|
|
Дата и час: Пет Апр 19, 2024 9:12 pm
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
Автор |
Съобщение |
zgabrovski
|
Ами мойта е точно както казваш, по отношение на напреженията. На празен ход - 0 волта ( ламбда - клапана подава минимално количество). При форсиеране на място - 6000 оборота - стига до 6 В, т.е. обогати сместа. При натоварване не съм го пробвал, защото трябва да изведа мултицет в купето а не ми се занимаваше, но колата ървеше като слънце.
А за винта - сега е отворен точно толкова, че на празен ход да има нормална смес, а колата не е скопена, както беше преди , когато винта го бях затворил за да харчи по - малко. Има си съвсем различна (и прилична) динамика.
|
Сря Мар 07, 2007 3:17 pm |
|
|
Yavor
|
Имам предвид че като цяло не ползваш ламбда контрола както трябва. Трябва само той да ограничава потока газ от редуктора (изпарителя) до плочката, а не винта както е при тебе сега. Аз обаче ще го наглася като тебе - така ще стане и да видим какъв разход ще ми даде.
Пиши какъв разход имаш на градско. За динамиката няма какво да коментираме - тя си зависи от притока на газ - като ти е намален - няма динамика. Аз след вчерашните пипания колата я оставих малко по-отпусната - така и така прецаках разхода с пробите - поне да се покефя.
Но е много важно самия изпарител да е настроен правилно, защото има моенти в които тои самия може да подава по-малко газ а от там пада и разхода.
|
Сря Мар 07, 2007 4:13 pm |
|
|
zgabrovski
|
Чакам да свърши бутилката и ще пиша.
Мисля и през един газ-анализатор да я прекарам.
|
Сря Мар 07, 2007 5:21 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: Чакам да свърши бутилката и ще пиша. Мисля и през един газ-анализатор да я прекарам.
Колега за сега не бързай с газ анализатора защото незнам как ще настроят системата *можеш да им дадеш да барникат само по изпарителя*.
|
Сря Мар 07, 2007 6:46 pm |
|
|
zgabrovski
|
Е то само там може да бърникат, те газаджиите хващат едни ключета и почват "врътни ме тук и тук ...."
|
Сря Мар 07, 2007 8:43 pm |
|
|
Yavor
|
Аз да докладвам какво става при мен. Вчера следобед четох по форфумите и къде ли не онтносно моя изпарител (който се оказа двукамерен R90 на OMVL). Противоречията в мненията бяха огромни, но преобладаваше мнението, че това са отлични изпарители (може би най добрите защото са с уникална чувствителност на клапана и-още-незнам-заради-какво-си), но не могат да се настройват добре, просто защото са направени по-скоро за метан (макар че за метан модела е друг - R89), а и са предвидени да хранят мощни коли - до 160кв. Даже четох експериментите на някакъ американски прфесор, който беше слагал такъ на 5,7 Форд, който дал 310 коня на дино-теста. От всичко това разбрах че където и да отида в Хасково, пак ще ме гледат като голям камък.
Съответно продължих търсенето и най накрая попаднах на една сервизна документация. Там пише така:
Големия болт е за цялостното хранене, а малкия се води допълнителен за малките обороти (така ми каза и колегата qniz). Интересното което прочетох е че малкия болт е въведен за да се премахне гасненето на колата при двиожение не на скорост по бързо от 40-50км/ч. Та според производителя настройването е елементарно (за разлика от мнението на майсторите)...
1. Завийте малкия болт до край без да го стягате.
2. Настройте тихите обороти от големия болт.
3. Започнете да го завивате до момента, в който двигателя почти загасва.
4. Отново от малкия болт настройте оборотие - отвива се около оборот-оборот и половина.
Това казва производителя. Аз го направих при почти напълно развит тройник и се оказа че сеха само изпарителя храни колата с достатъчно бедна смес. Значи съм готов за ламбда контрола. Днес ще опитам и ако имам резилтати пак ще пиша.
|
Чет Мар 08, 2007 10:12 am |
|
|
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
Пичове, ще си позволя да се намеся защото и аз имам Л контрол които сам съм си сложил и настроил... моя е ловато със стъпков мотор, но принципите са същите. Не може да се разчита да го сложиш и да тръгне, освен Лконтрола (тип сонда, ТПС и др. да приемем цхе са настроени) трябва и изпарителя да се настрои така че не зависимо на празен ход или не контрола успешно да клати сместа а от там и показанията на сондата. Това се гледа най лесно с конфигурационната програма на контрола при спряла кола и по време на движение... ако няма такава програма волтметър вързан за сондата пак ще свърши работа, но пак казвам в нито един момент не трябва да се получава постоянен отчет, винаги трябва да се коебае бедна-богата смес, като това на празни обороти става по бавно 2-4 секунди докато в движение става доста по бързо.
_________________ Brava 1.6 16v
|
Чет Мар 08, 2007 10:13 am |
|
|
Yavor
|
А колега, при тебе какъв беше ефекта от ламбда контрола?
На каква кола, разход, вървеж, разлика с преди?
|
Чет Мар 08, 2007 10:39 am |
|
|
zgabrovski
|
Днеска заредих за да допълня, статистиката показа 240 км с 23 л. газ и перфектна динамика.
Това е градско на късо ( режим тръгни - спри ) и малко извънградско и малко в София.
Мисля че може и още да се намали разхода, но трябва вече по - прецизна настройка.
|
Чет Мар 08, 2007 11:41 am |
|
|
t_i_t_o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Съб Окт 01, 2005 2:35 pm Мнения: 83 Местоположение: София
|
Yavor написа: А колега, при тебе какъв беше ефекта от ламбда контрола? На каква кола, разход, вървеж, разлика с преди?
Моята кола никога не съм якарал спъната и не ми е дявала голям преразход или нещо такова, ефекта беше че градското ми падна с около литър и нещо и това защото преди на празен ход винаги работеше на богата смес (харчи повече) а сега е както трябва. Другия плюс е че вече като включа климатика оборотите не ми падат а се поддържат защото контрола пуска повече газ.
В общи линии не търсете чудеса от Л контрола ако газовата ви е настроена добре, но пък да имаш контрол е все едно постоянно гозовата да е настроена както трябва което си е много добре - при зацапване на филтъра не се разваля настройката и т.н.
Иначе конкретно извън градско 7.5-8 в зависимост от скоростта средно 110-120, Градското ми е много натоварено все по центара на Сф и над трета почти не включвам и ми дава 13... иначе ако е по леко (минаване по цариградско, скорости над трета ) ми дава около 12... странното е градско и на безним ми гори толкова... т.е. обобщено в града ми гори като на бензин а извън градско с литър отгоре.
_________________ Brava 1.6 16v
|
Чет Мар 08, 2007 2:17 pm |
|
|
masterkar
|
zgabrovski написа: Днеска заредих за да допълня, статистиката показа 240 км с 23 л. газ и перфектна динамика. Това е градско на късо ( режим тръгни - спри ) и малко извънградско и малко в София. Мисля че може и още да се намали разхода, но трябва вече по - прецизна настройка.
Мисля, че е много добре разхода за условията на каране, а и като има добра динамика ... всичко е ОК !
И при мен лятото разхода беше твърдо под 9л/100км, но в момента /неработещ термостат, зимни гуми, предимно натоварено градско в София, зимна газ, .../ разхода твърдо е над 10-11л/100км! Виж подписа :idea: !
|
Чет Мар 08, 2007 2:27 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: Днеска заредих за да допълня, статистиката показа 240 км с 23 л. газ и перфектна динамика. Това е градско на късо ( режим тръгни - спри ) и малко извънградско и малко в София.
Мисля че може и още да се намали разхода, но трябва вече по - прецизна настройка.
Здравко остана ли доволен от този разход който е в момента аз немога да преценя ти си знаеш колко е бил преди това?
|
Чет Мар 08, 2007 8:20 pm |
|
|
zgabrovski
|
Ами и преди това беше подобен но със доста спъната кола от врътката и доста трудно минаваше над 3500 оборота.
На дълго мисля че ще е около 7, което за 1.4 12V си е направо постижение!
|
Пет Мар 09, 2007 9:33 am |
|
|
Yavor
|
Снощи след работа си поиграх и пуснах ламбда контрола в действие.
НО...какво ми направи впечатление - реално ламбда контрола в момента ми дава по-високо напрежение на тихи обороти и при рязко форсиране, обаче при високи обороти напрежението пада - т.е. няма нужда да обогатява допълнително сместа. В началото се смутих и започнах да мисля къде съм я объркал, ама после като се замислих установих че досега съм бъркал - точно така трябва да е - така или иначе колата има нужда от по-бедна смес при високи обороти, а от засмукаването на двигателя се увеличава скоростта на потока на газта от редуктора. Значи май точно така трябва да е. Не съм сигурен, сега ще се поровя пак из интернет да почета това онова. В общи линий сега съм го настроил така че при всякакви обороти да взема отношение по въпроса за сместа - напрежението се колебае от 6-7 до 1-0,5 волта. Не знам какво става в движение, ама трябва да е добре защото се радвам на супер стабилни и тихи ниски обороти, а само с докосване на газта мотора пощурява - динамика, която досега нямах - имах някаква латентност при форсиране, моменти на замисляне - които бяха от прекалено богата смес - чак ми запаметяваше такава грешка, без да светва лампата. Сега явно сместа е добре защото колата стана много пъргава и еластична даже и в съвсем ниски обороти на висока предавка - на трета понякофа ми се налага да карам на 1200 оборота - досега не можеше да набере след това, а сега няма проблеми - за разлика от Типото, което и на 1000 оборота да паднех после се изстрелваше.
И тъй, сега ще се ровя, после пак ще пиша...
|
Пет Мар 09, 2007 10:13 am |
|
|
sstanchev
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Пет Авг 25, 2006 6:58 pm Мнения: 143
|
|
Пет Мар 09, 2007 3:04 pm |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 12 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|