Дата и час: Нед Апр 28, 2024 6:19 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Вредно ли е превключването на газ в движение? 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST Вредно ли е превключването на газ в движение?
Колеги, въпроса ми е по повод автоматичните ключове за прехвърляне от бензин на газ. Аз съм с автоматичен ключ, който превключва на газ на определени обороти на двигателя. Изпарителят ми е BRC електрически. Майстора, който ми монтира газовата ми каза, че не е добре да преминавам от бензин на газ в движение, но не ми каза защо. По принцип гледам да спазвам тази препоръка, но ми се е случвало без да се усетя като настъпя малко повече педала и да превключи на газ. Това се случва най-вече сутрин, когато карам бавничко на бензин докато загрее и се наложи да понастъпя на някое кръстовище или светофар, но се е случвало като бързам за някъде, при топъл двигател, да забравя да я изфорсирам на място преди тръгване. Като резултата от превключването в движение се получава за момент придръпване или въобще не го усещам (при загрял двигател), а само чувам "цъкването" на релето.
Та въпроса ми е вредно ли е това превключване в движение? Ако да - защо? А ако не - пак защо?

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Последна промяна brat_John на Чет Дек 15, 2005 2:58 pm, променена общо 1 път



Пон Дек 12, 2005 8:24 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Не мисля че е вредно по никакъв начин за двигателя. Друг е въпроса, че тази логика, да се превключва на газ при определени обороти, нещо не ми се струва правилна... пък и това по същество не е "автоматично" превключване, а "ръчно" само че вместо копче се използва педала за газта.


Пон Дек 12, 2005 11:46 pm
Профил
UNREAD_POST 
Да и за мене е странно... при мене ключа на инжекциона превключва на газ при достигане на 70 градуса което е много по-логично от колкото това с оборотите... А на другата кола съм забелязал че само когато се пали е на бензин, след което след 1 -2 сек. минава на газ, просто гледам само как "прецъква" в мига на паленето...


Пон Дек 12, 2005 11:50 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Да и за мене е странно... при мене ключа на инжекциона превключва на газ при достигане на 70 градуса което е много по-логично от колкото това с оборотите... А на другата кола съм забелязал че само когато се пали е на бензин, след което след 1 -2 сек. минава на газ, просто гледам само как "прецъква" в мига на паленето...

Просто мотора си вдига оборотите , за да не изгасне и ключето за превключване не е настроено хубаво и за туй превключва...
Иначе по въпроса - превключването в движение не е вредно , а дори напротив - може да спести малко гориво :D
A относно кое е по-добре... газовият инжекцион от 2000 лв или "обикновената" газова за 400-450 лв? Мисля , че ме разбрахте... наистина най-добрите автоматични ключове са с термо датчик , но изпълнението е скъпо - трябва да се навива нов датчик , самия ключ мисля , че беше скъп...

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Вто Дек 13, 2005 5:23 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
Мисля , че ме разбрахте... наистина най-добрите автоматични ключове са с термо датчик , но изпълнението е скъпо - трябва да се навива нов датчик , самия ключ мисля , че беше скъп...


Че защо да трябва нов датчик, като всички коли си имат вече такъв??? Просто превключвателя трябва да се закачи към него.


Вто Дек 13, 2005 5:57 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Хм... може би наистина може да се ползва този за показателя на температурата , но остава въпроса с калиброването...

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Сря Дек 14, 2005 2:19 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
The_Machine написа:
Просто мотора си вдига оборотите , за да не изгасне и ключето за превключване не е настроено хубаво и за туй превключва...
Иначе по въпроса - превключването в движение не е вредно , а дори напротив - може да спести малко гориво :D
A относно кое е по-добре... газовият инжекцион от 2000 лв или "обикновената" газова за 400-450 лв? Мисля , че ме разбрахте... наистина най-добрите автоматични ключове са с термо датчик , но изпълнението е скъпо - трябва да се навива нов датчик , самия ключ мисля , че беше скъп...


Колега "The_Machine" при мене проблема не е в ключа. Той се настройва на каквито обороти желаеш - това предполагам ти е известно. Аз исках да разбера дали преминаване в движение от бензин на газ може да създаде някакви проблеми на изпарителя или двигателя. Както писа колегата "zgabrovski" при него превключването става при 70 градуса. Може ли да се счита, че това е някаква оптимална температура за превключване. Освен това той е с газов инжекцион. Дали при обикновения изпарител ще важи същото? Моя изпарител е BRC електрически.
Малко "offtopic" Колега "The_Machine" би ли обяснил какво му е електрическото на моя изпарител? Благодаря предварително.

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Сря Дек 14, 2005 4:34 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Аз също съм с автоматичен превключвач и избягвам да превключвам в движение, защото се усеща едно придърпване на колата, както все едно, че палиш "на скорост". Това до известна степен натоварва трансмисията на колата и при по-силни тласъци може да възникнат повреди по съединител, скоростна кутия и т.н.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Чет Дек 15, 2005 9:45 am
Профил
UNREAD_POST 
Petko написа:
Аз също съм с автоматичен превключвач и избягвам да превключвам в движение, защото се усеща едно придърпване на колата, както все едно, че палиш "на скорост". Това до известна степен натоварва трансмисията на колата и при по-силни тласъци може да възникнат повреди по съединител, скоростна кутия и т.н.

В тази връзка изниква и въпроса "Вредно ли е да палиш на скорост"?


Чет Дек 15, 2005 10:53 am
UNREAD_POST 
kiro_of_the_day написа:
Petko написа:
Аз също съм с автоматичен превключвач и избягвам да превключвам в движение, защото се усеща едно придърпване на колата, както все едно, че палиш "на скорост". Това до известна степен натоварва трансмисията на колата и при по-силни тласъци може да възникнат повреди по съединител, скоростна кутия и т.н.

В тази връзка изниква и въпроса "Вредно ли е да палиш на скорост"?


Е аз затова пък винаги преминавам на празен ход а не при зацепен мотор - като изфорсирам до към 2500 (на мен ми преминава на около 1800 - така го настроих) и пусна педала то си цъква и даже не се забелязва смущение в работата на мотора.


Чет Дек 15, 2005 11:37 am
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Yavor написа:
Е аз затова пък винаги преминавам на празен ход а не при зацепен мотор - като изфорсирам до към 2500 (на мен ми преминава на около 1800 - така го настроих) и пусна педала то си цъква и даже не се забелязва смущение в работата на мотора.


А не ти ли се е случвало да забравиш да превключиш и като настъпиш да премине на газ при зацепен мотор? За това ми е въпроса!

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Чет Дек 15, 2005 12:20 pm
Профил ICQ
UNREAD_POST 
brat_John написа:

А не ти ли се е случвало да забравиш да превключиш и като настъпиш да премине на газ при зацепен мотор? За това ми е въпроса!


Не, моя нави е като запаля - поработва на бензин10-15 сек, форсирам, минава на газ и тръгвам.
А иначе е хубаво карането на бензин, ама колеги като си смятате разхода, изчислявайте и колко бензин наливате - иначе ако само топла се кара на газ - естествено е разхода да е нисък дори и на градско, ама не е реалистично.


Чет Дек 15, 2005 2:24 pm
UNREAD_POST 
Yavor написа:
brat_John написа:

А не ти ли се е случвало да забравиш да превключиш и като настъпиш да премине на газ при зацепен мотор? За това ми е въпроса!


Не, моя нави е като запаля - поработва на бензин10-15 сек, форсирам, минава на газ и тръгвам.
А иначе е хубаво карането на бензин, ама колеги като си смятате разхода, изчислявайте и колко бензин наливате - иначе ако само топла се кара на газ - естествено е разхода да е нисък дори и на градско, ама не е реалистично.

Солидарен! Така е! То май градско в Кюстендил се кара именно по 10-15 секунди :D и си карам зимата
само на бензин в града.


Чет Дек 15, 2005 2:35 pm
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
[quote="Yavor"]Не, моя навик е като запаля - поработва на бензин10-15 сек, форсирам, минава на газ и тръгвам.[quote]

Дори и в студено време :shock: !!! И колко време караш така? Спомням си, че май ти беше си изключил помпата. Ами нали било хубаво да се кара на бензин заради инжектора :cry:

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Чет Дек 15, 2005 2:56 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:16 pm
Мнения: 197
Местоположение: София, кв. Слатина
UNREAD_POST 
Taкааам... оптимална температура... ами добре е мотора да е подминал поне 50-те градуса... поне при мен така си превключвам (газовата ми е обикновена дърта АГУ60 на търновския завод и е на 10 години , сега скоро за първи път сменях мембраните), но тук важи максимата колкото повече - толкова по-добре... важи и за газовите инжекциони , и за обикновените изпарители...
Електрически - просто клапанът , който ти определя дали да пуска газ изпарителя или не е с електро-магнитен клапан , докато "вакуумните" имат една мембрана в повече и маркуче до колекторите или въобще до точка , от която може да се извлича вакуум от двигателя - палиш , вакуума засмуква мембраната и изпарителя започва да пуска газ.

_________________
http://facebook.com/DeaMotors


Чет Дек 15, 2005 4:35 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 18 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg