Дата и час: Сря Юли 17, 2019 1:42 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Информация и технически параметри на Фаер двигателите 
Автор Съобщение
Фиат маниак
Фиат маниак
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 24, 2005 1:14 am
Мнения: 667
Местоположение: Божурище
UNREAD_POST Информация и технически параметри на Фаер двигателите
Двигателите фаер са харектерни със това че са напълно еднакви като конструкция и всеки Фаер двигател може да се сложи на всяка скоростна кутия за фаер.Също така са проетирани така че при късане на ангренажен ремък никога на се удряд бутала във клапани.Фаер двигателите са с обем от 769см при малката панда МК1 до 1364см при новото Стило и пунто.Има 8 клапанови и 16 клапанови версии.

Фаер 769см 8 клапана
156 A4.000
Среща се в Панда МК1 и е с карбуратор.

Обем: 769cм

Диаметър: 65mm
Ход: 58mm

Степен сгъстяване: 9.4:1

Максимална мощност: 24kW @ 5250rpm
Максимален въртящ момент: 57Nm @ 3000rpm

Диаметър смукателни клапани: 26.2 - 26.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 23.2 - 23.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.970 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30'
Ъгъл на седлото на главата: 44 degree 30'

Разпределителен вал:
Cam clearance for timing check: 1.00mm
Valve clearance inlet: 0.25 - 0.35mm
Valve clearance exhaust: 0.35 - 0.45mm
Cam lift: 7.1mm
Inlet opens (in degree): 1 BTDC
Inlet closes: 19 ABDC
Exhaust opens: 29 BBDC
Exhaust closes: -9 ATDC

Фаер 999см 8 клапана
156 A2.000
Среща се във Панда и уно е с карбуратор.

Обем: 999cc


Диаметър: 70mm
Ход: 64.9mm

Степен сгъстяване: 9.8:1/9.5:1 from chassis no. 4112 510


Максимална мощност: 33kW @ 5000rpm
Максимален въртящ момент: 80Nm/78Nm @ 2750rpm

Диаметър смукателни клапани: 30.2 - 30.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 27.2 - 27.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.970 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30'
Ъгъл на седлото на главата: 44 degree 30'


Разпределителен вал:
Cam clearance for timing check: 1.00mm
Valve clearance inlet: 0.25 - 0.35mm
Valve clearance exhaust: 0.35 - 0.45mm
Cam lift: 7.1mm
Inlet opens (in degree): 1 BTDC
Inlet closes: 19 ABDC
Exhaust opens: 29 BBDC
Exhaust closes: -9 ATDC

Фаер 1108см 8 клапана Моноинжекция
Среща се във Чинкоенченто спортинг,Шинкоенто,Панда МК1 и Пунто МК1 55.
156 C.000(панда)

Обем: 1108cc
Диаметър:70мм
Ход: 72mm

Степен сгъстяване: 9.6:1

Максимална мощност: 43kW @ 5500rpm
Максимален въртящ момент: 87Nm @ 2900rpm


Диаметър смукателни клапани: 30.2 - 30.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 27.2 - 27.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.970 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30'
Ъгъл на седлото на главата: 44 degree 30'



Разпределителен вал:
Cam clearance for timing check: 0.70mm
Valve clearance inlet: 0.25 - 0.35mm
Valve clearance exhaust: 0.35 - 0.45mm
Cam lift: 8.0mm
Inlet opens (in degree): 2 BTDC
Inlet closes: 42 ABDC
Exhaust opens: 42 BBDC
Exhaust closes: 2 ATDC

176 B2.000(Шинкоенто)
Обем: 1108cc
Диаметър:70мм
Ход: 72mm


Степен сгъстяване: 9.6:1

Максимална мощност: 40kW @ 5500rpm
Максимален въртящ момент: 86Nm @ 3250rpm

Диаметър смукателни клапани: 31.2 - 31.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 27.2 - 27.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.982 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30' +-5'
Ъгъл на седлото на главата: 45 degree +-5'


Разпределителен вал:
Cam clearance for timing check: 0.80mm
Valve clearance inlet: 0.35 - 0.45mm
Valve clearance exhaust: 0.45 - 0.55mm
Cam lift: 8.8mm
Inlet opens (in degree): 7 BTDC
Inlet closes: 35 ABDC
Exhaust opens: 37 BBDC
Exhaust closes: 5 ATDC

176 A6.000(пунто 55)
Обем: 1108cc
Диаметър:70мм
Ход: 72mm


Степен сгъстяване: 9.6:1

Максимална мощност: 40kW @ 5500rpm
Максимален въртящ момент: 85Nm @ 3500rpm


Диаметър смукателни клапани: 30.2 - 30.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 27.2 - 27.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.982 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30' +-5'
Ъгъл на седлото на главата: 45 degree +-5'

Разпределител вал:
Cam clearance for timing check: 0.80mm
Valve clearance inlet: 0.35 - 0.45mm
Valve clearance exhaust: 0.45 - 0.55mm
Cam lift: 8.8mm
Inlet opens (in degree): 7 BTDC
Inlet closes: 37 ABDC
Exhaust opens: 37 BBDC
Exhaust closes: 7 ATDC

Фаер 1242см 8 клапана моноинжекция.
Среща се на пунто 60.
176 A7.000

Обем: 1242cc
Диаметър:70мм
Ход:78.86mm


Степен сгъстяване: 9.6:1

Максимална мощност: 43kW @ 5500rpm
Максимален въртящ момент: 96Nm @ 3000rpm

Диаметър смукателни клапани: 30.2 - 30.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 27.2 - 27.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.982 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30' +-5'
Ъгъл на седлото на главата: 45 degree +-5'

Разпределител вал:
Cam clearance for timing check: 0.80mm
Valve clearance inlet: 0.35 - 0.45mm
Valve clearance exhaust: 0.45 - 0.55mm
Cam lift: 8.8mm
Inlet opens (in degree): 7 BTDC
Inlet closes: 37 ABDC
Exhaust opens: 37 BBDC
Exhaust closes: 7 ATDC
*Забележка-според един каталог 176В4.000 е със глава и разпределителен вал същите като на Пунто 75.

Фаер 1242см 8 клапана пълна инжекция.
Среща се на Пунто 1 75 и Пунто 2 60
176 A8.000(пунто 75)

Обем: 1242cc
Диаметър:70мм
Ход:78.86mm


Степен сгъстяване: 9.8:1 +-0.2

Максимална мощност: 54kW @ 6000rpm
Максимален въртящ момент: 106Nm @ 4000rpm

Диаметър смукателни клапани: 31.2 - 31.5mm
Диаметър на изпускателните клапани: 27.2 - 27.5mm
ДИаметър на стеблото: 6.982 - 7.000mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30' +-5'
Ъгъл на седлото на главата: 45 degree +-5'

Разпределител вал:
Cam clearance for timing check: 0.80mm
Valve clearance inlet: 0.35 - 0.45mm
Valve clearance exhaust: 0.40 - 0.50mm
Cam lift: 9.5mm
Inlet opens (in degree): 7 BTDC
Inlet closes: 41 ABDC
Exhaust opens: 43 BBDC
Exhaust closes: 5 ATDC

Фаер 1242см 16 клапана пълна инжекция.
Среща се на Пунто 1 и 2.

Обем: 1242cc
Диаметър:70мм
Ход:78.86mm


Степен сгъстяване: 10.2:1


Максимална мощност: 63kW @ 6000rpm
Максимален въртящ момент: 113Nm @ 4500rpm

Диаметър смукателни клапани: 22.250 - 22.550mm
Диаметър на изпускателните клапани: 22.250 - 22.550mm
Valve stem diameter: 5.974 - 5.992mm
Ъгъл на седлото на клапна: 45 degree 30' +-5'
Ъгъл на седлото на главата: 45 degree +-5'

Разпределилни валове
Cam clearance for timing check: 0.45mm
Valve clearance inlet: n/a
Valve clearance exhaust: n/a
Cam lift: 8mm (inlet); 7.5mm (exhaust)
Inlet opens (in degree): -2 BTDC
Inlet closes: 42 ABDC
Exhaust opens: 26 BBDC
Exhaust closes: 6 ATDC

Други фаер двигатели за които нямам толкова информация:

Фаер 999см 16 клапана пълна инжекция

Произвежда се в бразилия и се слага на Палио,само това знам за този двигател.
Максимална мощност:70hp at 5.750rpm
Максимален въртящ момент9.6 kgfm at 4.000rpm

фаер 1108 см 8 клапана пълна инжекция
Слага се на последните Шинкоентата и Панда МК2
Максимална мощност: 40kW @ 5000rpm
Максимален въртящ момент: 86Nm @ 2750rpm

Фаер 1248 16 клапана Турбо дизел комън реил.
Това е единсвения Дизелов двигател от семейството на Фаер моторите,слага се на Пунто Мк3 и Панда МК2.

Обем: 1248cc
Диаметър:69.6мм
Ход:82mm
Степен сгъстяване: 17.6:1

Максимална мощност: 51kW @ 4000rpm/66kW @ 4000rpm
Максимален въртящ момент: 150Nm @ 1500rpm/200Nm @ 1750rpm

Фаер 1368 8 клапана пълна инжекция
Слага се на Гранде Пунто


Обем: 1368cc
Диаметър:72мм
Ход:84mm
Степен сгъстяване: 11:1

Максимална мощност: 57kW @ 6000rpm
Максимален въртящ момент: 115Nm @ 3000rpm

Фаер: 1368 16 клапана пълна инжекция
Слага се на Пунто МК3 и Стило.


Обем: 1368cc
Диаметър:72мм
Ход:84mm
Степен сгъстяване: 11:1

Максимална мощност: 70kW @ 5800rpm
Максимален въртящ момент: 128Nm @ 4800rpm

Допълнителна информация:
Всички модификации са със взаимно заменяеми глави,като само на 769см не може да се слага друга глава заради по малки диаметър на цилиндъра. Разпределителните валове също са напълно взаимно заменяеми като вала от Пунто 75 е с най големи градуси.Новите двигатели 1368см са с аломиеви блокове,за разлика от по старите фаери.За Фаер двигатели стават всички скоростни кутии от семейството,т.е. напълно заменяеми са срещат се 4,5 и 6 скоростни кутии,както и безстепен автоматик.В бразилия се срещат екзотични модификации като 999см 16в.

http://www.fiatgroup.com/comuni/php/file_get.php?w=QFOXHGDJWJFF6HS53MXT
Ето и малко информация за ноовите модификации като Фаер турбо и други планове на фиат...

П.С>подготвям и информация за двувалките на фиат и старите едновалки пак във същия стил...
Aко има интерес може и да продължа статията със възможните тунинг по Фаер двигателите.

_________________
_______________________________________
0885261834


Пет Май 12, 2006 10:06 pm
Профил ICQ WWW
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg