Дата и час: Чет Мар 28, 2024 1:24 pm


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Как да използваме климатроника? 
Автор Съобщение
Фиат фанатик
Фиат фанатик
Аватар

Регистриран на: Пон Дек 20, 2004 11:55 am
Мнения: 757
Местоположение: София, кв. Овча Купел
UNREAD_POST Как да използваме климатроника?
Тази тема я пускам, тъй като има доста въпроси ориентирани към работата с климатичните ни инсталации.
Взета е от колегите ни от Ланча, така че това не е мое лично мнение.
Надявам се да е точна, и да даде отговорите на доста въпроси, които биха възникнали по време на експлоатацията.

Климатроникът е доста добре обезопасен, шансът да се прецака охладителната система е малък, но въпреки това не е невъзможно, ремонтът му принципно е скъп. Има някои основни правила, които трабва да се спазват за по-оптимална експлоатация и по-нисък разход на гориво.
В зависимост от модела на компресора, Фреонът варира от 500 грама до 1 кг., за Делта 2 е 700 грама. Има едно ниво, под което системата не включва електромагнитния съединител с цел предпазване на системата, това е 150-200 грама; ако чувате постоянно цъкане отпред (вкл. и изкл.) - най-честата причина е недостатъчно Фреон, отивате някъде, където има АвтоФреонна Машина (Импас56 примерно, но е скъпо). Оптималният режим на работа на компресора е между 1500 и 3500 оборота (на 3000 завърта най-добре, съобразено е с максималния въртящ момент и разхода на гориво). Избягвайте да пускате компресора при студена кола (под 55-60 градуса на маслото), както и веднага след стартиране на двигателя, оставете поне 5 минути работа и тогава.
Системата има 2 температурни датчика, един външен, разположен в лявото огледало (отдолу, прилича на пъпка) и един вътрешен вдясно от волана. В зависимост от показанията им, при Авто режимите системата определя къде , как и колко да духа, студено или топло и тнт. Има два Авто режима:Semi Auto и Full Auto (при Фул Ауто светват и двете лампички до надписа Ауто и системата най-често си прави каквото си знае, най-често глупости. ) Аз държа моята на СемиАуто. ЕКОН режимът спира принудително компресора и климатроникът става като нормално парно/вентилатор. ЕКОН режимът трябва да се използва умерено, поне веднъж на две седмици трябва да се кара без него, за да може да се развъртят нещата по системата, при постоянното му използване най-честият проблем са гумените уплътнения на компресота, които спичат и фреонът изтича. Пълно пълнене и проверка на ситемата варира между 65 и 110 лева, в зависимост от указания грамаж на Фреон. Много често, въпреки че уплътненията са заминали, системата може да работи с години, а ремонтът на компресор струва 200 лева. Всяка кола след 5 години екплоатация подлежи на диагностика на климатична система, а след това на всеки 2-3 години се прави профилактика и допълване. Важен елемент в поленовият филтър, разположен под предната дясна чистачка. (свалят се рамената , кората и сте там, там е и клапата за вътрешен/външен филтър, която често дефектира заради една изтъркана пластмасова втулка.) Поленовият филтър чисти от прах, микроби, миризми и тнт. Веднъж на две години трябва да се сменя (оригинален е 48 лева нов) или поне да се изпере. При рязка смяна на температурата се получава ефектът на сапунерката, запотяването...Решението е да пуснете да духа нагоре, на 2-3 резки на вентилатора, без ЕКОН (със включен компресор!) и температура, нагласена на 23 градуса, колкото е средната лятна температура. За 15 секунди колата светва (прозорците), важно е филтърът да е обслужен, иначе много бавно обезпотява стъклата...Най-сигурният начин е да пуснете на LO (W) , тогава компресорът се пуска принудително...Ако е под 5 градуса външната температура, при някои системи има защита от замръзване и няма да пусне К, преди да се дигне над 5 градуса температурата.
Колкото повече е загряла колата, толкова охлаждането от климатика е по-голямо. Препоръчвам ви в големите жеги и задръствания да карате на Семи Ауто (без ЕКОН), така винаги работи степен 1 на перката за охлаждане на двигателя, държи температура около 87-90 градуса, което е чудесно за колата; ако сте големи икономисти, може да спирате компресора (с натискане на ЕКОН), когато се сускате дълго време или когато изкачвате продължително време, питата изстива за около 3-4 минути, после 3-4 минути държи студено и без компресор. Може да го използате от гледна точка на икономичност, но не прекалявайте, за да не прецакате ел. магн. съединител и уплътненията на компресора.
Не карайте с повече от 4500 оборота на компресор и не правете гонки с включен компресор. ЕКУ-то променя доста неща при пускане на компресора с цел да компенсира намаляването на кВ. В никакъв случай !!! не палете или гасете колата при пуснат компресор, така се прецаква доста. Винаги спирате с ОФФ преди да изгасите (специалистите дори препоръчват последователността да е ЕКОН>ОФФ при спиране и ОН>ЕКОН (изкл.) при пускане.)
За копчетата на Климатроника е ясно:
Дясната част определят посоката, Лявата част управляват силата и температурата на притока.
От време на време пускайте на ФуллАуто, за да се продуха системата, за около 15 минути вентилаторът ще работи на пълна мощност. През това време изредете 1-2 пъти от LO до HI обратно.
Семи Ауто се пуска като се натисне два пъти Ауто (*светват и двете лампички), после натискате < или > за вентилатора и ви изписва Мануал отдолу, това е ПолуАвтоматичният режим, който има най-голямо КПД поради вещата намеса на човешко същество, а и схемата на тия климатици е отпреди 10 години...
Това е от мен, дано да ви е полезна тази информация.
Другите да допълват.

_________________
839А5.000 - 135hp - Лукс до безкрай - Либра '00
176A5.000 - 72hp - "Пупи е върха" - Пунто '95
Х 182В4.000 - 105hp - хубава печка - Брава '99
Х 834B2.000 - 150hp - "лошият" Капоне - Х Тема '90
Х 159A3.046 - 78hp - елегантната АЯ - Типо '92
Х 146А.000 - 45hp - Панда '85


Сря Юли 26, 2006 4:19 pm
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg