Дата и час: Чет Мар 28, 2024 11:41 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 
Идея за подобряване на смесообразуването при MPI 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Нед Фев 19, 2006 3:57 pm
Мнения: 316
Местоположение: София кв. Симеоново
UNREAD_POST Идея за подобряване на смесообразуването при MPI
Става дума за подобряване на смесообразуването при пълен инжекцион с монтирана газова ежекторна система (конвенционална система с изпарител).
Както е известно при този тип конфигурация при неизправна запалителна система или неплътно затварящи клапани се получават т.нар гърмежи във смукателния колектор. Проблема е, че той е с голям обем и същевременно е изпълнен с газо-въздушна смес в перфектно съотношение (взривоопасна). При най-малък проблем в запалителната система (пропуск на искра, индуциране на ел. заряд в съседен високоволтов кабел към цилиндър с отворен смукателен клапан, нехерметично затварящ клапан и т.н.) се получава взрив в колектора. Резултата обикновено е сцепена филтърна кутия, но понякога щетите са по-големи - прецакани дебитомери, МАП сензори, спукани колектори (ако са пластмасови) и т.н.
Конвенционалната система е показана на следната схема:
Изображение
Идеята ми в тази статия е за премахване на фактора взривоопасна смес в колектора, което би намалило вероятността от "гърмеж" там почти до 0%. Принципа е взаимстван от газовия инжекцион, където газта в газообразна фаза се подава чрез отделни щуцери на входа на всеки цилиндър (в частта от колектора, която е индивидуална за всеки цилиндър). По този начин общата част е изпълнена само с въздух и при възникване на условия за гърмеж, просто няма какво да гърми, тъй като газта е в само и единствено в непосредствена близост до смукателния клапан и веднага бива изсмукана вътре в цилиндъра при такт пълнене.
Ето я и идеята:
Изображение
Предварително се извинявам за некадърните схеми, но набързо ги нарисувах на mspaint.exe :)
Въпросите, които ме вълнуват предполагам не само мен са следните:
-би ли работила тази система при ниско налягане от изпарителя, понеже при газовия инжекцион налягането в рейката е 1.5 атмосфери, а след изпарителя дори не знам колко е
-би ли работила системата, при положение, че въздушния поток в близост до смукателния клапан се движи на пулсации (с голяма скорост и честота) и възможно ли е това да обърка по някакъв начин изпарителя
Очаквам мнение от специалисти ;)


Пон Фев 26, 2007 10:35 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm
Мнения: 83
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Това няма да работи защото дросел клапата трябва да е след смесителям, както си го направил при затворена клапа поради вакума двигателя ще смуче яко гас.

_________________
Brava 1.6 16v
Изображение


Пон Фев 26, 2007 11:53 pm
Профил
Фиат маниак
Фиат маниак

Регистриран на: Вто Сеп 06, 2005 7:42 pm
Мнения: 671
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
Колегата t_i_t_o го каза защо няма да работи.
Но може да се направи да работи с използване на компенсиран изпарител, такъв, какъвто се използва при турбинираните коли. Евентуално нормален изпарител може да се преработи, като се свържат обратните страни на мембраните на 1-ва и 2-ра степен (нормално свързани с атмосферата) с всмукателният колектор, така че дебита на газта да се определя от скоростта на въздуха през ежекторите, а не от вакуума във всмукателния колектор. Подобна система би могла да има предимства, но може да се окаже трудна за настройка.


Вто Фев 27, 2007 3:12 am
Профил
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Вто Сеп 13, 2005 8:33 pm
Мнения: 310
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Има само един вариант виждал съм го реализиран на едно карбураторно рено 19 при което газта се подаваше след дроселовата клапа имаше устроиство нещо като малка дроселова клапа през която минаваше газта и беше свързана механично с клапата на карбуратора. Явно това си беше някакъв кит за монтаж точно за модела защото всичко си беше като заводска направа. По съвремен вариант съм виждал с електронно управление на два стъпкови мотора един за празен ход и малка мощност и втори за средно и максимално натоварване вързани след изпарителя и подаващи газта към един разклонител от които отиват към всеки цилиндър прз щуцер директно в всмукателния колектор близо до главата. Друг вариант за такова подаване като махнем и газовия инжекцион няма.


Сря Фев 28, 2007 7:57 pm
Профил ICQ YIM
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 4 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg