Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:58 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
Oтзиви за Метанова уредба 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 1:06 pm
Мнения: 130
Местоположение: София 18 Овча Купел
UNREAD_POST Oтзиви за Метанова уредба
Здравейте напоследък ми се върти идеята да сложа метанова уредба на колата та ако можете да ми кажете плюсоветет и минусите каква е цената на метана на литър,опасно ли е и къде има места за зареждане.Абе всичко което знаете.Благодаря предварително за отзивите! :36_2_46:

_________________
Bravo 1.6 16V


Пет Ное 30, 2007 10:28 pm
Профил
UNREAD_POST 
"Евтиният и екологичен метан е добра алтернатива вече и за българските шофьори

„България - най-екологичната нация в света.“ Колкото и несериозно да звучи, това може да се окаже истина - поне по отношение на автомобилите, тъй като от екологична гледна точка горе-долу всяко друго гориво е по-добро от бензина и дизела. Популярността на алтернативните горива в България обаче се дължи много повече на факта, че екологично по-издържаното решение е и по-евтино. Стръмно вдигащата се цена на петрола и съответно на отрочетата му бензин и дизел в момента води до изцяло спестовно подбудено „екологизиране на нацията“ или поне на тази част от нея, която се придвижва на четири колела.
Разпространените алтернативни горива в страната са втечненият нефтен газ (пропан-бутан) и природният газ, познати като газ и съответно метан. И докато газът е трайно навлязъл в автомобилното битие на българите, метанът все още се води за екзотика. Предимствата и недостатъците на пропан-бутана като автомобилно гориво са всеизвестни, но поради спецификата на българската действителност има преекспониране и в същото време недооценяване на предимствата му, както и откровени заблуди за някои недостатъци. Същите предимства и недостатъци, само че засилени, важат и за природния газ.

Евтино гориво - ура!

„Все още основното предимство за българите е цената“, твърди Мартин Бояджиев, секретар на Българската асоциация на автомобилите на природен газ (БААПГ). Няма начин да е иначе - пътуването с автомобил на природен газ излиза три-четири пъти по-евтино от същото пътуване с бензинов автомобил и около два пъти по-евтино от автомобил на пропан-бутан. Към горното преимущество се добавя и още едно - цената на природния газ за разлика от тази на петрола е стабилна. „Не се предвижда покачване на цените“, потвърдиха от „Овергаз“ след увеличението на цените на горивата от „Лукойл Нефтохим“ в първите дни на септември. Това предимство на природния газ спрямо пропан-бутана има просто обяснение - докато газът е петролен продукт, природният газ се добива независимо от петрола и не се влияе директно от скоковете в цената на черното злато.
С това, общо взето, се изчерпват положителните качества на природния газ в очите на българския потребител. Това обаче не е така за хората от ЕС и Северна Америка.

Декларация на петролната независимост

Екология преди всичко и никога повече „арабска зависимост“ - това са основните причини за разработките на тема алтернативни горива в по-развитите икономически държави. В Калифорния например екоклаузите в законодателството по отношение на вредните емисии са толкова стриктни, че ефективно не позволяват продажбата на дизелови коли от 2003 г. насам. (Интересен експеримент би бил да се види какъв процент от българския автопарк би могъл да се движи по калифорнийските шосета.)
След 11 септември 2001 г. като основен стимул за разработване на ефективни алтернативни горива се наложи освобождаването от тежката енергийна зависимост на Европа, САЩ и Япония от Близкия изток. „Нашата зависимост от вносен петрол е като чуждестранен данък върху американската мечта и този данък расте всяка година.“ Този поет, всеки може да се досети, е талантливият Джордж Буш-младши.

Къде ми е багажникът

Освен предимства карането на природен газ естествено има и своите неудобства. Това е може би основното от тях. Ако използвате колата си основно за примъкване от село на зимнина, то не е нужно да си слагате уредба за природен газ - ще ви се наложи няколко пъти да ходите и положителните финансови ефекти ще се изпарят. Вариант за някакво разрешаване на този проблем е закупуването на тороидална бутилка, която да се сложи на мястото на резервната гума. Все пак това е половинчато решение, като се отчете, че трябва инсталирането на поне две бутилки за достатъчен пробег от 200 - 250 километра.

Губи се мощност, бутилките тежат

Това са другите реални негативи при конвертирането на автомобила. Дали обаче те са толкова значими. „При професионално сложена уредба с всички компоненти загубата на мощност е около 7-8 процента. Разходът трябва да се увеличи максимум с двадесет процента“, е мнението на Мартин Бояджиев. Ако обаче от криворазбрана спестовност не се сложи например регулатор на ъгъла на запалване, консумацията на метан се увеличава драстично. Всичко е въпрос на желание и финансови възможности на клиента. На пазара има и композитни бутилки, които са около четири пъти по-леки от стоманените, но цената им от 15 евро на литър (750 евро за 50 литрова бутилка) ги прави за момента неконкурентоспособни.

Изхабява ли се двигателят и други митове

„Колите са по-опасни и се изхабяват по-бързо.“ Освен истинските недостатъци в обществото битуват и различни митове като тези двата. Изследванията показват, че пропан-бутанът и природният газ всъщност са много по-нежни към двигателя, отколкото бензинът и особено дизелът. Това естествено е така, в случай че конвертирането е извършено професионално. Друг факт е, че свещите са с по-дълъг живот и се изисква по-рядко сменяне на маслото. Що се отнася до опасността - при различни тестове единственото, което остава здраво в колата, е бутилката с природния газ. За да се спука бутилката, ударът трябва да е многократно по-силен от този, който така или иначе ще убие всички в колата.

Конвертирането на метан

В момента графиците на сервизите, предлагащи инсталиране на метанови уредби, са запълнени за месеци напред. Могат да се намерят в градовете, където има метан станции. След конвертирането на първата кола през 2003 г. само за миналата година броят им се е увеличил драстично, за да достигне до момента около 7000 автомобила. Това все още е по-малко от четвърт процент от целия автомобилен парк, но България е най-бързо развиващият се пазар на конвертирани на метан автомобили в света. Що се отнася до цената за конвертиране, тя варира значително. Може да се направи и за около 600 лева, при положение че се използва стара бутилка. Ако искате всичко ново, цената е около 1200 лева. Простото изчисление показва, че уредбата ще ви се изплати още първата година, ако пробегът ви е над 10 000 километра.

Метаномобил втора ръка

Преди да си поръчате на приятел да ви внесе кола от Западна Европа, която да е конвертирана, добре е да се знае, че природният газ има две разновидности като гориво. Това са сгъстеният природен газ и втечненият природен газ. Сгъстеният газ все още е в газообразно агрегатно състояние и е под налягане двеста атмосфери. Течният природен газ е в течно със­тояние и е около три пъти по-плътен от сгъстения си брат. Това означава, че при еднакъв обем на бутилката колата може да измине три пъти по-голямо разстояние с втечнен, отколкото със сгъстен природен газ. В България има само сгъстен природен газ. Защо ли - причината естествено е ценова. Втечняването на природният газ е скъпо удоволствие.

Фабрично произведени метаномобили

Това очевидно е по-добрият избор в сравнение с конвертиран „нормален“ автомобил. По света доста от производителите вече имат такива серийни модели - „Ситроен“, „Хонда“, „Тойота“, „Волво“, „Пежо“, ФИАТ, „Опел“, „Форд“, „Мерцедес“ и др. В България засега се предлагат малка част от тях, предимно от лекотоварния клас (моделите на „Пежо“ „Партнер“ и „Боксер“, на ФИАТ „Добло“ и „Дукато“ и др.). Интересното е, че засега нито един от тези производители не е започнал агресивно да рекламира този тип автомобили и клиентът трябва сам да търси информацията.
Купуването на фабрично произведен автомобил на метан обаче трябва да бъде предшествано от много сериозно проуч­ване. При част от производителите автомобилите са на една и съща цена и за бензиновата, и за метан-бензиновата версия. При други метановите са със сериозна надценка, която може да достигне до няколко хиляди лева. Отделно за доставка на автомобила може да се чака до два-три месеца, защото повечето вносители имат ограничени наличности на склад.

Европредизвикателствата

Друг основен фактор за привлекателността на природния газ се нарича Евро 4. Това е сертификатът, регламентиращ количествата отпадни продукти от двигателите с вътрешно горене, който влиза в сила в ЕС през 2006 г. Това означава, че след приемането им в България (все още не ясно кога - никой не иска да е правителството, превърнало най-много шофьори в пешеходци) собствениците на около осемдесет процента от българските автомобили ще са изправени пред труден финансов избор. Вариант едно включва захвърлянето на старата бричка, вариант две е слагането на катализатор за около хиляда лева, а вариант три включва слагането на уредба за по-чисто алтернативно гориво пак за около хиляда лева, но и с бъдещи спестявания от цената на горивото, независимо дали е пропан-бутан или природен газ.
Може би се чудите защо след всички тези неоспорими предимства - ценови и екологични - на алтернативните горива хората са започнали да използват бензин и дизел? Малък урок по химия: всички горива са въглеводороди - вериги от въглеродни и водородни атоми. Колкото по-малко въглеродни атоми има във веригата, толкова по-добре изгаря горивото - метанът е с един въглероден атом, пропанът е с четири, бензинът - средно с осем, а дизелът е още по-дълга верига. Колкото повече нарастват въглеродните атоми във веригата обаче, толкова повече се понижава и температурата на кипене. С други думи, отговорът на нашия въпрос е много прост - човечеството се е насочило към бензина и дизела, защото са течни при стайни температури и е най-лесно да се съхраняват и транспортират.

От София до Бургас: с кое гориво е най-евтино?

Бензин 95 64 лева
Пропан-бутан 36 лева
Природен газ 17 лева "


Източник неизвестен.


Пет Ное 30, 2007 10:37 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Окт 28, 2007 4:48 pm
Мнения: 153
Местоположение: Добрич
UNREAD_POST 
метановите бутилки мисля че са по малки ама с 5лева изкарвап доста км
а газовите са големи ама по малко км демек с метан изкарваш повече км но мощността на колата пада значително а при газ е 30% спадането на мощността но за сметка на това малко по добра тяга има колата и в 2та случая трябва да си имаш някаква бензиностанция фаворит която да продава добра газ защото обикновено след използването на гадна газ гарнетата изгниват и още нещо което го забравих... когато е студено много трудно се пали на газ щото се втечнява мисля и е почти невъзможно ,като слагаш газовото си земи автоматичен превключвател който да пали на бензин и като качи оборотите да сменя само на газ! това е моят съвет от личен опит

_________________
:D


Пет Ное 30, 2007 10:45 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Чет Авг 30, 2007 6:18 pm
Мнения: 165
Местоположение: София 12 Св. Тройца
UNREAD_POST 
значи за метана......
мога да ти кажа, че е много добра оферта....
движеш се ефтино дори много ефтино
вярно е че метан станициите са малко
и като заредиш един път караш не по малко от 200км(зависи с каква бутилка си)
много е добре
ако се навиеш да слагаш метан
обади се
аз ще те заведа! :) :D :-D :D :-)

_________________
Fiat Bravo HGT СА 3933 MT
0878977066
skype: Eg01sT3™
Изображение
АвтоСервиз
бул.Европа 4
ремонти от А до Я на всякакви автомобили
тел.0895454505
http://bgmaps.com/map.asp?sid=c6dd74745 ... x=10&iy=18


Нед Дек 02, 2007 11:00 pm
Профил
UNREAD_POST 
Коли направени да вървят с бензин не им е много удачно да се слага метан. Мое мнение. Затова си слагат вече фабрично газови, защото до колкото знам има някой промени в двигателя. ;) (но не съм сигурен дали тази информация е вярна)


Пон Дек 03, 2007 1:24 am
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 23, 2007 11:56 am
Мнения: 45
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
Значи всичко казано дотук е вярно,но не съм съгласен че има малко метанстанции,в момента има 55 на брой,и така са направени че като хванеш от Варна до София например има на през 100 км горе долу,има във Варна,Бургас,Ямбол,Сливен,Нова Загора,Стара Загора,Пловдив,София,минуса е че не върви добре колата,много е тромава,и железните бутилки са тежки,аз съм с 95 литра Faber,празна е 83 кг,пълна 97 кг,стига ми за 350-400 км извънградско и за 200-250 градско каране

_________________
Fiat Marea Elx 1,6 16 v,98 ,метан


Пон Дек 03, 2007 4:17 pm
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Окт 10, 2007 12:16 pm
Мнения: 259
Местоположение: Плевен
UNREAD_POST 
Както писа и колегата 688757 вярно е че ги има тези метан станций вече във всеки град, но трябва да ги знаеш къде са във всеки град.В повечето случай поне за сефа са само по-една в град и трябва да търсиш точно нея, а газстанции под път и над път.


Пон Дек 03, 2007 4:55 pm
Профил
Кара балканче
Кара балканче
Аватар

Регистриран на: Пет Ное 23, 2007 11:56 am
Мнения: 45
Местоположение: Варна 02 Приморски
UNREAD_POST 
docenta написа:
Както писа и колегата 688757 вярно е че ги има тези метан станций вече във всеки град, но трябва да ги знаеш къде са във всеки град.В повечето случай поне за сефа са само по-една в град и трябва да търсиш точно нея, а газстанции под път и над път.



Значи мнения против метана много,но това е най малкия проблем,основния е невървенето на колата,+големите и тежки бутилки и дали си струват процентите икономия спрямо газта за невървенето с метана.Иначе те хората са го измислили,метанстанциите са на края на градовете,не се налага да се ровиш из града че да ги търсиш,пример,във Варна са в двата края на града,във Сливен е на главния път за Стара Загора,в Нова Загора е на изхода на града на пътя за Пловдив,така че изобщо не трябва да се отбиваш от пътя си,в Стара Загора също са така,така че вече изобщо не е проблема в станциите

_________________
Fiat Marea Elx 1,6 16 v,98 ,метан


Пон Дек 03, 2007 5:42 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пон Окт 22, 2007 11:49 am
Мнения: 5
Местоположение: Ново Село
UNREAD_POST 
От два месеца карам фиат мареа 1.6 16v elx на метан.Уредбата е нова с емулатор и аванс процесор.Бутилката е втора употреба 50 литра.Всеги ден минавам по 150-170 км. и разхода ми е 3.8 до 4.2 кг. на сто км.Тарата на бутилката е 42 кг.Като ми я слагаха майсторите се произнесоха че спокойно ще минавам около 230км.Без аванс процесор наистина беше много спъната.Мощността и падна сигурно на половина.Но след като го сложих нещета се оправиха.Почти няма разлика между бензин и метан и тогава ми намаля разхода,иначе без аванс ми гореше почти пет кг. на сто км.


Сря Дек 05, 2007 8:51 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 24, 2007 1:06 pm
Мнения: 130
Местоположение: София 18 Овча Купел
UNREAD_POST 
а lz4ih да те питам колко пари ти излезе уредбата с монтажа и къде си я слагал

_________________
Bravo 1.6 16V


Сря Дек 05, 2007 9:02 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пон Окт 22, 2007 11:49 am
Мнения: 5
Местоположение: Ново Село
UNREAD_POST 
Бутилката я намерих на 6 лв. на литър или 300лв. фаберМонтажния кит (изпарител,пълнач,тръби и ключ)250лв.-ландиренцо.Емулатор 120лв също ландиренцо.Аванс процесор 150лв.-ландиренцо,българския е 95лв.150лв за монтаж.Слагаха ми я в Шумен ЕТ"Тиньо Танев".Всичко освен бутилката е от него.Ако беше с негова нова бутилка 65литра цялата работа щеше да ми струва 1500лв.В Шумен и Варна това беше най-добрата оферта.Всичко е с 2 години гаранция без бутилката.


Сря Дек 05, 2007 9:17 pm
Профил
Аватар

Регистриран на: Нед Мар 04, 2007 12:11 pm
Мнения: 4
Местоположение: Раднево
UNREAD_POST 
Значи, да кажа и моето мнение за метана ,метан бих си сложил ,но кола на метан без да съм сигурен в км.не бих си взел ,колата е пежо 406 2.0 16 от Италия там е и слагана уредбата ланди ренцо със всичкото му там ,ТАП ,емулатор наложи се да отварям двигателя , защото на 1 цилиндър немаше компресия , и прекъсваше ,беше се скапал изпускателен клапан ,и то не един другите бяха тръгнали , от метана които гори по бавно стават такива работи , самите изпускателни клапани бяха изтънели , като бръснарски ножчета и се бяха вкопали в главата , ремонта по щастливо стечение ,излезе 700 лева като купих друга глава , а със старата се разделих ,та от метана се скапват клапаните ,за около 200 000 хиляди ,главата става за ремонт , но това са си доста км ,не е само мое мнение , а и на доста таксита на метан като зареждам сме коментирали ,а без ТАП доста по бързо ,та за 40 000 на метан извода ми е че си заслужава 100процента метана ,но да си го сложиш ти , не да я вземеш италиянката на метан и оп в бокса , ако вземате такава кола , първо проверете на аспуха с лист хартия , дали на момент засмуква листа ,това е сигурен признак за заминал клапан/и и коментар по ценатаq,разхода ми е 5.50 лв на 100 км.нормално каране извънграда ,дори и да я натискам дига на 6.50лв градско 8лв неиде като не карам в натоварен трафик ,а на бенз нема да споменавам12градско !!!!!!!!!! извън 7!!!!!!!товае литри за 10 000км нейде 700 лева ми е кяра , като колата винаги пали на бензин

_________________
На брега на реката рибарите поставяха червеи на въдиците си, а в реката се виждаше обратното...


Пет Дек 07, 2007 7:56 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126
Аватар

Регистриран на: Пон Сеп 10, 2007 9:02 pm
Мнения: 115
Местоположение: Варна
UNREAD_POST 
ribara написа:
Значи, да кажа и моето мнение за метана ,метан бих си сложил ,но кола на метан без да съм сигурен в км.не бих си взел ,колата е пежо 406 2.0 16 от Италия там е и слагана уредбата ланди ренцо със всичкото му там ,ТАП ,емулатор наложи се да отварям двигателя , защото на 1 цилиндър немаше компресия , и прекъсваше ,беше се скапал изпускателен клапан ,и то не един другите бяха тръгнали , от метана които гори по бавно стават такива работи , самите изпускателни клапани бяха изтънели , като бръснарски ножчета и се бяха вкопали в главата , ремонта по щастливо стечение ,излезе 700 лева като купих друга глава , а със старата се разделих ,та от метана се скапват клапаните ,за около 200 000 хиляди ,главата става за ремонт , но това са си доста км ,не е само мое мнение , а и на доста таксита на метан като зареждам сме коментирали ,а без ТАП доста по бързо ,та за 40 000 на метан извода ми е че си заслужава 100процента метана ,но да си го сложиш ти , не да я вземеш италиянката на метан и оп в бокса , ако вземате такава кола , първо проверете на аспуха с лист хартия , дали на момент засмуква листа ,това е сигурен признак за заминал клапан/и и коментар по ценатаq,разхода ми е 5.50 лв на 100 км.нормално каране извънграда ,дори и да я натискам дига на 6.50лв градско 8лв неиде като не карам в натоварен трафик ,а на бенз нема да споменавам12градско !!!!!!!!!! извън 7!!!!!!!товае литри за 10 000км нейде 700 лева ми е кяра , като колата винаги пали на бензин


Колега, нали знаеш че пълно щастие няма- едното за сметка на другото. Все пак старите коли не са предвидени да работят на метан. Но дори и да трябва да се сменят клапани на 200 000 км. пак си заслужава да се кара на метан, ако се навъртат много километри в годината.

_________________
FIAT BRAVO 100/16V


Пет Дек 07, 2007 9:28 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg