Дата и час: Вто Апр 16, 2024 9:54 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол? 
Автор Съобщение
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
masterkar написа:
Petko написа:
Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра.

Petko, не ми се пускаше нова тема затова втория пост го "метнах" пак тук :wink: ! За емулатора на дюзи е ясно! За него беше темата само за инфо на другите колеги.

Сега за емулатора на ламбда сондата:
1.
Petko написа:
Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес.
:arrow: Извод: Този емулатор се слага само за да се лъже ЕКУ-то при работа на газ? Той не играе никаква роля за намаляване на разхода на газ?! Прав ли съм???

2.
Petko написа:
Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.
:arrow: Извод: Понеже аз имам система за ламбда контрол /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ и т.н. не е необходим ламбда емулатор, защото дори и когато работи ДВГ-то на LPG, се ползва сигнала от изхода на сондата, който се подава на електронния блок на системата за ламбда контрол /и на ЕКУ-то?/ и на база на този сигнал /и други сигнали/ се управлява стъпковия мотор /управляем дросел/, който регулира подаването на количеството LPG и т.н. Така ли е???
П.С. Може и някой друг колега да изкаже мнението си :roll:



Абсолютно си прав по всички точки. Аз съм си купил от горната фирма - ламбда монитор /не този с осцилографа, а само със светодиодите/ и виждам в реален режим на работа на двигателя, какви показания на ламбда сондата отчита. Не намирам съществена разлика в показанията при работа на бензин и газ. Аз също съм с ламбда контрол и стъпков мотор, така че имам постоянно регулиране на смесста и на газ, което се отчита от ламбда сондата. Все пак имам едно на ум, като си мисля, че стъпковия мотор не може да реагира толкова бързо и адекватно на промяната на режимите на работа на двигателя, както прави ECU-то и дюзите. Може би при по-прецизните компютри това да бъде отчетено и да фиксира моментна грешка, но не е болка за умиране.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Вто Фев 06, 2007 6:50 pm
Профил
UNREAD_POST 
masterkar написа:
Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай: :wink:
zgabrovski написа:
Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.

Е това са две противоречащи си, според мен, неща? :shock: А имаш ли управляем дросел /стъпков мотор/? :arrow: http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm /АГУ второ поколение!/. По спомен от четеното във форума: Ти нямаше ли пълен газов инжекцион /АГУ трето поколение!/?


Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!


Вто Фев 06, 2007 9:29 pm
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.


zgabrovski написа:
Ами то вече са се изяснили нещата, но аз имам 2 коли, на едната е инжекциона а на другата е въпросния ламбда газ контрол, на който липсва именно магнитния клапан за управление на притока. Но утре ще го получа от Qnis30, ще го монтирам други ден и ще пиша за резултата!

Ясно :mrgreen: . Имал си предвид стъпковото моторче=магнитния клапан! А от първия ти пост си помислих, че говориш за електронния блок за управление :arrow: блока който управлява притока на газ липсва :wink: :mrgreen:
А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро :wink: , но ...


Вто Фев 06, 2007 10:26 pm
UNREAD_POST 
Ами какво да ти кажа, тази с инжекциона въпреки че е 1.2 е страшна резачка, във високите обороти е цар. Като разход, писал съм многократно около 8.5 в София, на дълъг път - 6.5 -7 ( без и със клима). Другата е спъната, на баир гасне ( врътнал съм и кранчето). Сега очаквам като поулуча въпросния клапан (или степ мотор ) това да се оправи, като разход е около 10 в Сф и 8-9 на дълъг път.


Вто Фев 06, 2007 10:43 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
А може ли да споделиш някакви впечатления: динамика, разход, поддръжка, +, -, и т.н. сравнявайки двете коли - с газов инжекцион и с ламбда газ контрола? То е ясно, че първото е по-добро :wink: , но ...[/quote]

Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.


Вто Фев 06, 2007 11:12 pm
Профил
UNREAD_POST 
С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....
А този степ-мотор има ли нещо за настройка?
( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?
А писовете на електронния блок- как трябва да са?


Вто Фев 06, 2007 11:42 pm
UNREAD_POST 
qnisZ написа:
Колега при добра ламбда контрол динамиката на колата е единтична с тази на бензин е разбирасе и с ТАП. Разхода е молко повече от на бензин и почти сьщия на тези с газ инжекций.

И аз съм си много доволен от разхода на газ :D /дори като бях писал, преди няколко месеца, че ми гори под 9 л/100км, на много хора не им се вярваше :shock: /. Сега зимата малко се вдигна, но и предимно градското /Софийско :cry: / каране на малки разстояния си казва думата. За бензин - за сега не коментирам. Като динамика на газ - ПЕРФЕКТНА :D ! Няма проблем в ниските, а във високите /там и е силата/ - 180 км/ч на магистралата /не ми се натискаше повече :!: / върви като лодка! :mrgreen: Дори някой с разни WV, Opel и т.н. "майстори" които на равно на магистралата се правят на "голяма работа", като дойде нанагорнище и ... "умират" в огледалото ми за обратно виждане :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Вто Фев 06, 2007 11:50 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
А този степ-мотор има ли нещо за настройка?
( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?
А писовете на електронния блок- как трябва да са?

По степ. мотора няма да пипаш нищо те са стандартни за всички модели на БРЦ *е изключение правят по новите модели*. За настройката трябва да се пази в памета на системата и няма нужда от настройка *ако даде някакви отклунения може да отидеш да настроят ламбда комтрола*.
За пиновете незнам но ако я снимаш може и да се разбере *в повечето случай над пиновете пише за какво става дума*.


Сря Фев 07, 2007 11:08 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
С нетърпение чакам утре за да споделя дали е така....
А този степ-мотор има ли нещо за настройка?
( В смисъл трябва ли да се ходи на газ анализатори или нещо подобно)?
А писовете на електронния блок- как трябва да са?

Аз не харесвам много тези системи, неса доизмислени много *особедно решението на степ. мотора* за по новите са добри но старите..... Немога да кажа какьв ще е точно ефекта от цялата система *но щом са решили така може и да има желания ефект*.


Сря Фев 07, 2007 2:57 pm
Профил
UNREAD_POST 
Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).

Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?

Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.


P.S. Сега като се замислих, от електронния блок висяха още няколко кабелчета, и те май трябва да са свързани към устройството означено като "Modular" на тази схема http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/FiatForumGAS/BRC/Blitz/BRAVO%201.4i%2012V%20-%20BRAVA%201.4i%2012V.PDF

Някой има ли идея що за чудо е това?


Последна промяна zgabrovski на Сря Фев 07, 2007 9:38 pm, променена общо 1 път



Сря Фев 07, 2007 8:54 pm
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Доста търсих кабелите които са управлявали въпросния вентил, след като ги открих и ги сложих на вентила, без да махам клапана и да слагам вентила на пътя на газта (взе че се стъмни) и запалих колата взех да вадя и слагам кабелите на вентила, но не видях никакъв ефект ( не се се чуваше щракане каквото се чу когато в работата захраних клапана с 12 В).

Не знам дали е нормално, но ми се струва че не е. Трябвашпе нещо тая клапичка да се размърда.... вероятно е изгоряло нещо по това управление?

Утре на светло ще монтирам вентила на мястото на клапана и ще пиша за резултат.

Аз пък мисля, че всичко може да ти е ОК :roll: !
Petko написа:
Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа,...

Ако под "въпросния вентил", разбираш стъпковото моторче, не очаквай да прищраква - това е стъпково моторче което регулира количеството подавано гориво /газ/ в динамичен режим на работа на колата! Преди /в момента/ на негово място най-вероятно имаш обикновен газов клапан, който естествено при преминаване на газ се отваря /щраква при подаване на +12V/. Кабелите към стъпковото моторче четири ли са на брой? При мен са 4 :idea:


Сря Фев 07, 2007 9:36 pm
UNREAD_POST 
Не е стъпково моторче, а нещо на магнитен принцип. Означено е като "Attuatore" тука http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/FiatForumGAS/BRC/Blitz/BRAVO%201.4i%2012V%20-%20BRAVA%201.4i%2012V.PDF

Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/FiatForumGAS/BRC/Blitz/BRAVO%201.4i%2012V%20-%20BRAVA%201.4i%2012V.PDF.

А както прочетох от линка който си дал тука http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C за АГУ 2-ро поколение през това модулче трябва да постъпва инфото за оборотите, като мисля че като го няма това - едва ли ламбда газ контрола ще работи.

Търсих го по парт номер 06LB00003003 в нета и излязоха разни линкове http://www.thomgas.hr/cijene.html#4 но това е според мен някакъв онлайн каталог с цени в хърватски крони ли е какво е там...

Продължение: Сега разрових схемата на ЕКУ-то в хайнеса (http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/BravaHayness/12X%20-%20body%20electrical%20systems%20-%20schems.pdf стр.10 ) и видях че на въпросното краче 21 от ЕКУ-то постъпва сигнала от синия температурен датчик за температурата на мотора. Излиза че този сигнал се прекъсва и подава на въпросното модулче и от там в ламбда газ контрола, което съвсем ме хвърли в музиката...


Сря Фев 07, 2007 9:53 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
[quote="zgabrovski"]Според QnisZ е магнитен вентил който се управлява по ток. Днес като го получих му подадох 12 В итой щракна. Интересното е че има постоянен отвор около 7 мм и мърда напред назад вътре нещо (предполагам че така се увеличава притока на газта). Но това корто сега наистина се сетих е това че лиспва май блокчето означено като "Modular 1 Canale" тука http://www.fiat-bg.com/Downloads/Books/FiatForumGAS/BRC/Blitz/BRAVO%201.4i%2012V%20-%20BRAVA%201.4i%2012V.PDF.

Колега този отвор е за момента на работа когато няма ламбда сонда *ламбда сондата е студена не е загряла още*.
Това което казваш е симолатр на дюзи и не е фатално няма да повлияе на ламбда контрола.


Сря Фев 07, 2007 10:55 pm
Профил
UNREAD_POST 
Радвам се че се включи... не трябваше ли тая проклетия да щракне като и закачам сините жички при работеща на газ кола?


Сря Фев 07, 2007 11:04 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
zgabrovski написа:
Радвам се че се включи... не трябваше ли тая проклетия да щракне като и закачам сините жички при работеща на газ кола?

Просто бях заспал малко.


Сря Фев 07, 2007 11:38 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg