|
|
Дата и час: Сря Апр 24, 2024 8:15 am
|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
Помагайте да си подкарам ламбда контрола...
Автор |
Съобщение |
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: Нямах време събота и неделя... ще я подкарам, няма да и се размине
Колега чакам резолтати от подкарването на ламбда контрол системата?
|
Нед Фев 18, 2007 1:32 am |
|
|
zgabrovski
|
За съжаление малко ме позатиснаха ангажименти и все още нямам нужното време. Но днес поне разбрах че на средно положение ключето работи с автоматично превключване по обороти - точно както го пишеше в това което ми прати!
|
Нед Фев 18, 2007 7:30 pm |
|
|
zgabrovski
|
Днес въпросния ламбда контрол тръгна. Оказа се че магнитния вентил все пак трябва да е завит за изпарителя, а не на маркуча на мястото на клапана, което е малко необяснимо за мен.
Забелязах и следното: На празен ход, на клемите за управление на вентила, има 0 волта, т.е. той е в крайно затворено положение.
При форсиране на колата (пак на място) се вдигна до 5-6 волта, т.е. клапана подаде повечко газ. Май ще трябва да свържа мултицета в купето и да гледам какво ще се случва по време на движението, но по всички признаци работи. Напълних до горе газ и видя колко км ще се минат.
|
Съб Мар 03, 2007 6:36 pm |
|
|
masterkar
|
zgabrovski написа: Днес въпросния ламбда контрол тръгна.
|
Съб Мар 03, 2007 7:47 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: Днес въпросния ламбда контрол тръгна. Оказа се че магнитния вентил все пак трябва да е завит за изпарителя, а не на маркуча на мястото на клапана, което е малко необяснимо за мен. Забелязах и следното: На празен ход, на клемите за управление на вентила, има 0 волта, т.е. той е в крайно затворено положение. При форсиране на колата (пак на място) се вдигна до 5-6 волта, т.е. клапана подаде повечко газ. Май ще трябва да свържа мултицета в купето и да гледам какво ще се случва по време на движението, но по всички признаци работи. Напълних до горе газ и видя колко км ще се минат.
Браво успя дам я подкараш май сетне ако има проблеми се обади.
|
Нед Мар 04, 2007 8:38 pm |
|
|
Yavor
|
Интересното е че днес и аз направих някои замервания с мултицета на моя ламбда контрол, но резултатите са доста по-различни от тези на Здравко. Като прехвърля на газ ми дава напрежение около 11,5 волта като варира в рамките на 0,1 до 0,3 волта. Най-високата стойност беше около 11,8 а най ниската - 11,3 волта. На празен хода като поработи 8-10 секунди и напрежението пада на 0 волта, а само леко подаване на газ резултира в подаване на 11,5 волта. Напрежението се мени постоянно в рамките на горепосочения волтаж - при форсиране за момент се увеличава а после пак пада до 11,5 - доста прилича на волтажа на самата ламбда сонда в работен режим. Не знам дали това е нормално, при положение че Здравко отчита изцяло променлив волтаж а при мен е относително постоянен. Може би модела просто е различен и управлението е изградено на постоянното включване и изключване на подаването на газ според показанията на сондата. Може би колегата qniz ще каже дали е нормално или не. Аз твърдо съм решен да подкарам и моя ламбда контрол, особено като чета какви резултати има при колегите. Така или иначе всичко при мен е монтирано и завися само от свързването на два кабела и поставянето на клапана на маркуча за газта.
Чакам някое мнение за да реша какво да правя.
|
Пон Мар 05, 2007 12:31 am |
|
|
zgabrovski
|
Аз сега ще споделя и още нещо: На празен ход, закачих мултицета и започнах от винта на клапана след вентила на ламбда-газта да затварям. В един момент, явно , сместа стана бедна, защото напрежението започна да се вдига , колкото повече затягах, толкова повече се вдигаше и накрая стигна 12 В.
Явно тогава беше най-бедна сместа. Развих обратно винтчето до достигане на 0 В и така го оставих. Предполагам, че това е оптималното положение.
Яворе, твоя ламбда газ също ли е БРЦ - Блиц? Ако е така, вентила се закача на сините жици. И тези 11.3-11.8 волта са индикация за бедна смес. Опитай да увеличиш притока на газ от винтчето и мерни с мултицета - дали напрежението не пада!
|
Пон Мар 05, 2007 7:53 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: Аз сега ще споделя и още нещо: На празен ход, закачих мултицета и започнах от винта на клапана след вентила на ламбда-газта да затварям. В един момент, явно , сместа стана бедна, защото напрежението започна да се вдига , колкото повече затягах, толкова повече се вдигаше и накрая стигна 12 В. Явно тогава беше най-бедна сместа. Развих обратно винтчето до достигане на 0 В и така го оставих. Предполагам, че това е оптималното положение.
Яворе, твоя ламбда газ също ли е БРЦ - Блиц? Ако е така, вентила се закача на сините жици. И тези 11.3-11.8 волта са индикация за бедна смес. Опитай да увеличиш притока на газ от винтчето и мерни с мултицета - дали напрежението не пада!
Колега на Явор е СТОРМ но работи по сьщия начин и е сьс сьщия изпалнителен блок днес му пратих и на него такьв като на теб. А напрежението е високо защото е с отворен колектор на транзистора и дава високо напрежение като сложи блока ще се натовари и ще падне напрежението тогава ще започне да показава корекно сега не е вярно.
|
Пон Мар 05, 2007 10:24 pm |
|
|
zgabrovski
|
Янко, а по начина по който го настроих както съм описал по-горе дали е добре?
Колата върви видимо по-добре (динамиката и) сега чакам да свърши бутилката за да я засека колко харчи.
|
Пон Мар 05, 2007 10:28 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: Янко, а по начина по който го настроих както съм описал по-горе дали е добре?
Колата върви видимо по-добре (динамиката и) сега чакам да свърши бутилката за да я засека колко харчи.
Това е само на тихите обороти и няма да се отрази на разхода *ти с кой винт направи това редуктора има два винта за настройка*. Да така е добре но като засечеш ще споделиш и ще решим как да го докараме до нормален разход ако е извьн нормите.
|
Пон Мар 05, 2007 10:53 pm |
|
|
zgabrovski
|
На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдата
|
Вто Мар 06, 2007 9:16 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
zgabrovski написа: На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдата
А това е и за варвенето но като го засечеш ще споделиш и ще видим какво ще правим.
|
Вто Мар 06, 2007 9:33 pm |
|
|
dan4o
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 11:40 am Мнения: 126 Местоположение: Пловдив 04 Северен
|
чакам да кажете нещо за расхода,и дано да е голяма разликата ,че за 50 ст на 100 км .......
_________________ типо 1.4 карбуратор на газ
|
Вто Мар 06, 2007 10:21 pm |
|
|
qnisZ
Кара Фиатче 126
Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm Мнения: 145 Местоположение: Пазарджик Област
|
dan4o написа: чакам да кажете нещо за расхода,и дано да е голяма разликата ,че за 50 ст на 100 км .......
Колега левче + динамиката си заслужава особедно за последното.
|
Сря Мар 07, 2007 1:09 am |
|
|
Yavor
|
zgabrovski написа: На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдата
Здравко, споредм мен ти не ползваш лабда контрола в момента.
Щом последната регулация е от винта след ламбдата. По принцип него не трябва да го има въобще - т.е. трябва да е отворен докрай. Иначе самата настройка трябва да стане от редуктора. Така де факто лабда контрола е контролиран от този клапан.
Аз вчера също имах сериозна борба с моя ламбда контрол. Засега успявам да изкарам само прекалено богата смес - тоците на ламбда контрола стоят на 0 - т.е. сместа е достатъчно богата и няма какво да регулира. Оказа се че моя изпарител е OMVL REG 90 - двукамерен. Доста противоречиви мения чувам за тази марка - от "осанна" до "разпни го" - един го хвали, друг го плюе. Аз ще се поборя с него известно време пък да видим. Ако някой знае как се настройва точно - да казва. Ианче Здравко - и аз като навия винта след ламбдата почва да работи ама кел файда...по хасковски - без ефект.
Според мен настройката трябва да е нещо такова - при тихи обороти - да кажен 0 - 0,5волта, при подаване на газ - дсотигане на 3-5 волта при маскимални обороти на празен ход - т.е. до 10-11 при натоварен кола. Ама това са само предположения.
|
Сря Мар 07, 2007 10:15 am |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|
|