 |
|
Дата и час: Чет Май 01, 2025 1:42 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
остатък на въздух в бутилката ....
Автор |
Съобщение |
ivo
Фиат фанатик
Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm Мнения: 961 Местоположение: Русе
|
 остатък на въздух в бутилката ....
Отскоро съм на газ .... и не и разбирам много ....
Но в кухнята ползваме газта от 4-5 години /зареждаме си бутилки на газстанцията където зарждат и автомобили/ Но след като ми свърши газта в бутилката т.е. спре да гори котлона въобще ... се чува че има още явно въздух под налягане в бутилката и при отваряне на клапана излиза някаква смес между газ и въздух ..... която не иска да гори .. но я има в бутилката ....
Та въпроса ми е с бутилката в колата ми не се ли случва същото? И ако се случва как да я 'източа' ?
_________________ Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369
|
Сря Сеп 14, 2005 8:00 am |
|
 |
brat_John
Фиат маниак
Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm Мнения: 733 Местоположение: Русе
|
До колкото съм наясно по въпроса с бутилките за битови цели - те никога не се пълнят до горе! Винаги се оставя един празен обем. Той в същност не празен, а там има въздух. Имаше някакво обяснение на въпроса, но колегата, който ми го обяснява го няма в момента и не мога да ти дам точното обяснение. Пробвай да напълниш битова газова бутилка до горе и ще видиш как отначало няма да гори добре. Същото се случва и с газовата бутилка на автомобила т.е. и там има такъв "празен" обем. Показателя на нивото също е съобразен така, че задължително да оставя този обем. Така, че не е необходимо да "източваш" въздуха, а и не би могъл да го направиш, тъй като това означава да използваш вакуумна помпа. Наливай газ и карай спокойно 
_________________ FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC
|
Сря Сеп 14, 2005 5:15 pm |
|
 |
Zaphod
Член на клуба
Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 3:41 pm Мнения: 677 Местоположение: София 20 Връбница
|
Хм, при мен 'празният обем' е <1 литър - не съм имал неприятности, но все си мисля, че трябва да се смени клапанът...
_________________ Alles in Ordnung
|
Сря Сеп 14, 2005 5:21 pm |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
Всички газови бутилки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се пълнят максимум на 80%
Клапана на уредбата би трябвало да изключва и да не позволява пълнене на повече. Пълнене до повече от 80% е игра на руска рулетка.
Защо? Причината е в температурното разширение на газта и това, че газта в бутилката е течност - тоест много трудно свиваема. Ако в бутилката няма никакъв въздух и температурата се повиши, течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара. Резултата често е плачевен. От друга страна, ако в бутилката има известно количество газ, който, като всеки газ е лесно свиваем, то при разширяване на течността, се свива газа, като налягането се вдига съвсем малко и няма опасност от пръсване на бутилката.
Всъщност това в бутилката не е въздух, а пропан-бутан в газообразно състояние.
|
Сря Сеп 14, 2005 5:46 pm |
|
 |
peter
Член на клуба
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm Мнения: 206 Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
|
johnfound написа: Всички газови бутилки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се пълнят максимум на 80% Клапана на уредбата би трябвало да изключва и да не позволява пълнене на повече. Пълнене до повече от 80% е игра на руска рулетка. Защо? Причината е в температурното разширение на газта и това, че газта в бутилката е течност - тоест много трудно свиваема. Ако в бутилката няма никакъв въздух и температурата се повиши, течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара. Резултата често е плачевен. От друга страна, ако в бутилката има известно количество газ, който, като всеки газ е лесно свиваем, то при разширяване на течността, се свива газа, като налягането се вдига съвсем малко и няма опасност от пръсване на бутилката. Всъщност това в бутилката не е въздух, а пропан-бутан в газообразно състояние.
Колега, може би изпускаш да споменеш че за да се отстрани опасността от "течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара" си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането. Споко! Всичко е измислено така че да е безопасно. Хората са помислили доста за сигурността преди да започнат да монтират газови уредби.
_________________ Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения. (Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).
|
Сря Сеп 14, 2005 6:31 pm |
|
 |
iceto
Кара ролкови кънки
Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 1:01 pm Мнения: 32 Местоположение: София
|
за да изпразниш бутилката до край трябва да махнеш сондата
а причината домашните бутилки да не се пълнят до край е и това, че при тях няма изпарител - източник на топлина на мястото където се изпарява газта т.е. замръзва в бутилката следователно не излиза 
_________________ tempra 2.0i.e.
|
Сря Сеп 14, 2005 8:15 pm |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
peter написа: ...си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането...
Не знам откъде черпиш тези сведения, но те очевидно са неточни. "Освобождаване на налягането" може да се направи само чрез изхвърляне на газ от бутилката. Повярвай ми няма такова предпазно устройство, което да изхвърли газ от бутилката, защото отвън газта е значително по-опасна отколкото вътре в бутилката.
Предпазните устройства в бутилката (например Ловато) са 3 типа:
1. Обратен клапан в маркуча на зарядното устройство - за да не изтича голямо количество газ при откачане на пистолета от куплунга.
2. Ограничител на дебита на изходящият тръбопровод, който да ограничи скоростта на изтичане на газта при скъсване на тръбопровода към двигателя, така че да има време да се вземат мерки.
3. Ограничител на нивото, който затваря входа за пълнене при 80% пълна бутилка именно поради причината описана от мене по-горе.
Така че, ако арматурата на бутилката е изправна, никой не може да напълни вътре повече от 80% течна газ. Друг е въпроса, че има и бутилки с повреден клапан. Собствениците си го знаят, но си плащат на "наши газаджии" и пълнят догоре. Периодично, обикновенно напролет чета за случаи на коли напълнени догоре и оставени на слънце - добре че такива случаи обикновенно стават без хора вътре.
|
Сря Сеп 14, 2005 8:40 pm |
|
 |
peter
Член на клуба
Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm Мнения: 206 Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
|
johnfound написа: peter написа: ...си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането... Не знам откъде черпиш тези сведения, но те очевидно са неточни. "Освобождаване на налягането" може да се направи само чрез изхвърляне на газ от бутилката. Повярвай ми няма такова предпазно устройство, което да изхвърли газ от бутилката, защото отвън газта е значително по-опасна отколкото вътре в бутилката. Предпазните устройства в бутилката (например Ловато) са 3 типа: 1. Обратен клапан в маркуча на зарядното устройство - за да не изтича голямо количество газ при откачане на пистолета от куплунга. 2. Ограничител на дебита на изходящият тръбопровод, който да ограничи скоростта на изтичане на газта при скъсване на тръбопровода към двигателя, така че да има време да се вземат мерки. 3. Ограничител на нивото, който затваря входа за пълнене при 80% пълна бутилка именно поради причината описана от мене по-горе. Така че, ако арматурата на бутилката е изправна, никой не може да напълни вътре повече от 80% течна газ. Друг е въпроса, че има и бутилки с повреден клапан. Собствениците си го знаят, но си плащат на "наши газаджии" и пълнят догоре. Периодично, обикновенно напролет чета за случаи на коли напълнени догоре и оставени на слънце - добре че такива случаи обикновенно стават без хора вътре.
Честно казано наистина не знам как е при другите газови уредби, но моята е BRC и на бутилката (тип резервна гума) има монтиран общ възел който се състои от нивомер, входната тръба за газта, изходната тръба за газта, два предпазни клапана срещу повишено налягане.
На картинката тук http://www.brc.hit.bg/montages.htm се вижда как точно изглежда нивомера ми и двата предпазни клапана (малко дребничко е нарисувано но все пак се вижда). На някоя от сбирките на Екото мога и да покажа наживо.
_________________ Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения. (Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).
|
Чет Сеп 15, 2005 10:48 am |
|
 |
johnfound
Фиат маниак
Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm Мнения: 671 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
peter написа: два предпазни клапана срещу повишено налягане.
На картинката не е казано "повишено налягане". Според мене става въпрос именно за клапаните които ограничават дебита при скъсване на тръбопроводите.
|
Чет Сеп 15, 2005 11:23 am |
|
|
|
Страница 1 от 1
|
[ 9 мнения ] |
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
 |