|
|
Дата и час: Нед Апр 28, 2024 11:00 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Ламбда контрол на газова - Браво 1.4
Автор |
Съобщение |
zgabrovski
|
Ламбда контрол на газова - Браво 1.4
Гледам че има някакъв блок на който пише "Lambda GAS" който обаче е елиминиран, защото от него стърчат кабели в свободно безтегловно състояние. Според моя майстор въпросното нещо е било Ламбда-контрол за газовата, обаче е имало някакъв вентил, който в момента е заменен с обикновен електромагнитен клапан с врътка.
Та въпро са ми е има ли смисъл да се "съживява" това чудо, някой знае ли колко би струвала тая операция и дали има някакъ ефект към намаляване на разхода на газ от това и подобряване на динамиката на колата?
Колата е Браво 1.4, Газовата е BRC, поставяна е в Италия. Харчи около 10/100 градско.
|
Нед Фев 05, 2006 10:12 pm |
|
|
mi_ho
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Сря Апр 27, 2005 10:32 pm Мнения: 76 Местоположение: София 13 Надежда
|
Ефекта от такъв контрол се изразява в максимум 1л / 100 км. Особенно на извънградско. Другата полза е, че този стъпков мотор /това което ти липсва и е заменено с някакъв винтил/ е че регулира прецизно количеството гориво и доста те предпазва от така наречените "гърмежи". Динамиката се подобрява значително защото се следи и положението на дроселовата клапа. Хубаво е да го имаш, но...! Ще трябва да изнамериш къде монтират този вид газови уредби. Ще трябва тази фирма да има същият модел "Lambda GAs control" и съответно същият тъпков мотор, схема на свързвани и съответният софтуер, тъй като настройката се прави само с компютър. Според мен това не е лесна задача в България и най-вероятно ще ти предложат направо нов "Lambda control". Това ще ти струва около 800 лв. Или само 300-400 ако оставят твоят изпарител и старата арматура.
_________________ BRAVO 1.6/16V
|
Нед Фев 05, 2006 10:38 pm |
|
|
zgabrovski
|
Литър на сто - кой ти го дава , а особенно ако се подобри динамиката...
Колкото до гърмежи - тя е моноинжекция, гърмежи до сега не е имала...
Моя майстор ми беше споменал че за около 250 лв max ще го подкара това чудо, единствено би ме поблазнила промяната в динамиката...
|
Нед Фев 05, 2006 10:49 pm |
|
|
Paparac
|
zgabrovski написа: Моя майстор ми беше споменал че за около 250 лв max ще го подкара това чудо, единствено би ме поблазнила промяната в динамиката...
Много са 250лв. според мен спрямо ефекта, който ще постигнеш :roll:
|
Пон Фев 06, 2006 12:01 pm |
|
|
dan4o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 11:40 am Мнения: 126 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
съвсем безплатно:като искаш да върви,леко си развий троника ,няма да гърми ,ама ще гори повече
фиатите са с по къс ход на коляновиа вал от колкото диаметъра на буталото и в ниски обороти нямаш голям въртящ момент,карай го около 2500 там дърпа повече
_________________ типо 1.4 карбуратор на газ
|
Пон Фев 06, 2006 7:34 pm |
|
|
zgabrovski
|
Е това с тройника е ясно. И съвсем не е безплатно - после се ръсиш повече за гориво. В момента дори съм я "скопил" леко за да дава по малък разход.
Това което ме човърка обаче е как другата кола с газовия инжекцион харчи с 2/100 по малко, има добра динамика и затова се чудя за тоя ламбда контрол, дали няма да завиши динамиката като същевременно и леко свали разхода на гориво?
|
Пон Фев 06, 2006 11:01 pm |
|
|
Crusader
Кара кола
Регистриран на: Чет Ное 10, 2005 11:23 pm Мнения: 202 Местоположение: Белене
|
Няма да повиши динамиката, но определено ще свали разхода с 1 литър, НО ако намериш читав майстор да ти я свърже и настрои, освен това ако си карал дълго на газ ламбдата ти вече се скапала /ако още не е - скоро/ иначе ламбда контрола не работи без нея.
Но ако все пак решиш че не ти е нужен ламбда контрола, измисли някаква разумна цена и драсни едно ЛС!
ПС А газовият инжекцион работи на друг принцип, там има инжектори почти като на бензин, а и името му много точно илюстрира това което е , а именно инжекционна система която обаче впръсква газ, докато при конвенционалната газова - ефекта е все едно си с карб - меша се газ и въздух в смукателния колектор и от там който цилиндър колкото си дръпне, с други думи не е оптимално разпределението на горивната смес по цилиндрите, а се получават и детонации щото сместа се пали още в колектора!
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e. 88`
|
Вто Фев 07, 2006 12:13 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 7 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|