Дата и час: Чет Май 01, 2025 1:42 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
остатък на въздух в бутилката .... 
Автор Съобщение
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 18, 2004 7:09 pm
Мнения: 961
Местоположение: Русе
UNREAD_POST остатък на въздух в бутилката ....
Отскоро съм на газ .... и не и разбирам много ....
Но в кухнята ползваме газта от 4-5 години /зареждаме си бутилки на газстанцията където зарждат и автомобили/ Но след като ми свърши газта в бутилката т.е. спре да гори котлона въобще ... се чува че има още явно въздух под налягане в бутилката и при отваряне на клапана излиза някаква смес между газ и въздух ..... която не иска да гори .. но я има в бутилката ....

Та въпроса ми е с бутилката в колата ми не се ли случва същото? И ако се случва как да я 'източа' ?

_________________
Tempra 1.6 i.e. Lybra 1.8 vvt Lybra 1.8 vvt Delta III 1.9 mjett 088 9 242 369


Сря Сеп 14, 2005 8:00 am
Профил ICQ WWW
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Чет Юни 09, 2005 5:14 pm
Мнения: 733
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
До колкото съм наясно по въпроса с бутилките за битови цели - те никога не се пълнят до горе! Винаги се оставя един празен обем. Той в същност не празен, а там има въздух. Имаше някакво обяснение на въпроса, но колегата, който ми го обяснява го няма в момента и не мога да ти дам точното обяснение. Пробвай да напълниш битова газова бутилка до горе и ще видиш как отначало няма да гори добре. Същото се случва и с газовата бутилка на автомобила т.е. и там има такъв "празен" обем. Показателя на нивото също е съобразен така, че задължително да оставя този обем. Така, че не е необходимо да "източваш" въздуха, а и не би могъл да го направиш, тъй като това означава да използваш вакуумна помпа. Наливай газ и карай спокойно :wink:

_________________
FIAT Tipo Completo S 1.4 i.e. 160EP55A 836A4.000
ECU BOSCH 261 203 511; газова BRC


Сря Сеп 14, 2005 5:15 pm
Профил ICQ
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Фев 02, 2005 3:41 pm
Мнения: 677
Местоположение: София 20 Връбница
UNREAD_POST 
Хм, при мен 'празният обем' е <1 литър - не съм имал неприятности, но все си мисля, че трябва да се смени клапанът...

_________________
Alles in Ordnung


Сря Сеп 14, 2005 5:21 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Всички газови бутилки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се пълнят максимум на 80%
Клапана на уредбата би трябвало да изключва и да не позволява пълнене на повече. Пълнене до повече от 80% е игра на руска рулетка.
Защо? Причината е в температурното разширение на газта и това, че газта в бутилката е течност - тоест много трудно свиваема. Ако в бутилката няма никакъв въздух и температурата се повиши, течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара. Резултата често е плачевен. От друга страна, ако в бутилката има известно количество газ, който, като всеки газ е лесно свиваем, то при разширяване на течността, се свива газа, като налягането се вдига съвсем малко и няма опасност от пръсване на бутилката.
Всъщност това в бутилката не е въздух, а пропан-бутан в газообразно състояние.


Сря Сеп 14, 2005 5:46 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm
Мнения: 206
Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
UNREAD_POST 
johnfound написа:
Всички газови бутилки ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се пълнят максимум на 80%
Клапана на уредбата би трябвало да изключва и да не позволява пълнене на повече. Пълнене до повече от 80% е игра на руска рулетка.
Защо? Причината е в температурното разширение на газта и това, че газта в бутилката е течност - тоест много трудно свиваема. Ако в бутилката няма никакъв въздух и температурата се повиши, течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара. Резултата често е плачевен. От друга страна, ако в бутилката има известно количество газ, който, като всеки газ е лесно свиваем, то при разширяване на течността, се свива газа, като налягането се вдига съвсем малко и няма опасност от пръсване на бутилката.
Всъщност това в бутилката не е въздух, а пропан-бутан в газообразно състояние.

Колега, може би изпускаш да споменеш че за да се отстрани опасността от "течната газ създава огромни налягания върху стените, които могат да достигнат стотици и хиляди бара" си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането. Споко! Всичко е измислено така че да е безопасно. Хората са помислили доста за сигурността преди да започнат да монтират газови уредби.

_________________
Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения.
(Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).


Сря Сеп 14, 2005 6:31 pm
Профил ICQ WWW
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 06, 2004 1:01 pm
Мнения: 32
Местоположение: София
UNREAD_POST 
за да изпразниш бутилката до край трябва да махнеш сондата
а причината домашните бутилки да не се пълнят до край е и това, че при тях няма изпарител - източник на топлина на мястото където се изпарява газта т.е. замръзва в бутилката следователно не излиза :shock:

_________________
tempra 2.0i.e.


Сря Сеп 14, 2005 8:15 pm
Профил ICQ
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
peter написа:
...си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането...


Не знам откъде черпиш тези сведения, но те очевидно са неточни. "Освобождаване на налягането" може да се направи само чрез изхвърляне на газ от бутилката. Повярвай ми няма такова предпазно устройство, което да изхвърли газ от бутилката, защото отвън газта е значително по-опасна отколкото вътре в бутилката.

Предпазните устройства в бутилката (например Ловато) са 3 типа:

1. Обратен клапан в маркуча на зарядното устройство - за да не изтича голямо количество газ при откачане на пистолета от куплунга.
2. Ограничител на дебита на изходящият тръбопровод, който да ограничи скоростта на изтичане на газта при скъсване на тръбопровода към двигателя, така че да има време да се вземат мерки.
3. Ограничител на нивото, който затваря входа за пълнене при 80% пълна бутилка именно поради причината описана от мене по-горе.

Така че, ако арматурата на бутилката е изправна, никой не може да напълни вътре повече от 80% течна газ. Друг е въпроса, че има и бутилки с повреден клапан. Собствениците си го знаят, но си плащат на "наши газаджии" и пълнят догоре. Периодично, обикновенно напролет чета за случаи на коли напълнени догоре и оставени на слънце - добре че такива случаи обикновенно стават без хора вътре.


Сря Сеп 14, 2005 8:40 pm
Профил
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Вто Мар 15, 2005 2:31 pm
Мнения: 206
Местоположение: София + Кройдън (в Лондон)
UNREAD_POST 
johnfound написа:
peter написа:
...си има предпазни клапани в системата на газовата уредба и далеч преди да се получи "Резултата често е плачевен" клапаните освобождават налягането...


Не знам откъде черпиш тези сведения, но те очевидно са неточни. "Освобождаване на налягането" може да се направи само чрез изхвърляне на газ от бутилката. Повярвай ми няма такова предпазно устройство, което да изхвърли газ от бутилката, защото отвън газта е значително по-опасна отколкото вътре в бутилката.

Предпазните устройства в бутилката (например Ловато) са 3 типа:

1. Обратен клапан в маркуча на зарядното устройство - за да не изтича голямо количество газ при откачане на пистолета от куплунга.
2. Ограничител на дебита на изходящият тръбопровод, който да ограничи скоростта на изтичане на газта при скъсване на тръбопровода към двигателя, така че да има време да се вземат мерки.
3. Ограничител на нивото, който затваря входа за пълнене при 80% пълна бутилка именно поради причината описана от мене по-горе.

Така че, ако арматурата на бутилката е изправна, никой не може да напълни вътре повече от 80% течна газ. Друг е въпроса, че има и бутилки с повреден клапан. Собствениците си го знаят, но си плащат на "наши газаджии" и пълнят догоре. Периодично, обикновенно напролет чета за случаи на коли напълнени догоре и оставени на слънце - добре че такива случаи обикновенно стават без хора вътре.

Честно казано наистина не знам как е при другите газови уредби, но моята е BRC и на бутилката (тип резервна гума) има монтиран общ възел който се състои от нивомер, входната тръба за газта, изходната тръба за газта, два предпазни клапана срещу повишено налягане.
На картинката тук http://www.brc.hit.bg/montages.htm се вижда как точно изглежда нивомера ми и двата предпазни клапана (малко дребничко е нарисувано но все пак се вижда). На някоя от сбирките на Екото мога и да покажа наживо.

_________________
Минимум електроника в колата = максимум възможности за "направи си сам" подобрения.
(Безвъзвратно изгубено) Tipo 1.4 карбуратор 250 000km без ремонт на двигателя (значи скоро му беше време).


Чет Сеп 15, 2005 10:48 am
Профил ICQ WWW
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
peter написа:
два предпазни клапана срещу повишено налягане.


На картинката не е казано "повишено налягане". Според мене става въпрос именно за клапаните които ограничават дебита при скъсване на тръбопроводите.


Чет Сеп 15, 2005 11:23 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg