Дата и час: Вто Апр 23, 2024 4:40 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол? 
Автор Съобщение
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/FiatForumGAS/BRC/Blitz/BRAVO%201.4i%2012V%20-%20BRAVA%201.4i%2012V.PDF
Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток.

Уффф, нещо с италианския не съм много в час :cry: :mrgreen: , но ... ето един извод, дано ти е от полза :roll: .
attuatore /на италиански/=actuator /на английски/=задвижващ механизъм /на БГ/ :idea:
Да магнитен вентил е, който се управлява по ток! Но интересно в какви граници /от-до/, съответстващи на напълно отворен-затворен, е този ток? Е това сигурно е зададено в електронния блок на ламбда контрола :roll: ?
Сега ще попитаме чичко Google за повече инфо:
attuatore+BRC :roll: :wink: :arrow: http://www.brc.it/prodotti/sistemi_controllo_it.html
actuator+BRC :arrow: http://www.google.bg/search?hl=bg&q=act ... 0%B5&meta= уфф, май трябва да се добави още нещо /марка на този вентил :roll: ли, друго ли ... /, иначе :cry: :mrgreen: Дерзай :wink: :mrgreen: !
П.С. Сега видях, че в другата тема сте изяснили нещата с gnisZ. :D Само да допълня - и при мен не се чува щракване от към степ мотора при прехвърляне на газ - мисля, че това е нормално! :wink:


Чет Фев 08, 2007 12:19 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
masterkar написа:
zgabrovski написа:
Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/FiatForumGAS/BRC/Blitz/BRAVO%201.4i%2012V%20-%20BRAVA%201.4i%2012V.PDF
Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток.

Уффф, нещо с италианския не съм много в час :cry: :mrgreen: , но ... ето един извод, дано ти е от полза :roll: .
attuatore /на италиански/=actuator /на английски/=задвижващ механизъм /на БГ/ :idea:
Да магнитен вентил е, който се управлява по ток! Но интересно в какви граници /от-до/, съответстващи на напълно отворен-затворен, е този ток? Е това сигурно е зададено в електронния блок на ламбда контрола :roll: ?
Сега ще попитаме чичко Google за повече инфо:
attuatore+BRC :roll: :wink: :arrow: http://www.brc.it/prodotti/sistemi_controllo_it.html
actuator+BRC :arrow: http://www.google.bg/search?hl=bg&q=act ... 0%B5&meta= уфф, май трябва да се добави още нещо /марка на този вентил :roll: ли, друго ли ... /, иначе :cry: :mrgreen: Дерзай :wink: :mrgreen: !
П.С. Сега видях, че в другата тема сте изяснили нещата с gnisZ. :D Само да допълня - и при мен не се чува щракване от към степ мотора при прехвърляне на газ - мисля, че това е нормално! :wink:

Ето малко информация за твоята система намерих я случайно в моя конп.
Немога да го кача фаела е ПДФ. но мисля че на имеила ще стане. Може да го качиш вьв форума.
Колега вече е в твоята поща в Гугала.


Чет Фев 08, 2007 12:48 am
Профил
UNREAD_POST 
qnisZ написа:
Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбира се и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.

qnisZ, би ли обяснил накратко каква е ролята на ТАП /предполагам, че това е съкращение от TAP - Timing Advance Processor?/ :roll: ! Използва ли се /има ли нужда :roll: / такъв процесор при инжекциони или той е само за карбураторни ДВГ с АГУ /за срамота :cry: : не знам имам ли такова нещо :roll: - да не се окаже елемент на ламбда контрола :shock: /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?


Чет Фев 08, 2007 10:36 pm
Напреднал шофьор на Фиатка
Напреднал шофьор на Фиатка

Регистриран на: Сря Ное 23, 2005 11:29 pm
Мнения: 450
Местоположение: Хасково
UNREAD_POST 
По името му не се ли ориентираш? :D
Променя се ъгъла на предварене и не само при инжекционите,а и при газовите инжекциони не е излишно да се сложи.Аз скоро ще слагам такъв.За метанови уредби пък е почти задължителен!


Пет Фев 09, 2007 12:05 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
masterkar написа:
qnisZ написа:
Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбира се и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.

qnisZ, би ли обяснил накратко каква е ролята на ТАП /предполагам, че това е съкращение от TAP - Timing Advance Processor?/ :roll: ! Използва ли се /има ли нужда :roll: / такъв процесор при инжекциони или той е само за карбураторни ДВГ с АГУ /за срамота :cry: : не знам имам ли такова нещо :roll: - да не се окаже елемент на ламбда контрола :shock: /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?

ДА ТАП означава Timing Advance Processor. По принцип всички автомобили които карат на газ и на метан се нуждаят от него независимо дали е карбуратор или някакъв вид инжекция. Това се налага поради причината че газта и метана са с по голямо октаново число *горивата горят по бавно, по плавно* и двигателя се нуждае от по рано подаване на искрата за да може * налягането от изгарянето на горивото да натисне буталото веднага след преминаването на горна мъртва точка на буталото* да се използва по пълно капацитета на горивата *покачваме КПД на двигателя на газ и метан*, В някой инжекции има вградено това за по високо октанен бензин но там марша е много малак и е недостатъчен *не може да премести толкова напред центровката* за нормалната работа на газ и метан.
Това се изразява в покачване на динамиката на колата и спадане на разхода.


Пет Фев 09, 2007 12:11 am
Профил
UNREAD_POST 
qnisZ написа:
masterkar написа:
/за срамота :cry: : не знам имам ли такова нещо :roll: - да не се окаже елемент на ламбда контрола :shock: /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?

По принцип всички автомобили които карат на газ и на метан се нуждаят от него независимо дали е карбуратор или някакъв вид инжекция...
В някой инжекции има вградено това за по високо октанен бензин но там марша е много малак и е недостатъчен *не може да премести толкова напред центровката* за нормалната работа на газ и метан.

Аха, ясно, нещо като това :mrgreen: http://www.autodiags.com/jetspark.html
И все пак не разбрах: Този процесор отделно блокче ли е или може да е вграден в ЕКУ-то или електронния блок на ламбда контрола при инжекционите? И конкретно как стои въпроса с колата от подписа ми?


Пет Фев 09, 2007 12:27 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
masterkar написа:
qnisZ написа:
masterkar написа:
/за срамота :cry: : не знам имам ли такова нещо :roll: - да не се окаже елемент на ламбда контрола :shock: /? Можеш ли да постнеш някаква снимка или схемичка на такъв процесор?

По принцип всички автомобили които карат на газ и на метан се нуждаят от него независимо дали е карбуратор или някакъв вид инжекция...
В някой инжекции има вградено това за по високо октанен бензин но там марша е много малак и е недостатъчен *не може да премести толкова напред центровката* за нормалната работа на газ и метан.

Аха, ясно, нещо като това :mrgreen: http://www.autodiags.com/jetspark.html
И все пак не разбрах: Този процесор отделно блокче ли е или може да е вграден в ЕКУ-то или електронния блок на ламбда контрола при инжекционите? И конкретно как стои въпроса с колата от подписа ми?

Този блок е сьвсем независимо устройство. За твоята кола зависи с колко бобини е с една, две или повече. Има няколко начина на монтаж. Единия е когато е с една/две бобин без вграден комутатор в нея слага се ТАП с вграден комутатор *но тук трябва да се има в предвид че някой ЕКПУ следят за наличие на бобина а тези на ДЖЕТО #просто ги спестява а в тези на АЕБ ги има вьв всички# са без него и не трьгват на някой модели*. Втория начин е когато бобината има вграден комутатор слагесе ТАП без комутатор. Третия начин е на самия датчик за центровката слагасе за една, две и повече бобини *зависи от типа инжекция*.
Забрави да сложа снимка е, малко е не изчистен *меко казано мрьсен* но такава имам в момента.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Пет Фев 09, 2007 12:45 am
Профил
UNREAD_POST 
Благодаря за подробното разяснение! :D :D :D
При мен емулатора на дюзите е на същата фирма A.E.B. /Reggio Emilia Italy/ :!:


Пет Фев 09, 2007 11:19 am
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 6:17 pm
Мнения: 39
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Понеже гледам има доста хора из форума с брави 1.6 16В на газ може ли някой да ми каже горе долу колко излиза цялото поставяне на газова с всичките му там екстри емулатиори за дюзи ,ламба сонда контрол и т.н ,щото милсех да не слагам газова ако не е газов инжекцион понеже изчетох доста из форума обикновенна газова на 1.6 пълна инжекция и дори и с тия емулатори пак гледам че има доста проблеми. Но пък то вече не се търпи 14-15 градско бенз не се издържа. Имаче една поговорка не ме яд,че 4е карам москвич ,яд ме е че харчи като БМВ :D


Пон Фев 12, 2007 12:32 pm
Профил ICQ
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
danzkix написа:
Понеже гледам има доста хора из форума с брави 1.6 16В на газ може ли някой да ми каже горе долу колко излиза цялото поставяне на газова с всичките му там екстри емулатиори за дюзи ,ламба сонда контрол и т.н ,щото милсех да не слагам газова ако не е газов инжекцион понеже изчетох доста из форума обикновенна газова на 1.6 пълна инжекция и дори и с тия емулатори пак гледам че има доста проблеми. Но пък то вече не се търпи 14-15 градско бенз не се издържа. Имаче една поговорка не ме яд,че 4е карам москвич ,яд ме е че харчи като БМВ :D

Колега не е никакьв проблем да сложиш обикноведно АГУ на тази кола. Колко излиза зависи от каде ще я сложиш и каква е точно. А за ламбда контрола зависи колко пари искаш да дадеш и какво точно искаш да прави цените варират от 85/100лв *за добра втора рака* и от 120лв до 382евро за нова. А ТАПа пак така 65/75лв втора рака и от 115/146лв за нов + кабели 15/25лв и се формира цената която тьрсиш. Но трябва да имаш предвид че газ инжекциона сьщо му трябва ТАП *има някой единични модели които го имат вграден но са рятко и доста скьпи*.
А ко питаш мен няма смисьл да слагаш инжекцион обикноведното АГУ ще ти вьрши сьщата работа


Пон Фев 12, 2007 7:12 pm
Профил
UNREAD_POST 
danzkix написа:
Но пък то вече не се търпи 14-15 градско бенз не се издържа. Имаче една поговорка не ме яд,че 4е карам москвич ,яд ме е че харчи като БМВ :D

А дали нямаш някакъв проблем с колата :roll: - много ти е висок разхода - дори и за Софийско градско :cry: ?


Вто Фев 13, 2007 9:17 pm
Кара ролкови кънки
Кара ролкови кънки
Аватар

Регистриран на: Съб Дек 02, 2006 6:17 pm
Мнения: 39
Местоположение: София 16 Студентски
UNREAD_POST 
Амис сега както е студено (е то тая година не изтинска зима де) и както минавам само по 5-7 км до работа при голямо кроткане ми дава едвам 12/100 а сега и сипах една добавка за отпушване на дюзите и малко на по високи обороти я карах ми даде към 14 . Иначе ходих на диоагностика 2 пъти и и двата ми казват колата е супер нищо и няма :( Смених и термостата преди месец,ламба сондата е наред ,....незнам :?
Иначе колега гледам и твоита е EL 1.6 96-та ,първо мислех 4е е от годината, всмисъл че е от първите броики :D ,нали после и правят upgrade-и
Иначе намерих една оферта на фобос-а за газова ,какви са някои мойе ли да ми каже впечатления от там? http://www.fobos-bg.com/index.php?l=3.54.178 но офертата е без ламбда контрол,а със ламбда емулатор!!! :( Ступковото моторче влиза ли е цената на ламбда контрол-а попринцип !


Сря Фев 14, 2007 12:09 am
Профил ICQ
UNREAD_POST 
danzkix написа:
Иначе намерих една оферта на фобос-а за газова ,какви са някои мойе ли да ми каже впечатления от там?
:arrow: viewtopic.php?t=13787
Прочети всички постове на колегата Richard Burns :idea: .


Сря Фев 14, 2007 12:31 am
UNREAD_POST 
Общо взето разбрах за какво става дума относно TAP-а, обаче въпроса ми за Ламбда контрола остава.
Ще се намали ли допълнително разхода на гориво, ако имам TAP и добавя и ламбда котрол?
Колко ще ми струва за карбуратор с метан? :)


Пет Мар 02, 2007 12:55 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
Executor написа:
Общо взето разбрах за какво става дума относно TAP-а, обаче въпроса ми за Ламбда контрола остава.
Ще се намали ли допълнително разхода на гориво, ако имам TAP и добавя и ламбда котрол?
Колко ще ми струва за карбуратор с метан? :)

Колега на карборатор неможе да сложиш Ламбда контрол поради простата причина че няма ламбда сонда но ТАП можеш да сожиш и ще ти свали разхода *преблизително 1л. газ* и ще ти вдигне динамиката на колата.


Пет Мар 02, 2007 1:09 am
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg