 |
|
Дата и час: Пет Юни 20, 2025 9:54 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Къде трябва да е монтиран изпарителя?
Автор |
Съобщение |
zgabrovski
|
 Къде трябва да е монтиран изпарителя?
Цитат: Идеята е казанчето да е най-високата точка от системата (то и така си е най-високата, освен ако нямаш някой не много кадърно монтиран изпарител дето да е по-високо, а и нали казах презастраховане) - да иде там въздуха, ако междувременно му излапа съдържанието - сипвай още. Но от опит казвам - след 2-3 км провери пак, вероятно ще се наложи да долееш още малко течност. Забележка - опита ми обаче е със споменатия изпарител
Както vesko е писал в друга тема изпарителя трябва да е по ниско от казанчето за антифриз. Понеже на моето Браво изпарителят определено е сложен по-високо (уредбата е слагана в Италия) искам да попитам дали това е важно и трябва ли да го сложа някъде по - ниско и изобщо какви а са последствията ако е по-високо?
Допълнително забелязсах че след смяната на термостата преди 2 месеца постепенно долях около 1 литър антифриз а течове няма, това има ли нещо общо?
|
Вто Яну 03, 2006 11:44 am |
|
 |
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
мисля че трябва да е по ниско от казанчето за да се обезвъздушава по лесно системата при смяна на антифриз , иначе ще се получава въздушна тапа при изпарителя и трябва да го обезвъздушаваш и него отделно
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Вто Яну 03, 2006 11:58 am |
|
 |
pugsy
|
моя е по високо от казанчето и няма ядове за сега(вече 1 година)
|
Вто Яну 03, 2006 12:41 pm |
|
 |
Crusader
Кара кола
Регистриран на: Чет Ное 10, 2005 11:23 pm Мнения: 202 Местоположение: Белене
|
Принципно изпарителя трябва дае по-ниско от казанчето!
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e. 88`
|
Вто Яну 03, 2006 1:19 pm |
|
 |
georgiarg
Кара кола
Регистриран на: Пет Юни 24, 2005 11:46 am Мнения: 323 Местоположение: Пловдив
|
По ниско от казанчето напречно на двигателя.
|
Вто Яну 03, 2006 1:56 pm |
|
 |
zgabrovski
|
А какво се случва ако не е така?
При мене е по-високо и надлъжно по двигателя. Да го премествам ли?
|
Вто Яну 03, 2006 2:04 pm |
|
 |
Crusader
Кара кола
Регистриран на: Чет Ное 10, 2005 11:23 pm Мнения: 202 Местоположение: Белене
|
zgabrovski написа: А какво се случва ако не е така?
При мене е по-високо и надлъжно по двигателя. Да го премествам ли?
Според мен след като работи, не го пипай! Имаше едно такова правило "Ако нещо работи - не го поправяй!" 
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e. 88`
|
Вто Яну 03, 2006 2:06 pm |
|
 |
zgabrovski
|
Абе то за работа работи ама похапва лъм 10.5/100 градско което малко ме дразни защото на Бравата е 8.5/100
И другото което ми прави впечатление е че въпреки смяната на термостата стрелката не "кове" в средата а стои 2-3 черти отдолу. Отива на средата само на светофар.
Според вас колеги има ли влияние върху разхода това?
|
Вто Яну 03, 2006 2:09 pm |
|
 |
Crusader
Кара кола
Регистриран на: Чет Ное 10, 2005 11:23 pm Мнения: 202 Местоположение: Белене
|
Не ми се вярва да дава отражение на разхода! Но пък и сега зимата си е нормално, споко на мен Алфа-та ми гори 15 газ /средно/, но пък върви като изстребител, тоест повече от колкото на бензин. Засичал съм и ускорението и максималната скорост. Верно са си доста пари за гориво но майната му, нали върви и то СТРАХОТНО!
_________________ Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e. 88`
|
Вто Яну 03, 2006 2:15 pm |
|
 |
stef
Фиат идол
Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm Мнения: 1403 Местоположение: пловдив
|
zgabrovski написа: Абе то за работа работи ама похапва лъм 10.5/100 градско което малко ме дразни защото на Бравата е 8.5/100 И другото което ми прави впечатление е че въпреки смяната на термостата стрелката не "кове" в средата а стои 2-3 черти отдолу. Отива на средата само на светофар.
Според вас колеги има ли влияние върху разхода това?
според мен разхода ти е перфектен за обикновена газова - доколкото знам бравата е с газов инжекцион а и двигателя е по малък като кубици и не на последно място по модерен
_________________ TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
|
Вто Яну 03, 2006 2:19 pm |
|
 |
zgabrovski
|
Абе то си е така ама като съм свикнал от Пунтото на 7.5/100 газ някакси това 10.5-11 не мога да му свикна.
Иначе върви добре ама сега малко и врътнах кранчето да видя какво ще се случи с разхода.
|
Вто Яну 03, 2006 2:41 pm |
|
 |
FIAT 125s
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Дек 04, 2005 12:27 pm Мнения: 163 Местоположение: Стара Загора
|
Това че е по високо може само да доведе до замръзване на изпарителя(като остане въздух там)
Но щом не ти прави въртели не го барай.
|
Вто Яну 03, 2006 5:58 pm |
|
 |
vesko
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 12:36 pm Мнения: 626
|
От това, че е по-високо нищо му няма, само малко по-бавно ще се самообезвъздушава системата. Може би това е и причината да налееш въпросното количество антифриз постепенно, а не за 10 минути. Ако всичко е наред едва ли ще обезвъздушаваш по-често от веднъж годишно, та.... По-лошо е това, че е надлъжно на мотора, или за да сме принципни - напречно на движението (предполагам двигателя е напречно разположен). Ако не дава ядове при рязко спиране или тръгване - както казаха по-горе колегите: Щом работи - не го пипай! :-)
Едит: по-горе съм попрекалил с квалификацията относно монтажа на изпарителя, в съвременните автомобили не винаги има много възможности за избор на позицията му. Идеята ми е, че е по-добре да е по-ниско, ама не е критично и да не е по-ниско.
|
Вто Яну 03, 2006 7:35 pm |
|
 |
нафетс
Кара детска количка
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 5:32 pm Мнения: 5 Местоположение: Бургас
|
 къде да е сложен изпарителя
Ами колегите са прави за нивото на изпарителя,трябва да е по ниско от горния ръб на радиатора,за по лесно обезвъздушаване, а до това как да е разположен, отговора е препоръчителен, Винаги успоредно по посока на движение .Това е така защото има една малка дупчица, която позволява при движението на мембраната да не се получава вакум или налягане,в зависимост дали подаваме газ или връщаме педала.Та ако е поставен с тази дупчича напред въздушната сруя ще влияе макар и минимало вурху мембраната.Незнам дали го обясних правилно , но поне така са ме учили.
|
Пон Фев 27, 2006 4:35 pm |
|
 |
vesko
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Ное 09, 2004 12:36 pm Мнения: 626
|
Не знам колко ще му влияе въздушната струя, ама ускорението от рязко тръгване или спиране - със сигурност.
|
Пон Фев 27, 2006 6:42 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |