновата помпа и обратния маркуч от дюзите съм го запушил.
Така с кранчето ръчно ще поддържам 2-3атм и ще се види дали ще стане работата... после може и полево да се използва но ще трябват двама човека - единия да кара, а другия да следи манометъра и да върти кранчето :) естествено това е само за пробата, ако нещата станат, трябва да се измизли някаква електронна следяща система за стабилизиране на налягането...


Имаш ли камера? Ще е интересно :D


Сря Апр 26, 2006 8:29 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
t_i_t_o написа:
Това за турбо ефекта тук http://www.autogas.dir.bg/ още повече ме амбицира, като цяло съм решил да пробвам ето така:
Намирам си от някаде една бутилка за преносим газов котлон - тя има кранче, след бутилката свързвам манометар а след него с маркуч се свързвам към дюзите, като предварително съм спрял бензиновата помпа и обратния маркуч от дюзите съм го запушил.
Така с кранчето ръчно ще поддържам 2-3атм и ще се види дали ще стане работата... после може и полево да се използва но ще трябват двама човека - единия да кара, а другия да следи манометъра и да върти кранчето :) естествено това е само за пробата, ако нещата станат, трябва да се измизли някаква електронна следяща система за стабилизиране на налягането...


Колега доколкото знам налягането не можеш да регулираш с кранче, с кранчето може да регулираш само дебита. За налягането ще ти трябва редуктор (редуцир-вентил)!


Сря Апр 26, 2006 10:12 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Колега доколкото знам налягането не можеш да регулираш с кранче, с кранчето може да регулираш само дебита. За налягането ще ти трябва редуктор (редуцир-вентил)!

Между кранчето и манометъра ще сложа малак съд който че направицялата система по инертна от към налягане т.е. че отворя кранчето докато налягането стане 3атм, след това ще спра, известно вереме дюзите ще се захранват от този съд (защото той е като резервоар), след извествно време естествено налягането ще спадне малко, тогава аз пак ще отворя малко крана за да догоня пак 3 атм и така. Т.е. грубо както работят компресорите за сгъстен въздух които имат "резервоар" и го помпят, има и изклюзвател когато се стигне дадено налягане...

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Сря Апр 26, 2006 2:27 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm
Мнения: 127
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
По добре си намери някакъв редуцир-вентил, ще си спестиш някой неприятности. Има такива регулеруеми, например от компресори за въздух, верно че не са маслоустойчиви, но за пробата ще издържат.

_________________
Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE


Чет Апр 27, 2006 1:17 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 04, 2005 12:27 pm
Мнения: 163
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST 
А дали няма да се "дави" мотора(да му е малко въздуха) при пущане на течната газ с еднакво количество каквото навлиза бензина през дюзата?В сайта дето беше пратил пише:"като течната фаза на газта е с около 265 пъти по малък обем от газовата фаза".Което според мен означава че ще навлезе много повече газ от колкото е нужно на мотора.Наверно затова слагат ново устройство което да управлява дюзите за втечнен газ, с време на впръскване наверно много по-малко от колкото при бензин.

_________________
125s/1600ccm/100ps


Чет Апр 27, 2006 10:13 pm
Профил WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
след като колата с газов инжекцион гори толкова колкото и бензин означава че обемите(количеството) газ/бензин изпускано от дюзите е относително едно и също т.е. не се получава конфликт и ЕКУ то пак ще пуска толкова коклото трябва само че газ.

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Чет Апр 27, 2006 11:41 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Joro написа:
По добре си намери някакъв редуцир-вентил, ще си спестиш някой неприятности. Има такива регулеруеми, например от компресори за въздух, верно че не са маслоустойчиви, но за пробата ще издържат.

прав си - така пробата ще излезе най лесна, обаче са много скъпи - сега видях един с манометър - 230лв.

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Чет Апр 27, 2006 11:51 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Нед Дек 04, 2005 12:27 pm
Мнения: 163
Местоположение: Стара Загора
UNREAD_POST 
t_i_t_o написа:
след като колата с газов инжекцион гори толкова колкото и бензин означава че обемите(количеството) газ/бензин изпускано от дюзите е относително едно и също т.е. не се получава конфликт и ЕКУ то пак ще пуска толкова коклото трябва само че газ.


Ще влиза същото количество течна газ (колкото бензин),ама там е работата че от единица обем течна газ става 256 единици газообразна газ(след като навлезе в цилиндъра) а от единица обем бензин няма да се получи толкова горивна смес. Та мисля си че времето което дюзата пуска газ трябва да е много по-малко от което същата би пускала бензин.Иначе си мисля ще има богата на пропан смес и въздуха който засмуква мотора няма да е достатъчен за да има хубаво изгаряне(освен турбо/мурбо :D )

_________________
125s/1600ccm/100ps


Пет Апр 28, 2006 5:56 pm
Профил WWW
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm
Мнения: 127
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Тито принципно е прав в разсъжденията си за единица разход на газ и бензин. Принципно, това което се впръсне в течна фаза от газта, като се изпари и смесе със засмукания въздух, би трябвало да образува що-годе нормално съотношение гориво-въздушна смес за взривяване в цилиндрите. Но за това газта трябва да е само в течно състояние докарана до дюзите. А там температурите са доста големи за да се запази газта в това състояние - 50-60 градуса, че и нагоре.

_________________
Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE


Пет Апр 28, 2006 10:40 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Само с проба истината ще излезе наяве, ама за мое най-голямо съжаление това няма да стане скоро :) - просто нямам нужната техника и време тук в София.

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Пет Апр 28, 2006 10:53 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Имам да съобщя за развитие и по двете точки на темата (за справка виж първото съобщение от тази тема):

1. Не може да стане защото газта приближавайки двигателя се затопля и завира, заради това течните газови инжекциони имат допълнителна газова помпа която вдига допълнително налягането за да гарантира че газта ще остане течна ( справка http://www.eng-tips.com/faqs.cfm?fid=1139 ).

2. С един мой приятел, използвайки хардуера(платката) и регулиращ клапан със стъпков мотор от оригинален Ловато ламбда контрол, тази седмица ще направим опити да четем ЕКУ сигнала към дюзите и с него да управляваме клапана. Софта е почти готов - движим мотора, основната логика е реализирана, остава уикенда да видим до къде ще я докараме :)

п.с. махнахме OTP PICa и го заменихме с FLASH еквивалента му за да си правим пробите със софта...

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Вто Авг 29, 2006 5:48 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Много успешно мина развоя уикенда, устройството е готово и е монтирано на колата ми, тия дни като изгоря газта дето я сложих за 10 лв. ще видим какъв разход дава.

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Пон Сеп 04, 2006 9:14 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 11:34 pm
Мнения: 127
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
На какъв принцип сте го направили - мериш продължителноста на импулса на впръскване ли?

_________________
Човекът е човек, когато е на път. Tempra 2.0 IE


Пон Сеп 04, 2006 11:44 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 37 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 9 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg