Дата и час: Пет Мар 29, 2024 12:10 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща
Да газифицирам ли Браво-то? 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 9:30 am
Мнения: 80
UNREAD_POST Да газифицирам ли Браво-то?
Здравейте колеги.
Доста поизчетох за газифицирането на ФИАТките, къде с положителни къде с много отрицателни отзиви за това. Намерих си един сервис от който ми подадоха цена на цялата АГУ 140 лв., чисто нов изпарител и бутилка втора употреба. Монтаж - 80 лв.
Карам БРАВО 1.4 12 V. Сега като го засичам градско ми дава 11 до 13/100 в София. И съм се зачудил след всичко изчетено за разход на газ по 16, 18 и до 20/100 има ли смисъл да слагам АГУ, особенно горепосочената с оглед цена-качество.
Благодаря за вниманието.

_________________
FIAT BRAVO 1.4 12V, 1997 г.


Нед Дек 16, 2007 8:22 pm
Профил
UNREAD_POST 
Все още не познавам някой с газова уредба, който да е доволен на 100%. Аз такова изнасилване на колата си не бих допуснал. Ако нямам пари за бензин - ходя пеш. Все пак аз съм сигурно най-големия противник на газ-та във форума. Мнението ми е: категорично не!
малко обосновка:
Недостатъци:
1. Заема място.
2. Правят се промени в автомобила, които не са предвидени от производителя.
3. Увеличава се разхода на гориво, леко пада мощността.
4. Качеството на газ-та в БГ става все по-лошо, а цената и ще продължи да расте. Вече има случаи, за "наливане" и на въздух заедно с газ.
5. Налага се още един допълнителен преглед всяка година.
6. Профилактика на уредбата и прилежащите и елементи.
7. Много често се усеща неприятна миризма.
8. Последно - в много случаи, автомобила върви добре само на едното гориво-газ, на бензин има проблем.
Предимства:
1. 30% икономия в разходите, може би.
2. Няма други.


Нед Дек 16, 2007 8:38 pm
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
Все още не познавам някой с газова уредба, който да е доволен на 100%. Аз такова изнасилване на колата си не бих допуснал. Ако нямам пари за бензин - ходя пеш. Все пак аз съм сигурно най-големия противник на газ-та във форума. Мнението ми е: категорично не!


На баба ти хвърчилото с тая твоята крайна категоричност!

По темата - всичко си зависи от конкретния тип на газовата уредба и това по колко се кара на година с оглед кога и дали ще си избиеш парите или не. Лично аз като посочената по-горе газова трудно бих се навил да сложа на такова Браво. Виж ако е всичко ново и майсторите си разбират от работата - тогава може, но цената ще отиде към 500-600 лв.
Има вариант и за газов инжекцион ако ти се инвестират 1200-1500 лв. С газов инжекцион няма разлика нито във вървежа, нито в разхода спрямо на бензин.


Нед Дек 16, 2007 8:56 pm
UNREAD_POST 
Paparac написа:

На баба ти хвърчилото с тая твоята крайна категоричност!


:tong:
Я пробвай твоята на бензин и ще стана така: :8-0: , а после ще :barb: и накрая :cry9:


Нед Дек 16, 2007 9:03 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 9:30 am
Мнения: 80
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
Лично аз като посочената по-горе газова трудно бих се навил да сложа на такова Браво.

Каква е причината? Цената ли те смущава? И мен това в първо време ме притесни. Кое е притеснително или съмнително - реализацията на икомонически целесъобразен нисък разход?
Колкото до твърдата категоричност на колегата по-горе - наистина много недостатъци, но може ли някой да ги потвърди дали реално е така? И някой в подкрепа на АГУ-то може ли да каже още малко предимства?

_________________
FIAT BRAVO 1.4 12V, 1997 г.


Нед Дек 16, 2007 9:29 pm
Профил
UNREAD_POST 
Хайде, колеги, дайте си мнението! Ясно е, че аз съм против, помогнете на момчето в избора му. Половината от вас са с газ - кажете няколко думи.


Нед Дек 16, 2007 9:40 pm
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
1. Заема място.
2. Правят се промени в автомобила, които не са предвидени от производителя.
3. Увеличава се разхода на гориво, леко пада мощността.
4. Качеството на газ-та в БГ става все по-лошо, а цената и ще продължи да расте. Вече има случаи, за "наливане" и на въздух заедно с газ.
5. Налага се още един допълнителен преглед всяка година.
6. Профилактика на уредбата и прилежащите и елементи.
7. Много често се усеща неприятна миризма.
8. Последно - в много случаи, автомобила върви добре само на едното гориво-газ, на бензин има проблем.
Предимства:
1. 30% икономия в разходите, може би.
2. Няма други.


По точка 1 - Не всеки е с мераци за 1000 л багажник, а и има семпли бутилки по 30 литра., които заемат много малко място.
По точка 2 - Е, и? Направят ли се качествено какъв е проблемът?
По точка 3 - Не е задължително нито едното, нито другото, с газов инжекцион даже колата може да тръгне повече.
По точка 4 - Ама той пък бензинът си е направо с европейско качество, нито го смесват с вода, нито нищо. Цената на газта в момента е като през миналата и по миналата зима, лятото отново ще падне. Освен това газта качи ли се на 1.50 лв., нали се сещаш ти с твоя 98, че ще си на над 3 лв. за литър? В Германия литър газ в момента струва 0.6 евро, бензинът е 1.40 евро.
По точка 5 - Мен не ме притеснява допълнителния преглед всяка година.
По точка 6 - Профилактика? От 30 000 км профилактика не ми се е налагала, освен ако не броим развъртането на една болтче на изпарителя с цел да изтекат разни насъбрани мръсотии.
По точка 7 - Никога досега не съм усетил неприятна миризма на газ в колата ми, в други съм усещал, предполагам от некадърен монтаж и настройки
По точка 8 - Тук си прав, но донякъде. Ако колата се кара само на газ, ще се запушат бензиновите инжектори. В седмицата по 20-30 км ако я караш на бензин този проблем отпада. С газов инжекцион никакво влошаване в работата на бензин няма, с обикновена газова си прав, че има.

За предимствата :

По точка 1 - Хайде малко сметки да направим. С обикновена газова приемаме, че колата гори с 20% отгоре. Веднага смятаме - при среден разход на колата 10/100 на бензин с цена за А98 2.20 лв. значи 22 лв. за 100 км. С 20% по-висок разход на газ, т.е. 12/100, същите тези 100 км ще ги изминеш за 13.44 лв. Лесно ще пресметнеш, че на бензин излиза над 60% по-скъпо, при това сравняваме с обикновена газова. С газовия инжекцион, където разлика в разхода на практика няма, оскъпяването при каране на бензин наближава 100% при сегашните цени на газта и А98 бензина. Ти на това икономия в рамките на 30% ли му викаш?


Нед Дек 16, 2007 9:45 pm
UNREAD_POST 
А първоначалната инвестиция от 1500 за газов инжекцион, забрави ли я? А ежегодишната вноска от 20-30лв за преглед и профилактика? За което си прав, прав си - зависи от годишния пробег, но ако е малък, такава уредба ще се избие мин. след 3 години-икономически оправдано ли е? Ако давам 22лв за бензин на всеки 100км, значи за газ ще отидат 13.50, което е е оскъпяване с 39%, а не с 60%.:cool:

Поне колегата вече има база за анализ и размишления. Както се казва - в спора се ражда истината. :D


Последна промяна Rokambol на Нед Дек 16, 2007 10:14 pm, променена общо 1 път



Нед Дек 16, 2007 10:00 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Чет Окт 25, 2007 9:30 am
Мнения: 80
UNREAD_POST 
Paparac написа:
По точка 1 - Не всеки е с мераци за 1000 л багажник, а и има семпли бутилки по 30 литра., които заемат много малко място.
По точка 2 - Е, и? Направят ли се качествено какъв е проблемът?
По точка 3 - Не е задължително нито едното, нито другото, с газов инжекцион даже колата може да тръгне повече.
По точка 4 - Ама той пък бензинът си е направо с европейско качество, нито го смесват с вода, нито нищо. Цената на газта в момента е като през миналата и по миналата зима, лятото отново ще падне. Освен това газта качи ли се на 1.50 лв., нали се сещаш ти с твоя 98, че ще си на над 3 лв. за литър? В Германия литър газ в момента струва 0.6 евро, бензинът е 1.40 евро.
По точка 5 - Мен не ме притеснява допълнителния преглед всяка година.
По точка 6 - Профилактика? От 30 000 км профилактика не ми се е налагала, освен ако не броим развъртането на една болтче на изпарителя с цел да изтекат разни насъбрани мръсотии.
По точка 7 - Никога досега не съм усетил неприятна миризма на газ в колата ми, в други съм усещал, предполагам от некадърен монтаж и настройки
По точка 8 - Тук си прав, но донякъде. Ако колата се кара само на газ, ще се запушат бензиновите инжектори. В седмицата по 20-30 км ако я караш на бензин този проблем отпада. С газов инжекцион никакво влошаване в работата на бензин няма, с обикновена газова си прав, че има.

За предимствата :

По точка 1 - Хайде малко сметки да направим. С обикновена газова приемаме, че колата гори с 20% отгоре. Веднага смятаме - при среден разход на колата 10/100 на бензин с цена за А98 2.20 лв. значи 22 лв. за 100 км. С 20% по-висок разход на газ, т.е. 12/100, същите тези 100 км ще ги изминеш за 13.44 лв. Лесно ще пресметнеш, че на бензин излиза над 60% по-скъпо, при това сравняваме с обикновена газова. С газовия инжекцион, където разлика в разхода на практика няма, оскъпяването при каране на бензин наближава 100% при сегашните цени на газта и А98 бензина. Ти на това икономия в рамките на 30% ли му викаш?


Супер. Много изчерпателен и компетентен отговор. Хубаво е когато някой подкрепя казаното от него, а не просто да се хвърлят "бомби". След твоя пост вече много сериозно се замислям и везните мисля се накланят към газова уредба.

_________________
FIAT BRAVO 1.4 12V, 1997 г.


Нед Дек 16, 2007 10:11 pm
Профил
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
...зависи от годишния пробег, но ако е малък, такава уредба ще се избие мин. след 3 години-икономически оправдано ли е?


Все слушам, че от газова файда имало, само ако караш повече от 20 000 км на година... И все се чудя как, аджаба, се правят тези сметки. Аз смятам така:
- цена на газов инжекцион - 1200 лв;
- цена на преглед на АГУ-то 25 лв (при първоначалния монтаж прегледа влиза в цената, така че това отпада)
= крайна цена - 1200 лв.
Да предположим, че на година правя 12000 км (долу-горе толкова наистина правя). Ако средния разход на газ ми е 10 л/100 км, то тия 12000 км ще ги измина със 1200 л газ. Съответно в пари: 1200 х 1.15 (цена за 1 л газ) = 1380 лв. за газ. Инвестицията и разгода за газ ще ми се вържат общо на 1200+1380=2580 лв.
Сега да сметнем и за бензин: параметрите са същите - 12000 км/година,1200 при 10/100 среден разход = 1200 л бензин. Ако сипвам само 98 по 2,20 за литър, сметките стават 1200 л х 2.20 лв = 2640 лв

След така направената сметка се вижда, че инвестицията за един инжекцион се избива точно за една година, без да е голям пробега, че и с печалаба.


Нед Дек 16, 2007 10:35 pm
UNREAD_POST 
Rokambol написа:
Ако давам 22лв за бензин на всеки 100км, значи за газ ще отидат 13.50, което е е оскъпяване с 39%, а не с 60%.:cool:


След дълга полемика в ICQ с колегата Rokambol, когото дълбоко уважавам, достигнахме до следния извод - и двамата сме прави сами за себе си.
Аз изхождам от това, че ако мина на бензин разходите ми ще се качат с 61% при посочените цени на газта и бензин А98 в момента.
Той изхожда от това, че за него намаляването на разходите ако мине от бензин на газ ще бъде в рамките на 39%.

Няма да пускаме целия лог от задушевния ни разговор, в който имаше откровени заплахи за чупене на клавиатури и празни кратуни :D :D :D , факт е, че аз се подведох по първия му пост, тъй като изхождам принципно от моята камбанария с вече газифициран автомобил с колко ще плащам отгоре ако мина на бензин, факт е, че и в цитираното от мен той също без да иска си противоречи, наричайки евентуалната за него "икономия" "оскъпяване", което породи целия спор. :roll:


Нед Дек 16, 2007 10:49 pm
UNREAD_POST 
Ако навърташ по 12000км и уредбата е 1200лв - да. Ако караш по 4-5000, и уредбата е 1500(тази цена взехме за основа), тогава да не са три, но поне 2 години ще се избива инвестицията. Понеже бях нападнат виртуално от някои елементи в кю-то Yellow_Flash_Colorz_PDT_31 относно тези пусти газови уредби, ще кажа, че аз продължавам да стоя на позицията си срещу тях (уредбите, не елементите :D ) Трябва да направя и едно уточнение - икономията е около 40% при преминаване на газ, при положение, че уредбата не е от типа "газ-инжекцион" на база цената на 98 бензин, която е около 2.20лв.


Нед Дек 16, 2007 10:50 pm
UNREAD_POST 
Rokambol, между другото си забравил да споменеш в изброяваните негативи един, за който се сещам и срещу когото нямам обратни аргументи. Въздушният филтър трябва да се сменя два пъти по-често при каране на газ спрямо при каране на бензин, т.е. на 5000 км, в противен случай разходът на газ на колата се качва с 10-20% минимум. :cool:


Нед Дек 16, 2007 10:54 pm
UNREAD_POST 
Аз се сещам за поне още 5 сериозни причини срещу газ-та, така че ако някой се навие да пусне тема, "за" или "против" газ-та ще си спретнем голям купон.
Пич, монтирай си уредба, но се довери на доказани специалисти, не давай на пишман майстори да се учат на колата ти. По-добре е газ-инжекцион, при всички положения, но ти си знаеш възможностите. Успех!


Последна промяна Rokambol на Нед Дек 16, 2007 11:01 pm, променена общо 1 път



Нед Дек 16, 2007 10:59 pm
UNREAD_POST 
Paparac написа:
Rokambol, между другото си забравил да споменеш в изброяваните негативи един, за който се сещам и срещу когото нямам обратни аргументи. Въздушният филтър трябва да се сменя два пъти по-често при каране на газ спрямо при каране на бензин, т.е. на 5000 км, в противен случай разходът на газ на колата се качва с 10-20% минимум. :cool:


Не е задължително филтърът да се сменя на 5000 км. М/у смените (на 10000 км) просто трябва редовно (на 3-4000 км) филтърът да се издухва с компресор, да се изтупва или да се изпира.


Нед Дек 16, 2007 11:11 pm
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 41 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg