Дата и час: Сря Юли 17, 2019 3:52 am


Собствено Търсене


Реклама

 



Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Какво да гледам при покупка на Фиат 
Автор Съобщение
UNREAD_POST Какво да гледам при покупка на Фиат
Така, имам идеа да направим всички с общи усилия форума полезен и за желаещите да си закупят Фиат, като така станат част от групата! Аз ще дам своят дял като понапиша моите критерии при покупка на нова(друга) кола. Не претендирам за точност и обективност, пиша неща, които са част от моя недълъг опит като шофЕр. Ако модераторите смятат, че темата не е подходяща за раздела, моля да я преместят.

Какво да гледам при покупка на Фиат.

Следните напътствия са валидни за голяма част от предлаганите Фиати, като при конкретни модели може да има разлики и особености. Някои неща са общи за всички марки коли.
Първото нещо, което вижда човек в една италианска кола е прекрасният дизайн. Това е и водещо за много хора при избор на кола. Италианските автомобили презентират същността на нацията- прекрасни форми разтуптяващи сърцето дори на атвомобилния лаик, изчистени линии придаващи индивидуалност, дизайнерски решения поставящи конкурентите на колене :lol: ! Всичко е много хубаво, обаче да гледаме какво купуваме. Погледнете колата, обект на желание :lol: Боята, независимо металик, перла или акрилна трябва на всички детайли да бъде с еднакъв нюанс, да няма по-ярки от останалите части по купето. Ръждата е също неприсъща за добре поддържан Фиат. Огледайте брони, калници, врати, капачки и т.н. за луфтове. Такива не трябва да има,а където нормално има(примерно врати, преден капак) да бъдат еднакво широки. Вратите трябва да се затварят без усилие, плътно и всички по еднакъв начин. Дръжките за отваряне да работят без напъване. Огледайте уплътненията на стъклата за следи от боя. Фарове, стопове, мигачи да не бъдат с пукнатини, също да бъдат в еднакво състояние(не един фар по-нов от другия). При всякакви съмнения попитайте продавача. Тези неща често са белег за удар(лек или не)или пребоядисване по други причини. Не са непоправими, но все пак купувате си нов автомобил. При наличие на такива белези, това може да послужи за база за промяна на твърда цена. Все пак, повечето коли нов внос с удар са закупени доста по-евтино и отремонтирани тук за минимални пари.
Багажника обикновенно е чист, без протрито и скъсано,освен ако не е била фирмена кола или някой не е ходил на лозето за домати през уикенда с нея. Търсете резервната гума, оригинален крик, скоби(ако има) за дърпане(теглене) с въже.
Втори етап, влизате в купето и оглеждате седалките, волан, скоростен лост, педали и таблото. Състоянието на тапицерията, протрит волан и скоростен лост, луфтове и стърчащи гумени или други уплътнения по таблото често говорят за манипулации по брояча на изминати километри. Огледайте под таблото и около средната конзола за стърчащи кабели,често здраво облепяни с изолирбанд. Пак някой е "действал". За броя на километри не се впечатлявайте когато са малко- 99,99999% не са реални! Не съм виждал често кола около 8-9 години на 250-300 хиляди километра нов внос. А поне половината са на повече. Ама това не е и категоричен фактор за състоянието на колата, ама по-подробно по-долу! Друго, пробвате всички копчалъци, дръжки за прозорци, огледалата. Ако са ел.прозорци дали слизат до долу и се вдигат свободно и по един и същ начин. Парното дали работи, всички клапи, ако е с климатик, пробвайте и него на празен ход на на двигателя. Изобщо всичко трябва да работи безупречно и без затруднения. Пробвайте седалките дали се движат свободно по реслите, дали се вдигат/пускат ако е Фиата е с две врати, чупещия волан ако има такъв. Проверете и касетофона/ЦД плеъра/чейнджъра дали си работи. Проверка на индикаторите по таблото по-надолу.
Трети етап, отваряте предния капак. Бърз оглед за течове около гарнитури, контактни повърхности. Значение естествено има и дали е мит двигателя, по добре да не е. Стартирате двигателя задължително сами. Никакво затруднение не е позволено при завъртане! Сега слушате за особени чукания и шумове. Тук няма да се спирам, защото зависи от опита на купувача. Това, което всеки може да провери: отваряте разширителния съд и гледате първо за мазни петна. Следите
за бълбукания. Проверете цвета на маслото, ако е сменено трябва да си бистро, ако не да не е чак катран. Общо взето на пръв поглед неопитен купувач не може да открие нещо съществено. Влезте в колата и гледайте оборотомера, като слушате. Оборотите трябва да са стабилни без изобщо да "играят". Подайте газ, двигателя не трябва да прекъсва и да се мъчи или пък при по-рязко подаване на газ да се "замисля"(извесно забавяне на покачването на обороти) При стартиран вече двигател единствената лампа на табло при изключени консуматори, която може да свети е тази за предпазните колани. Изпробвайте и светлините, всички. Раздвижете рязко волана наляво-надясно но с къси движения. Трябва да няма никакво чукане. Попитайте продавача за сменените консумативи. Имайте едно наум,че докато маслото, филтри(маслен, въздушен горивен и евентуално поленов)не са по-скъпи от тези за другите масови автомобили, смяната на комплект ремъци в зависимост от модела може да е доста ангажиращ портмонето, като за 5-цилиндровите двигатели може да доведе и до инфаркт :). За конкретна информация попитайте във форума.
Следва-тест драйв! Покарайте колата като се опитайте да се съсредоточите върху глухи шумове и чукания, виене, трудно превключване на скоростите, късно "зацепване" на съединителя. Натискането на спирачката трябва да не се усеща във волана, т.е. колата да не поднася на една страна или волана да вибрира. Вдигнете малко по-висока скорост, натиснете спирачките рязко, двигателя не трябва да изгася или оборотите да се изменят скокообразно. Сега към магистралата(ко има винетка...)първо вижте как ускорява, но е пак относително според опита.Вдигнете по-бавно скорост, следете за вибрации при по-високи скорости. Като цяло усетете как се движи колата и как я усещате.Ако колата се държи отлично, двигателя работи перфектно, окачването също, то изминатите километри са не основния фактор,който да гледате. Ако всичко дотук е точно, карате към сервиза, от който сте доволни. Има обаче някои сервизи специано препоръчвани от членовете на форума. Те са с по-голям опит с италианските коли. Попитайте пак, това е важно. Колата да се прегледа от специалист по всички точки-окачване, двигател(работа и диагностика), диагностика на еърбеци и т.н. Ако в сервиза установят нещо повредено, веднага питайте за цена на детайла и труда. Така ще си направите сметка. Скритите неуточнени дефекти не са за пренебрегване! Не се подвеждайте по "може да е, може да не е". Има достатъчно внос на повечето модели,ще намерите друга кола. Някъде между етапите на оглед трябва и да попитате за комплекта ключове. Голяма част от колите с марка Фиат след 95(някои модели и по-рано)са оборудвани със система за сигурност "Фиат Код". Имобилайзер, който се деактивира от радио сигнал от комуникацията с транспондер в ключа на колата. Ако колата е оборудвана с такава система, без транспондера не може да се запали(в общия случай)!!! Такива коли излизат от завода с комплект от 3 ключа Изображение
и код карта Изображение. Търсете ги от продавача!!! Ако колата е топ и ви харесва всичко, т.е. проблема опре до ключовете, пазарете се за цената!!! Бъдете сигурни, че и той го е направил като е взимал колата! За повече информация-раздел "Евъргрийн".Наличието на сервизната книжка на автомобила също е положително. При закупуване на Фиат с двигател с принудително пълнене търсете съдействие от специалисти по турбо-мотори за консултация.
Всичко това са общи напътствия. Посещението в оторизиран сервиз е задължително!! Но преди това бъдете уверени в колата. Все пак не върви да ходите и оставяте всеки път по25-30-40 лв. за диагностика на всеки харесан автомобил.


Последна промяна me_to_u на Нед Фев 19, 2006 6:42 pm, променена общо 1 път



Съб Фев 26, 2005 8:18 pm
Член на клуба
Член на клуба
Аватар

Регистриран на: Сря Ное 03, 2004 6:35 pm
Мнения: 130
Местоположение: София, жк Люлин
UNREAD_POST Малко и от форума на AUDI.
Намерих тази статия в клуба на ауди България,ето и оригинала: http://audibg.com/NEW/index.php?showtopic=6559
Бравост на пича, дето е описал толкова детайли при огледа и закупуването на автомобил!


1. Екстериор

Блясък на боята и лака, еднаквост на всички детайли, обиколете цялата кола ,не трябва да има разлики в цвета на боята и блясъка на лака по всички детайли на колата!

Гледайте в близост до уплътненията на стъклата, лаистни и др.за пребоядисване, на посочените места често ще намерите малки люспички от новия слой лак.Тъй като масово примерно уплатнението на стъклата не се свалят и се пръска до тях.Надигнете ги лекичко и вижте под тях дали има нов слой боя на граница със стария такъв.

"Опипайте" колата с ръка по ламарините, не трябва да има разлика в гладкостта.

Разгледайте от много близо лака на боята, вижте дали има нарушения по боята които са под лака (тъмни петънца, надраскано, дупки от камъчета,) ,ако всичко това се намира под лака и той не е нарушен бъдете сигурни ,че колата е освежена с допълнителен слой лак за по добър търговки вид.Обикновено тази процедура е изпълнена не по съответните начини и лака ви след някой друг месец ще започне да се люпи......

Проверявате за удар по врати, калници и други по-големи ламарини.
Клекнете пред колата така, че под най малък ъгъл да виждате страницата на колата примерно срещу мигача, гледайте отражението на околната среда по наблюдавания елемент (врата, калник), не трябва да има сгъвки и пречупвания в отражението)
Колкото и добре да е китосано и боядисано пак си личи.заводските ламарини са идеално прави!
Погледнете пак по този начин от всеки от четирите краища на автомобила!

Вдигнете капака на двигателя и погледнете тази част около радиатора и под фаровете където свършва коша на колата най-отпред, която обикновено не се вижда, гледайте дали не е боядисвано, заварявано ,обработвано.С две думи търсете следи от удар

Загледайте сглобката на детайлите и разтоянието между тях (примерно между калник и капак/ врата и калник) нишата трябва да е еднаква по широчина навсякъде, по цялата кола!

Завийте гумите до краен оборот и разгледайте подкалниците на автомобила, те обикновено са пластмасови и ако е имало удар то вероятно са лепени и си им личи или изобщо липсват

Праговете под вратите също издават евентуални манипулации.

Разгледайте фаровете/стоповете, вижте каква марка пише на всеки един от тях (трябва да са еднакви) Загледайте също така прозрачността на стъклата на фаровете (по-новите са по прозрачни и чисти), ако единият фар е с по-ново стъкло или вид от другия, значи е сменян.

Загледайте предницата на колата, главно ламарините около решетката и около фаровете дали има следи от камъчета ,вижте и стъклата на фаровете (ако НЯМА никакви начуквания и колата е на повече от 3 години, най вероятно е пребоядисвана предницата)

Разгледайте челното стъкло за пукнатини, които евентуално биха ви създали грижа за в бъдеще

Загледайте броните на какво разтояние са до калниците, не трябва да има големи ниши (по-големи примерно от тези между вратата и калниците или между двете врати).
Висящи брони и обяснения от рода на "трябва да се намести/щтракне щипката..." не са меродавни, в повечето случаи става въпрос за счупени щипки, изкривени водачи, неоригинални брони!

Ръжда.....
.....Търсете навсякъде за да ви е спокойна главата!
Гледайте праговете, ръбовете на вратите,ръбовете на калниците, около лайстните, в коша на двигателя около фабричните заварки и роговете, задължително отворете багажника и надигнете тапицерията и погледнете състоянието на ламарината отдолу, най вече коша на резервната гума!

За годината на колата не съдете по думите на продавача или по цифрите на стъклата.За да сте сигурни разчетете VIN номера на рамата.



2.Интериор

Разгледайте салона като цяло за захабявания, изгаряния от цигари и др.
Тапицерията на седалките издържа на стотици хиляди километри и не би трябвало да е протрита или скъсана!

Вижте дали тапицерията на тавана е в разни нюанси на цвета си (ако е така, то най-вероятно е пушено здраво в колата)
Вижте също така състоянието на пепелници и запалки в същата насока, ползван пепелник колкото и да е добре измит има следи от изгаряния и пепел.

Основни белези за пробега на колата НЕ са нейният километраж ,а:
колани, волан, ск.лост,педали, седалка, дръжка на шофьорската врата.

Коланите при упъване трябва да се връщат бързо ,а не да се влачат и да им се помага в прибирането (за сравнение дръпнете задните колани и после предните и главно шофьорския)
Воланът не трябва да има секторни износвания и протривания по облицовката си, вижте главно тази част ,която при изправен волан гледа към стъклото и е седяла обикновено продължително време на слънце.Не е рядкост воланите да са покрити с нефабрични калъфи за волани (уж за по-добър конфорт), ако има такъв калъф задължително го свалете и вижте състоянието на волана!
Скоростният лост носи същите белези на захабяване както тези на волана, вижте и неговата кожичка.
Педалите и по точно тяхната гумена облицовка издържа страшно много на триене и дори 100-150 хил км градско каране не са в състояние да и нанесат сериозни захабявания.Ако са протрити сами съдете за реалните километри на колата
Шофьорската седалка се гледа в сравнение с задните седалки главно по-външен вид, проверете и всички настройки по нея за проблеми.

Загледайте МНОГО отблизо в таблото с уредите малките черни болтчета с които са хванати скоростомера и оборотомера! Отблизо се вижда дали са пипани и надрани ,обикновено са намазани с черна боя по жлеба за отверката за да заличат следите и боята се вижда (блести повече и седи неестествено), за сравнение погледнете първо тези на оборотомера (обикновено не се пипат) и после преместете погледа върху тези на скоростомера, ако има разлика- пипан механичния километраж.

Естествено проверка на всички копчетии и функции по салона е задължителна!!!!!!!
Ако нещо не работи, не се връзвайте на продавача за начина му на оправяне и неговата незначителност. (Примерно един мой близък като си купуваше колата се оказа, че ел.стъклото на шофьорс. врата не работи и при отваряне на вратата видяхме, че липсва целия механизъм държащ и направляващ стъклото и стъклото беше подпряно с парче дъска!!!!!!)

Пуснете касетофона и вижте дали всички говорители свирят, много често се изкорубват!!!!

Проверете парното дали духа топло , може да има проблеми по отоплителната инсталация, която се ремонтира традиционно трудно, проверете и климатика дали изтудява въздуха или просто духа!
Безпроблемния климатик изтудява почти мигновено, не се връзвайте на обясненията на продавача

При изключен двигател въртете няляво и надясно 1/4 оборот волана за евентуални луфтове.


3. Двигател

Капакът си го отвярате вие за да сте сигурни, че не е направена някоя магария от собственика/продавача по механизъма (изобщо колкото по-малко пипа "лошия" при огледа на колата толкова по-добре - всичко си правете вие, не се оставяйте той да ви демонстрира!)
За външен вид няма какво да говориме, защото масово се мият и пудрят двигателите.
Все пак гледате за нормалните неща: течове, съмнителни омотваници със скоч, лепени пластмаси и др.
Вижте преливника на охладителната система, обикновено той е от прозрачна пластмаса и се вижда цвета на антифриза-по вътрешните стени на казанчето (преливника) не трябва да има тъмни петна и налепи, това говори, че антифриза не е сменян редовно!
Вижте и самия цвят на антифриза, да знаете, че кафяв антифриз няма! ;-)

Преди за запалите двигателя го пипнете по колекторите или на друга нагряваща се част за да видите дали е топъл, ако е топъл значи скоро е пален и евентуалните проблеми при студен старт са скрити от Вас!!!!!
Запалете двигателя (ВИЕ!!!!) за да можете да разберете дали пали без газ или е необходимо да подавате газ (не е нормално), също така за да разберете дали веднага пали или е наложително да задържате стартера на ключа.

Веднага се услушайте за почуквания на клапани, повдигачи
Заслушайте се в звука и работата на двигателя
Не трябва да има прекъсвания, чукания, фучене ,свирене на ролки и ремъци и други нетипични звуци
Ако имате чаша с вода или кафе я сложете върху двигателя и се загледайте в вълничките по повърхността на течноста, колкото са по малко толкова по-добре работи двигателя.
тресящ двигател има проблеми от всевъзможен характер!
Изфорсирайте-пак се ослушвате за шумове.

Може да откачите един по един кабелите за свещите и да видите дали има "слаб" цилиндър.Някой който след изключване почти НЕ оказва влияние в работата на двигателя!

Вижте дали оборотите на празен ход са стабилни, не трябва да имат видими колебания.
Ако "играят" имайте предвид сериозни ремонти!!!!(избягвайте такива коли!!!!)
Принципно повече от 1000 оборота при загрял двигател НЕ са нормални!
Подавайте разко газ на двигателя, вижте дали поема/укротява добре (реагира адекватно)

Отвийте капачката на маслото при работещ двигател, от там не трябва да духа!!!!!!!!
Това е много важно!!!!!
Ако духа бягайте далеч от такъв двигател.
Вижте също така около гърловината и по долната част на капачката за налепи.Не трябва да има такива!!!!
ако наслояванията са бели или жълтеникави, значи маслото се смесва с антифриз
ако са черни то най-вероятно маслото не е сменяно или има доста добавки.

Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
Изобщо ако продавача много се дърпа и не иска да прави това които му предлагате включително и това колата да не се води на сервиз, а да си доведеш майстор на място (щото цоловия номер на колата е изтекъл и тя не може да се движи с него) ,му кажете Чао и отидете при друга кола.

Ослушайте се за работата на бензиновата помпа.Тя не трябва да се чува при запален двигател, нито отвън нито отвътре в колата!
Влезте в купето и на изключен двигател дайте няколко пъти на контакт и слушайте отзад какъв шум издава помпата.Принципно трябва да се чува слабо, ако я чувате виещо и шумно значи е тръгнала!

Хидравликата на волана може да я натоварите като завиете волана или до крайно ляво или до крайно дясно и задържите (примерно 10 сек), услушайте се за странни шумове, погледнете след това и за теч от хидравликата в двигателния отсек

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!

Задължително правите компютърна диагностика (15-30лв)
Там ще ви проверят работата на свещи, ламбда сонди, кабели и на двигателя като цяло.Неща които няма как да разберете дали работят добре!
Компресия?

Ауспуховата система се проверява за пробойни, като на работещ на празен ход двигател с ръка запушите изходната тръба/и - ако двигателя започне да глъхне всичко е наред, ако обаче не си промени работата значи има дупка някъде!


4.Ходова част

Загледайте предните гуми за издевателства на авто-джамбазите преди продажба (въртене на гуми и оттам тормоз на двигателя и ходовата част)
повърхността на грайферите трябва да е гладка независимо колко са износени гумите ,не трябва да са накъсани или да имат малки назъбвания това говори, че са въртяни здраво по асфалта.

Сложете по един крак странично върху горната част на гумите и ги натиснете към купето без да си вдигате крака от тях, не трябва да има луфтове, това говори за разбити лагери!

Вижте спирачните дискове ако това е възможно, не трябва да имат ръб в края си спрямо страницата им, не трябва също така да са на "коловози" по гладката си част."Коловозите" се получават когато е карано до край с накладките и започне метала да трие по дисковете, така дори и да смените накладките те ще придобият формата на дисковете и спирачките няма да са оптимално ефективни.

Внимателно загледайте разтоянието което има пред и след гумата до калника, трябва да е симетрично сравнете го и с другите гуми.
Така може да забележите по-големи удари и изкривявания по шасито
(по малките ще ви ги кажат след реглаж на предницата)

ПОКАРАЙТЕ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО КОЛАТА ПОНЕ 10км......
.....След това задължително хвърлете едно око пак на двигателя и се огледайте за течове, който са били предварително измити с пароструйката, гледайте около всички гарнитури и семеринги, хидравличната помпа и др.

Изредете всички скорости, следете за евентуални придърпвания и спадове в мощността
Засилете поне с 80/100км/ч. пуснете по-инерция и се заслушайте за съмнителни свирещи звуци (лагери, диференциал)
Натиснете по-рязко спирачките от 100км/ч до окончателното спиране на автомобила....
...Колата не трябва да носи на една страна по-време на спирането или да претриса.
Първото говори за неизправни спирачки, а второто за износени и покривени спирачни дискове.

По време на движение (примерно 60км/ч.) по равен и прав път свалете ръце от волана, колата трябва да запази зададената треактория ,а не трябва да носи наляво или на дясно, това говори за нарушена геометрия.Може нещата да опират само до реглаж на предния мост, но може и да е резултат от сериозен удар!!!И в двата случая говориме за немърливост на предния собственик

Вижте скоростния лост дали има луфтове.
Изключете от скорост (неутрална) и го бутайте от крайно ляво до крайно дясно положение (не да вкл. на скорост) и усетете дали по целия си ход има съпротивление на пружина или в средата има свободен ход.Това говори за поразбити скоростни водачи.

Проверете съединителя дали не е свършил.Паркирайте колата срещу бордюр с предницата, така че предните гуми да са опрели в бордюра, дръпнете ръчната спирачка (ако няма бордюр и само на ръчна сп.става-стига да държи здраво)
Запалете двигателя ,включете на 3 скорост и дръжте съединителя натиснат, вдигнете около 2500/3000 оборота и задръжте педала на газта, постепенно и бавно започнете да отпускате съединителя и накрая го отпуснете изцяло....
...ако колата изгасне-Добре!
ако остане двигателят да работи, значи съединителя приплъзва.
Направете същата процедура и на 2-ра скорост!
Това е тест за напълно свършен съединител!

Проверете за износени карета/полуоски!
Отидете с колата на място където спокойно можете да въртите колата в кръг.
На пълно завъртян волан описвайте кръгове (един кръг наляво ,един на дясно) на 1 скорост, ако се чува чаткане/тропане откъм предните гуми значи са за смяна.
Може и да го усетите и на завой при нормална обстановка на 1-ва скорост, но теста е по сигурен.

Проверка амортисьори.
Най-сигурно е на Шок-тестер.Правят го в фирма D&N -безплатен е!
Иначе за по тежките коли: минете през дупка или "спящ полицай" с предницата и ако усетите неприятно полюшкване на предницата което продължава повече от секунда значи амортисьорите са за смяна.
За по-леките коли: натиснете предницата/задницата на колата с цялата си тежест върху амортисьора (калника) и отпуснете рязко, не трябва да има полюшквания до окончателното спиране.Читавият амортисьор не допуска това!

5.След покупката

Хора, задължително ПРЕДИ покупката на даден автомобил си сметнете следните КОНСУМАТИВИ:
-двигателно масло
-Ангренажен ремък(+труда по смяната!)
-Ангренажна ролка
-обслужващ ремък
-въздушен филтър
-маслен филтър
-горивен филтър

Сумата на гореизброените консумативи, задължително трябва да я имате!!!!
Смяната на консумативите е задължителна!!!
+ минимум 200-500лв за допълнителни нужди (свещи, накладки, акумулатор, гуми, антифриз, спирачна течност ,др.)

Желателно е да си смените и тези неща за да имате кола на която можете да разчитате!!!!

Консумативите (и другите части) винаги ги купувайте от сигурни магазини, драснете някой ред в интернет и вижте кой е вносител на даден продукт и купете от него, дори и малко по-скъпо да ви излезе, по този начин намалявате риска от ментета.

Двигателното масло не е толкова важно какъв визкозитет ще има (15W-40 или 10W-40 и т.н.) и каква марка е ,по-важното е да отговаря на маслоспецификациите на завода производител!!!!

Никога Не подценявайте ролята на масления филтър, той е почти толкова важен колкото маслото, сменя се заедно с маслото!!!!
Филтър без клапи/с по-малко клапи/ по-малък капацитет, обесмисля до голяма степен налятото хубаво масло и става опасен за работата на двигателя!!!


Антифризът също трябва да отговаря на съответни норми, за да сте сигурни, че охладителната с-ма ще функционира оптимално.Не си мислете, че евтин антифриз или по-лошото с вода нещата са същите.Антифризът освен специфично охлаждащо действие (по-добро от това на чистата вода) има и почистващо и смазващо действие.Трябва да е по съответните норми зададени от производителя, за да не наруши частите с които контактува (пласмаса, алуминий, други метали и смески)
Затова помагат и цветовете на антифриза

Не купувайте по-голям акумулатор от предписания, няма смисъл тъй като алтернаторът няма да може да го зареде на максимум и така или иначе ще имате същият разполагаем капацитет и един разреден акумулатор!

Не пренебрегвайте спирачната течност (сменя се на около 2-3 г.)
Не пренебрегвайте накладките (купувайте само на известни фирми, не лепете феродо)
Не пренебрегвайте гумите, това е инвестиция която наистина си заслужава всеки даден лев, колата ви независимо колко системи за сигурност има, независимо колко нова е и мощна, независимо от марката й контактува с пътя единствено с гумите си!!!!
Замислете се над това, преди да решите, че музиката или летите джанти са по необходими от НОВИ гуми!!!!!

Не поставяйте по-големи или по-малки бушони от предписаните!!!
Нарушавате защитата на ел.системата и може да имате сериозни проблеми.

Преглеждайте често и сменяйте прокъсаните маншони на полуоските/каретата, защото един маншон струва 10-15лв и незямяната му с нов води неменуемо до ремонт за 10 пъти по-голяма сума.

Принципно не е хубаво да се слагат по-високи/по-ниски гуми от предписаните, защото това се отразява на достоверноста на данните получавани от скоростомера и километража.
Ако се сменят височините на гумите или цолажа на джантите гледайте като радиус да са еднакви (гума+джанта).

Следете за правилно напомпани гуми.Прекалено напомпаната или спадната гума няма оптимален контакт с пътя.
Информация за това на колко атмосфери трябва да се помпат гумите може да намерите обикновено на малка лепенка около шофьорската врата или от вътрешната страна на капачето на резервоара и др.места.

Ако ви изгори крушка по таблото и решите да я сменяте, задължително вижте на изгорялата колко вата е и си купете същата.Не слагайте по-мощни крушки ,защото много често водят до стопяване на пластмасите около тях.






Естествено това са само съвети ,сигурно са малко колите покриващи тези изисквания, но ако някой намери такава кола да му е честита!


Съб Ное 05, 2005 10:24 pm
Профил ICQ
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пон Апр 03, 2006 4:42 pm
Мнения: 9
Местоположение: София 19 Люлин
UNREAD_POST СЪВЕТ за BRAVA???
Искам за пореден да благодаря на всички и се радвам, че има добри хора като Вас чрез които научих толкова неща за марката кола, която ми се ще да притежавам!!! Но честно казано макар да знам, че не купувам чисто нова кола, досега вече 4 коли съм гледал и все МОШЕННИЦИ, а пак казвам знам, че не купувам нова кола за да "търся под вола теле", но това колеги което пишете тук да се гледа при покупката на ФИАТ и 4-те коли не отговарят на тези критерии, а и от цената не свалят, МИ да си ги карат ТРОШЛЯЦИТЕ тогава, готов съм да дам добри пари, ама за кола, която да си заслужава и по всяка вероятност ще се обърна към усугите на братовчет ми, който живее в АВСТРИЯ, да ми избере от там някоя хубава БРАВА 1.8, макар че пак гаранция ФРАНЦИЯ, както се казва!!!


Пет Апр 07, 2006 4:02 pm
Профил
Кара детска количка
Кара детска количка

Регистриран на: Пон Апр 10, 2006 3:09 pm
Мнения: 7
Местоположение: Русе
UNREAD_POST 
Ето още какво намерих за Tipo/Tempra

FIAT Tipo/Tempra - брак по сметка
Въпреки ниската цена обвързването с италианската бамбина може да струва скъпо.

Александър Хранов

Да нямаш добър имидж е страшно в света на големия бизнес. Мениджерите на италианския концерн FIAT могат дълго и болезнено да говорят на тази тема. В началото на 80-те години имиджът на фирмата бе тотално съсипан. Шегобийците се задяваха, че основният цвят на FIAT е… ръждивокафяв. Други подмятаха, че при италианците ръждясват дори кламерите за рекламни проспекти. Макар преувеличени, в писанията имаше много истина. Като жив пример за паметник на ръждата може да се посочи моделът Ritmo.
С новите Tipo и Tempra, която всъщност е Tipo с нормален багажник, конструкторите отвориха нова страница. Седемдесет процента от всички детайли на купето са поцинковани, кухините са запълнени с антикорозионен грунд - ръждата може вече да се счита за победена. Но не съвсем - ауспухната система все още твърде бързо се разяжда от корозията.
Въпреки елегантната си каросерия FIAT Tipo не успя да стане фаворит в малкия среден, наречен неслучайно "Голфов", клас. Стандартите на лимузината от Волфсбург, вече твърде близо до тези на Mercedes, много трудно могат да бъдат достигнати. Въпреки че е по-стабилно от това на предшествениците си, купето на FIAT Tipo доста шумно реагира на неравностите по пътя. Собственикът трябва просто да свикне или да не обръща внимание на скърцането, идващо от арматурното табло, тапицерията на вратите и задната преграда. В интерес на истината трябва да се отбележи, че тези дефекти се срещат и при много автомобили от други марки. След 1990 г., когато бе представена лимузината FIAT Tempra, конструкторите взеха мерки и проблемът, ако не решен, значително е редуциран.
Най-често във FIAT Tipo и Tempra се монтират двигателите с ходов обем от 1400 куб. см - мощност 70 к.с. (сн. 3) и 1600 куб. см и 78 к.с. или 75 к.с. Въпреки че италианците са известни с високооборотните си и мощни мотори, тези екземпляри не са от най-модерните на автомобилния пазар. Докато останалите производители отдавна вече са преминали на 16-клапановия стандарт, тук работят двигателите с концепция отпреди дванайсетина години. Нищо лошо, ако това не се чувства от шофьора. Ускорението от по-ниска скорост идва чак след като двигателят е набрал най-малко 4000 оборота в минута. Единственият съвет е да се превключва скоростната кутия по-често. От друга страна, двигателите на FIAT са здрави и издръжливи. Разбира се, ако предишният собственик е полагал необходимите грижи.
Най-често срещаният дефект при над 50% от авариите на двигателя е прегорялата гарнитура на цилиндровата глава. При цената на ремонта от около 1000 DM това означава особено внимание към този детайл от купувачите на употребявани автомобили. Ето как можете да установите дефекта: когато в долната част на капачката за наливане на масло се забелязва млечнокафява емулсия, почти със сигурност е заради изгоряла гарнитура охладителната течност попада в маслото. Другият начин е да наблюдавате дали в разширителния съд за антифриза при работещ двигател се появяват мехурчета. Това е също сериозен белег за прегоряла гарнитура на цилиндровата глава. Най-често в над 75% от случаите белята се дължи на пропускащата водна помпа. Най-рядко - 12,5%, виновен е спукан радиатор. По-евтино и по-лесно се отстраняват течовете на маслото от гарнитурите на двигателя и на скоростната кутия.
Внимание трябва да се отдели и на скоростната кутия. Често от нея се чуват механични шумове. Ако са в границите на нормалното, можете да изминете спокойно още 100 000 км. В противен случай се откажете от този автомобил - ремонтът излиза твърде солен за новия собственик.
При FIAT Tipo, както при повечето италиански автомобили, електрическата система е особено уязвимо място. Всеки трети дефект на колата идва оттам. Най-слабата точка е алтернаторът (динамото) в над 50% от случаите. Критичен поглед заслужават и компонентите на запалителната система: електронният блок, бобината, кабелите на свещите. Твърде чувствителни и неточни са дигиталните прибори на арматурното табло при някои от модификациите.
Ето още няколко места, заслужаващи внимание при покупката на употребявани FIAT Tipo или Tempra. След около 80 000 км маншоните на полуоските са овлажнени и се нуждаят от смяна. Цената на новото каре, ако пренебрегнете съвета е няколко пъти по-голяма. При автомобилите с мощен двигател като FIAT Tipo Sport с двулитров двигател и мощност 146 к.с., обезателно вижте състоянието на дисковете на предните спирачки. Съвсем нормално е те да са износени.
Ако не бяха всички проблеми, споменати дотук, щях да препоръчам FIAT Tipo дори на приятел. Покупката на чаровната и красива италианска лимузина обаче означава повече внимание. Често обаче тя си заслужава парите. Във всички случаи те са с около 50% по-малко, отколкото за един Volkswagen Golf на същите години и километри.


Сря Апр 12, 2006 8:41 am
Профил
UNREAD_POST 
Темите от CD-то на "Автопазар" не бива да се взимат на 100% доверие. Писани са доста пристрастно и често без познаване на конкретния автомобил. Личи и отношението на автора към италиянските автомобили.


Сря Апр 12, 2006 8:55 am
Кара Фиатче 126
Кара Фиатче 126

Регистриран на: Сря Юли 27, 2005 3:44 pm
Мнения: 194
Местоположение: София
UNREAD_POST 
Мите, той адаш ти от АвтоПазар-а ги превежда само, не ги пише. Има големи смехории - гарнитурата на главата - 1000 марки смяна хахахаха ! :mrgreen:


Сря Апр 12, 2006 10:31 am
Профил ICQ
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron


  Display Pagerank
Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forums/DivisionCore.
Превод: web-hosting.bg