Дата и час: Вто Юли 16, 2019 5:19 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 
Диагностика на запалителните свещи 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Диагностика на запалителните свещи
Всички са чували(или знаят), че по състоянието на запалителните свещи може да се съди за качеството на смесообразуване, на горене и дава нагледност на същите.

Свещите се вадят една по една. Отвиването става с внимание и без огромни усилия, ползване на допълнитено рамо и т.н. Задължително при студен двигател! Демонтирането при различните мотори има някои разлики. За по-сигурно проверете в инструкцията на автомобила. Ако нямате такава, попитайте във форум "Консултации" за съвет, ако не знаете как.
След като извадите свещта на съответния цилиндър, уверете се, че няма как да попаднат някакви механични частици в отвора на свещта, по резбата или в цилиндъра.
Ако оцветяването по свещта е светлокафяво(жълтеникавокафяво)както е показано по-долу, то работата на цилиндъра е нормална, смесообразуването е добро с добро отношение на гориво-въздушната смес. Такава трябва да е всяка свещ при нормална работа.

[img]http://free.bol.bg/me_to_u//sve6t1[1].gif[/img]

Ако свещта е черна със сух нагар по нея, това обикновенно се дължи на богата горивна смес. Черен дим от ауспуха е признак за богата гориво-въздушна смес. Качеството на гориво-въздушната смес трябва да се регулира(ако е възможно) и да се установи причината (мръсен въздушен филтър, твърде високо ниво в поплавъковата камера на карбуратора и др.)

[img]http://free.bol.bg/me_to_u//sve6t2[1].gif[/img]

При условие, че свещта е черна като нагара е мокър, това е сигурен признак за изгаряне на масло в горивната камера. Причините могат да са износени бутални пръстени, износен цилиндър, износени гумени уплътнителни пръстени на клапаните и др.

[img]http://free.bol.bg/me_to_u//sve6t3[1].gif[/img]

Ако свещта е бяла, то има прегряване в цилиндрите-опасна ситуация, при която ако не се вземат по-нататъчни мерки води до сериозни проблеми! Обикновенно е следствие от ползване на лош бензин с ниско октаново число, лоша центровка на двигателя, проблеми с охлаждането или ако свещите са с неправилно подбрано топлинно число(твърде "топли").
Ако по свещта има нанесени поражения върху керамичното покритие(изолатора) е следствие от повишени детонации в цилиндъра. Незабавно трябва да се търси решение на проблема. Нашенския хубав бензин може спокойно да доведе до такава ситуация.

[img]http://free.bol.bg/me_to_u//sve6t6[1].gif[/img]

Състоянието на долупоказаната свещ може да се предизвика при прекалено голямо предварене, бедна гориво-въздушна смес, избрана свещ с неправилно топлинно число и проблеми в охлаждането.

[img]http://free.bol.bg/me_to_u//sve6t8[1].gif[/img]

Ако не си смените свещите на препоръчаните от атомобилния производител време, то води до такива състояния

[img]http://free.bol.bg/me_to_u//sve6t9[1].gif[/img]

Като правило, използвайте само препоръчаните от производителя свещи, отговарящи на препоръчаните характеристики.
Забележка:Студените свещи имат по-голямо топлинно число, топлите по-малко. Топлинното число характеризира времето в стотни от минута, след изтичането на което свещта започва да дава преждевременно запалване на горивната смес. При установяване на повреди по запалителните свещи, те се заменят веднага. При монтирането на свещите обратно на главата, първо проверете отново за механични замърсители по резбата на отвора на свещта, след което завийте свещта на ръка до упор, след това с ключ, като не се използва допълнително рамо. Обикновенно в инструкцията на автомобила е посочена големината на усилието. Само при студен двигател.


Последна промяна me_to_u на Нед Фев 19, 2006 6:52 pm, променена общо 1 път



Чет Мар 03, 2005 5:32 pm
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Чет Ное 04, 2004 3:34 pm
Мнения: 743
Местоположение: София 11 Красна Поляна
UNREAD_POST 
Какво представляват запалителните свещи?

Запалителната свещ се състои от централен електрод, изолатор с корпус и електрод за "маса". Електродът за "маса" е херметично закрепен в изолатора, който от своя страна е неподвижно свързан с корпуса. Между централния електрод и електрода за “маса” прескача запалителна искра, която възпламенява горивно-въздушната смес. От запалителните свещи зависи лесното запалване на двигателя, работата му в режим на празен ход, ускорението и максималната скорост на автомобила. Затова не бива без основателна причина да сменяте типа запалителни свещи, препоръчван от завода-производител, които се характеризират с определено топлинно число. Топлинното число означава степента на устойчивост на запалителните свещи към топлинното натоварване в двигателя при различни условия на експлоатация.

За двигателя се подбират такива запалителни свещи, които при всякакви условия достигат температурата си на самопочистване. Колкото по-ниско е топлинното число на запалителната свещ, толкова по-високо е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-малка е устойчивостта им към замърсяване. Колкото по-виско е топлинното число на свещта, толкова по-малко е съпротивлението й на топлинно запалване и толкова по-вискока е устойчивостта й към замърсяване. Топлинното число се съдържа в обозначението на запалителната свещ. То се разчита по следния начин:

Запалителни свещи Bosch
Пример:

W R7 DCR

W - 1
R - 2
7 - 3
D – 4
C - 5
R – 6

1. W = резба M14S.25 с плоска уплътняваща повърхност, размер на ключа 21мм.; F – резба M14S1.25 с плоска уплътняваща повърхност (сглобка), размер на ключа 16мм.; M – резба M18S1.5 с плоска уплътняваща повърхност, размер на ключа 25мм.; H – резба M14S1.25 с конусна уплътняваща повърхност, размер на ключа 16мм.; D – резба M18S1.5 с конусна уплътняваща повърхност, размер на ключа 21мм.
2. R – със съпротивление против радиосмущения, не се отразява на функционирането на запалителната система.
3. Топлинно число. Скалата на топлинните числа е с диапазон от <06> (“студени”) до <13> (“горещи”). При това топлинно число <7> съответства на предишното обозначение 175; <6> на 200, <5> на 225 и т.н.
4. A – дължина на резбата 12.7мм., нормално положение на искрата; B – дължина на резбата 12.7мм., изместено положение на искрата; C – дължина на резбата 19мм., нормално положение на искрата; D – дължина на резбата 19мм., изместено положение на искрата; DT - дължина на резбата 19мм., изместено положение на искрата, 3 електрода за “маса”; L – дължина на резбата 19мм., значително изместено положение на искрата.
5. Материал, от който е изработен централният електрод: Cr-Ni-сплав (Cr-Ni – хром-никел); C – Ni-Cu-сплав (Ni-Cu – никел-мед); S – сребърен централен електрод; P – платинов централен електрод; O – стандартна запалителна свещ с подсилен централен електрод.
6. R – 1 килоом, гасящо съпротивление, 1 килоом.
Благодарение на медния (Cu), а още повече на сребърния централен електрод се повишава топлопроводимостта, а следователно и термоустойчивостта. Предимствата на запалителните свещи с платинов централен електрод са по-лесното образуване на запалителна искра, както и по-малкото износване и широкият температурен диапазон.

_________________
Alfa 156 SW 2.4 JTD
Fiat Brava 1.6 16V
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
www.locksmith-bg.com


Чет Мар 03, 2005 9:11 pm
Профил ICQ
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 1:23 pm
Мнения: 1120
Местоположение: Бургас
UNREAD_POST 
Допълнение...http://www.bosch.com.au/content/language1/downloads/9449_Poster.pdf

_________________
Изображение


Съб Окт 14, 2006 7:56 pm
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 3 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg