Дата и час: Сря Апр 24, 2024 8:15 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 63 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща
Помагайте да си подкарам ламбда контрола... 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Нямах време събота и неделя... ще я подкарам, няма да и се размине :)

Колега чакам резолтати от подкарването на ламбда контрол системата?


Нед Фев 18, 2007 1:32 am
Профил
UNREAD_POST 
За съжаление малко ме позатиснаха ангажименти и все още нямам нужното време. Но днес поне разбрах че на средно положение ключето работи с автоматично превключване по обороти - точно както го пишеше в това което ми прати!


Нед Фев 18, 2007 7:30 pm
UNREAD_POST 
Днес въпросния ламбда контрол тръгна. Оказа се че магнитния вентил все пак трябва да е завит за изпарителя, а не на маркуча на мястото на клапана, което е малко необяснимо за мен.
Забелязах и следното: На празен ход, на клемите за управление на вентила, има 0 волта, т.е. той е в крайно затворено положение.
При форсиране на колата (пак на място) се вдигна до 5-6 волта, т.е. клапана подаде повечко газ. Май ще трябва да свържа мултицета в купето и да гледам какво ще се случва по време на движението, но по всички признаци работи. Напълних до горе газ и видя колко км ще се минат.


Съб Мар 03, 2007 6:36 pm
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Днес въпросния ламбда контрол тръгна.

:D :36_2_25:


Съб Мар 03, 2007 7:47 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Днес въпросния ламбда контрол тръгна. Оказа се че магнитния вентил все пак трябва да е завит за изпарителя, а не на маркуча на мястото на клапана, което е малко необяснимо за мен.
Забелязах и следното: На празен ход, на клемите за управление на вентила, има 0 волта, т.е. той е в крайно затворено положение.
При форсиране на колата (пак на място) се вдигна до 5-6 волта, т.е. клапана подаде повечко газ. Май ще трябва да свържа мултицета в купето и да гледам какво ще се случва по време на движението, но по всички признаци работи. Напълних до горе газ и видя колко км ще се минат.

Браво успя дам я подкараш май сетне ако има проблеми се обади.


Нед Мар 04, 2007 8:38 pm
Профил
UNREAD_POST 
Интересното е че днес и аз направих някои замервания с мултицета на моя ламбда контрол, но резултатите са доста по-различни от тези на Здравко. Като прехвърля на газ ми дава напрежение около 11,5 волта като варира в рамките на 0,1 до 0,3 волта. Най-високата стойност беше около 11,8 а най ниската - 11,3 волта. На празен хода като поработи 8-10 секунди и напрежението пада на 0 волта, а само леко подаване на газ резултира в подаване на 11,5 волта. Напрежението се мени постоянно в рамките на горепосочения волтаж - при форсиране за момент се увеличава а после пак пада до 11,5 - доста прилича на волтажа на самата ламбда сонда в работен режим. Не знам дали това е нормално, при положение че Здравко отчита изцяло променлив волтаж а при мен е относително постоянен. Може би модела просто е различен и управлението е изградено на постоянното включване и изключване на подаването на газ според показанията на сондата. Може би колегата qniz ще каже дали е нормално или не. Аз твърдо съм решен да подкарам и моя ламбда контрол, особено като чета какви резултати има при колегите. Така или иначе всичко при мен е монтирано и завися само от свързването на два кабела и поставянето на клапана на маркуча за газта.
Чакам някое мнение за да реша какво да правя.


Пон Мар 05, 2007 12:31 am
UNREAD_POST 
Аз сега ще споделя и още нещо: На празен ход, закачих мултицета и започнах от винта на клапана след вентила на ламбда-газта да затварям. В един момент, явно , сместа стана бедна, защото напрежението започна да се вдига , колкото повече затягах, толкова повече се вдигаше и накрая стигна 12 В.
Явно тогава беше най-бедна сместа. Развих обратно винтчето до достигане на 0 В и така го оставих. Предполагам, че това е оптималното положение.



Яворе, твоя ламбда газ също ли е БРЦ - Блиц? Ако е така, вентила се закача на сините жици. И тези 11.3-11.8 волта са индикация за бедна смес. Опитай да увеличиш притока на газ от винтчето и мерни с мултицета - дали напрежението не пада!


Пон Мар 05, 2007 7:53 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Аз сега ще споделя и още нещо: На празен ход, закачих мултицета и започнах от винта на клапана след вентила на ламбда-газта да затварям. В един момент, явно , сместа стана бедна, защото напрежението започна да се вдига , колкото повече затягах, толкова повече се вдигаше и накрая стигна 12 В.
Явно тогава беше най-бедна сместа. Развих обратно винтчето до достигане на 0 В и така го оставих. Предполагам, че това е оптималното положение.



Яворе, твоя ламбда газ също ли е БРЦ - Блиц? Ако е така, вентила се закача на сините жици. И тези 11.3-11.8 волта са индикация за бедна смес. Опитай да увеличиш притока на газ от винтчето и мерни с мултицета - дали напрежението не пада!

Колега на Явор е СТОРМ но работи по сьщия начин и е сьс сьщия изпалнителен блок днес му пратих и на него такьв като на теб. А напрежението е високо защото е с отворен колектор на транзистора и дава високо напрежение като сложи блока ще се натовари и ще падне напрежението тогава ще започне да показава корекно сега не е вярно.


Пон Мар 05, 2007 10:24 pm
Профил
UNREAD_POST 
Янко, а по начина по който го настроих както съм описал по-горе дали е добре?

Колата върви видимо по-добре (динамиката и) сега чакам да свърши бутилката за да я засека колко харчи.


Пон Мар 05, 2007 10:28 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Янко, а по начина по който го настроих както съм описал по-горе дали е добре?

Колата върви видимо по-добре (динамиката и) сега чакам да свърши бутилката за да я засека колко харчи.

Това е само на тихите обороти и няма да се отрази на разхода *ти с кой винт направи това редуктора има два винта за настройка*. Да така е добре но като засечеш ще споделиш и ще решим как да го докараме до нормален разход ако е извьн нормите.


Пон Мар 05, 2007 10:53 pm
Профил
UNREAD_POST 
На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдата


Вто Мар 06, 2007 9:16 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдата

А това е и за варвенето но като го засечеш ще споделиш и ще видим какво ще правим.


Вто Мар 06, 2007 9:33 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Чет Яну 13, 2005 11:40 am
Мнения: 126
Местоположение: Пловдив 04 Северен
UNREAD_POST 
чакам да кажете нещо за расхода,и дано да е голяма разликата ,че за 50 ст на 100 км .......

_________________
типо 1.4 карбуратор на газ


Вто Мар 06, 2007 10:21 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
dan4o написа:
чакам да кажете нещо за расхода,и дано да е голяма разликата ,че за 50 ст на 100 км .......

Колега левче + динамиката си заслужава особедно за последното.


Сря Мар 07, 2007 1:09 am
Профил
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
На клапана на маркуча с готовата смес който е след вентила на ламбдата


Здравко, споредм мен ти не ползваш лабда контрола в момента.
Щом последната регулация е от винта след ламбдата. По принцип него не трябва да го има въобще - т.е. трябва да е отворен докрай. Иначе самата настройка трябва да стане от редуктора. Така де факто лабда контрола е контролиран от този клапан.
Аз вчера също имах сериозна борба с моя ламбда контрол. Засега успявам да изкарам само прекалено богата смес - тоците на ламбда контрола стоят на 0 - т.е. сместа е достатъчно богата и няма какво да регулира. Оказа се че моя изпарител е OMVL REG 90 - двукамерен. Доста противоречиви мения чувам за тази марка - от "осанна" до "разпни го" - един го хвали, друг го плюе. Аз ще се поборя с него известно време пък да видим. Ако някой знае как се настройва точно - да казва. Ианче Здравко - и аз като навия винта след ламбдата почва да работи ама кел файда...по хасковски - без ефект.
Според мен настройката трябва да е нещо такова - при тихи обороти - да кажен 0 - 0,5волта, при подаване на газ - дсотигане на 3-5 волта при маскимални обороти на празен ход - т.е. до 10-11 при натоварен кола. Ама това са само предположения.


Сря Мар 07, 2007 10:15 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 63 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 16 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg