zfa159 написа:
Проблемите са няколко - много трудно се прави защото клапаните отиват надолу и натискаш като луд докато извадиш и сложиш пружината.Това трябва да го правиш с две отверки и с третата ръка да извадиш с клещи (пинсети) двете контрички.Рискът да се отплесне едната от отверките и да ти надере леглото за пула е почти 100%.Другият метод да извадиш тея контрички е да удариш рязко с камък от гедоре върху пружината на клапанът отгоре обаче тогава мже да го изкривиш,счупиш или да подбиеш буталото защото като удариш свиваш пружината и както буталото е горе директно удряш в него (ефектът от скъсване на ангренажен ремък ама симулиран ръчно).Скоба за клапани не може да се използва защото просто няма как да го хванеш отдолу.
За тая работа си има специален инструмент, за свиване на пружините. С отверките не е работа. Инструмента се хваща за болтовете на лагерите на разпр. вал и натиска тарелката на пружината. Тогава се работи много приятно и лесно. Става за 5 минути. Другият трик, за който съм чувал е, през отвора на свеща, в цилиндъра се пъха дебел 1см, плетен шнур (въже), така че клапана да опре в него - тогава клапана остава по-високо и по-малко трябва да се свива пружината.
Този метод за смяна на гумичките е най-щадящ за двигателя. При свалянето на главата е най-правилно да се сложи нова гарнитура и нови болтове, а това си е разход.