Дата и час: Пет Окт 18, 2019 7:54 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 
За рестартиране на компютрите на колите 
Автор Съобщение
Кара кола
Кара кола
Аватар

Регистриран на: Съб Ное 20, 2004 12:24 pm
Мнения: 287
Местоположение: София, жк Дървеница
UNREAD_POST За рестартиране на компютрите на колите
Предлагам някой да обясни веднъж и завинаги как се рестарират компютрите на колите ни. За кои по-точно компютри става въпрос(какво е това компютър в колата), кои модели ги имат и какво помага този рестарт и т.н., и т.н.. Пускам тази тема, защото вече на няколко места прочетох различни съвети за това как се рестартва: едни казват само махаш клемата, чакаш 30мин. и си готов; др. казват - махаш клемата, даваш контакт и готово, трети пък казват, че не било хубаво на изключен акомулатор да се дава контакт!?!?!?!?! Затова моля някой ако може да седне и да обясни, каква точно е процедурата и какво ни помага тя:roll:

_________________
Tipo 1.4 i.e. 92g. 160A1.046


Чет Юни 29, 2006 1:27 am
Профил
UNREAD_POST Re: За рестартиране на компютрите на колите
Nikcho написа:
Предлагам някой да обясни веднъж и завинаги как се рестарират компютрите на колите ни. За кои по-точно компютри става въпрос(какво е това компютър в колата), кои модели ги имат и какво помага този рестарт и т.н., и т.н.. Пускам тази тема, защото вече на няколко места прочетох различни съвети за това как се рестартва: едни казват само махаш клемата, чакаш 30мин. и си готов; др. казват - махаш клемата, даваш контакт и готово, трети пък казват, че не било хубаво на изключен акомулатор да се дава контакт!?!?!?!?! Затова моля някой ако може да седне и да обясни, каква точно е процедурата и какво ни помага тя:roll:


Инжекционния компютър или както го наричат накратко ECU е това което се грижи за цялята работа на двигателя. Следи няколко датчика и на база тях определя момента и количеството на впръскваното гориво, както и момента на подаване на искрата. Целта му е двигателя да работи винаги в оптимални условия. Такова ECU имат всички бензинови двигатели с инжекцион, а също новите турбо дизели и common-rail дизели. С изключване на клемата могат да се рестартират компютрите от по-старо поколение каквито се монтират на Tipo/Tempra например. Махаш минусовата клема за далеч по-малко време и готово. Няма контакти, няма дявол. При новите мотори, Punto, Bravo/Brava и по-нови, изчитането на грешката и изчистването и от ECU може да се направи само на специализиран стенд. Още нещо важно. Това рестартиране не е златно правило за решаване на проблем по инжекциона колкото и да говорят за това някои майстори. Рестартирането помага в случаите когато грешката е натрупана например от каране на газ. Това, че ECU e регистрирало код за грешка (светване на инжекционната лампа на таблото) означава че по системите на инжекциона има проблем и той трябва да се провери на тестер какъв е. Рестарта в този случай ще помогне само докато ECU не регистрира отново проблема. Когато свети лампата ECU е в т.нар. свервизен режим при който вече не изчислява горивната смес на база датчиците в двигателя, а взима предварително записани сервизни стойности. В този случай мощността на двигателя пада, а разхода нараства.


Чет Юни 29, 2006 7:37 am
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 2 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg