Re: За рестартиране на компютрите на колите
Nikcho написа:
Предлагам някой да обясни веднъж и завинаги как се рестарират компютрите на колите ни. За кои по-точно компютри става въпрос(какво е това компютър в колата), кои модели ги имат и какво помага този рестарт и т.н., и т.н.. Пускам тази тема, защото вече на няколко места прочетох различни съвети за това как се рестартва: едни казват само махаш клемата, чакаш 30мин. и си готов; др. казват - махаш клемата, даваш контакт и готово, трети пък казват, че не било хубаво на изключен акомулатор да се дава контакт!?!?!?!?! Затова моля някой ако може да седне и да обясни, каква точно е процедурата и какво ни помага тя:roll:
Инжекционния компютър или както го наричат накратко ECU е това което се грижи за цялята работа на двигателя. Следи няколко датчика и на база тях определя момента и количеството на впръскваното гориво, както и момента на подаване на искрата. Целта му е двигателя да работи винаги в оптимални условия. Такова ECU имат всички бензинови двигатели с инжекцион, а също новите турбо дизели и common-rail дизели. С изключване на клемата могат да се рестартират компютрите от по-старо поколение каквито се монтират на Tipo/Tempra например. Махаш минусовата клема за далеч по-малко време и готово. Няма контакти, няма дявол. При новите мотори, Punto, Bravo/Brava и по-нови, изчитането на грешката и изчистването и от ECU може да се направи само на специализиран стенд. Още нещо важно. Това рестартиране не е златно правило за решаване на проблем по инжекциона колкото и да говорят за това някои майстори. Рестартирането помага в случаите когато грешката е натрупана например от каране на газ. Това, че ECU e регистрирало код за грешка (светване на инжекционната лампа на таблото) означава че по системите на инжекциона има проблем и той трябва да се провери на тестер какъв е. Рестарта в този случай ще помогне само докато ECU не регистрира отново проблема. Когато свети лампата ECU е в т.нар. свервизен режим при който вече не изчислява горивната смес на база датчиците в двигателя, а взима предварително записани сервизни стойности. В този случай мощността на двигателя пада, а разхода нараства.