Дата и час: Вто Апр 16, 2024 4:37 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща
Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол? 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим! + Ламбда контрол?
Колеги,
попаднах на този сайт случайно, но тук много простичко е обяснено за какво служи и каква е ролята на "Емулатора на дюзи"! Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?! :mrgreen:
http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=10
П.С. По такъв начин, надявам се, ще се получи отговор на множество от въпросите в този раздел!!! :wink:


Последна промяна masterkar на Вто Фев 06, 2007 5:34 pm, променена общо 1 път



Съб Фев 03, 2007 11:49 pm
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST Re: Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим!
masterkar написа:
Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?!


Че е необходим - необходим е. Без него се шашка компютъра.
Че не е нещо сложно - така е.
Има различни видове ECU -та, едни следят дюзите като цяло, а други всяка поотделно. В първия случай се прекъсва общата верига и се лъже ECU -то, като цяло, а във втория всяка дюза се прекъсва и се поставя отделно съпротивление.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Пон Фев 05, 2007 9:27 am
Профил
UNREAD_POST Емулатор на ламбда сонда?
Колеги,
ползвам пак същата тема за още един коментар! :idea:
Някой от Вас има ли монтиран ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ - http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 ? :roll:
За още малко инфо - http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C :arrow: АГУ второ поколение
Като поразгледах под капака на моята Фиатка видях, че АГУ-то ми е изпълнено по точно тази схема! :wink: :D
Емулатора на дюзите е АRCHIMEDE - универсален за 4 цилиндъра
LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI :arrow: http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Conversion example

А ето и коментара: Във въпросните схемички никъде не виждам емулатор на ламбда сонда
Изводи:
1. При тази схема на монтаж на АГУ - не е необходим емулатор на ламбда сонда?! :roll: :wink:
2. Дори и при работа на ДВГ на газ - ламбда сондата дава инфо на ЕКУ-то - оттук си отговарям защо когато ми беше изгоряла ламбда сондата ми гаснеше колата на газ -/самоубедих се, че не са ме преметнали в сервиза като ми казаха, че ламбда сондата е изгоряла :mrgreen: /. Някакъв коментар на това ... за да ме убедите на 100%?! :mrgreen:
3. Дори и без да ми е светнала чек лампичката /дюзичката/ може би :roll: има записана грешка в паметта на ЕКУ-то при изгарянето на ламбда сондата и подмяната и с нова?! Въпрос: Възможно ли е това да води до проблеми при работа на ДВГ на бензин???


Пон Фев 05, 2007 11:31 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Вто Мар 29, 2005 9:53 am
Мнения: 155
Местоположение: Велико Търново
UNREAD_POST 
Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра. Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес. Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.

_________________
Tempra 1.8 i.e. SX SW 1995 г.
двигател 836А5.000 MPI-WEBER- MARELLI IAW 8F


Пон Фев 05, 2007 6:44 pm
Профил
Фиат идол
Фиат идол
Аватар

Регистриран на: Пон Май 23, 2005 4:18 pm
Мнения: 1403
Местоположение: пловдив
UNREAD_POST Re: Инфо: Емулатор на дюзи - защо е необходим!
Petko написа:
masterkar написа:
Всеки сам да си направи извода необходим ли е такъв емулатор при монтиране на АГУ на неговата кола?!


Че е необходим - необходим е. Без него се шашка компютъра.
Че не е нещо сложно - така е.
Има различни видове ECU -та, едни следят дюзите като цяло, а други всяка поотделно. В първия случай се прекъсва общата верига и се лъже ECU -то, като цяло, а във втория всяка дюза се прекъсва и се поставя отделно съпротивление.


моята газова на темпрата е слагана в италия и май няма такъв емулатор / поне не виждам подобни джаджи / за дюзите добре ли е да си сложа колко горе долу ще ми струва и има ли начин да разбера със 100% сигурност дали имам емулатор в момента благодаря предварително

мотора ми е 159А4000 вебер марели инжекция

_________________
TEMPRA 1.8 SW.SLX
UNO 1.0 FIRE
Изображение


Пон Фев 05, 2007 7:03 pm
Профил
UNREAD_POST 
Petko написа:
Нека първо да уточним за какво става дума: емулатор на дюзи или емулатор на ламбда сондата. Емулатор на дюзи се слага задължително,защото дюзите се прекъсват и тази грешка се отчита от компютъра.

Petko, не ми се пускаше нова тема затова втория пост го "метнах" пак тук :wink: ! За емулатора на дюзи е ясно! За него беше темата само за инфо на другите колеги.

Сега за емулатора на ламбда сондата:
1.
Petko написа:
Емулатор на ламбда сондата се слага за да се симулира регулиране на подаваното гориво и поддържане на оптимална горивна смес.
:arrow: Извод: Този емулатор се слага само за да се лъже ЕКУ-то при работа на газ? Той не играе никаква роля за намаляване на разхода на газ?! Прав ли съм???

2.
Petko написа:
Ако газовата уредба е снабдена със система за ламбда контрол т.е имаме динамично регулиране на качеството на сместа, тогава не е необходим ламбда емулатор, защото показанията на ламбда сондата са близки до тези при работа на бензин.
:arrow: Извод: Понеже аз имам система за ламбда контрол /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ и т.н. не е необходим ламбда емулатор, защото дори и когато работи ДВГ-то на LPG, се ползва сигнала от изхода на сондата, който се подава на електронния блок на системата за ламбда контрол /и на ЕКУ-то?/ и на база на този сигнал /и други сигнали/ се управлява стъпковия мотор /управляем дросел/, който регулира подаването на количеството LPG и т.н. Така ли е???
П.С. Може и някой друг колега да изкаже мнението си :roll:


Пон Фев 05, 2007 7:18 pm
UNREAD_POST 
Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва. Това което е сигурно че емулатора ти е вграден в ламбда газ контрола.


Пон Фев 05, 2007 9:47 pm
UNREAD_POST 
Е като сме почнали да я "разчепкаме" темата докрай: :wink:
zgabrovski написа:
Моето Браво също има ламбда-газ контрол, но блока който управлява притока на газ липсва.

Е това са две противоречащи си, според мен, неща? :shock: А имаш ли управляем дросел /стъпков мотор/? :arrow: http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm /АГУ второ поколение!/. По спомен от четеното във форума: Ти нямаше ли пълен газов инжекцион /АГУ трето поколение!/?
zgabrovski написа:
Това което е сигурно че емулатора ти е вграден в ламбда газ контрола.

За това съм склонен да вярвам, че е така! Но това би означавало, че:
1. При работа на бензин: Сигнала от изхода на ламбда сондата постъпва директно на ЕКУ-то - напълно нормално ...
2. При работа на газ: Сигнала от изхода на ламбда сондата постъпва директно на електронния блок за управление на ламбда контрола, който управлява стъпковия мотор / http://runel-tech.com/window.php?p=show ... tylStrony= / . Същия този блок за управление на ламбда контрола, в който има емулатор на ламбда сондата - твое твърдение :roll: , чрез този емулатор подава сигнал към ЕКУ-то за да го лъже, че ламбда сондата си работи нормално??? Е не е ли по-нормално сигнала от изхода на ламбда сондата и при работа на газ да се подава и на ЕКУ-то /без да има емулатор на ламбда сонда, както когато сме на бензин/, защото така или иначе ламбда сондата си работи в нашия случай, дори и когато сме на газ? :roll:
П.С. Явно ще трябва да се потърси още инфо по въпроса! :mrgreen: А и от някъде ел. схемичка за свързването ... :roll:
Надявам се писанията ми не Ви звучат като заяждания :wink: - и аз не съм на 100% сигурен в това което пиша, но търся някаква логика, сравнявайки я с наблюденията ми и прочетеното тук-там!!! В спора се ражда истината!!! :idea:


Пон Фев 05, 2007 10:25 pm
Кара кола
Кара кола

Регистриран на: Сря Юли 20, 2005 11:48 am
Мнения: 315
Местоположение: Пловдив
UNREAD_POST 
Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.

_________________
BRAVA 1,6 16V ELX-


Пон Фев 05, 2007 10:37 pm
Профил
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 10, 2005 11:23 pm
Мнения: 202
Местоположение: Белене
UNREAD_POST 
Todor_Gagovski написа:
Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.

Ми тогава какъв е смисъла от този ламбда контрол, ако никой не регулира притока на газ, това си система от първо+ поколение отвсякъде :wink:

_________________
Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e. 88`


Пон Фев 05, 2007 11:27 pm
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
Колеги да изясним нещата с ламбда контрол системите. Колегата който каза че най вероятно в системата има вграден симолатор на ламбда сонда е прав. В почти всички ламбда контрол системи има такьв емулатор но той се програмира дали да работи или не в зависимос от колата *модела на инжекцията*. За да не звучи мойте думи на изус ще приложа малко схеми.


Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.


Вто Фев 06, 2007 12:04 am
Профил
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST Re: Емулатор на ламбда сонда?
masterkar написа:
Колеги,
ползвам пак същата тема за още един коментар! :idea:
Някой от Вас има ли монтиран ЛАМБДА КОНТРОЛ /LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM/ - http://runel-tech.com/?p=productsMore&iProduct=8 ? :roll:
За още малко инфо - http://www.memtextom.dir.bg/aguinfo.htm#C :arrow: АГУ второ поколение
Като поразгледах под капака на моята Фиатка видях, че АГУ-то ми е изпълнено по точно тази схема! :wink: :D
Емулатора на дюзите е АRCHIMEDE - универсален за 4 цилиндъра
LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI :arrow: http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Conversion example

А ето и коментара: Във въпросните схемички никъде не виждам емулатор на ламбда сонда
Изводи:
1. При тази схема на монтаж на АГУ - не е необходим емулатор на ламбда сонда?! :roll: :wink:
2. Дори и при работа на ДВГ на газ - ламбда сондата дава инфо на ЕКУ-то - оттук си отговарям защо когато ми беше изгоряла ламбда сондата ми гаснеше колата на газ -/самоубедих се, че не са ме преметнали в сервиза като ми казаха, че ламбда сондата е изгоряла :mrgreen: /. Някакъв коментар на това ... за да ме убедите на 100%?! :mrgreen:
3. Дори и без да ми е светнала чек лампичката /дюзичката/ може би :roll: има записана грешка в паметта на ЕКУ-то при изгарянето на ламбда сондата и подмяната и с нова?! Въпрос: Възможно ли е това да води до проблеми при работа на ДВГ на бензин???

0. Колега и в двата вариянта на ламбда контрола има вграден такьв емулатор.
1. Да тук няма нужда от емулатор той просто е вграден в системата.
2. Не колега преметнали са те когато ламбда сондата не работи ламбда контролата затваря степ. мотора до край и колата гасне. А лампичката не е светнала защото има елулатор на ламбда сонда, и колата работи без да трупа грешки.
Да има проблем когато няма емулатор колата неработи на бензин добре защото има натрупана грешка от ламбда сондата е извьн зададените граници в ЕКПУ и компа се шашка.
Има някой коли които не трупат грешка но това зависи от инжекцията на колата.


Вто Фев 06, 2007 12:30 am
Профил
UNREAD_POST 
qnisZ написа:
Колеги да изясним нещата с ламбда контрол системите. Колегата който каза че най вероятно в системата има вграден симолатор на ламбда сонда е прав. В почти всички ламбда контрол системи има такьв емулатор но той се програмира дали да работи или не в зависимос от колата *модела на инжекцията*. За да не звучи мойте думи на изус ще приложа малко схеми.

Е благодаря qnisZ! :D
Така със схемичките малко просветнаха нещата! :D
А да имаш някаква схемичка за ламбда контрол на LANDI:
LAMBDA ECOLOGIC SYSTEM /L.E.S./ - LANDI :arrow: http://www.landi-gas.com/eng/landi.html : The Products - L.P.G. Catalized Ingection - Components - LES?
Видях, че сте качили, с помощта на zgabrovski, доста неща, но не ми остава време да ги прегледам засега :? .
И още нещо: Предполагам, че имаш сервиз и апаратура за диагностика на АГУ ... и т.н. Би ли драснал къде работиш, защото това "Пазарджик област" - ми звучи много общо? Може и на ЛС.


Вто Фев 06, 2007 12:35 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Нед Яну 21, 2007 11:12 pm
Мнения: 145
Местоположение: Пазарджик Област
UNREAD_POST 
Todor_Gagovski написа:
Стана интересно та и аз да се включа.Аз също съм с ламбда газ контрол,но и на мен ми липсва мотора който регулира прихода на газ.моето мнение е че ламбда таз контрола преобразува сигнала от ламбда сондата до индентичен с този на бензин,а не влиза сигнала директно в еку то на колата,но той се мени в зависимост от езгорелите газове и качеството на сместа.Докато при ламбда емулатора си подава един усреднен сигнал който лъже екуто че сместа е оптимална.

Не колега ламбда контрол системата има задача да подьржа оптимална смес *посреством степ. мотор* вьв всичките режими на двигателя. И сьщевремено емулира работата на ламбда сондата и двигателя не трупа грешка. Ламбда контрол без степ. мотор не работи ползвасе само за емулатор.


Вто Фев 06, 2007 12:40 am
Профил
UNREAD_POST 
qnisZ написа:
2. Не колега преметнали са те когато ламбда сондата не работи ламбда контролата затваря степ. мотора до край и колата гасне. А лампичката не е светнала защото има елулатор на ламбда сонда, и колата работи без да трупа грешки.
Да има проблем когато няма емулатор колата неработи на бензин добре защото има натрупана грешка от ламбда сондата е извьн зададените граници в ЕКПУ и компа се шашка.
Има някой коли които не трупат грешка но това зависи от инжекцията на колата.

2. Не са ме преметнали :wink: ! Обяснението в сервиза беше точно като твоето, отворихме степ-мотора - същия ОК, диагностираха с тестер - изгоряла ламбда сонда - след замяната и с нова - всичко ОК на газ! Е вярно, че един от "майсторите" ми предложи да ми сложи емулатор на ламбда сонда, но ... не мина номера :mrgreen: ! Но и какъв емулатор, какви "пет лева" - нали аз си имам такъв в ламбда контрола :wink: !!! Или човека толкова е разбирал, или ... защо да не продадем един емулатор ...! Както и да е - АГУ-то ми е монтирано заводски в Италия и предположих, че няма начин там да са пропуснали да сложат някакъв емулатор, та сега да го "побългаряваме" - интуитивно съм се оказал съвсем прав :D !
Явно ще трябва да се ходи на диагностика заради бензина - но първо - почистване на дюзите /инжекторите/ - много вероятно проблема да е в тях - http://www.accurateis.com/facts.html !


Вто Фев 06, 2007 12:45 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 53 мнения ]  Отиди на страница 1, 2, 3, 4  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg